9-3 Aero -00
9-3 Aero -00
Kait sitä pitää itsekkin pistää rojekti pystyyn.
Tuli ostettua tuollainen Aero jokunen kuukausi sitten..
Nahat olivat hyvässä kunnossa (jopa se kuskin penkki)
Viikon verran ehdin ajella kunnes oli aika päivittää uusi softa.
Olin sopinut asiasta jo aikaisemmin Vesan kanssa, että tarkistaa nyt muutenkin mitä tuli ostettua..
Koeajolla huomattiin että on kasetti tullut tiensä päähän...PRKL
No sovittiin samalla Vesan kanssa öljypohjan putsaus viikonpäähän jotta ehtii ajaa tankin tyhjäksi e85:sta.
Noh hain heti uuden kasetin Hatanpään Metro-Autosta..rapiat 300e Tuonkin kun olisi osannut katsoa kaupanteon yhteydessä..
Viikko meni ja tuli aika pudottaa öljypohja.
Sisältö oli positiivinen yllätys ottaen huomiin, että huohotinletku oli ollut poikki ties kuinka kauan.
Samalla suopi sai täydellisen huohotinpäivityksen, Uudet laatikkoöljyt ja termarin.
Olin pistänyt merkille kiihdyttäessä satunnaisen puutumisen. Ei muutakuin sidistä Vesan ohjeidenmukaan tutkailemaan ja toteamaan, että uuden kasetin lisäksi joutuu ostamaan uuden maffin... Noh perjataina illalla NeoBrothersille viestiä, että pistävät uuden maffin tulemaan ja kas kummaa maanantaina se odotti jo postissa...
Asentelin maffin ja puutumiset olivat tiessään...kunnes viikko sitten se alkoi taas PRKL
Taas puhelua Vesalle ja vastaukseksi tuli kuin apteekinhyllyltä takaiskut. Ei muutakuin pelti ylös ja mankulta R letku tulpaten ja taas rokkaa.. eikä edes maksanut mitään.
Seruraavaksi listalla olikin audiopuoli.
Hain pikaisen googlettamisen perusteella hyväksi havaitut JBL 3.5" koaksaalit ja 6x9".
Asennus oli helppo ja nopea. Taakse Jbl:ät upposi pienellä ranettamisella. Otin vanhoista paperikartioisista elementeistä muovisen rinkulan joka kiersi kartion uusiin elementteihin korokkeeksi.
Viikon verran kuuntelin tuolla kokoonpanolla ja subiahan se huusi lisäksi. Aloin jo väkertämään sopivaa liitintä linjaulostulolle kunnes muistin, että nurkissa pyörii yks Pioneerin soitin. Nykäsin orkkis soittimen nevadaan ja laitoin Pioneerin tilalle.Taas parani ääni huomattavasti.
En ehtinyt asentamaan edes subia kun huomasin, että uudet kaikattimet pimenee yksitellen ja ääni säröytyy?!? WTF
Siltä seisomalta marssin Powersettiin josta mukaan tarttui Rainbow sl-c6.2.
Posket korkeella tallille asentamaan erkkasarjaa. Piuhojen napaisuuksia ja värejä selvitellessä pistin Pioneerin kiinni johto sarjaan ja virrat päälle...noin 10sek myöhemmin poltin melkein sormeni soittimen persuksiin...ei nyt vihtu sentään. Vanha sotaratsu tullut ilmeisesti tiensäpäähän ja sen takia uudet Jbl:ät kyrvähti. Noh eihän siinä muu auttanut kuin marssia hakemaan uusi soitin.
Tuollainen sitten tuli ostettua...
Tuli loppujen lopuksi tosi halvaksi nää kaikki, kun lähtökohtana oli tarkoitus vaihtaa vaan koaksaalit...
Aloitin erkkasarjan asentamisen ovista..
Onneksi oli orkkis piuhat jolloin ei tarvinnut alkaa ranettaa läpivientejä.
Sorvasin 24mm vaneerista rinkulan, mutta en saanut ovipahvia sopimaan paikalleen.
Testasin elementin sopivuutta ilman rengasta jolloin elementti otti kiinni ikkunaan. Hyödynsin paketin mukana tulleet muoviset rinkulat ja kas sehän sopi ja ikkunakin mahtui laskeutumaan.
Nyt kun kerran ovipahvit oli irti päätin vähän nähdä vaivaa ja asentaa STP Silver mattoa jonka onnistuivat "pakko" myymään Powersetillä... =D ("onks tää hyvä? ei tää on paras")
Eli mattoa on noissa aukoissa sekä elementin alla. Ruiskutin myös Tectylin ML molempiin oviin ja jahka kerkiän saa ovi vielä CombiWaxin sisuksiinsa.
En tiedä vaimeniko oikeasti, mutta uskotellaan että toimii..=D
Suopin soitinhan on tunnetusti joku 1 3/4 din kokoinen jolloinka sekin sai hieman puukkoa. Foorumilta löytyi hyvät ohjeet jotenka en lisäile tähän sen enempää siitä.
Päädyin ostamaan kaksi ISO liitintä joista sain tehtyä kätevän väliadapterin. Ei tarvitse puukottaa soittimen eikä auton johtosarjaa. Kaikki liitokset on tehty abikoilla jotka on vielä juotettu ja suojattu kutistesukalla.
Jakosuotimet löysivät paikkansa hanskalokeron yläpuolelta
Diskanteille ajattelin sorvata reijät ritilöihin.
Hieman on auki pakkeloinko ritilät tasaisiksi vai päällystänkö sisustaan sopivalla nahalla.
Kontissa on paketti subi/vahvistin setti = ei nähtävää.. Teen kontin jossain kohtaa uusiksi jolloin viitsin varmaan ottaa mutaman kuvankin.
Sidin pikselivikaan löysin tälläisen sivuston http://www.pixelfix.net/eng/
Tilasin tuolta ACC sekä Sidin kaapelit. Postipaketti tuli parissa päivässä ja ei muutakuin asentamaan...
Asentaminen keskeytyi kun huomasin, että piuha jonka sain on vääränlainen. Asiaa selvitettyäni paljastui että vaikka sidissä lukee sid2 se ei tarkoita, että olisi sid 2 kaapeli sisällä. 9-5 sid1 ollut sid2 kaapeleita ja 9-3 sid2 taas vastaavasti sid1 piuhoja.
Meiliä firmaan ja ystävällisesti he toimittivat pikimmiten uuden kaapelin. Ehdin asentaa jo sen ensimmäisen piuhan sillä erotuksella, että kaikki pikselit palautui mutta alin rivi on väärässä järjestyksessä. Vaihdan uuden kun jaksan...=)
ACC ei palautunut pikselit edes uudella kaapelilla. Mikäköhän siinä on?
Moottoriantennin vaihtelin myös uuteen kun vanha oli saanut osumaa. Vaihtaessa huomasin moottorin releen tulleen tiensäpäähän. Mistäköhän sellaisen saisi?
Tällä hetkellä vartoilen toteutuvaksi mossemiehen 3" ränni kimppaa. Se on varmaan seuraava maininnan arvoinen päivitys. Kesärenkaatkin olen saanut alle, mutta kun jaksaisi pestä auton niin saisi muutaman kuvankin..
Tuli ostettua tuollainen Aero jokunen kuukausi sitten..
Nahat olivat hyvässä kunnossa (jopa se kuskin penkki)
Viikon verran ehdin ajella kunnes oli aika päivittää uusi softa.
Olin sopinut asiasta jo aikaisemmin Vesan kanssa, että tarkistaa nyt muutenkin mitä tuli ostettua..
Koeajolla huomattiin että on kasetti tullut tiensä päähän...PRKL
No sovittiin samalla Vesan kanssa öljypohjan putsaus viikonpäähän jotta ehtii ajaa tankin tyhjäksi e85:sta.
Noh hain heti uuden kasetin Hatanpään Metro-Autosta..rapiat 300e Tuonkin kun olisi osannut katsoa kaupanteon yhteydessä..
Viikko meni ja tuli aika pudottaa öljypohja.
Sisältö oli positiivinen yllätys ottaen huomiin, että huohotinletku oli ollut poikki ties kuinka kauan.
Samalla suopi sai täydellisen huohotinpäivityksen, Uudet laatikkoöljyt ja termarin.
Olin pistänyt merkille kiihdyttäessä satunnaisen puutumisen. Ei muutakuin sidistä Vesan ohjeidenmukaan tutkailemaan ja toteamaan, että uuden kasetin lisäksi joutuu ostamaan uuden maffin... Noh perjataina illalla NeoBrothersille viestiä, että pistävät uuden maffin tulemaan ja kas kummaa maanantaina se odotti jo postissa...
Asentelin maffin ja puutumiset olivat tiessään...kunnes viikko sitten se alkoi taas PRKL
Taas puhelua Vesalle ja vastaukseksi tuli kuin apteekinhyllyltä takaiskut. Ei muutakuin pelti ylös ja mankulta R letku tulpaten ja taas rokkaa.. eikä edes maksanut mitään.
Seruraavaksi listalla olikin audiopuoli.
Hain pikaisen googlettamisen perusteella hyväksi havaitut JBL 3.5" koaksaalit ja 6x9".
Asennus oli helppo ja nopea. Taakse Jbl:ät upposi pienellä ranettamisella. Otin vanhoista paperikartioisista elementeistä muovisen rinkulan joka kiersi kartion uusiin elementteihin korokkeeksi.
Viikon verran kuuntelin tuolla kokoonpanolla ja subiahan se huusi lisäksi. Aloin jo väkertämään sopivaa liitintä linjaulostulolle kunnes muistin, että nurkissa pyörii yks Pioneerin soitin. Nykäsin orkkis soittimen nevadaan ja laitoin Pioneerin tilalle.Taas parani ääni huomattavasti.
En ehtinyt asentamaan edes subia kun huomasin, että uudet kaikattimet pimenee yksitellen ja ääni säröytyy?!? WTF
Siltä seisomalta marssin Powersettiin josta mukaan tarttui Rainbow sl-c6.2.
Posket korkeella tallille asentamaan erkkasarjaa. Piuhojen napaisuuksia ja värejä selvitellessä pistin Pioneerin kiinni johto sarjaan ja virrat päälle...noin 10sek myöhemmin poltin melkein sormeni soittimen persuksiin...ei nyt vihtu sentään. Vanha sotaratsu tullut ilmeisesti tiensäpäähän ja sen takia uudet Jbl:ät kyrvähti. Noh eihän siinä muu auttanut kuin marssia hakemaan uusi soitin.
Tuollainen sitten tuli ostettua...
Tuli loppujen lopuksi tosi halvaksi nää kaikki, kun lähtökohtana oli tarkoitus vaihtaa vaan koaksaalit...
Aloitin erkkasarjan asentamisen ovista..
Onneksi oli orkkis piuhat jolloin ei tarvinnut alkaa ranettaa läpivientejä.
Sorvasin 24mm vaneerista rinkulan, mutta en saanut ovipahvia sopimaan paikalleen.
Testasin elementin sopivuutta ilman rengasta jolloin elementti otti kiinni ikkunaan. Hyödynsin paketin mukana tulleet muoviset rinkulat ja kas sehän sopi ja ikkunakin mahtui laskeutumaan.
Nyt kun kerran ovipahvit oli irti päätin vähän nähdä vaivaa ja asentaa STP Silver mattoa jonka onnistuivat "pakko" myymään Powersetillä... =D ("onks tää hyvä? ei tää on paras")
Eli mattoa on noissa aukoissa sekä elementin alla. Ruiskutin myös Tectylin ML molempiin oviin ja jahka kerkiän saa ovi vielä CombiWaxin sisuksiinsa.
En tiedä vaimeniko oikeasti, mutta uskotellaan että toimii..=D
Suopin soitinhan on tunnetusti joku 1 3/4 din kokoinen jolloinka sekin sai hieman puukkoa. Foorumilta löytyi hyvät ohjeet jotenka en lisäile tähän sen enempää siitä.
Päädyin ostamaan kaksi ISO liitintä joista sain tehtyä kätevän väliadapterin. Ei tarvitse puukottaa soittimen eikä auton johtosarjaa. Kaikki liitokset on tehty abikoilla jotka on vielä juotettu ja suojattu kutistesukalla.
Jakosuotimet löysivät paikkansa hanskalokeron yläpuolelta
Diskanteille ajattelin sorvata reijät ritilöihin.
Hieman on auki pakkeloinko ritilät tasaisiksi vai päällystänkö sisustaan sopivalla nahalla.
Kontissa on paketti subi/vahvistin setti = ei nähtävää.. Teen kontin jossain kohtaa uusiksi jolloin viitsin varmaan ottaa mutaman kuvankin.
Sidin pikselivikaan löysin tälläisen sivuston http://www.pixelfix.net/eng/
Tilasin tuolta ACC sekä Sidin kaapelit. Postipaketti tuli parissa päivässä ja ei muutakuin asentamaan...
Asentaminen keskeytyi kun huomasin, että piuha jonka sain on vääränlainen. Asiaa selvitettyäni paljastui että vaikka sidissä lukee sid2 se ei tarkoita, että olisi sid 2 kaapeli sisällä. 9-5 sid1 ollut sid2 kaapeleita ja 9-3 sid2 taas vastaavasti sid1 piuhoja.
Meiliä firmaan ja ystävällisesti he toimittivat pikimmiten uuden kaapelin. Ehdin asentaa jo sen ensimmäisen piuhan sillä erotuksella, että kaikki pikselit palautui mutta alin rivi on väärässä järjestyksessä. Vaihdan uuden kun jaksan...=)
ACC ei palautunut pikselit edes uudella kaapelilla. Mikäköhän siinä on?
Moottoriantennin vaihtelin myös uuteen kun vanha oli saanut osumaa. Vaihtaessa huomasin moottorin releen tulleen tiensäpäähän. Mistäköhän sellaisen saisi?
Tällä hetkellä vartoilen toteutuvaksi mossemiehen 3" ränni kimppaa. Se on varmaan seuraava maininnan arvoinen päivitys. Kesärenkaatkin olen saanut alle, mutta kun jaksaisi pestä auton niin saisi muutaman kuvankin..
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Hyvää settiä Tuu ihmeessä joskus potkuihin (parittoman viikon torstai klo 19, ABC Lahdesjärvi, ilma/vesikaapin välitön läheisyys) vaihtamaan mielipiteitä näistä kinnereistä.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: 9-3 Aero -00
Tässä on ollut tarkoitus tulla potkuihin jo monta kertaa, mutta joka kerta muistanut liian myöhään..
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Tälläviikolla hyvä mahdollisuus taas...
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 13:09
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero -00
Hyvännäköinen projekti!
Täällä on myös -00 Aero ja kolmella ovella, pitäisi vaan saada projekti-topic aikaiseksi, ollut ihan kivasti kaikkea pikkunysväystä
Täällä on myös -00 Aero ja kolmella ovella, pitäisi vaan saada projekti-topic aikaiseksi, ollut ihan kivasti kaikkea pikkunysväystä
Re: 9-3 Aero -00
Putken noudin eräänä päivänä ja komeahan se on! =)
Kiitos Coltin saatiin putki asennettuakin. Emäntä kyllästyikin jo siihen, että downpipe on keittiönpöydällä... Mukavat äänet tuli sekä oli se jo aika vaihtaakin (MÄTÄ)
Takavaimentimen liitos etummaiseen putkeen oli mallia ruoste. Ei minkäänlaista klemmaria löytynyt enään...
Ainoa pätkä minkä säästin oli "terve" downpipe
Siinä se nyt kiiltelee.
Hieman se kovan vääntämisen jälkeen jäi silti roikkumaan tuosta juuri ennen akselinylitystä. Pitää kehittää siihen joku kannatin.
Tuossa tuli tilattua thyyninkiä autoon do88:lta. Silikoniletku maffin ja cobran väliin.
Ei löytynyt kuin yksi rst klemmari joten joutui laittamaan toisenpään vanhalla. (Korjataan kun keritään.)
Samalla kun putkea sorvattiin tuli Coltilta ostettua täydellinen T5 alakerta. Jospa siitä vielä saisi joskus tähän uuden voimanlähteen....
Kiitos Coltin saatiin putki asennettuakin. Emäntä kyllästyikin jo siihen, että downpipe on keittiönpöydällä... Mukavat äänet tuli sekä oli se jo aika vaihtaakin (MÄTÄ)
Takavaimentimen liitos etummaiseen putkeen oli mallia ruoste. Ei minkäänlaista klemmaria löytynyt enään...
Ainoa pätkä minkä säästin oli "terve" downpipe
Siinä se nyt kiiltelee.
Hieman se kovan vääntämisen jälkeen jäi silti roikkumaan tuosta juuri ennen akselinylitystä. Pitää kehittää siihen joku kannatin.
Tuossa tuli tilattua thyyninkiä autoon do88:lta. Silikoniletku maffin ja cobran väliin.
Ei löytynyt kuin yksi rst klemmari joten joutui laittamaan toisenpään vanhalla. (Korjataan kun keritään.)
Samalla kun putkea sorvattiin tuli Coltilta ostettua täydellinen T5 alakerta. Jospa siitä vielä saisi joskus tähän uuden voimanlähteen....
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Tänään sai väsyneet puslat edestä väistyä ja tilalle tuli powerflexit. Vaihdettiin koko apurunko jossa oli urtsut valmiina. Ilman isompia placeboja jumankauta kun parani. Vanhoilla oli kauhea vatkuli. Alatukivarresta olikin isot puslat aivan loppu molemminpuolin. Samalla nosturikeikalla vaihdettiin eläkeikään ehtinyt bensansuodatin.
Seuraavaksi onkin vaihtolistalla taakse powerflex pari. Nykyiset ovat näköjään aivan valmiit.
Kuvia en huomannut ottaa mutta eiköhän kaikki ole kuvan uretaanipuslasta nähnyt
Takakaaret pitäisi hitsata ja viedä maalarille jossain kohtaa.
Seuraavaksi onkin vaihtolistalla taakse powerflex pari. Nykyiset ovat näköjään aivan valmiit.
Kuvia en huomannut ottaa mutta eiköhän kaikki ole kuvan uretaanipuslasta nähnyt
Takakaaret pitäisi hitsata ja viedä maalarille jossain kohtaa.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Vähän päivitystä...
Uretaaneilla on hetken aikaa menty ja edelleen kyllä tyytyväinen.
Ajettavuutta paransi huomattavasti uudet takapään puslat. Vanhoilla oli tullut kilometrit jo täyteen. Raudalla vääntämällä noin 1-1.5cm väljää =D
Vanha pois ja uutta tilalle..
Ostin sarjan three spoke doubleja joista yksi oli ottanut osumaa jonkun mummon opelista.
Vanne oli hinkannut itseensä puskurista muovia ja maalia. Aika rujohan se oli...
Vanteissa onneksi on kovalakka, jotenka rätti kouraan ja asetonia perään...kuva otettu noin 8min hinkkaamisen jälkeen...
Seuraavaksi olisi tarkoitus tilailla henkon pumppu ja bosch ev14 suuttimet.
Leimallakin tuli käytyä, mutta käsijarrun takia tuli hylsy. Nyt on jo uudet kengät ja vaijerit laitettu, mutta vielä tarvitsee linkut elvyttää jotta rokkaa kunnolla.
Uretaaneilla on hetken aikaa menty ja edelleen kyllä tyytyväinen.
Ajettavuutta paransi huomattavasti uudet takapään puslat. Vanhoilla oli tullut kilometrit jo täyteen. Raudalla vääntämällä noin 1-1.5cm väljää =D
Vanha pois ja uutta tilalle..
Ostin sarjan three spoke doubleja joista yksi oli ottanut osumaa jonkun mummon opelista.
Vanne oli hinkannut itseensä puskurista muovia ja maalia. Aika rujohan se oli...
Vanteissa onneksi on kovalakka, jotenka rätti kouraan ja asetonia perään...kuva otettu noin 8min hinkkaamisen jälkeen...
Seuraavaksi olisi tarkoitus tilailla henkon pumppu ja bosch ev14 suuttimet.
Leimallakin tuli käytyä, mutta käsijarrun takia tuli hylsy. Nyt on jo uudet kengät ja vaijerit laitettu, mutta vielä tarvitsee linkut elvyttää jotta rokkaa kunnolla.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Pientä päivitystä...
Kaivoin T5 alakerran varastosta esiin. Vain vähän likainen
No pakkasin sen auton perään ja hurautin kaverin työpaikalle jossa on kuumavesipesuri.
Happojen ja pesun jälkeen mukavan puhdasta.
Kävin ostamassa pukin ja pulttasin lohkon siihen kiinni. Huomattavasti mukavampi työskennellä kuin jossain lattialla.
Purin jakopääkopan ja vaihteistonpuoleisen levyn irti. Männät ja veivit pakkasin laatikkoon odottamaan putsausta.
Kone kasataan luonnollisesti uusilla lakruilla. Kuva vanhoista laakereista.
Jussina kun ei muutakaan tekemistä ollut niin pyöräytin hieman erilaiset kiljut.
Kiehauta vesi. Lisää männät kankineen ja perään hyppysellinen konetiskiainetta (käytin tablettia).
45min jälkeen harjaa kevyesti kynsiharjalla. kaada ämpärillinen kahvin väristä kuraa pois. VALMIS
Putsaamaton Vs Putsattu.
Purin kaikista kanget irti ja poistin myös vanhat männänrenkaat. Suoritin pesun vielä toisen kerran harjaten oikein huolella männänrenkaiden urat. Viimeisestä pesusta ei olekaan kuvaa, mutta tämä saa kelvata...
Männät odottaakin putsattuna sorviin pääsyä.
Tätäkin rotteloa vaivaa kaarissa ruostepeikko. Olin jo aikaisemmin vähän kartoittanut ruostetilannetta jonka hetkellisesti suojasin epoksilla.
Nyt päätin saada asian rullaamaan hieman eteenpäin.
Vähän harjalaikkaa sekä rälläkkää..
ja toiselta puolelta..
Ankaraa pellin leikkelyä ja perään vähän mikki-hiirenpaskaa..
Vähän hivasin rälläkällä ja perään teräsharjaa. Eihän se kaunis ole, mutta ajanee asiansa
Porasin 6mm reijän pokkauksen alle johon kaari loppuu ja alkaa helma. Sain suihkittua kotelosuojan täten koko kotelon sisään. Koritulppa jää kätevästi helman taakse piiloon. Tuotoksen suojasin toistaiseksi ihan vaan spraylla, mutta kun taas intoa riittää niin luonnollisesti: Tinnerillä sprayt pois, karhennus, Kittaus, 2k epoksi, basecoat ja lakka.
Henko saapui tuossa eräänä päivänä.
Eilen leikkelin Foorumin hienolla sabluuna ohjeella reijän lattiaan.
Suihkin reilusti jokapaikkaan crc:tä, jotta lähipäivinä tapahtuva pumpunvaihto sujuisi mukavammin.
Päivitellään taas kun saa jotain pientä aikaiseksi...
Kaivoin T5 alakerran varastosta esiin. Vain vähän likainen
No pakkasin sen auton perään ja hurautin kaverin työpaikalle jossa on kuumavesipesuri.
Happojen ja pesun jälkeen mukavan puhdasta.
Kävin ostamassa pukin ja pulttasin lohkon siihen kiinni. Huomattavasti mukavampi työskennellä kuin jossain lattialla.
Purin jakopääkopan ja vaihteistonpuoleisen levyn irti. Männät ja veivit pakkasin laatikkoon odottamaan putsausta.
Kone kasataan luonnollisesti uusilla lakruilla. Kuva vanhoista laakereista.
Jussina kun ei muutakaan tekemistä ollut niin pyöräytin hieman erilaiset kiljut.
Kiehauta vesi. Lisää männät kankineen ja perään hyppysellinen konetiskiainetta (käytin tablettia).
45min jälkeen harjaa kevyesti kynsiharjalla. kaada ämpärillinen kahvin väristä kuraa pois. VALMIS
Putsaamaton Vs Putsattu.
Purin kaikista kanget irti ja poistin myös vanhat männänrenkaat. Suoritin pesun vielä toisen kerran harjaten oikein huolella männänrenkaiden urat. Viimeisestä pesusta ei olekaan kuvaa, mutta tämä saa kelvata...
Männät odottaakin putsattuna sorviin pääsyä.
Tätäkin rotteloa vaivaa kaarissa ruostepeikko. Olin jo aikaisemmin vähän kartoittanut ruostetilannetta jonka hetkellisesti suojasin epoksilla.
Nyt päätin saada asian rullaamaan hieman eteenpäin.
Vähän harjalaikkaa sekä rälläkkää..
ja toiselta puolelta..
Ankaraa pellin leikkelyä ja perään vähän mikki-hiirenpaskaa..
Vähän hivasin rälläkällä ja perään teräsharjaa. Eihän se kaunis ole, mutta ajanee asiansa
Porasin 6mm reijän pokkauksen alle johon kaari loppuu ja alkaa helma. Sain suihkittua kotelosuojan täten koko kotelon sisään. Koritulppa jää kätevästi helman taakse piiloon. Tuotoksen suojasin toistaiseksi ihan vaan spraylla, mutta kun taas intoa riittää niin luonnollisesti: Tinnerillä sprayt pois, karhennus, Kittaus, 2k epoksi, basecoat ja lakka.
Henko saapui tuossa eräänä päivänä.
Eilen leikkelin Foorumin hienolla sabluuna ohjeella reijän lattiaan.
Suihkin reilusti jokapaikkaan crc:tä, jotta lähipäivinä tapahtuva pumpunvaihto sujuisi mukavammin.
Päivitellään taas kun saa jotain pientä aikaiseksi...
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Taas tullut jotain nysväiltyä.
Syksyllä potkuissa nosturilla ollessa huomattiin, että takajarruputket alkaa olemaan aika valmiit. Hain Motonetistä äkkiä "oikeat" putket, mutta eihän ne ollut sinnepäinkää. Onneksi soittokierros tuotti tulosta ja Helmisellä väänsivät oikean mittaiset odotellessa.
Ilmastointi päällä ajellessa alkoi eräänä päivänä kuulumaan kauhea mekkala konehuoneesta. Kompuranlaakerilla oli tullut kilometrit täyteen. Laakerikeskukselta löytyi "merkki" sekä no name laakeria suoraan hyllystä. Hintaeron ollessa pieni otin laatulaakerin. Vaihto oli aika nopea. Mutteriauki ja ihan rautaisella otteella nykäisy ja hihnapyörä oli kädessä. Vasaralla ja hylsyllä vanha pois. Vanhaa hyväksikäyttäen uusi hakaten paikalleen ja romut nippuun.
Tänään sain inspiraation purkaa mittariston ja vaihdoin melkein kaikki polttimot uusiin. Ei enään pimeitä kohtia mittaristossa. Homma meni yllättävän kevyesti ihan parkkiksella tehden. Rekisterikilven tuikkujen tilalle vaihdoin ledit.
viikko sitten petti ikkunasta rulla. Johan se vuoden kestikin. Vaihdan kun tulee paremmat kelit.
Kuvia koitan lisäillä kunhan saan ne koneelle.
Syksyllä potkuissa nosturilla ollessa huomattiin, että takajarruputket alkaa olemaan aika valmiit. Hain Motonetistä äkkiä "oikeat" putket, mutta eihän ne ollut sinnepäinkää. Onneksi soittokierros tuotti tulosta ja Helmisellä väänsivät oikean mittaiset odotellessa.
Ilmastointi päällä ajellessa alkoi eräänä päivänä kuulumaan kauhea mekkala konehuoneesta. Kompuranlaakerilla oli tullut kilometrit täyteen. Laakerikeskukselta löytyi "merkki" sekä no name laakeria suoraan hyllystä. Hintaeron ollessa pieni otin laatulaakerin. Vaihto oli aika nopea. Mutteriauki ja ihan rautaisella otteella nykäisy ja hihnapyörä oli kädessä. Vasaralla ja hylsyllä vanha pois. Vanhaa hyväksikäyttäen uusi hakaten paikalleen ja romut nippuun.
Tänään sain inspiraation purkaa mittariston ja vaihdoin melkein kaikki polttimot uusiin. Ei enään pimeitä kohtia mittaristossa. Homma meni yllättävän kevyesti ihan parkkiksella tehden. Rekisterikilven tuikkujen tilalle vaihdoin ledit.
viikko sitten petti ikkunasta rulla. Johan se vuoden kestikin. Vaihdan kun tulee paremmat kelit.
Kuvia koitan lisäillä kunhan saan ne koneelle.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Nyt on taas muutama kuvakin lisätä.
Mainitsin tuossa ikkunarullan pettämisestä edellisessä päivityksessä. No purin sen tuossa yhtenä päivänä ja perkules se rulla mitään rikki ollut, vaan se nasta oli vain pompannut rullasta pois.
Mittaristo tosiaan on ollut osittain pimeänä niin kauan kuin auto minulla on ollut.
Mukavasti iltahämärässä sujui ekaksi purkaminen parkkiksella.
Mittaristo kuorassa sisälle.
Yritin löytää vastausta polttimon malliin, mutta kaikki tulokset olivat ympäripyöreitä.
Eli sinulle joka etsit tietoa toivottavasti tämä auttaa!! Ostin Philipsin T5 1.2W lasikantapolttimoita kaksi 10kpl pakettia. Eroa alkuperäisiin 0.2w (oem 1.4w). Sormet joutuu hieman koville nyppiessä irti alkuperäisiä polttimoita niistä muovisovitteista, mutta ajallisesti kaikkien vaihtoon meni noin 10-15min. Varmista että uusi polttimo menee yhtä syvälle kuin vanha.
Kun kaikki on vaihdettu asenna mittaristo takaisin ja testaa ennen lopullista kiinnitystä. Itsellä oli "huolellisesta" työstä huolimatta yksi kohta pimeänä jonka vaihdoin vielä autossa ennen kasaan laittoa.
Nyt kelpaa taas päristellä..
Holkki remonttiin oli aika sovittu Coltille.
Vaihtoon meni tolppien holkit sekä vetarin holkki.
Tolpat irti.
Laikalla puhtaaksi ja sovitus. Näyttääpäs kuvassa kuppaiselle koko tolppa vaikka ei ole.
Mikkihiirenpaskaa niin että pysyy.. Kiitokset vielä hitsarille!
Vähän suojaksi maalia ja päälle combiwaxia parikerrosta.
Yläpäät meni nippuun uusilla skf laakereilla. Loppui se sattunnainen nari montuissa.
Vetarin holkin laitosta ei ole kuvaa kun minulla oli vastuullinen tehtävä (pidin jatkoa jonka avulla holkki lyötiin sisään).
Laipasta uudella stefalla löytyi yksi kuva...
Tulipahan laatikkokin huuhdeltua samalla ja lopuksi uudet öljyt laatikkoon.
Eilen hain varastosta kaksi vannetta sisälle ja aloitin niiden kevyen ehostamisen. Vaimo ei välttämättä tykkäisi kaikista 4 vanteesta vessassa
Tässä ensimmäinen pestynä. Matattuna ja rasvat poistettuna.
En alkanut kittailemaan mitään naarmuja vaan koko homma on pikemminkin pelkkää testiä.
Tässä kuvassa kerros kaksi mustaa AT-vasaralakkaa...
Tässä eri valossa ja keskimerkkikin jo eksynyt paikalleen.
Tässä molemmat tehtynä...
Veikeä on väri kun vaihtuu graffitin harmaasta mustaksi riippuen kulmasta ja valosta.
Lähipäivinä haen varmaan toiset kaksi varastosta ja teen saman tempun niillekin.
Mainitsin tuossa ikkunarullan pettämisestä edellisessä päivityksessä. No purin sen tuossa yhtenä päivänä ja perkules se rulla mitään rikki ollut, vaan se nasta oli vain pompannut rullasta pois.
Mittaristo tosiaan on ollut osittain pimeänä niin kauan kuin auto minulla on ollut.
Mukavasti iltahämärässä sujui ekaksi purkaminen parkkiksella.
Mittaristo kuorassa sisälle.
Yritin löytää vastausta polttimon malliin, mutta kaikki tulokset olivat ympäripyöreitä.
Eli sinulle joka etsit tietoa toivottavasti tämä auttaa!! Ostin Philipsin T5 1.2W lasikantapolttimoita kaksi 10kpl pakettia. Eroa alkuperäisiin 0.2w (oem 1.4w). Sormet joutuu hieman koville nyppiessä irti alkuperäisiä polttimoita niistä muovisovitteista, mutta ajallisesti kaikkien vaihtoon meni noin 10-15min. Varmista että uusi polttimo menee yhtä syvälle kuin vanha.
Kun kaikki on vaihdettu asenna mittaristo takaisin ja testaa ennen lopullista kiinnitystä. Itsellä oli "huolellisesta" työstä huolimatta yksi kohta pimeänä jonka vaihdoin vielä autossa ennen kasaan laittoa.
Nyt kelpaa taas päristellä..
Holkki remonttiin oli aika sovittu Coltille.
Vaihtoon meni tolppien holkit sekä vetarin holkki.
Tolpat irti.
Laikalla puhtaaksi ja sovitus. Näyttääpäs kuvassa kuppaiselle koko tolppa vaikka ei ole.
Mikkihiirenpaskaa niin että pysyy.. Kiitokset vielä hitsarille!
Vähän suojaksi maalia ja päälle combiwaxia parikerrosta.
Yläpäät meni nippuun uusilla skf laakereilla. Loppui se sattunnainen nari montuissa.
Vetarin holkin laitosta ei ole kuvaa kun minulla oli vastuullinen tehtävä (pidin jatkoa jonka avulla holkki lyötiin sisään).
Laipasta uudella stefalla löytyi yksi kuva...
Tulipahan laatikkokin huuhdeltua samalla ja lopuksi uudet öljyt laatikkoon.
Eilen hain varastosta kaksi vannetta sisälle ja aloitin niiden kevyen ehostamisen. Vaimo ei välttämättä tykkäisi kaikista 4 vanteesta vessassa
Tässä ensimmäinen pestynä. Matattuna ja rasvat poistettuna.
En alkanut kittailemaan mitään naarmuja vaan koko homma on pikemminkin pelkkää testiä.
Tässä kuvassa kerros kaksi mustaa AT-vasaralakkaa...
Tässä eri valossa ja keskimerkkikin jo eksynyt paikalleen.
Tässä molemmat tehtynä...
Veikeä on väri kun vaihtuu graffitin harmaasta mustaksi riippuen kulmasta ja valosta.
Lähipäivinä haen varmaan toiset kaksi varastosta ja teen saman tempun niillekin.
Viimeksi muokannut Spol, La Helmi 28, 2015 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Hyvännäköiset tulee vanteista. Tuollainen sävy kelpais omiinkin avokkaan vanteisiin, mutta taitaa jäädä tekemättä, kun puolia on ehkä tusina / vanne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-3 Aero -00
Minkälaisilla maaleilla maalasit? Ja värisävy? Itse haluaisin nimittäin femmani Aero vanteet tismalleen tuon värisiksi!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 9-3 Aero -00
Maali siis on motonetistä ihan AT vasaralakka 5.90e pullo. Purkin kyljessä lukee musta.
Itse mattasin ihan 280 karhunkielellä by biltema. Taitaa olla nimeltään nailonarkki tai vastaava biltemassa. Aika nopeasti sai hinkattua ja veikkaan vaikka olisi enemmänkin puolia niin tuskin lisää aikaa kauheasti.
Itse mattasin ihan 280 karhunkielellä by biltema. Taitaa olla nimeltään nailonarkki tai vastaava biltemassa. Aika nopeasti sai hinkattua ja veikkaan vaikka olisi enemmänkin puolia niin tuskin lisää aikaa kauheasti.
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: 9-3 Aero -00
Ai ne on mustat Katsoin, että ompas tyylikäs tumma gunmetal
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713