Museotupliksen entistämistä

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Ti Touko 20, 2014 13:43

KN/Lieto kirjoitti:Ne on uudemmissa erilaiset, isommat. On kyllä siisti katto, tekee autosta aivan toisen. Aurinkolipoista vielä...vanhemmissa ne on kiinnitetty muistaakseni vain toisesta päästä, ja ovat helposti vähän roikkuvan näköiset. Ehkä sen tähden kiinnitystä muutettu.
Tota täytyy selvitellä, kaveri jolta ostin auton oli vissiin hukannut ne kun eivät tulleet auton mukana... Eli ei pysty ees vertaamaan noihin uudempiin....

tsaarela kirjoitti:Hienolta näyttää! :D

Onkos tähän jossain vaiheessa laitettu 2.0L:n takapaksin kansi? Meinaan, jos pitäisi olla 1.85 ja takapaksin kannessa lukee 2.0L?
Tohon en osaa vastata. KOne on 1.85 ja auto on museoleimassa!
Jopa kuvissa museotarkustuksessa on nuo merkit takaluukussa :lol:
Jos siellä oikeasti kuuluu olla 1.85 merkki niin sitten pitänee vaihtaa. Mutta auton mallihna on 99L ja vuosi on -74 eli tää on niitä vihinviimeisiä 1.85 koneella tehtyä "halpis" malleja. Voi olla et sillä on vaikutusta takaluukun merkintöihin????
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Touko 23, 2014 11:34

Ysiysi on nyt valmis CSM:ä varten.
Tiukalle meni mutta onneksi nyt ei tarvii kun ajella paikalle torstaina.

Kuva

Kuva
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

ristos
"Saabisti"
Viestit: 2464
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja ristos » Pe Touko 23, 2014 13:30

Kyllä siitä tuli todella hieno! Morjestetaan Hyvinkäällä, tulen sinne omalla yönsinisellä MR 96:lla.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Ti Tammi 20, 2015 15:06

Viime kesä meni mukavasti ajellessa. Mitään ongelmia ei ole vieläkään ollut auton kanssa.
Nyt tällä viikolla menin ostaman parit vannesarjat :lol: jonkunlainen vannehullu kun olen.

Loppuviikkoon mennessä pitäisi tallilta löytyä sekä Inca- että Tykkivanteet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nyt en ole varma mikkä vanteet tulee mihinkin paitti etä Tykkivanteet kesärenkaille :D

Varmaan ne Incat pitää laittaa nastapyörille...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

ristos
"Saabisti"
Viestit: 2464
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja ristos » Ti Tammi 20, 2015 16:15

Tuttu tunne! Minullakin on noihin omiin -84 99:siin ja 900 iivariin näitä vanne-vaihtoehtoja? Nyt noissa Jalkkiksissa ovat uudet kesärenkaat, samoin Ronalin tykeissä ja US turboissa. Lisäksi minulla on pentivanteille neljää erilaista rosterikapselia!

Omassa pohdiskelussa olen vaihtanut mielipidettä päivittäin ihan tutusti! :D Mutta luulen, että talvirenkaat tulevat peltivanne-sarjaan ja siihen sitten voi mielialan mukaan vaihdella kapseleita! Talvirenkaaksi varmaan hankin kuitenkin kitkat. Koska kuvittelen ajavani näillä aika vähän talvella? Voi olla, että kuvitelma on väärä? :mrgreen:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Ti Tammi 20, 2015 19:49

Talvirenkaat on oikeastaan vaan siksi alöa että saa auton ulos tallista ja takaisin sisään :D
Kerran talvessa tai kaksi käyn ehkä ajelee jos on kunnolla lunta ja pakkasta., suolalle en halua tätä helmeä altistaa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Tammi 23, 2015 06:45

Tässä ne ostamani vanteet nyt on!

Kuva

Kuva
Incavanteet

Kuva
Tykkivanteet

Tykkivanteet on kunnoltaan siistit ja menevät käyttöön varmaan tuollaisena.

Incavanteet puolestaan on hieman huonossa kunnossa ja kaipaavat kuunostusta....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

ristos
"Saabisti"
Viestit: 2464
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja ristos » Pe Tammi 23, 2015 09:56

Kyllä kelpaa noita Saabin alle laittaa! Ainahan näissä jotain laittamista on, siis normaalia askartelua?
Itselleni tuli kyllä tuolta Pohjalaisen tallilta Ronalit ja US Turbot aivan moitteettomana, mutta kyllä sitten Imatralta tulleet vanhat Jalkkikset sitten töitä teettivätkin. Nyt sitten on nuo Jyskälän kullanväriset jalkkiset saman työn alla!

Nuo minun tykit taitavat olla hieman erilaiset, kun Sinun?

Kuva
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

SaabiSakke
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke » Pe Tammi 23, 2015 12:44

Uskaltaisin väittää, että nuo Saab.96:n ostamat tykit on MiM GB:t. Väittämääni tukemaan kuva: https://www.dropbox.com/s/64pef1m8vzozk ... B.jpg?dl=0

Kuvassa vasemmalla Saabin alkuperäiset Ronalin tykit ja oikealla MiM GB:t.
#4856
9000 vm.97 Aero Autom.
900 vm.87 T16 Cabbe

Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Tammi 23, 2015 12:47

Joo, hieman erilaiselta näyttävät. Nuo minun vanteet on GB:n ja sinulla näyttää olevan Ronal:it.
Puolien muotoilussa on pientä eroa. Mutta hienoimmat vanteet mitä tuplikseen voi laittaa!

Keskikupit multa puuttuu. Jos on ylimääräisiä saa tarjota!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4806
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Tobbana » Pe Tammi 23, 2015 13:43

GB:n tykeissä tein aikoinaan huomion, että minulla olleet 8-puolaiset ovat 5.5" leveät ja 9-puolaiset 6". En tainnut sen tarkemmin silloin tuota asiaa tutkia, että pystyykö tuota käyttämään absoluuttisena tunnistuskeinona.
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Tammi 23, 2015 14:40

Tobbana kirjoitti:GB:n tykeissä tein aikoinaan huomion, että minulla olleet 8-puolaiset ovat 5.5" leveät ja 9-puolaiset 6". En tainnut sen tarkemmin silloin tuota asiaa tutkia, että pystyykö tuota käyttämään absoluuttisena tunnistuskeinona.
Ainakin nämä minun 8-puolaiset on 5,5"x15".

6" leveät olis hieno löytö 8O
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

ristos
"Saabisti"
Viestit: 2464
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja ristos » Pe Tammi 23, 2015 15:18

Tää on kyllä huimaa hommaa, näiden vanhojen autojen kanssa "leikkiminen"! :D Nämä kyllä koukuttavat melko kovasti, koska kuitenkin kaikenlaista tarjontaa pienien deltaljien osalta on edelleen tarjolla. Nämä vanteet vievät todella harrastajaa ihan mennen tullen? Milloinhan näitä kaikkia haalimiaan vanteita oikein käyttää? Tämä kysymys tulee välillä esille, mutta tuntuu katoavan salaman lailla?

Minulla on noita 96:sia varten kaksi sarjaa alkuperäisiä jalkkisia. Peltivanteiden lukumäärä täysin kadoksissa? (niitä on nurkat täynnä!?)
99:ä ja 900 iivariin on näitä aluja monta mallia, jalkkiset, tykit, US Turbot ja peltivanteita neljällä erilaisella rosterilla?
" Lappilaiselle" ja Turbo S:lle vielä SunBurstien, Cross Spokien päälle vielä pari sarjaa Directionaleja.

Tää todella on jo sitä ns. S Sairautta, paraneekohan tästä koskaan? Näin, kun tämän näin oikein kirjoittaa, huomaa tilanteen hulluuden. Joskus pitää varmaan vaihdella näitä kesällä viikottain! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19105
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Pe Tammi 23, 2015 15:32

kyllä kaikkea kivaa hilpettä kyliltä löytyy.

sähköpeilit
oviin tuuliohjurit
tuulilasin reunoihin estolipat ettei pissapojan neste sotke sivulasia jne jne.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 3830
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Museotupliksen entistämistä

Viesti Kirjoittaja Saab.96 » Pe Tammi 23, 2015 15:34

Saabisma ja vannehullukin vielä.

Mulla on nyt kasassa ne orkkisvanteet mikkä tähän autoon haluan.
Vielä pitäisi löytää BBS RS tai LM 15"x8" ja kolmeosaisena noon niinkun pyhä käyttöön :lol:
kiiiltävä kehä ja kullan värinen keskiosa.
Mut ne on liian kalliita, harmi...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 99L 2D 1974 Museoauto / Saab 9-3 Sc 2008 BioPower / Saab 900 2.1 3D 1992
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.

Vastaa Viestiin