Sivu 1/3

Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: La Touko 04, 2013 16:28
Kirjoittaja Coltti
Ostin auton keväällä nimimerkiltä Vigge. Ostohetkellä pirssissä loota toimi heikosti, kytkin ei ollenkaan. Kytkin vaihtoon, muuta pientä ja kovaa ajoa.


Kuva

Kuva

Autoon oli tehty n. 40tkm aikasemmin koneremppa ja tämän osalta ei ollut odotettavissa ongelmia.

Miten väärässä voi ollakaan...

3.5. Ahvenistolle TTMKn ratapäiville, rataa kerkesin ajelemaan n. 10 kierrosta, kun vedot rupesi vähän hiipumaan (sid infossa oli n. 70 nakua ykkösessä) ja kabiiniinkin rupesi pukkaamaan savua.
Äkkiä varikolle ja kas, pellin alta paljastui kolmella käyvä moottori, joka huohotti reilusti ja puskenut n. litran öljyä täyttökorkista.

Kuva

Onneksi kerholla oli pakettiauto ja traileri tapahtumassa, joten Viggen pääsi muutaman tunnin päästä jo tallille.

Tänään sitten moottori pois keulilta
Se meni rikki :(
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kampura oli onneksi virheetön!

Ykköspytty näyttää käyneen aika lämpösenä, kun mm. tulppa osittain sulanut.
Juuri ennen ratailua laitoin tehdasuuden MAFin, joten sekään tuskin on vikana.
Ehkä suutin meni tukkoon?
Tankissa E85.

Tästä sitten uuden lohkon metsästykseen. Männät ja kiertokanget onkin jo tiedossa.

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: La Touko 04, 2013 18:50
Kirjoittaja Loyal
Osta nyt ihan ensimmäiseksi tuo helman tunkin lätkä :lol:
Sit jos sun rahat riittää sen halvan muovikäikäleen jälkeen johonkin,
niin korjaa moottori. :mrgreen:

Hieno auto, mutta kaipais myllytystä ku on noin samea pinta...

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 15:20
Kirjoittaja aero t7
Siinä oma kiiltävänä:
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/Saab/ ... D78579.jpg

Millanen kokoonpano oli kun motti laukesi?
Oliko männät vaihdetut?

Harmi homma :?

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 17:42
Kirjoittaja Coltti
Vakiomoottori ja muutenkin vakio, paitsi softasta otettu mitä viinalla saa, siis n. 240hp ja 420nm.
Männät oli ihan vakiot.

Sen verran huomasin myös, että imuputken o-rengas oli osittain rikki, saattoi siis käydä hieman laihalla. Vikakoodia asiasta tosin ei tullut...

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 20:22
Kirjoittaja saba90
Tää on kyl siisti peli 8) Joskus taidettu ajaa aika kovaakin maililla :lol:

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Su Touko 05, 2013 20:47
Kirjoittaja Coltti
Joo, se oli eri moottorilla ja muillakin hiluilla :)

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Ma Touko 06, 2013 14:24
Kirjoittaja nugge
Oliko pakko rikkoa ;)

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: La Kesä 01, 2013 13:28
Kirjoittaja saba90
Mitäs tälle rojektille kuuluu?

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Su Kesä 02, 2013 01:07
Kirjoittaja nugge
Coltti kirjoitti:Vakiomoottori ja muutenkin vakio, paitsi softasta otettu mitä viinalla saa, siis n. 240hp ja 420nm.
Männät oli ihan vakiot.

Sen verran huomasin myös, että imuputken o-rengas oli osittain rikki, saattoi siis käydä hieman laihalla. Vikakoodia asiasta tosin ei tullut...
Eipä itelle tullu tosta vikakoodia vaikka oli ollu se cobran panta ihan perseellään ja napannu vaikka kuinka ilmaa siitä välistä.

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Ti Kesä 11, 2013 12:34
Kirjoittaja Coltti
Sit on Viggen taas ajossa. Nyt tuli alakerta B234 osilla, uusilla männänrenkailla ja muilla tiivisteillä, laakereilla ja täysrempatulla kannella. Jakopääsetillä oli ajettu vaan n. 40tkm, joten mentiin vanhalla.

Ajelin sisäänajoöljyillä n. 30km ja nyt meni seuraavaksi tuhanneksi kilsaksi 5w40 motoxit sisään.

Kilsat konerempan kohdalla 285400km


Kuva
Männistä otettiin siivu pois palotilan reunoilta, että T7 kansipahvia käyttäessä puristussuhde vähän nousee, mutta paljealue ei muutu.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Täysrempattu kansi.

Kuva

Alkuperäinen Viggen venakoppa ja Di-kasetin kuori tarttee käyttää vielä hiekkapuhallettavana ja maalattavana, sekä pestä koko auto ja konehuone.

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: La Kesä 22, 2013 16:13
Kirjoittaja Arski1
mielenkiintoista luettavaa, jään seurailemaan. 8)

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Ma Helmi 27, 2017 17:51
Kirjoittaja Coltti
Tämä tuli myytyä 2013.

Mutta nyt se tuli haettua Kuopion reissultaan takaisin Tampereelle :)

Kuva

Kuva

Mervin omistaja-aikana on jonkinverran laiteltu lisää, mutta tullut myös lisää laittoa vrt. missä kunnossa se lähti 2013 kesällä.

-Etupyöränlaakeri huutaa hoosiannaa
-Kytkin rupeaa olemaan jo lopun eellä, vaikkei vielä luistakaan (irrottaa tosi ylhäällä). Myös lapakytkimen kuluttama vauhtipyörä vaihdetaan.
-Lämppäri puhaltaa vaan kuumaa
-Takakontti ei aukea kuten pitäisi
-Takajarrut loppu
-Huutaa ylimaalausta (haalistunut, sekä maalipinta muutamassa kohdin rikki, vähän pintaruostetta ja pieni nirhauma oikeassa takalokarissa).
-Maskin vaihto ehjään.
-Turbo on ehkä rikki?
-Etusumarit peitetty, saa nähdä mitä teippien alta paljastuu.

+ Kaikkee muuta pikkuviriä sun muuta, mitä tälläinen ansaitsee :)

Tästä tulee kesän ratapäiville ratalelu ja hupiauto päivittäisliikenteeseen.
Isoja ja pysyviä muutoksia ei tehdä, tätä ei raiskata :).


ps. päivittelen tässä lähiaikoina vanhat moottoriremppa yms. kuvat toimintaan.

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Ma Helmi 27, 2017 19:45
Kirjoittaja Cona
Hieno ja erottuva peli kaikkien harmaiden Aerojen seassa.

Mikäs setuppi tässä on ollut, kun kytkin saatu kolmessa vuodessa poltettua loppuun? :wink:

T. nimimerkki orggiskytkin(kö?!) ja 370tkm.

Ps voisin kuvitella, että on kohtuullisen v*mainen sävy maalarille, kun haalistuu auringossa eli jos haluaa 10+ niin ylimaalaus järkevintä.

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Ma Helmi 27, 2017 20:05
Kirjoittaja Coltti
Kytkimellä Sachs -618 ja jousitettu sintteri oli ajettu 2013 kesällä n. 70tkm ja oli kulunut n. puoleen väliin, kilsoja silloin oli se 285tkm.
Nyt on 352tkm, siis yhteensä kohta 140tkm kestänyt se sintteri.

Ei sinänsä paha, mutta kohta tarvitsee uutta osaa :)

Re: Project Viggen -00 VIG-93

Lähetetty: Ma Helmi 27, 2017 21:13
Kirjoittaja jannevillepetteri
On kyllä nätin värinen.. :) ois kiva tollainen lelu pikku holsetilla,vaikka hx40:llä.. :twisted: