Sivu 1/4
Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 01:51
Kirjoittaja Saab9-5 270hp
Fessen moottori koki pienen hajoamisen tuolla Hallin maililla ja nyt on pelastusoperaatio meneillään.
Ajoin auton hallista treelle ja mittasin puristukset.. kolmosessa ei ollu ku 6bar.
Femma kävi kylmänä kolmella ja lämpimänä neljällä, eli keskiarvoks tuli 3,5sylinterinen
Maanantaina ajelin auton omalta tallilta linnainmaalle ja tänään alotin purkamisen.
Litkut mäkeen:
Vähä myöhemmin:
Hoplaa:
Sit lähti kansi irti ja ei ÄKKISELTÄÄN mitään ihmeellistä... kolmosen palotila oli väriltään hieman erilainen kun muissa.
Pyöritin koneesta kakkosen ja kolmosen yläasentoon... kolmonen jäi sentin dekkitasosta
Kiertokanki muuttunut banaaniksi:
Kangen laakerit ehjät, mut lohkosta kaks palaa lohjennut (nostin sormilla paikoiltaan) ja männän ölppäsuutin hieman uudessa asennossa.
Sylinteriputken palaset:
Huomenna toinen lohko koneistukseen ja sit romut nippuun ja ajoon

Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 02:19
Kirjoittaja jcarlson
Banaanista herää kysymys että jokohan alkaa löytyä vakio T7 kangen kestorajat? Onkohan näitä maailmalla millaisilla teho/vääntölukemilla vielä orkkiskangilla..
Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 02:26
Kirjoittaja Saab9-5 270hp
Muissa kangissa ei näy mitään vaurioita. Vikahan oli alkanut jo ennen hallia koneen naputuksella... nyt se vaan tuli tavallaan pihalle. Viime syksynä mulla hajos se kansipahvi, joten ei tiedä olisko jo silloin sattunut jotain...
Edit: Niin, ja en tiedä kuinka tehokkaita vakiokankisia on.
Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 02:40
Kirjoittaja jani
taittuu se luja kankikin. mersulla raja on haettu kokeilemalla 120 hp/120nm per pytty vakio veiveillä om 606 mosasta . Lujempa kankea ja seuravaksi kampuralinja tipahtaa alas ja mutkarauta tulee kahtelee kuka sitä polkee.luja toi saabin mosa on täytyy sanoa

Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 10:43
Kirjoittaja lepisto89
Tässä prokkiksessa ei ole yrityksestä puute

Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 13:18
Kirjoittaja saba90
Täytyykin laittaa tämä ketju seurantaan

Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 14:01
Kirjoittaja Jontse
http://www.youtube.com/watch?v=7thKElle2ZM siinä pätkä mutta loppuu hieman ennen kaasun nostoa.
Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 18:14
Kirjoittaja Timppa
Käveltiin Hansin kanssa siitä ohitte kun sahailit käymään kotiinlähtiessäs, Hans sano hyvin, että "jännä tommonen terävä käyntiääni tossa"

Aika terävältä vaikuttaa

Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 20:29
Kirjoittaja jykä66
ei taida ihan ehtiä tehdä uutta konetta ennen lauantain speedpartya
joensuuhun

?
Re: Fessen operointia
Lähetetty: Ke Heinä 03, 2013 23:42
Kirjoittaja Saab9-5 270hp
Koneen aikataulu riippuu koneistajasta, mut kytkin ei ehdi saapuun tälläviikolla... enkä olis kyl muutenkaan lähteny sinne ilman testikilometrejä koneella ja toisella laatikolla.
Re: Fessen operointia
Lähetetty: To Heinä 04, 2013 00:39
Kirjoittaja lepisto89
Hei! Maanantaiana alotin ja lauantaina pitää olla kasassa!
Re: Fessen operointia
Lähetetty: To Heinä 04, 2013 13:55
Kirjoittaja testing1
Minkäslaisilla tehoilla toi T7 kiertokanki antautui?
Onko muuten jopa kestävämpi toi 2,3 koneen kanki kuin 2,0 kun on hiukan lyhempi.
Abbott racingillä tais olla takokanget kolme kertaa halvemmalla kuin nuo yyberkalliit Verdin tekeleet.
http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=391 369£
Tuossa taas hyvä syy muuttaa 2,0l -> 2,3l, kun kerran 2,0 litraseen ei saa noita, kuin ehkä Verdiltä.
Re: Fessen operointia
Lähetetty: To Heinä 04, 2013 17:12
Kirjoittaja JouniCSE
Noita verdin veivejä kannattaa kysyä vaikka maptunilta, jos sattuu oleen jääny hyllyyn niin vois suht sopuhintaa lähtee. Kiinaveivit kyllä on sitten syytä mittauttaa ennen asennusta ja varmistaa että pultit on aidot ARP:t.
Re: Fessen operointia
Lähetetty: To Heinä 04, 2013 20:23
Kirjoittaja Saab9-5 270hp
Tänään ei edistystä, eli lohko edelleen koneistamolla.
Päätettiin kokeilla viä vakiokangilla ja suorittaa mittauksia muutamien testivetojen jälkeen... huomaa jos joku kangista lähtee vääntyyn (EHKÄ

)
Huomenna on reissu Pornaisiin, mikäli kykälevy saapuu Saksasta.
Koneistamon kautta vois saada kankia vähä jokalähtöön ja hintahaarukka olis 350-500€. Nyt vaan ei budjetti anna löysää, koska toi kytkinkin meni uusiks.
Voin tietty laittaa tilinumeroo, ni saa sponssata

Re: Fessen operointia
Lähetetty: La Heinä 13, 2013 15:32
Kirjoittaja Saab9-5 270hp
Helvetti!
Eilen pääsin niputtaan konetta ja tänään alko ahdistaan... yks männäntappi ei sovi mihinkään kangista!
Edit: Tappi saatu viggeltä, Kiitos!!