Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » To Kesä 27, 2013 14:55

Pistetäänpäs siitä pari fiilistelykuvaa kun sain aikaiseksi laittaa klubi tarran lasiin kiinni :) Korisarja tuli jo muutama päivä sitten ruuvattua paikalleen. Tosin sovituksen takia, mutta antaa olla nyt tuollein. Se on nyt helppo sovitella niitä kaaria yms (jahka saa ne kopiot ensin tehtyä muiden töiden ohella) kun muut palikat on paikoillaan. Kääntää hyvin päitä tuolla liikenteessä ja parkkipaikalle jättäessä näkyy kiinnittävän hyvin huomiota puoleensa :)

Kuva
Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » To Kesä 27, 2013 20:27

Ihan helvetin komea, ei muuta sanottavaa. Tuu nyt ihmeessä käymään jykylässä 6.7 :)
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Pe Kesä 28, 2013 10:40

Joo kyllä tuota pitää varmaan pistäytyä :) Pitää katsoa kerkeekö laittamaan tuota korisarjaa valmiiks ennen sitä reissua.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Pe Kesä 28, 2013 13:55

No nyt kuulostaa asiapuheelta 8)
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Su Kesä 30, 2013 09:45

Noniin tällä viikolla on saatu sitten supikka kotelokin aluille. On siinä vielä hieman viimeisteltävää. Pitää vaan eka yrittää laitella tuota korisarjaa ja muutenkin tuota ulkokuorta parempaan kuosiin. Nuo peräkontin hifi asennukset saa olla nyt jonkin aikaa tuollein niin voi paremmin keskittyä tuohon korisarjaan. Pääasia, että kuulostaa hyvältä ja ei sinne kukaan normaalisti pääse edes katsomaankaan :)

Tuossa hieman epäselvä kuva tuosta refleksitunnelin rakenteesta
Kuva

Ja tuossa konttiin viskatuista laitteista. Pitää vielä pistää nuo kunnolla kiinni ja siistiä hieman johtoviidakkoa. Eli ei tule jäämään tuollein.
Kuva

Eilen tuli hattua sitten tuota maalinpoisto ainetta. Pitää katsoa josko tänään jaksais töiden jälkeen rueta irrottelemaan maalia korisarjasta. Maalitkin tuli haettua toissapäivänä, joten hyvällä tuurilla nuo kiinni olevat osat on jo ensiviikolla maalissa. Ainakin toivon niin. Sitten kun ilmatkin vähän viilenisivät niin voisi tehdä ne kauan työn alla olleet kaarilevikkeet ja puskurit valmiiksi. Tämä kesä vaan on ollut sellainen tähän asti, että jos on aurinkoista on niin älyttömän kuuma ja jos ei ole kuuma niin sataa vettä. Mutta kai ne aikanaan sitten valmistuu...
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Pe Heinä 05, 2013 20:57

Joo näkyy jäävän tuo jyväskylän reissu nyt minun osaltani väliin. Katsotaan josko joku toinen kerta sitten.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Su Heinä 14, 2013 12:37

Päivitellään nyt tätäkin välillä. Tuli tuossa torstaina laitettua noihin etu- ja takapuskureihin uudet kromilistat. Perjantaina tuli sitten kokeiltua tuota alumiiniteippiä noihin takalasin ja tuulilasin ikkunapuitteisiin. Kauempaa katsottuna tuo alumiiniteippi näyttää kyllä hyvältä, mutta aivan läheltä kun katsoo niin näkyy joissain kohtaa pieniä ns ryppyjä. Pistän noista kuvia jahka käyn ensin ottamassa niitä.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3980
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen » Su Heinä 14, 2013 13:33

www.oitracon.fi -niminen firma myy uutta kromilistaa ikkunoihin.
# 419 Vesa Pohjalainen

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Su Heinä 14, 2013 15:27

Joo kiitos tiedosta! :) Pitää jossain vaiheessa varmaan hankkia nuo uudet kromilistat noihin ikkunoihin. On tuo alumiiniteippikin tietysti jo hienompi kuin tuo haalistunut lista, mutta kyllä se kunnon kromilista on paljon siistimpi ratkaisu. Samalla vois ehkä vaihtaa tuon tuulilasin ehjään kun kulkee melkein koko lasin matkalta poikittain sellainen särö. Ei tuo katsuri mitään huomauttanut siitä eikä tuota ajaessa edes huomaa, mutta olisi se ehjänä tietysti parempi.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ma Heinä 15, 2013 11:21

Nyt sain sitten aikaiseksi ottaa niitä kuvia noista kromilistoista. Siinä pientä vertauskuvaa tuulilasin listasta joka on vedetty alumiiniteipillä ja sitten kuskinoven listoista joille ei ole tehty mitään. pieni sävyero, mutta muutaman metrin päästä ei pistä silmään ja auringonvalon osuessa kiiltää samaan tapaan kuin nuo kromilistatkin. Pahoittelut puhelimen mahtavasta kuvanlaadusta.

Kuva

Siinä hieman yleiskuvaa tuosta autosta jossa näkyy myös nuo puskuriin vaihdetut kromilistat.
Kuva

Ja vertailun vuoksi pistetään vielä tuo vanha kuva.
Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen » Ma Heinä 15, 2013 12:23

Hemmetin hyväthän nuo listat on, kuten koko auto. Vielä kun tuon korisarjan maalaat.... 8)

Oispa omassakin autossa kattoluukku. :)
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ma Heinä 15, 2013 16:06

Kiitos! Kieltämättä tuo kattoluukku on ihan kiva näin kesällä :wink: Korisarjaan yritän keskittyä nytten kun alkoi tuo 2 viikon lomakin.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ma Heinä 15, 2013 22:02

Nyt olisi takasivulasit tummennettu maltillisesti 30% tummennuskalvolla 8) Mielestäni tuo tummennus on hyvä kun näkee vielä sisälle, mutta samalla erottaa, että ne on tummennettu. Itse kun en halunnut tuohon mitään pikimustia kalvoja. Takalasin tummentaminen jäi vielä tekemättä, koska ensin pitäisi uusia tuo Saab Suomesta takalasitarra ennen kuin kannattaa kalvojen laittoa edes harkita siihen.

Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Saabinsti » Ma Heinä 15, 2013 22:05

Oikeaa kasarimeininkiä, nuo kalvot :) Hyvältä näyttää :)
96GL V4 Super -78 "Rojekti"
99T16 Petro -81 "KesäAjossa" -- OG900c -88 "Käyttis"
9-5 AeroWagon man. -04 "Emännän" -- Fiesta St-Line -18 "Käyttis"

#2713

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa » Ti Heinä 16, 2013 12:32

Kiitos! :) Poiketaan nyt tässäkin asiassa massasta niinkuin lähes kaikessa tässä autossa :D Kyllähän tuo yks kaverikin sanoi joskus, että tässä autossa on vaikka minkälaista härpäkettä kiinni eikä silti mikään pistä silmään huonolla tavalla. Esim kuskinoven lisävaruste heijastin. Eipä istu moneen autoon noin hyvin :) Ja melko moni muukin asia on tullut tehtyä eritavalla tai jopa päinvastoin kuin normaalisti kun "tuunaavat" noita autojaan.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Vastaa Viestiin