Project Viggen -00 VIG-93
Project Viggen -00 VIG-93
Ostin auton keväällä nimimerkiltä Vigge. Ostohetkellä pirssissä loota toimi heikosti, kytkin ei ollenkaan. Kytkin vaihtoon, muuta pientä ja kovaa ajoa.
Autoon oli tehty n. 40tkm aikasemmin koneremppa ja tämän osalta ei ollut odotettavissa ongelmia.
Miten väärässä voi ollakaan...
3.5. Ahvenistolle TTMKn ratapäiville, rataa kerkesin ajelemaan n. 10 kierrosta, kun vedot rupesi vähän hiipumaan (sid infossa oli n. 70 nakua ykkösessä) ja kabiiniinkin rupesi pukkaamaan savua.
Äkkiä varikolle ja kas, pellin alta paljastui kolmella käyvä moottori, joka huohotti reilusti ja puskenut n. litran öljyä täyttökorkista.
Onneksi kerholla oli pakettiauto ja traileri tapahtumassa, joten Viggen pääsi muutaman tunnin päästä jo tallille.
Tänään sitten moottori pois keulilta
Se meni rikki
Kampura oli onneksi virheetön!
Ykköspytty näyttää käyneen aika lämpösenä, kun mm. tulppa osittain sulanut.
Juuri ennen ratailua laitoin tehdasuuden MAFin, joten sekään tuskin on vikana.
Ehkä suutin meni tukkoon?
Tankissa E85.
Tästä sitten uuden lohkon metsästykseen. Männät ja kiertokanget onkin jo tiedossa.
Autoon oli tehty n. 40tkm aikasemmin koneremppa ja tämän osalta ei ollut odotettavissa ongelmia.
Miten väärässä voi ollakaan...
3.5. Ahvenistolle TTMKn ratapäiville, rataa kerkesin ajelemaan n. 10 kierrosta, kun vedot rupesi vähän hiipumaan (sid infossa oli n. 70 nakua ykkösessä) ja kabiiniinkin rupesi pukkaamaan savua.
Äkkiä varikolle ja kas, pellin alta paljastui kolmella käyvä moottori, joka huohotti reilusti ja puskenut n. litran öljyä täyttökorkista.
Onneksi kerholla oli pakettiauto ja traileri tapahtumassa, joten Viggen pääsi muutaman tunnin päästä jo tallille.
Tänään sitten moottori pois keulilta
Se meni rikki
Kampura oli onneksi virheetön!
Ykköspytty näyttää käyneen aika lämpösenä, kun mm. tulppa osittain sulanut.
Juuri ennen ratailua laitoin tehdasuuden MAFin, joten sekään tuskin on vikana.
Ehkä suutin meni tukkoon?
Tankissa E85.
Tästä sitten uuden lohkon metsästykseen. Männät ja kiertokanget onkin jo tiedossa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Osta nyt ihan ensimmäiseksi tuo helman tunkin lätkä
Sit jos sun rahat riittää sen halvan muovikäikäleen jälkeen johonkin,
niin korjaa moottori.
Hieno auto, mutta kaipais myllytystä ku on noin samea pinta...
Sit jos sun rahat riittää sen halvan muovikäikäleen jälkeen johonkin,
niin korjaa moottori.
Hieno auto, mutta kaipais myllytystä ku on noin samea pinta...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Siinä oma kiiltävänä:
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/Saab/ ... D78579.jpg
Millanen kokoonpano oli kun motti laukesi?
Oliko männät vaihdetut?
Harmi homma
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/Saab/ ... D78579.jpg
Millanen kokoonpano oli kun motti laukesi?
Oliko männät vaihdetut?
Harmi homma
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Vakiomoottori ja muutenkin vakio, paitsi softasta otettu mitä viinalla saa, siis n. 240hp ja 420nm.
Männät oli ihan vakiot.
Sen verran huomasin myös, että imuputken o-rengas oli osittain rikki, saattoi siis käydä hieman laihalla. Vikakoodia asiasta tosin ei tullut...
Männät oli ihan vakiot.
Sen verran huomasin myös, että imuputken o-rengas oli osittain rikki, saattoi siis käydä hieman laihalla. Vikakoodia asiasta tosin ei tullut...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Tää on kyl siisti peli Joskus taidettu ajaa aika kovaakin maililla
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Joo, se oli eri moottorilla ja muillakin hiluilla
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Oliko pakko rikkoa
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Mitäs tälle rojektille kuuluu?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Eipä itelle tullu tosta vikakoodia vaikka oli ollu se cobran panta ihan perseellään ja napannu vaikka kuinka ilmaa siitä välistä.Coltti kirjoitti:Vakiomoottori ja muutenkin vakio, paitsi softasta otettu mitä viinalla saa, siis n. 240hp ja 420nm.
Männät oli ihan vakiot.
Sen verran huomasin myös, että imuputken o-rengas oli osittain rikki, saattoi siis käydä hieman laihalla. Vikakoodia asiasta tosin ei tullut...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Sit on Viggen taas ajossa. Nyt tuli alakerta B234 osilla, uusilla männänrenkailla ja muilla tiivisteillä, laakereilla ja täysrempatulla kannella. Jakopääsetillä oli ajettu vaan n. 40tkm, joten mentiin vanhalla.
Ajelin sisäänajoöljyillä n. 30km ja nyt meni seuraavaksi tuhanneksi kilsaksi 5w40 motoxit sisään.
Kilsat konerempan kohdalla 285400km
Männistä otettiin siivu pois palotilan reunoilta, että T7 kansipahvia käyttäessä puristussuhde vähän nousee, mutta paljealue ei muutu.
Täysrempattu kansi.
Alkuperäinen Viggen venakoppa ja Di-kasetin kuori tarttee käyttää vielä hiekkapuhallettavana ja maalattavana, sekä pestä koko auto ja konehuone.
Ajelin sisäänajoöljyillä n. 30km ja nyt meni seuraavaksi tuhanneksi kilsaksi 5w40 motoxit sisään.
Kilsat konerempan kohdalla 285400km
Männistä otettiin siivu pois palotilan reunoilta, että T7 kansipahvia käyttäessä puristussuhde vähän nousee, mutta paljealue ei muutu.
Täysrempattu kansi.
Alkuperäinen Viggen venakoppa ja Di-kasetin kuori tarttee käyttää vielä hiekkapuhallettavana ja maalattavana, sekä pestä koko auto ja konehuone.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Project Viggen -00 VIG-93
mielenkiintoista luettavaa, jään seurailemaan.
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Tämä tuli myytyä 2013.
Mutta nyt se tuli haettua Kuopion reissultaan takaisin Tampereelle
Mervin omistaja-aikana on jonkinverran laiteltu lisää, mutta tullut myös lisää laittoa vrt. missä kunnossa se lähti 2013 kesällä.
-Etupyöränlaakeri huutaa hoosiannaa
-Kytkin rupeaa olemaan jo lopun eellä, vaikkei vielä luistakaan (irrottaa tosi ylhäällä). Myös lapakytkimen kuluttama vauhtipyörä vaihdetaan.
-Lämppäri puhaltaa vaan kuumaa
-Takakontti ei aukea kuten pitäisi
-Takajarrut loppu
-Huutaa ylimaalausta (haalistunut, sekä maalipinta muutamassa kohdin rikki, vähän pintaruostetta ja pieni nirhauma oikeassa takalokarissa).
-Maskin vaihto ehjään.
-Turbo on ehkä rikki?
-Etusumarit peitetty, saa nähdä mitä teippien alta paljastuu.
+ Kaikkee muuta pikkuviriä sun muuta, mitä tälläinen ansaitsee
Tästä tulee kesän ratapäiville ratalelu ja hupiauto päivittäisliikenteeseen.
Isoja ja pysyviä muutoksia ei tehdä, tätä ei raiskata .
ps. päivittelen tässä lähiaikoina vanhat moottoriremppa yms. kuvat toimintaan.
Mutta nyt se tuli haettua Kuopion reissultaan takaisin Tampereelle
Mervin omistaja-aikana on jonkinverran laiteltu lisää, mutta tullut myös lisää laittoa vrt. missä kunnossa se lähti 2013 kesällä.
-Etupyöränlaakeri huutaa hoosiannaa
-Kytkin rupeaa olemaan jo lopun eellä, vaikkei vielä luistakaan (irrottaa tosi ylhäällä). Myös lapakytkimen kuluttama vauhtipyörä vaihdetaan.
-Lämppäri puhaltaa vaan kuumaa
-Takakontti ei aukea kuten pitäisi
-Takajarrut loppu
-Huutaa ylimaalausta (haalistunut, sekä maalipinta muutamassa kohdin rikki, vähän pintaruostetta ja pieni nirhauma oikeassa takalokarissa).
-Maskin vaihto ehjään.
-Turbo on ehkä rikki?
-Etusumarit peitetty, saa nähdä mitä teippien alta paljastuu.
+ Kaikkee muuta pikkuviriä sun muuta, mitä tälläinen ansaitsee
Tästä tulee kesän ratapäiville ratalelu ja hupiauto päivittäisliikenteeseen.
Isoja ja pysyviä muutoksia ei tehdä, tätä ei raiskata .
ps. päivittelen tässä lähiaikoina vanhat moottoriremppa yms. kuvat toimintaan.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Hieno ja erottuva peli kaikkien harmaiden Aerojen seassa.
Mikäs setuppi tässä on ollut, kun kytkin saatu kolmessa vuodessa poltettua loppuun?
T. nimimerkki orggiskytkin(kö?!) ja 370tkm.
Ps voisin kuvitella, että on kohtuullisen v*mainen sävy maalarille, kun haalistuu auringossa eli jos haluaa 10+ niin ylimaalaus järkevintä.
Mikäs setuppi tässä on ollut, kun kytkin saatu kolmessa vuodessa poltettua loppuun?
T. nimimerkki orggiskytkin(kö?!) ja 370tkm.
Ps voisin kuvitella, että on kohtuullisen v*mainen sävy maalarille, kun haalistuu auringossa eli jos haluaa 10+ niin ylimaalaus järkevintä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Project Viggen -00 VIG-93
Kytkimellä Sachs -618 ja jousitettu sintteri oli ajettu 2013 kesällä n. 70tkm ja oli kulunut n. puoleen väliin, kilsoja silloin oli se 285tkm.
Nyt on 352tkm, siis yhteensä kohta 140tkm kestänyt se sintteri.
Ei sinänsä paha, mutta kohta tarvitsee uutta osaa
Nyt on 352tkm, siis yhteensä kohta 140tkm kestänyt se sintteri.
Ei sinänsä paha, mutta kohta tarvitsee uutta osaa
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Project Viggen -00 VIG-93
On kyllä nätin värinen.. ois kiva tollainen lelu pikku holsetilla,vaikka hx40:llä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-