Re: Riston vanhojen Saabien projektit!
Lähetetty: Pe Loka 02, 2020 11:23
Kävin äsken vielä mittailemassa eilisen töitten jälkiä tällä ”sinitarra-pallolla”! Toimii muuten hyvin!
Kyllä tuohon tukiraudan ja putsarin kannen väliin jää 8-9 milliä. Minulla ei tuo putsarin pohja ole vielä kiristetty kiinni ja silti tulos on tuo. Olen hyvin tyytyväinen nyt tehtyyn ratkaisuun. Tässä on vielä käyttämättä yksi ”takaportti”. Konepellin etureunassa on säätövaraa vielä ehkä 3-4 milliä? Jos tiukka paikka tulisi, niin tuon verran vielä olisi nostovaraa.
Tässä pari kuvaa aamun mittauksesta.
Tuossa putsarin pohjan kiinnittämisessä on tuo pieni ongelma, kun tuo kiinnityshahlo on auton oikealta puolelta katsottuna noin 10 mm liikaa edessä ja vasemmalla puolella päinvastoin? Tuo kiinnityksen saa toimimaan näinkin, muttakiinnityksen saa tukevammaksi jos hahlot olisivat kohdillaan.
Minun mielestäni tässä on kaksi vaihtoehtoa. Adapterin pitäisi oikealta katsoen kääntää taaksepäin, että hahlo tulisi kohdalleen? Mutta siinä saattaa tulla ongelmaa vasemman puoleisen ryyppyläpän aukeamiselle? Ei liene kuitenkaan iso ongelma, mutta vaatii pohdintaa.
Toinen vaihtoehto olisi korjailla noita putsarin pohjan kiinnityslaippoja? Laipat voisi katkaista ja hitsata uudet oikeassa kohdassa olevat kiinnityslaipat. Itse en tätä vaihtoehtoa pidä ollenkaan huonona, koska nyt tuo proto-adapteri istuu todella hyvin paikalleen ja läpät toimivat hyvin.
Olen nyt myös kokeillut tuon putsarin pohjan tiivistyksen toimimista tuolla 3M bytuulimassalla. Huomasin, että massa kestää hyvin putsarin irroittelua. Pidän ainakin nyt tätä tiivistystapaa tässä proto-Adabterissa hyvänä.
Kyllä tuohon tukiraudan ja putsarin kannen väliin jää 8-9 milliä. Minulla ei tuo putsarin pohja ole vielä kiristetty kiinni ja silti tulos on tuo. Olen hyvin tyytyväinen nyt tehtyyn ratkaisuun. Tässä on vielä käyttämättä yksi ”takaportti”. Konepellin etureunassa on säätövaraa vielä ehkä 3-4 milliä? Jos tiukka paikka tulisi, niin tuon verran vielä olisi nostovaraa.
Tässä pari kuvaa aamun mittauksesta.
Tuossa putsarin pohjan kiinnittämisessä on tuo pieni ongelma, kun tuo kiinnityshahlo on auton oikealta puolelta katsottuna noin 10 mm liikaa edessä ja vasemmalla puolella päinvastoin? Tuo kiinnityksen saa toimimaan näinkin, muttakiinnityksen saa tukevammaksi jos hahlot olisivat kohdillaan.
Minun mielestäni tässä on kaksi vaihtoehtoa. Adapterin pitäisi oikealta katsoen kääntää taaksepäin, että hahlo tulisi kohdalleen? Mutta siinä saattaa tulla ongelmaa vasemman puoleisen ryyppyläpän aukeamiselle? Ei liene kuitenkaan iso ongelma, mutta vaatii pohdintaa.
Toinen vaihtoehto olisi korjailla noita putsarin pohjan kiinnityslaippoja? Laipat voisi katkaista ja hitsata uudet oikeassa kohdassa olevat kiinnityslaipat. Itse en tätä vaihtoehtoa pidä ollenkaan huonona, koska nyt tuo proto-adapteri istuu todella hyvin paikalleen ja läpät toimivat hyvin.
Olen nyt myös kokeillut tuon putsarin pohjan tiivistyksen toimimista tuolla 3M bytuulimassalla. Huomasin, että massa kestää hyvin putsarin irroittelua. Pidän ainakin nyt tätä tiivistystapaa tässä proto-Adabterissa hyvänä.