Riston vanhojen Saabien projektit!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

B-tolppien verhoiluhan meni oikein sutjakasti, vanhasta muistista! Tässä hommassa menee enemmän aikaa valmisteluihin ja suojaukseen, kun käyttää tätä Spray-kontaktia. Työteliäin hommahan tässä hommassa on verhoilun ujuttaminen ikkunan tiivisteen alle. Itse käytin isoa ruuvimeisseliä tiivisteen avaamiseen ja verhoilukankaan oikaisuun paikalleen tiivisteen alle tuollaista muovilastaa.

Kuva
Kuva
Kuva

Oikeastaan pitää sanoa, että lopputulos on ihan oikeasti parempi, kuin mitä nuo tolpat olivat originaalina!? :D

Nyt tämä homma eteneekin pikkuhiljaa kasaillessa sisustusta paikalleen. Noita takasivuverhoiluja pitää hiukan vielä siistiä. Tänään huomasin, että hattuhyllyn kuntoa pitää myös tarkastella? Sisustan jälkeen odottelen vielä muutamia uusia pisteosia ja pissapojan säiliötä on hiukan pudisteltava ja vielä pesujärjestelmään uudet letkut paikalleen. Sitten varmasti joku museotarkastaja voikin esikatsella tuotetta, josko kelpaisi MR-autoksi! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Nyt alkaa Saab näyttää siistiltä autolta. Nyt ovat takasivuverhoilut paikoillaan, samoin takaistuimetkin ovat kiinni. Seuraavana etuistuinten kimppuun. Oikean istuimen kiinnitysmekanismissa on jonkun verran puhdistusta, mutta eiköhän tuonkin saa tänään vielä tehtyä? Huomenna on tästä harrastuksesta vapaapäivä. Huomiseksi on luvattu poutapäivää ja siksi täytyy lähteä tutkimaan, onko tuo lakkamäärä suolla niin suuri kuin kehuvat? :lol:

Kuva

Tein eilen nelinkertaisen ”lakanakangas”-tuen takasivuverhoilulevyn pystykiinnityksen lisätueksi. Homma toimi erinomaisesti ja oli helppo tehdä. Riittävästi vaan kosteutta kestävää liimaa ja paketti kuivui yönyli kovaksi ja ohueksi tueksi levyn kiinnityksen vahvistukseksi.

Kuva
Kuva
Kuva

Jos vaikka ensi viikon alussa saisi kuskin penkin verhoilijalta, niin sitten auto tuleekin taas ajokuntoon! :D Pääsee sitten vähän ajelemaan ja kokeilemaan, että auton tekniikka toimii? Luulen, että olen tälle Saab 96 L autolle rakennellut lisäajoaikaa tulevaisuuteen jonkin verrran?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja timotn »

Hienosti etenee! Jospa omiakin saisi joskus tuolla tahdilla valmiiksi :D
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kyllä tämä tässä etenee, vaikka välillä tekee mokia oikein kunnolla! :lol: Laittelin tässä illan kuluksi oikean etuistuimen paikalleen. Kyllä tuosta sisustuksesta ihan hyvä tulee, kun nuo tavarat ovat puhtaita.

Kuva

Tuossa istuimen asennuksessa laitoin tietysti liukukiskot juuri päinvastoin kuin piti ja nehän tuli kiristetyksikin ihan kunnolla! Malli oli kyllä vieressä, mutta eihän tämä vanha pää enää mukana kestä, kun on intoa vähän liikaa. Siis irti ja uudelleen kiinni! :lol: Sitten vaan istuin paikalleen ja hyvä tuli. Nyt sitten odottelen tuota vasenta istuinta verhoilijalta. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joutuu ajelemaan sukkasilleen ku noin priimaa tekee. :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Pittää jättää puukengät astinlaudalle niinkö Scaniassa :mrgreen:
Hienoa työtä :D
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

meinasin tarjota uusia kumimattoja mut taidan säästää ne intsaab 2021 maksimaalisen voiton saamiseksi :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Meinaa nyt vaan tarjota uusia kumimattoja minulle, jos Sinulla sellaiset on! Ei muuta kun hinta ja tilinumero YV:llä minulle! :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

näemme intsaab 2021 .. :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

Aika erikoista tavaran tarjontaa? Ensin kehutaan tavaralla, mutta hintaa ei uskalleta laittaa ”kehiin”? Jos on myynnillä, niin pitää uskaltaa! Sitten jos ei uskalla, niin siten ei kantsi myöskään tarjoilla. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

huom meinasin tarjota..... mut kuten kirjoitin oletan saavani parhaan hinnan humalailta briteiltä 2021
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ristos »

No, kun ”nalleolut” ei myynyt kotimaahan selväpäiselle mattoja, niin jos jollakin sattuu olemaan 96:sen uusia kumimattoja, voisitko ystävällisesti minulle niitä tarjota? Kuskin etumatto on minulle ykköshaku? Muita mattoja minulla kyllä löytyy! Mutta jos täysi sarja löytyy, olen hyvin kiinnostunut, kuten keskustelusta on selvinnyt.

Tarjoa YV:nä tai puhelimitse 050-555 3046
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7470
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja mestari »

kuskin etumaton saa siellä intsaabissa humalaiselta britiltä rtuhintaan kun vaihtaa sen samankuntoiseen apparin mattoon, meinaan kumpikin saa priimaa kun suomessa kuluu vas mattoj ja briteissä oik matto :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ristos kirjoitti:
To Heinä 23, 2020 19:39
No, kun ”nalleolut” ei myynyt kotimaahan selväpäiselle mattoja, niin jos jollakin sattuu olemaan 96:sen uusia kumimattoja, voisitko ystävällisesti minulle niitä tarjota? Kuskin etumatto on minulle ykköshaku? Muita mattoja minulla kyllä löytyy! Mutta jos täysi sarja löytyy, olen hyvin kiinnostunut, kuten keskustelusta on selvinnyt.

Tarjoa YV:nä tai puhelimitse 050-555 3046
Kokeile tarjota riittävä määrä nalleolutta vaihdossa mattoihin niin luulisi vaihtokaupan onnistuvan? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Riston vanhojen Saabien projektit!

Viesti Kirjoittaja mikan »

Onko B-pilari tosiaan ollut vitivalkoinen?

Ikävää kettuilua tuollainen uusilla matoilla leuhkiminen. :-(
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin