Pystykeulasatkun rakentelua

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Sehän vaan paranee. Korisarjan laittoa odotellessa.....
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Jep :) Tänään yrittänyt tehdä noita kaarilevikkeitä ja poistella maaleja noista toisista palikoista. Sain valettua jopa yhden kaarilevikemuotin sisään varsinaisen kopiopalan kunnes alkoi sataa vettä :x Maaleja tullut poisteltua ja yksi pala jo pohjamaalattu. Tosin sekin vähän epäonnistu kun tuuli päätti tempaista sen maalatun puolen nurmikkoa päin, mutta onneksi ei tullut pahoja jälkiä. Vaan siitä se pikkuhiljaa valmistuu...
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Tänään tuli sitten tapeltua noiden maalaus hommien kanssa :x Aamulla ruettiin kittaamaan Saabin kylkiä joihin oli talven aikana laitettu uutta peltiä. No kittaus ja pohjamaalaus onnistui ihan hyvin. Sitten olikin vuorossa pintamaalin vuoro :roll: Värihän ei sitten sattunut sinne päinkään vaikka oikealla värikoodilla oli haettukkin. Ei siinä auttanut muu kuin lähteä Saabilla hakemaan uutta maalia samaisesta liikkeestä josta se maali oli ostettu ja näyttämään sävyeroa. Sitten katselemaan kansion väri vaihtoehdoista mahdollisimman saman sävyistä väriä. Kotiin päästyä alkoi taas hiomishommat ja uuden maalin pintaan vetäminen. Tämä väri on jo kuitenkin paljon lähempänä oikeaa mitä se edellinen oli. On se tosin vielä hieman vihertävämpi kuin tuo oma, mutta pitää katsoa huomenna miltä se näyttää kun on kunnolla kuivunut ja lakankin kun on saanut vedettyä ehkä pintaan.

Kuviakin olisin kyllä lisänyt, mutta kamera jäi Saabin etupenkille ja auto on tällä hetkellä peiteltynä lakkausta varten. Mutta laitellaan niitä sitten kun lakka on pinnassa ja peitteet auton ympäriltä poistettu.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Laitellaanpas sitten niitä kuvia tuosta kyljen maaluusta. Ensimmäisessä kuvassa on vedettynä valkoinen pohjaväri pintaan.

Kuva

Tähän asti tuo maalaus homma sujui ihan hyvin. Vaan sitten kun oli vuorossa tuo pinta väri niin eihän se ollut sitten siellä päinkään. Kuten kuvasta voi nähdä niin on enemmän kullan kuin pronssin sävyinen.

Kuva

Ei siinä auttanut kuin rueta hiomaan uudelleen tuota kylkeä ja hakea uutta maalia. No tällä kertaa väri oli sitten melkopaljon vihertävämpi kuin tuo alkuperäinen. Siitä tosin en tainut muistaa ottaa kuvaa. Ja taas hiomaan :? Kolmas väri tuli haettua sitten eri paikasta ja tällä kertaa sattui heti oikea sävy. Tai ainakin itselleni kelpaa.

Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Hyvä tuli. :wink:
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Kiitos! Vielä pitäisi maalata tuo "uusi" peräkontinluukku ja eilen mooritzilta ostama konepelti. Suuret kiitokset mooritzille! :wink:
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Korisarjakin vihdoin maalissa :D Enää pitäis saada ne kaarilevikkeet ja takapuskuri maalaauskuntoon. Pitää laitella huomenna nuo maalatut osat kiinni ja laitella sitten kuvia tänne. Jospa nuo kaarilevikkeet sais tällä viikolla laiteltua maalaus kuntoon. Tuolla takapuskurilla ei nyt niin kiire ole tällä hetkellä, mutta hyvähän sekin olisi saada valmiiksi. Mutta päivitellään tätä huomenna lisää.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Sieltä tulee herkkua. :P
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Nonii sitte sitä herkkua :P Pitää vielä laitella nuo kaarilevikkeet ja takapuskuri sitten kiinni kun ovat valmiita. Sitten vois nuo korisarjan palikat saumata jollain mustalla tiivistemassalla. Kromilistatkin olisi jo tuolla peräkopissa odottelemassa asennusta :D Pientä hifistelyä enää :wink:

Kuva
Kuva
Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Tuli tuossa vahvistettua lasikuidulla nuo loputkin kaarilevikkeet. Huomenna ehkä vois rueta leikkelemään niitä ja katsoa saako ne miten hyvin istutettua tähän. Takapuskurin muottiinkin tuli räpellettyä se varsinainen puskuri. Saas nähdä miten lähtee sitten kovettumisen jälkeen irti :roll:

Vaan laitetaan siitä lisäksi sitten yksi kuva. Tarkkasilmäisimmät saattaa jopa huomata jotain uutta :wink: Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Sumarithan siellä. Aivan hemmetin komea.
"Mies voi jättää saabin mutta saab ei miestä."
Noppa vuosimallia 85

JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1064
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja JuHem »

On kyllä tyylikäs ja etenkin nuo kyljen teippaukset tuntuu nykyään harvinaisilta ja tuo muistoja lapsuudesta, kun naapurien satkussa oli saman tyyliset. Ei silti, ei airflow sarjojakaan liika usein näe.

Muutaman kerran tämän nähnytkin Iisalmessa käydessä. Jotain kertoo sekin, että ekalla kerralla vain tyttöystävä näki tämän. Sanoi ohi menneen sellaisen Saabin, josta minä olisin taatusti kiinnostunut. Ihan oikeassa oli :lol:
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Kiitos! Kieltämättä tällä ajaessa kääntää hyvin katseita ja on sitä muutama peukkukin noussut :D Eipä noita vanhoja laitettuja Saabeja kieltämättä hirveästi näy joten erottuu kyllä varmaan edukseen. Moni kaveri/tuttu kyllä alussa hieman moitti tuota omaa auto valintaa vaan eipä tuo enää olekkaan niin huono auto kun ovat nähneet, että vanhasta Saabistakin saa hienon kun näkee vaan vähän vaivaa.

Jos muuten satut joskus näkemään tämän liikenteessä ja on mahdollista tulla juttelemaan niin tervetuloa! :wink:

Tuli tuossa perjantaina siinä iltapäivällä haettua se Radio Suomipopin palkintokin :D Oltiin kaverin kanssa ajelemassa Saabilla torin lähellä kun kuunneltiin ihmeissämme kun radiossa puhuvat iisalmesta. Siinä vähän aikaa kuuntelimme kun sitten kuului, etttä ensimmäisenä Genelecille ehtinyt voittaa jotain palkintoja. Siitä sitten ampaistiin samantien Genelecille ja kappas oltiin ensimmäisiä paikalla :lol: Saatiin hienot paidat ja joku kuksa, puu lusikka ja joku puu lautanen tai mikälie alusta. Niin ja oli siinä joku kirjakin.
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

pullasorsa
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja pullasorsa »

Pientä päivitystä äänentoistoonkin :) Tuli viime viikolla ostettua tuommonen Alpinen kasettisoitin 6-CD:n vaihtajalla. Olleet jo noin puoliviikkoa käytössä, mutta sain vasta tänään aikaiseksi ottaa kuvia.

On kyllä ylivoimaisesti paras soitin mitä itselläni on tähän asti ollut. Soittimen ja vaihtajan väliin vaan piti tehdä oma jatkokaapeli, mutta muuten oli täydellinen setti. Kasetinkin imee ja sylkee servon välityksellä 8) Kasettipuolella on kappaleiden skippaus mahdollisuus ja kasetin puolenvaihto. Näytön ja näppäinten valot voi vaihtaa vihreiksi tai punaiseksi ja mikä parasta on äänenlaadultaan parempi ja istuu ulkoisestikkin paremmin tuohon kuin entinen soitin :D

Vielä pitäisi ostaa jostakin kasettiadapteri niin voisi pistää puhelimestakin musiikkia soimaan :)

Vaan sitten niitä kuvia
Kuva

Tuo CD-vaihtajan johto Pitää vielä pistää nippusiteillä kiinni noihin kaiuttimen johtoihin niin ei roiku niin rumasti.

Kuva
Jäsen #6007 Ari "Kylän viimeinen Saabisti"
Saab OG900i -85 4D // Saab OG900 -86 2D Projekti
Saab 9000 Turbo S -91 Projekti // Saab 9000 Aero -95
Saab 95 -74 // Saab 95 -75 // Saab 96GL V4 Super -80 Projekti // Saab Sonett III -74 Projekti

Jorppe
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pystykeulasatkun rakentelua

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Jaa, näinpähän viime viikonloppuna Iisalamessa pyörähtäessä tämän. Hyviä hommia!
Jäsen #3551

Saab 900C '89 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91

Vastaa Viestiin