Eilen sitten siirsin Iivarin tuonne Antin pajalle Kuluntalahdelle, missä Iivari on tarkoitus huoltaa ja korjata! Täytyy tässä kohtaa nyt todeta, että tämä taitaa ollakin minulle hiukan ”haastavampi” homma. Iivari on jo nuoruutensa taakseen jättänyt, koska ikää on jo 35 vuotta! Tämä on autolle kuin autolle jo sangen kunnioitettava ikä! Ja ikä näkyy ja tuntuu!
Vaikka kuvassa auto näyttää niin siistiltä. Niin tästäkin voi sanoa, että ”moni kakku päältä kaunis”! On sata varma, että tämän kanssa haasteita tulee piisaamaan!
Minulla oli ongelmia jo Saarijärveltä tulomatkan lopulla ja eilen sitten matka pysähtyi 300 metriä ennen huoltohallia ja loppumatka mentiinkin sitten liinan jatkeena! Syy, bensan siirtopumppu sanoi sopimuksen lopullisesti irti! No, tietysti ajattelin, että ei muuta kuin kauppaan. Niin teinkin, mutta vastaanotto oli ”hiukan” tyly täällä Kajaanissa ja yhtä tyly se oli Jyväskylässäkin, ei oota tarjottiin Iivarille, kuulemma ikäkysymys mutta ei ikärasismia!
No iltapäivällä alkoi sitten tulla jo valoa ja kunhan saadaan tankista pumppu näkösälle ja sieltä osanumero, niin Iivarille ehkä joku tarvikeversio voisi löytyä. Näin aikakin tänä iltana haluan uskoa?!
Seuraava ongelma ilmeni sitten iltapäivällä, kun ihmettelin miksi tehostajan hihna vinkuu, niin vietävästi? Ja miksi laturin toiselle hihnapyörälle ei ole hihnaa? No, ei todellakaan voi olla kun kampiakselin päässä ei ole kolmea hihnapyörää. Minun mielestäni pitäisi olla, koska tehostaja on tässä mallissa vakiona.
Kun katsoin Lappilaisen tilannetta, niin sillä oli!?! Ja se kolmas, mikä olisi tehostajalle on halkaisijaltaan hieman pienempi kuin laturin kahdella hihnalla. Samalla huomasin tehostajan hihnan vetäneen Iivarin tehostajan ihan venttiilikoppaan kiinni? Se taas johtuu siitä, että kampiakselin päässä hihna on väärässä hihnapyörässä?
Nämä ongelmat näkyvät kahdessa seuraavassa kuvassa.
Mistähän tuollaisen oikean kolme-uraisen hihnapyörän löytäisi? Neuvot ja vinkit olisivat nyt tarpeen! Kiitän jo etukäteen.