Sivu 4/26

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 12:43
Kirjoittaja haffu
Ja itse kyllä kehoitan laittamaan ne valonpesimet sinne. Vähäkin sellainen keli, että kura lentää niin nuo pystärin umpiot ovat aika nopeasti ummessa.

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 14:44
Kirjoittaja pullasorsa
Joo onhan ne valonpesimet tulossakin takasin kuten aikaisemmin taisin jo mainita, että antaa olla tuollein kunnes saa laitettua sen toisenkin pesimen kuntoon ja pistää sitten paikoilleen. Eihän niiden purkamisessa ja mekanismien herkistelyssä olisi muuten mitään järkeä ollut. Pitäis vaan eka käydä purkamassa sitä toista Saabia.
ristos kirjoitti:Ihan oikeasti, eihän tuollainen ratti 900 Saabiin kuulu. Katteleppas oman Saabisi aikakauden esitettä ja siinä olevia alkuperäisiä lisätarvikkeita. Siellä on esillä Saabiin oikea ratti! :D
Niin oishan se alkuperäinen aina alkuperäinen, mutta eipä tuota raski toista rattia tuohon enää ostaa ja kyllä tuo ainakin minun mielestäni käy tuohon autoon. Kiitos kuitenkin mielipiteestäsi :)

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 17:25
Kirjoittaja kärkkäinen
Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa. :)

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 21:32
Kirjoittaja duuduu
kärkkäinen kirjoitti:Törkeen nättiä.... omasta mielestä ratti passaa justiinsa. :)
Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitä

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 06:46
Kirjoittaja mooritz
Tuo ratti on likipitäen kuin aito nardin Saab varaosanumerolla oleva.
aito nardinratti saab-varaosanumerolla

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 11:39
Kirjoittaja pullasorsa
Kiitos kehuista!
duuduu kirjoitti: Tärkeintähän on, että ratti näyttää kuuluvan samaan ikäluokkaan ja tyyliin kuin autokin, eikö?. Ja tämä ratti juuri on sitä
Samaa mieltä. Ei tuohon oikein mitkään nykyajan tarvikeratit välttämättä istuisi noin hyvin. Taitaa vaan olla tämä ratti hommakin mielipide kysymys niin kuin esim nuo vanteet. Toiset ostaa mielestään hyvännäköset tarvikevanteet ja toisille kelpaa vain alkuperäisvanteet. Mutta itsellehän näitä pääsääntöisesti rakennellaan eikä kaikkien mielipiteitä voi miellyttää. Toki se on kiva kuulla toisten eriävätkin mielipiteet :D

Vaan asiasta seuraavaan. Tuli eilen käytettyä huvikseen noita korisarjan osia paikoillaan 8) Tosin sähköteipillä kiinni, mutta saapahan jotain osviittaa tulevasta kuosista. Pitäis vaan saada ensin ne lasikuitu kopiot noista kaarista ja etu- ja takapuskurista tehtyä. Noita alkuperäisiä kaaria kun ei kehtaa lähteä leikkelemään, jos sattuu menemään pilalle ja etupuskurikin on muutamasta kohti jo halki kunnolla. Ja kyllähän se on hyvä, että jää vielä sitten tuosta etupuskurista muotti, jos sattuu itse tökkäämään sen johonkin. Takapuskuria en käyttänyt vielä paikallaan kun siinä ei ole koukun reikää enkä jaksanut rueta sitä tekemäänkään. Tekee sen sitten lasikuitukopioon niin jää reijittämätön alkuperäinen puskuri sitten tallin perälle talteen. Tiedä vaikka joskus tarvii?

Vaan sitten niitä kuveja
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 12:20
Kirjoittaja ristos
Ihan oikeassa olet, itselleen jokainen näitä autoja rakentelee! :D Jatka vaan iloisin ja reippain mielin hyvän harrastuksen parissa.

Oma ajatukseni näissä autojen entistämisessä on tällainen ikämiehen ajatus. Se perustuu omiin kokemuksiin näistä vanhoista autoista, sellaisista mitkä omassa tallissa aikoinaan on ollut. Silloin kun tuo autosi on ollut uusi, niin tarvike tarjonta oli pienempää, mitä Se nyt on. Ja silloin käytettiin usein juuri auton valmistajan lisätarvikeosia, mitkä noista vanhoista esitteistä myös nykyisin on katseltavissa. Tämä nyt oli tälläinnen pikkuinen historiakertaus, ei kannata välittää! Rakentelu ja sen suunnittelu on kiehtovaa hommaa.

Terveisin Risto

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 12:50
Kirjoittaja kärkkäinen
Tää projekti se vaan yllättää kokoajan. Ai että... 8O

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 12:51
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 13:05
Kirjoittaja mooritz
Siinäs jäbät näette eikun paranee vaan......
Tässä on sitä tekemisen riemua ihan niinkuin Ristos sanoi tällai vanhana ukkona oikee kaiholla muistelee kun oli itsellä tuo meininki,ei haitannut rapakot ja syksymyrskyt jos oli tarve mennä Saabin alle,tässä on sitä. Nykyisellään ottaa vaan vilttiä jaloille ja laittaa puita uunin ja ihmettelee toisten projektien edistymistä.

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 13:16
Kirjoittaja ristos
Kyllä Se oli upea projekti tuo Paavon auto! Noista kuvista on apua monelle!

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: La Kesä 08, 2013 13:41
Kirjoittaja pullasorsa
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tutun oloista meininkiä. :)

https://picasaweb.google.com/paavo.pohj ... 00Projekti
Arvata saattaa mistä tuli tuo takavalojen sävytys idea :lol: Tuli aikoinaan itsekkin seurattua tuota projektia innolla. Jostain kun löytäis samanlaisen Bridge takaspoilerin kuin tuossa niin alkais näyttää hyvältä. Pitää varmaan jossain vaiheessa käydä ostamassa uretaanivaahtoa ja rueta askartelemaan vastaavaa itse.

Mutta kiitokset kehuista ja muistakin kommenteista! :wink:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Ti Kesä 18, 2013 16:53
Kirjoittaja pullasorsa
Nonii Saabbikin sai kilvet ja vuoden leiman :D

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Ti Kesä 18, 2013 20:51
Kirjoittaja -bandit-
Nätti pystäri tulossa... Itsellä oli ammoin ekana Saabina -83 900gls jossa samanlainen teippaus. Nostalgiaa. Onko tuossa vielä vanha pultijako? Tuohon tyyliin sopisi myös Inca-vanteet kuin nappi silmään.

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Lähetetty: Ti Kesä 18, 2013 21:00
Kirjoittaja kärkkäinen
Onse kyllä komea...