OG 900 GL uusi elämä (joku kuvakin)
Lähetetty: Pe Marras 15, 2013 15:50
Olen tässä ollut vm.83 3D kaasarisatkun onnellinen omistaja jo kohta kolme vuotta.
Auton "pelastin" lämpimästä tallista (oli ajamattomana kahdeksan vuotta) Haminasta.
Väri on vaalean sininen ja alkuperäinen.
"Sininen" tuli perheeseemme ykkös autoksi. Ajoinkin sillä muutamaan kuukauteen 20tkm. Bensa sille kelpas, kun neli lovinen laatikkokin vielä, mutta Kuopio - Tuusula väli oli yhtä juhlaa joka viikonloppu.
Matkan varrella olen vaihtanut sytytys osia repullisen vaihdellut öljyjä ja ajanut.
Joka katsastukseen on joutunut toisen puolen kuollutta seisontajarrua elvyttämään ja tänävuonna piti vaihtaa jarrusatula kokonaan.
Isoimmat omatekemät korjaukset on ollut:
-parin eka pätkän vaihto pakoputkesta
-vetarin suojakumin vaihto
-jumiutuneen virtalukon ja pakkilukon korjaus
-molempien etupenkkien ryhdin kohotus
Viime kesänä palo hermo, kun koneeseen ei saanut kelvollista tyhjäkäyntiä eikä kolmos pytty sytyttänyt lähellekkään aina. Matka Keravalta Kuopioon oli yhtä tuskaa, kun vetoja ei ollut, lämmöt nousi (vaikka kesäkelistä huolimatta koppiin täysillä kuumaa) ja "turva-autolla" Femmalla ajanut vaimo ei olisi suostunut hinaamaan metriäkään.
Pikku-broidin "ässä" oli ruostunut korjauskelvottomaksi koivun alle, joten siitä saisi koneen, laatikon, tankin, sähköt ym. Syyskuussa projekti alkoi sisustan ja tekniikan purkamisella.
Kasaaminen jäikin sitten Savolaiselle saabistille, joka foorumilla esiintyy josipan nimimerkillä. Tekniikan vaihdon lisäksi josipan on poistanut kaikki alustan ruosteet (ikä huomioon otttaen aika vähän) vaihtoi jouset ja iskarit ja vielä paljon muuta.
Sininen on toivottavasti liikenteessä joulukuun alussa. Kuvia laittelen ja lisäkertomusta, kunhan kerkeen ja olen saanut auton takaisin kotiin.
Auton "pelastin" lämpimästä tallista (oli ajamattomana kahdeksan vuotta) Haminasta.
Väri on vaalean sininen ja alkuperäinen.
"Sininen" tuli perheeseemme ykkös autoksi. Ajoinkin sillä muutamaan kuukauteen 20tkm. Bensa sille kelpas, kun neli lovinen laatikkokin vielä, mutta Kuopio - Tuusula väli oli yhtä juhlaa joka viikonloppu.
Matkan varrella olen vaihtanut sytytys osia repullisen vaihdellut öljyjä ja ajanut.
Joka katsastukseen on joutunut toisen puolen kuollutta seisontajarrua elvyttämään ja tänävuonna piti vaihtaa jarrusatula kokonaan.
Isoimmat omatekemät korjaukset on ollut:
-parin eka pätkän vaihto pakoputkesta
-vetarin suojakumin vaihto
-jumiutuneen virtalukon ja pakkilukon korjaus
-molempien etupenkkien ryhdin kohotus
Viime kesänä palo hermo, kun koneeseen ei saanut kelvollista tyhjäkäyntiä eikä kolmos pytty sytyttänyt lähellekkään aina. Matka Keravalta Kuopioon oli yhtä tuskaa, kun vetoja ei ollut, lämmöt nousi (vaikka kesäkelistä huolimatta koppiin täysillä kuumaa) ja "turva-autolla" Femmalla ajanut vaimo ei olisi suostunut hinaamaan metriäkään.
Pikku-broidin "ässä" oli ruostunut korjauskelvottomaksi koivun alle, joten siitä saisi koneen, laatikon, tankin, sähköt ym. Syyskuussa projekti alkoi sisustan ja tekniikan purkamisella.
Kasaaminen jäikin sitten Savolaiselle saabistille, joka foorumilla esiintyy josipan nimimerkillä. Tekniikan vaihdon lisäksi josipan on poistanut kaikki alustan ruosteet (ikä huomioon otttaen aika vähän) vaihtoi jouset ja iskarit ja vielä paljon muuta.
Sininen on toivottavasti liikenteessä joulukuun alussa. Kuvia laittelen ja lisäkertomusta, kunhan kerkeen ja olen saanut auton takaisin kotiin.