Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Ti Kesä 11, 2013 10:07
Morjesta vaan tännekkin,
Saab harrastus on lähtenyt minulla käyntiin jo viimevuonna kun ensiautoksi sain perheessä pitkään olleen Saab 900 2,1i. Sitä tuli viime talvi fiksailtua nyt on uusi projeti edessä, nimittäin otsikon mukainen Saab 99 GL -83
http://imageshack.us/a/img16/1442/wp20130610002.jpg
Auto on kohtuukuntoinen ja hitsailtavaa löytyy, tarkoitus olisi aloittaa hommat mahdollisimman pian, päivittelen sitämukaan kuvien kera kun saan aikaiseksi.
Ensimmäinen operaatio lienee sytytyshäikän korjaaminen, käyntiin lähtee hyvin kun ryyppyä antaa mutta noin 3000 kiekan kohdalla pätkii älyttömästi ja kierrokset ei nouse siitä korkeammalle.
Uudet tulpat jos ei muuta täytyy ensitöikseen hommata.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811 Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti
Kirjoittaja timpetti » Ti Kesä 11, 2013 10:19
Ookko kattonu ettei lyö sytkäjohdot läpi esim pakosarjan lämpösuojaan? Joskus omassa OG:ssa teki näin ja pimeällä näki hienosti kun säti.. Onnea projektiin!
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR )
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D ("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Ti Kesä 11, 2013 10:52
Kiitos !
Täytyykin käydä johdot läpi, vaikka näyttävät hyväkuntoisilta.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811 Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti
Kirjoittaja timpetti » Ti Kesä 11, 2013 11:01
Tarvikejohdoissa tavannut olla vikaa, vaikka olis ehjät päälle.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR )
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D ("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Pe Kesä 14, 2013 13:48
Uudet johdot lyöty kiinni, ei startannut enää ollenkaan sen jälkeen, vanhat paikallee sama juttu... hyvin alkaa tämäkin projekti !
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226 Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti
Kirjoittaja szwuxi » Pe Kesä 14, 2013 13:56
JJ-99 kirjoitti: Uudet johdot lyöty kiinni, ei startannut enää ollenkaan sen jälkeen, vanhat paikallee sama juttu... hyvin alkaa tämäkin projekti !
Onhan sytkäjohot oikeassa järjestyksessä kiinni?
Kannattaa myös tarkistaa virranjakajan kansi + pyörijä
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Pe Kesä 14, 2013 14:03
On oikeassa järjestyksessä, pyörijä ja kansikin ovat miltei uudet.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 709 Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54
Viesti
Kirjoittaja kärkkäinen » Pe Kesä 14, 2013 14:44
Onnea projektiin ja komea on tuplis! Seuraillaan.
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Pe Kesä 14, 2013 16:39
Diagnosointi aloitettu:
Kipinää tulee ja bensaa pumpulta...
Tulpat, johdot, pyörijä ja jakajan kansi on uudet.
Ei kai se auta ku purkaa kaasari ja ihmetellä jos siellä olisi jotain häikkää.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625 Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja jus » Pe Kesä 14, 2013 16:47
Eli starttaa hyvin muttei käynnisty?
Kokeile irrottaa ilmansuodattimelta kaasuttimelle tuleva haitariputki kaasarin luota ja kokeile nostaa sormella liikkuuko luisti herkästy ylöspäin. Ei saa olla jumissa.
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Pe Kesä 14, 2013 17:09
Starttaa hyvin, muovihaitarin liitoksella ja luistimella öljyä !? edit: (bensaa ja paskaa)
Luistin nousee jäykästi ylös ja tipahtaa suht nihkeästi alas.
edit: luistin irrotettu ja putsailtu, kalvo on rikki.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » La Kesä 15, 2013 09:12
Pysyisiköhän tuo kalvo sikalla kasassa ? Voiko tuo vaikuttaa käynnistyvyyteen niin ratkaisevasti ettei hörähdä käyntiin vai jatkanko vianetsintää...
Edit: kuulemma vaikuttaa ratkaisevasti, uusi kalvo tulossa myöhemmin tänää, huomenna tai tänäiltana pääseekin lyömään paikalleen ja testaamaana auttoiko.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Su Kesä 16, 2013 10:53
Kalvo paikallaan, putkessa paukkuu, ei käynnisty.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610 Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti
Kirjoittaja nalleolut » Su Kesä 16, 2013 11:32
Sytkäjohdot väärin.
JJ-99
"Ruisku"
Viestit: 108 Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 09:51
Paikkakunta: Lappeenranta / Joutseno
Viesti
Kirjoittaja JJ-99 » Su Kesä 16, 2013 11:52
Sytytysjärjestys 1342 ? Jakajan kannesta vastapäivään kiertäessä.
#6513
Käyttis: Saab 900i 2,1 16v MY92 (Platana Grey Metallic )