Og900 Aero -84 ja pientä fiksausta
Lähetetty: Ti Elo 20, 2013 21:09
Alkuun pikku historiapläjäys. Pääsin vuonna -96 Tamperelaiseen kodinkoneliikkeeseen töihin ja ensimmäisenä työpäivänä koin Saabismia ensi silmäyksellä kun pongasin parkkipaikalla hopeanharmaan Saabin. Ajoin silloisen maksalaatikkoni (Matsda323) Saabin viereen ja päätin että jos tuollainen tulee joskus myyntiin niin haen pankista lainaa ja ostan pois. Saabin omisti tuleva työkaverini Rouhiaisen Pasi. Ei kulunut paljon aikaa kun hän kysyi että ostaisinko Saabin pois. Ja kuten olin itselleni aiemmin luvannut niin otin pankkilainan ja ostin Saabin pois. Yksinkertaista.
Sitten alkoi tiukka tutustuminen ostokseen. Malli oli Aero eikä itsellä ollut siihen aikaan mitään käsitystä mitä tuo Aero tarkoitti. Netistäkään ei tuohon aikaan löytynyt ihan helpolla mitään apuja. Ajattelin vain että ompas kivat varusteet eikä kulkupuolessakaan ollut valittamista. Aero käsite kuitenkin valkeni matkan varrella ja olin entistä tyytyväisempi ostokseen. Tähän kohtaan yksi kuva vuodelta -97(jos dropparin jako toimii) Moni Saab päältä kaunis: https://www.dropbox.com/s/md5fle5mosp84dm/IMG_2382.jpg
Saab oli päivittäisessä käytössä läpi vuoden. Auto pelasi todella hienosti. Jotain normaalia huoltoa oli kuten vaihdelaatikon vaihtoa ehjään, etupyörän laakerin vaihtoa, vetoakseliremppaa, starttimoottorin fiksausta mutta ei onneksi mitään suurempaa.
Vuonna -98 syntyi tyttövauva ja vaimon mielestä 3-ovinen auto ei muka olisi kätevä perheauto. Minusta Saab oli loistava perheauto. Kaikki tarvittava mahtui mukaan. https://www.dropbox.com/s/8o0hhklwflbpm ... .10.22.jpg
No, Saab vaihtui hammasta purren kansanautoksi (VW Vento diesel. Jihuu!). Tyrkytin Saabia autoliikkeisiin vaihdossa ja ilmoittelin pari kertaa lehdessäkin. Kaikennäköistä renkaanpotkijaa kävi ihmettelemässä. Paras oli joku "Saabisti" jolla oli samanlainen musta Aero. Tuli siihen haukkumaan mun autoa ja kehumaan omaansa.. Oli outo kaveri ja toivottavasti ei ole enää Saabisti. Onneksi kukaan ei ymmärtänyt Saabin päälle ja myin auton lopuksi veljelleni. Sain hyvät rahat ja puolikkaan Jawa moottoripyörästä. Saab vietti monta pitkää vuotta ympärivuotisessa käytössä.
Vuonna 2003 keväällä minulle tuli mahdollisuus ostaa auto takaisin. Jälleen kipinä iski enkä miettinyt sekuntiakaan. Ostin Saabin takaisin kotiin.
Siitä se sitten lähti...
Sitten alkoi tiukka tutustuminen ostokseen. Malli oli Aero eikä itsellä ollut siihen aikaan mitään käsitystä mitä tuo Aero tarkoitti. Netistäkään ei tuohon aikaan löytynyt ihan helpolla mitään apuja. Ajattelin vain että ompas kivat varusteet eikä kulkupuolessakaan ollut valittamista. Aero käsite kuitenkin valkeni matkan varrella ja olin entistä tyytyväisempi ostokseen. Tähän kohtaan yksi kuva vuodelta -97(jos dropparin jako toimii) Moni Saab päältä kaunis: https://www.dropbox.com/s/md5fle5mosp84dm/IMG_2382.jpg
Saab oli päivittäisessä käytössä läpi vuoden. Auto pelasi todella hienosti. Jotain normaalia huoltoa oli kuten vaihdelaatikon vaihtoa ehjään, etupyörän laakerin vaihtoa, vetoakseliremppaa, starttimoottorin fiksausta mutta ei onneksi mitään suurempaa.
Vuonna -98 syntyi tyttövauva ja vaimon mielestä 3-ovinen auto ei muka olisi kätevä perheauto. Minusta Saab oli loistava perheauto. Kaikki tarvittava mahtui mukaan. https://www.dropbox.com/s/8o0hhklwflbpm ... .10.22.jpg
No, Saab vaihtui hammasta purren kansanautoksi (VW Vento diesel. Jihuu!). Tyrkytin Saabia autoliikkeisiin vaihdossa ja ilmoittelin pari kertaa lehdessäkin. Kaikennäköistä renkaanpotkijaa kävi ihmettelemässä. Paras oli joku "Saabisti" jolla oli samanlainen musta Aero. Tuli siihen haukkumaan mun autoa ja kehumaan omaansa.. Oli outo kaveri ja toivottavasti ei ole enää Saabisti. Onneksi kukaan ei ymmärtänyt Saabin päälle ja myin auton lopuksi veljelleni. Sain hyvät rahat ja puolikkaan Jawa moottoripyörästä. Saab vietti monta pitkää vuotta ympärivuotisessa käytössä.
Vuonna 2003 keväällä minulle tuli mahdollisuus ostaa auto takaisin. Jälleen kipinä iski enkä miettinyt sekuntiakaan. Ostin Saabin takaisin kotiin.
Siitä se sitten lähti...