Fessen operointia
-
- "Aero"
- Viestit: 381
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Fessen operointia
Fessen moottori koki pienen hajoamisen tuolla Hallin maililla ja nyt on pelastusoperaatio meneillään.
Ajoin auton hallista treelle ja mittasin puristukset.. kolmosessa ei ollu ku 6bar.
Femma kävi kylmänä kolmella ja lämpimänä neljällä, eli keskiarvoks tuli 3,5sylinterinen
Maanantaina ajelin auton omalta tallilta linnainmaalle ja tänään alotin purkamisen.
Litkut mäkeen:
Vähä myöhemmin:
Hoplaa:
Sit lähti kansi irti ja ei ÄKKISELTÄÄN mitään ihmeellistä... kolmosen palotila oli väriltään hieman erilainen kun muissa.
Pyöritin koneesta kakkosen ja kolmosen yläasentoon... kolmonen jäi sentin dekkitasosta
Kiertokanki muuttunut banaaniksi:
Kangen laakerit ehjät, mut lohkosta kaks palaa lohjennut (nostin sormilla paikoiltaan) ja männän ölppäsuutin hieman uudessa asennossa.
Sylinteriputken palaset:
Huomenna toinen lohko koneistukseen ja sit romut nippuun ja ajoon
Ajoin auton hallista treelle ja mittasin puristukset.. kolmosessa ei ollu ku 6bar.
Femma kävi kylmänä kolmella ja lämpimänä neljällä, eli keskiarvoks tuli 3,5sylinterinen
Maanantaina ajelin auton omalta tallilta linnainmaalle ja tänään alotin purkamisen.
Litkut mäkeen:
Vähä myöhemmin:
Hoplaa:
Sit lähti kansi irti ja ei ÄKKISELTÄÄN mitään ihmeellistä... kolmosen palotila oli väriltään hieman erilainen kun muissa.
Pyöritin koneesta kakkosen ja kolmosen yläasentoon... kolmonen jäi sentin dekkitasosta
Kiertokanki muuttunut banaaniksi:
Kangen laakerit ehjät, mut lohkosta kaks palaa lohjennut (nostin sormilla paikoiltaan) ja männän ölppäsuutin hieman uudessa asennossa.
Sylinteriputken palaset:
Huomenna toinen lohko koneistukseen ja sit romut nippuun ja ajoon
Re: Fessen operointia
Banaanista herää kysymys että jokohan alkaa löytyä vakio T7 kangen kestorajat? Onkohan näitä maailmalla millaisilla teho/vääntölukemilla vielä orkkiskangilla..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 381
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Fessen operointia
Muissa kangissa ei näy mitään vaurioita. Vikahan oli alkanut jo ennen hallia koneen naputuksella... nyt se vaan tuli tavallaan pihalle. Viime syksynä mulla hajos se kansipahvi, joten ei tiedä olisko jo silloin sattunut jotain...
Edit: Niin, ja en tiedä kuinka tehokkaita vakiokankisia on.
Edit: Niin, ja en tiedä kuinka tehokkaita vakiokankisia on.
Re: Fessen operointia
taittuu se luja kankikin. mersulla raja on haettu kokeilemalla 120 hp/120nm per pytty vakio veiveillä om 606 mosasta . Lujempa kankea ja seuravaksi kampuralinja tipahtaa alas ja mutkarauta tulee kahtelee kuka sitä polkee.luja toi saabin mosa on täytyy sanoa
Re: Fessen operointia
Tässä prokkiksessa ei ole yrityksestä puute
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Fessen operointia
Täytyykin laittaa tämä ketju seurantaan
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Fessen operointia
http://www.youtube.com/watch?v=7thKElle2ZM siinä pätkä mutta loppuu hieman ennen kaasun nostoa.
Re: Fessen operointia
Käveltiin Hansin kanssa siitä ohitte kun sahailit käymään kotiinlähtiessäs, Hans sano hyvin, että "jännä tommonen terävä käyntiääni tossa" Aika terävältä vaikuttaa
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Fessen operointia
ei taida ihan ehtiä tehdä uutta konetta ennen lauantain speedpartya
joensuuhun ?
joensuuhun ?
#2285
-
- "Aero"
- Viestit: 381
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Fessen operointia
Koneen aikataulu riippuu koneistajasta, mut kytkin ei ehdi saapuun tälläviikolla... enkä olis kyl muutenkaan lähteny sinne ilman testikilometrejä koneella ja toisella laatikolla.
Re: Fessen operointia
Hei! Maanantaiana alotin ja lauantaina pitää olla kasassa!
Viimeksi muokannut lepisto89, To Heinä 04, 2013 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Fessen operointia
Minkäslaisilla tehoilla toi T7 kiertokanki antautui?
Onko muuten jopa kestävämpi toi 2,3 koneen kanki kuin 2,0 kun on hiukan lyhempi.
Abbott racingillä tais olla takokanget kolme kertaa halvemmalla kuin nuo yyberkalliit Verdin tekeleet. http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=391 369£
Tuossa taas hyvä syy muuttaa 2,0l -> 2,3l, kun kerran 2,0 litraseen ei saa noita, kuin ehkä Verdiltä.
Onko muuten jopa kestävämpi toi 2,3 koneen kanki kuin 2,0 kun on hiukan lyhempi.
Abbott racingillä tais olla takokanget kolme kertaa halvemmalla kuin nuo yyberkalliit Verdin tekeleet. http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=391 369£
Tuossa taas hyvä syy muuttaa 2,0l -> 2,3l, kun kerran 2,0 litraseen ei saa noita, kuin ehkä Verdiltä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Fessen operointia
Noita verdin veivejä kannattaa kysyä vaikka maptunilta, jos sattuu oleen jääny hyllyyn niin vois suht sopuhintaa lähtee. Kiinaveivit kyllä on sitten syytä mittauttaa ennen asennusta ja varmistaa että pultit on aidot ARP:t.
-
- "Aero"
- Viestit: 381
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Fessen operointia
Tänään ei edistystä, eli lohko edelleen koneistamolla.
Päätettiin kokeilla viä vakiokangilla ja suorittaa mittauksia muutamien testivetojen jälkeen... huomaa jos joku kangista lähtee vääntyyn (EHKÄ )
Huomenna on reissu Pornaisiin, mikäli kykälevy saapuu Saksasta.
Koneistamon kautta vois saada kankia vähä jokalähtöön ja hintahaarukka olis 350-500€. Nyt vaan ei budjetti anna löysää, koska toi kytkinkin meni uusiks.
Voin tietty laittaa tilinumeroo, ni saa sponssata
Päätettiin kokeilla viä vakiokangilla ja suorittaa mittauksia muutamien testivetojen jälkeen... huomaa jos joku kangista lähtee vääntyyn (EHKÄ )
Huomenna on reissu Pornaisiin, mikäli kykälevy saapuu Saksasta.
Koneistamon kautta vois saada kankia vähä jokalähtöön ja hintahaarukka olis 350-500€. Nyt vaan ei budjetti anna löysää, koska toi kytkinkin meni uusiks.
Voin tietty laittaa tilinumeroo, ni saa sponssata
-
- "Aero"
- Viestit: 381
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: Fessen operointia
Helvetti!
Eilen pääsin niputtaan konetta ja tänään alko ahdistaan... yks männäntappi ei sovi mihinkään kangista!
Edit: Tappi saatu viggeltä, Kiitos!!
Eilen pääsin niputtaan konetta ja tänään alko ahdistaan... yks männäntappi ei sovi mihinkään kangista!
Edit: Tappi saatu viggeltä, Kiitos!!
Viimeksi muokannut Saab9-5 270hp, Ma Heinä 15, 2013 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.