Sivu 3/9

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Ti Touko 20, 2014 13:43
Kirjoittaja Saab.96
KN/Lieto kirjoitti:Ne on uudemmissa erilaiset, isommat. On kyllä siisti katto, tekee autosta aivan toisen. Aurinkolipoista vielä...vanhemmissa ne on kiinnitetty muistaakseni vain toisesta päästä, ja ovat helposti vähän roikkuvan näköiset. Ehkä sen tähden kiinnitystä muutettu.
Tota täytyy selvitellä, kaveri jolta ostin auton oli vissiin hukannut ne kun eivät tulleet auton mukana... Eli ei pysty ees vertaamaan noihin uudempiin....

tsaarela kirjoitti:Hienolta näyttää! :D

Onkos tähän jossain vaiheessa laitettu 2.0L:n takapaksin kansi? Meinaan, jos pitäisi olla 1.85 ja takapaksin kannessa lukee 2.0L?
Tohon en osaa vastata. KOne on 1.85 ja auto on museoleimassa!
Jopa kuvissa museotarkustuksessa on nuo merkit takaluukussa :lol:
Jos siellä oikeasti kuuluu olla 1.85 merkki niin sitten pitänee vaihtaa. Mutta auton mallihna on 99L ja vuosi on -74 eli tää on niitä vihinviimeisiä 1.85 koneella tehtyä "halpis" malleja. Voi olla et sillä on vaikutusta takaluukun merkintöihin????

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Touko 23, 2014 11:34
Kirjoittaja Saab.96
Ysiysi on nyt valmis CSM:ä varten.
Tiukalle meni mutta onneksi nyt ei tarvii kun ajella paikalle torstaina.

Kuva

Kuva

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Touko 23, 2014 13:30
Kirjoittaja ristos
Kyllä siitä tuli todella hieno! Morjestetaan Hyvinkäällä, tulen sinne omalla yönsinisellä MR 96:lla.

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Ti Tammi 20, 2015 15:06
Kirjoittaja Saab.96
Viime kesä meni mukavasti ajellessa. Mitään ongelmia ei ole vieläkään ollut auton kanssa.
Nyt tällä viikolla menin ostaman parit vannesarjat :lol: jonkunlainen vannehullu kun olen.

Loppuviikkoon mennessä pitäisi tallilta löytyä sekä Inca- että Tykkivanteet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nyt en ole varma mikkä vanteet tulee mihinkin paitti etä Tykkivanteet kesärenkaille :D

Varmaan ne Incat pitää laittaa nastapyörille...

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Ti Tammi 20, 2015 16:15
Kirjoittaja ristos
Tuttu tunne! Minullakin on noihin omiin -84 99:siin ja 900 iivariin näitä vanne-vaihtoehtoja? Nyt noissa Jalkkiksissa ovat uudet kesärenkaat, samoin Ronalin tykeissä ja US turboissa. Lisäksi minulla on pentivanteille neljää erilaista rosterikapselia!

Omassa pohdiskelussa olen vaihtanut mielipidettä päivittäin ihan tutusti! :D Mutta luulen, että talvirenkaat tulevat peltivanne-sarjaan ja siihen sitten voi mielialan mukaan vaihdella kapseleita! Talvirenkaaksi varmaan hankin kuitenkin kitkat. Koska kuvittelen ajavani näillä aika vähän talvella? Voi olla, että kuvitelma on väärä? :mrgreen:

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Ti Tammi 20, 2015 19:49
Kirjoittaja Saab.96
Talvirenkaat on oikeastaan vaan siksi alöa että saa auton ulos tallista ja takaisin sisään :D
Kerran talvessa tai kaksi käyn ehkä ajelee jos on kunnolla lunta ja pakkasta., suolalle en halua tätä helmeä altistaa.

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 06:45
Kirjoittaja Saab.96
Tässä ne ostamani vanteet nyt on!

Kuva

Kuva
Incavanteet

Kuva
Tykkivanteet

Tykkivanteet on kunnoltaan siistit ja menevät käyttöön varmaan tuollaisena.

Incavanteet puolestaan on hieman huonossa kunnossa ja kaipaavat kuunostusta....

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 09:56
Kirjoittaja ristos
Kyllä kelpaa noita Saabin alle laittaa! Ainahan näissä jotain laittamista on, siis normaalia askartelua?
Itselleni tuli kyllä tuolta Pohjalaisen tallilta Ronalit ja US Turbot aivan moitteettomana, mutta kyllä sitten Imatralta tulleet vanhat Jalkkikset sitten töitä teettivätkin. Nyt sitten on nuo Jyskälän kullanväriset jalkkiset saman työn alla!

Nuo minun tykit taitavat olla hieman erilaiset, kun Sinun?

Kuva

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 12:44
Kirjoittaja SaabiSakke
Uskaltaisin väittää, että nuo Saab.96:n ostamat tykit on MiM GB:t. Väittämääni tukemaan kuva: https://www.dropbox.com/s/64pef1m8vzozk ... B.jpg?dl=0

Kuvassa vasemmalla Saabin alkuperäiset Ronalin tykit ja oikealla MiM GB:t.

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 12:47
Kirjoittaja Saab.96
Joo, hieman erilaiselta näyttävät. Nuo minun vanteet on GB:n ja sinulla näyttää olevan Ronal:it.
Puolien muotoilussa on pientä eroa. Mutta hienoimmat vanteet mitä tuplikseen voi laittaa!

Keskikupit multa puuttuu. Jos on ylimääräisiä saa tarjota!

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 13:43
Kirjoittaja Tobbana
GB:n tykeissä tein aikoinaan huomion, että minulla olleet 8-puolaiset ovat 5.5" leveät ja 9-puolaiset 6". En tainnut sen tarkemmin silloin tuota asiaa tutkia, että pystyykö tuota käyttämään absoluuttisena tunnistuskeinona.

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 14:40
Kirjoittaja Saab.96
Tobbana kirjoitti:GB:n tykeissä tein aikoinaan huomion, että minulla olleet 8-puolaiset ovat 5.5" leveät ja 9-puolaiset 6". En tainnut sen tarkemmin silloin tuota asiaa tutkia, että pystyykö tuota käyttämään absoluuttisena tunnistuskeinona.
Ainakin nämä minun 8-puolaiset on 5,5"x15".

6" leveät olis hieno löytö 8O

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 15:18
Kirjoittaja ristos
Tää on kyllä huimaa hommaa, näiden vanhojen autojen kanssa "leikkiminen"! :D Nämä kyllä koukuttavat melko kovasti, koska kuitenkin kaikenlaista tarjontaa pienien deltaljien osalta on edelleen tarjolla. Nämä vanteet vievät todella harrastajaa ihan mennen tullen? Milloinhan näitä kaikkia haalimiaan vanteita oikein käyttää? Tämä kysymys tulee välillä esille, mutta tuntuu katoavan salaman lailla?

Minulla on noita 96:sia varten kaksi sarjaa alkuperäisiä jalkkisia. Peltivanteiden lukumäärä täysin kadoksissa? (niitä on nurkat täynnä!?)
99:ä ja 900 iivariin on näitä aluja monta mallia, jalkkiset, tykit, US Turbot ja peltivanteita neljällä erilaisella rosterilla?
" Lappilaiselle" ja Turbo S:lle vielä SunBurstien, Cross Spokien päälle vielä pari sarjaa Directionaleja.

Tää todella on jo sitä ns. S Sairautta, paraneekohan tästä koskaan? Näin, kun tämän näin oikein kirjoittaa, huomaa tilanteen hulluuden. Joskus pitää varmaan vaihdella näitä kesällä viikottain! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 15:32
Kirjoittaja nalleolut
kyllä kaikkea kivaa hilpettä kyliltä löytyy.

sähköpeilit
oviin tuuliohjurit
tuulilasin reunoihin estolipat ettei pissapojan neste sotke sivulasia jne jne.

Re: Museotupliksen entistämistä

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 15:34
Kirjoittaja Saab.96
Saabisma ja vannehullukin vielä.

Mulla on nyt kasassa ne orkkisvanteet mikkä tähän autoon haluan.
Vielä pitäisi löytää BBS RS tai LM 15"x8" ja kolmeosaisena noon niinkun pyhä käyttöön :lol:
kiiiltävä kehä ja kullan värinen keskiosa.
Mut ne on liian kalliita, harmi...