Riston vanhojen Saabien projektit!
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Muutos tapahtui -76 malleista lähtien, 96 malleissa ei ollut niin paljon korjauksia, mutta 95 taka osa lamppujen ympäriltä ja takakontin ovi oli ongelma paikkoja. -60 luvun loppupään malleissa oli alusta ruostetta ja takakontin sivut iskareiden ympäriltä oli ruostepesiä. Ei ollut muut merkit sen kummempia -70 luvulla, minun 40tkm ajettua Mersua piti korjailla ovista ja alaosista ruosteen takia, samoin Volvot ruostuivat jo takuu aikana.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Projektin jatko alkaa tässä selvitä! Sehän hoituu, kun tekee pikkuisen tavaran hankinta ja koontiretken. Koska tykkivanteet ovat jo matkalla kohti pohjoista, niin voin viedä sitten yhden jalkkis-sarjan uusine mutterien kera ja 900:sen 5-vaihteisen vaihdelaatikon kaverilleni jatkokäyttöä varten.
Samalla retkellä pääsen nyt Saarijärven tallilta hakemaan uudet Hella-umpiot, ehjän tuulilasin, uusia istuimien sähkövastuksia ja kaikenlaista muuta pientä sälää, mitä tarvitsen projektini. Kaverini tallista saan sitten ehjän sivupeilin, 900:seen ikkunan kromilistoja, tarroja 96:sen konehuoneeseen, mahdollisesti hyviä poljinkumeja 96:seen sekä muuta pieniä lisäosia!
Jämsästä etenen sitten hakemaan ehjää oikeaa etulokaria, uusia etuvilkkuja ja takavilkun laseja, etuoven tiivisteitä, ja mahdollisesti etuovien ehjiä sisäpaneleita. Saas nähdä mitä muuta tämä löytöretki tuo mukanaan? Sitten vaan reíppaasti takaisin Kainuuseen jatkamaan tätä vauhdikasta 96-projektia!
No, saapa tämän retken aikana mukavan koeajon 900:sen vaihtokoneelle ja kuskille rentoutusta reilun tuhannen kilsan ajan! Seuraillaan tilannetta!
Samalla retkellä pääsen nyt Saarijärven tallilta hakemaan uudet Hella-umpiot, ehjän tuulilasin, uusia istuimien sähkövastuksia ja kaikenlaista muuta pientä sälää, mitä tarvitsen projektini. Kaverini tallista saan sitten ehjän sivupeilin, 900:seen ikkunan kromilistoja, tarroja 96:sen konehuoneeseen, mahdollisesti hyviä poljinkumeja 96:seen sekä muuta pieniä lisäosia!
Jämsästä etenen sitten hakemaan ehjää oikeaa etulokaria, uusia etuvilkkuja ja takavilkun laseja, etuoven tiivisteitä, ja mahdollisesti etuovien ehjiä sisäpaneleita. Saas nähdä mitä muuta tämä löytöretki tuo mukanaan? Sitten vaan reíppaasti takaisin Kainuuseen jatkamaan tätä vauhdikasta 96-projektia!
No, saapa tämän retken aikana mukavan koeajon 900:sen vaihtokoneelle ja kuskille rentoutusta reilun tuhannen kilsan ajan! Seuraillaan tilannetta!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
No niin, varaosien hakuretki on tehty Päijänteen länsipuolella seikkailen! Hieno reissu ja 900:lle 1154 kilsan koeajomatka! Hienosti sujui! Sunnuntaina ajelin Saarijärvelle ja sitten eilen sitten sieltä 835 km retkelle jo aamulla seitsemältä. Jämsän ja Rengon kautta koukaten olin sitten illalla 21.40 kotona Kajaanissa.
Kyllä 900:lla matkan teko oli helppoa vaikka peräkärry oli perässä. Sain kaikken suunnittelemani tarvikkeet mukaani ja nyt pääsee 96-projekti taas etenemään!
Tänään odottelen sitten tykkivanteita pihaani!
Vein aamulla tuonne pajalle jo lokarin ja tuulilasin. Siellä olikin eilen jo laitettu tuulilasin alareunaan uutta peltiä ja hyvältä näyttää, kun tuo viimeistellään kuntoon.
Sain tuolta reissulta komeat uudet tarrat konehuoneen viimeistelyyn ja mallit eturoiskeläpistä sekä keskiroiskeläplstä, että on helppo leikellä uudet!
Kyllä 900:lla matkan teko oli helppoa vaikka peräkärry oli perässä. Sain kaikken suunnittelemani tarvikkeet mukaani ja nyt pääsee 96-projekti taas etenemään!
Tänään odottelen sitten tykkivanteita pihaani!
Vein aamulla tuonne pajalle jo lokarin ja tuulilasin. Siellä olikin eilen jo laitettu tuulilasin alareunaan uutta peltiä ja hyvältä näyttää, kun tuo viimeistellään kuntoon.
Sain tuolta reissulta komeat uudet tarrat konehuoneen viimeistelyyn ja mallit eturoiskeläpistä sekä keskiroiskeläplstä, että on helppo leikellä uudet!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Homma etenee nyt mielestäni hyvin! Nyt alkaa näyttää siltä, että pohjahommat etenevät jo loppusuoraa ja kohta päästään maalin levitykseen!
Tänään lähti Onno Kempingiltä Hollannista pienosa-lähetys kohti Kainuuta! Tilasin sieltä erilaisia uusia tiivisteitä ja pien-osia sekä uusia tiivisteiden kiinnikkeitä molempiin 96:siini!
Tässä Onnon kuormassa on muuten mukana uudet kromiset etu-ja takaikkunan kiristysnauhat! Niistä olen todella iloinen, että niitä edelleen löytyi. Toivon lähetyksen olevan DHL:ä toimittamana täällä sillä aikataululla, että päästään heti maalauksen jälkeen kokoamiseen uusin tarpeen!
Eilen muuten tuli tällaiset laatikot pihaan! Mitähän on sisällä?
Tänään lähti Onno Kempingiltä Hollannista pienosa-lähetys kohti Kainuuta! Tilasin sieltä erilaisia uusia tiivisteitä ja pien-osia sekä uusia tiivisteiden kiinnikkeitä molempiin 96:siini!
Tässä Onnon kuormassa on muuten mukana uudet kromiset etu-ja takaikkunan kiristysnauhat! Niistä olen todella iloinen, että niitä edelleen löytyi. Toivon lähetyksen olevan DHL:ä toimittamana täällä sillä aikataululla, että päästään heti maalauksen jälkeen kokoamiseen uusin tarpeen!
Eilen muuten tuli tällaiset laatikot pihaan! Mitähän on sisällä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Ei se projekti etene, jos ei jotain näprää! Sain tänään Etrasta tilaamani roiskeläppien materiaalin, 8 millin kumimaton. Mattopuukolla mallin mukaan homma valmistui helposti. Kyllä varmaan kelpaavat etu-ja keskiläpiksi.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Hienoa jälkeä, jälleen kerran!
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tänä iltana Saabieni määrä väheni yhdellä! Tämä mielestäni erinomainen projekti-auto vaihtoi kotia erittäin suuren varaosa-paketin kera. Auto sai täällä Kajaanissa uuden nuoren isännän. Tulette varmaan jatkossa näkemään tämän hyvin hienosti projektoituna nuoren miehen taitavien käsin jäljiltä.
Täällä on joskus kyselty Saab 96:sen jalkkis-vanteiden mutterien perään? Tämä autoni ostanut nuori mies osaa niitä kyllä tehdä!
Omasta 96-projektista kuuluu varmasti ensi viikolla lisää!
Täällä on joskus kyselty Saab 96:sen jalkkis-vanteiden mutterien perään? Tämä autoni ostanut nuori mies osaa niitä kyllä tehdä!
Omasta 96-projektista kuuluu varmasti ensi viikolla lisää!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Siellä on taas kovasti tohinaa. Kiitos jälleen kerran mukavista, kuvitetuista (tosi)tarinoista !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Tekiskö se 99:iin ? Kajaanissa tulee käytyä (olen asunutkin)...
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Niin kai, mulla olis tuollaiset ilman muttereita
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Kyllä vaan juuri tuollaisiin vanteisiin ja incoihin tulee olla nämä ”holkkimutterit”!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Homma etenee kyl komiaste, katteeks käy
Lerssinen, nämä pitäis kai käydä
Lerssinen, nämä pitäis kai käydä
saamu kirjoitti: ↑Ma Tammi 18, 2016 20:58Esitettyyn kysymykseen en osaa vastata, mutta kun ketju nousi esiin, niin raportoinpa aikaisempaan keskusteluun liittyen.
Ostin nippelit.fi:stä prikat ja mutterit jalkapallovanteisiini ja sopivaksi on osoittautunut seuraava yhdistelmä:
-Prikka 26 mm * 2,5 mm, http://nippelit.fi/1st/html/default.asp ... e=showprod
-Holkkimutteri 17,3 mm * 8 mm, http://nippelit.fi/1st/html/default.asp ... e=showprod
Hyvin tuntui keskittävän vanteen, vaikka ajosta ei olekaan vielä kokemusta. Hintaa kertyi postikuluineen ~40€.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Ruotsin Saab klubin kautta näyttää saavan näitä holkkimuttereita uusinakin 78,75 Sek/kpl
eli 7,5€x16=120€ setti eli Cadillacin peltipölärin verran tulisi hintaa pyörien kiinnipysymiselle.
eli 7,5€x16=120€ setti eli Cadillacin peltipölärin verran tulisi hintaa pyörien kiinnipysymiselle.
Viimeksi muokannut pela, Ma Tammi 27, 2020 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen