95 aero

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Onhan maadoitukset kunnossa ja akku iskussa?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

On asioita mitä en ymmärrä enkä käsitä mutta paskat sille; femma hengittää ja ihan omin voimin!! Alun viittaus ymmärtämättömyydestä johtuu siitä, että vihonviimeisenä vaihtoehtona käyntiinlähtö ongelmaan liittyen heitin valot keulalle. Olihan se sid sitä oikean puolen lamppua huudellut jo ihan alusta asti näytöllä mutten minä sitä uskonu. Vaan ois pitäny.. Liittimet kiinni ja päärele hiljeni, auto starttasi kuin palmunalta.. On se hieno fiilis! Lyhyellä testilenkillä testailin sähköjä ja apparin lasi laskeutui nokalleen ja ulos tiivisteistään. Alhaalta kiskon rulla tiessään, onneksi torniosta mitä ilmeisimmin löytyy vararulla tähän hätään. Puskuria tuli kittailtua myös ja pohjamaalit vedettyä pintaan. Kesätöppöset vielä maailmalta jostain niin konttorille tällä pääsee. Samalla sovittiin että torniossa kokeiltaisiin techin nokassa testerillä tämä jolla; näkee mitä on syönyt.

Kuvalinkit nakkaan seuraavaan postiin, hanurista tämä puhelimen softa nykypäivänä.
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Spol
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 16:45
Paikkakunta: Tre

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Spol »

Noita rullia saa motonetistä. Maksaa tyyliin 2-3e kpl. Itsellä vararulla hanskalokerossa :wink:
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

No samperi, niinpäs näkyy olevan.. Tartteepa pyörähtää rovaniemen suunnalla joku ehtoo.

Etupuskurin hioin kevyesti ja maalasin pintamaalilla. Vääränvärisellä pintamaalilla. Oli sitten musta muuttunut tumman siniseksi kotimatkalla. Eipä siinä, tulee kerroksia vaan enemmän.
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Luppoaikaa saapin ympärillä niin sain valonpesimien letkut tulpattua. Samalla huomasin, että kytkimen tyköä käy tasainen kalkatus joka loppuu kun kytkimen painaa alas. Oiskohan pitäny fakiiria kuunnella..
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Eilettäin ei taas kalkatusta kuulunut joten mennään nyt päivä kerrallaan ja seuraillaan tilannetta. Tänään pitää pyörähtää kirkonkylällä ja hakea kesärenkaan kolmipuolien alle. Hetken mietin että maalaan ne valkoiseksi mutta jätän vielä tekemättä. Katsotaan miten istuu vakiovärillä ensin alle.

Etupuskurin värisävy löytyi nyt oikea. Maalailin sen ja lakkasin. Etusumuvalon liimattu kannake ei kestänyt asennusta joten sitä piti vahvistaa.

Heftiin liimaus:
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... eftiin.jpg

Alumiinia vahvikkeeksi poppareiden kera:
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... ahvike.jpg

Etupuskurin sain pienessä vesisateessa asennettua paikalleen ja valotkin pelasivat. Seuraavaksi täytyy vielä asentaa apparin lasinnostimeen motonetistä haettu kiskorulla niin tämä projekti on valmis leimalle.

Vajaan 10 km testilenkin heitin autolla ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Jarrujen kanssa oli edelleen vähän hakemista, joko käytön puutetta tai ilmausta vaille. Korjataan molemmat asiat tänään..

Kone käy mielestäni todella nätisi! Kaivan seuraavaan viestiin ennen ja jälkeen moottoriäänistä pienet videopätkät niin kuulee miten tuo on muuttunut.
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Jarrut ilmailin tänään ja pyöräytin kesätossut alle. Apparin puolen takajarrusta en saanut kunnolla nesteitä ulos vaikka kuinka poljin. Liekö jarruletku vai ilmausruuvi tukossa vaiko molemmat? Tarttee tutkia.

Sotaratsu pääsi sitten testilenkille isolle kylälle ja leima napsahti paperiin! Nyt pyörii merilapin seudulla sitten yksi tumma aero lisää aiheuttamassa pahennusta.

Ja se lookki on nyt tällainen.

Kuva

Samalla testaan nyt kuvien toimivuutta. Ilmoitelkaa jos tuo ei näy.

Tällä mennään nyt hetki ja otetaan seuraava projekti talliin syksyä piiloon; mccormic international 276 ottaa tästä eteenpäin pääprojektin vastuun. Saabia päivitetään oletettavasti nyt harvemmin mutta paljon tuossa on vielä tehtävää että se on sellainen mitä toivon. Niistä turinoista lisää myöhemmin ja iso kiitos kaikille jotka ovat tässä ketjussa minua auttaneet!
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Pari päivää on suappi toiminut epäilyttävästi, lievää nykimistä ja haamuilua kaasupedaalilla. Suunta tornioon ja tech kiinni. Pienen hirvityksen saattelemana avasin aeron urun ensimmäistä kertaa koneremontin jälkeen. Täysveto kolmosella ja tech:n mukaan 1.4 bar:n kohdalla pamahti. Veto hyytyi totaalisesti eikä kone pysynyt käynnissä. Ahdot seilasivat kojetaulun mittarin mukaan nollasta tappiin. Kiesi sivuun ja pelti auki. Allekirjoittanut oli paskajäykkänä, ei paljoa hymyilyttänyt.. Viaksi paljastui bypassin alta irronnut ilmaletku joka menee välijäähylle. Ilmeisesti klemmari antautunut paineen alla. Letku huulille ja nilkuttaen pajalle, klemmari kiinni ja uutta vetoa putkeen. Muutaman kevyen vedon kesti ottaa kunnes urku auki taas petti. Kerran nytkähti ja ahdot katosivat kokonaan. Jälleen nilkutettiin pajalle. R-venan t-haara oli antautunut. Samalla roplattiin turbolle irti ollut letku kiinni kun kone oli jäähtynyt. Tuo letku ilmeisesti oli sallinut ahtojen nousun liiaksi ensimmäisellä vedolla. Kolmatta ottoa lähdettiin laukottamaan. Tällä kertaa ahdot pysyivät kurissa ja kone kiersi hienosti. Jossain kohtaa elokuvaa mifiä alkoi pukkaamaan joka tuutista ja tyhjäkäynti katosi. Kierrättämällä kone kehräsi suht mallikkaasti. Pajalle takaisin toteamaan ettei kone käy juuri lainkaan. Röpisee ja pörisee ja kiekkamittari seilaa. Vikojen mahdollisuuksia poissuljettiin vaihtamalla tulpat, immu, sytkäkasetti.. Ei mikään auttanut. TechiToverini alkoi epäilemään onko jako varmsti oikein. Kylmän hien se nostatti pintaan. Käynnistyskerralla äx huomasimme, että läppäkotelon takaa kuuluu epämääräistä imuääntä. Letku kiinni läppäkoteloon ja taas rokkaa!!

Neljättä vetoa ei enää lähdetty tekemään, koska kolmannella jo saatiin osoitettua että kone ahtaa ja toimii oikein kuorman alla.

Pieni haamuilu edelleen vaivasi kaasupolkimen alla kotimatkalla mutta en anna sen häiritä. Kyllä sieltä joku paikka korkkaa jos on korkatakseen. Itse epäilen vahvasti läppäkotelovikaa. Pääasia on, että koneen perustoiminta on nyt tsekattu ja siltäosin voin hyvillä mielin jakaa cruisailua.

Ai joo, samalla mutkalla mukaan tarttui uusivanha pakosarja pultteineen. Tarttee tuo vaihtaa joku päivä nykyisen haljenneen tilalle. Saa taas ruksia sen jälkeen yhden asian pois mielikuvitukselliselta toDo listalta. Tänään ei kuvia, oli liian suuri jännitysmomentti päällä..
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Tänään tilattu uus pa-pumppu mamasanista. Oletan että nykiminen johtuu tuolta pumpun suunnalta, jos ei niin tuleepahan varuilta vaihdettua. Samalla otetaan ensimmäinen askel viunalla ajamiseen.

Pumpuksi päätyi lopulta AEM:n 320lph E85. Tarttee tutustua aiheeseen miten tuo asennetaan.

Finjektorille soitin ja kyselin syyttimia. Pyysi mittaamaan että varmasti tulee oikeat. Niitä ei siis vielä tilattu.. Oikeastaan olen vielä varsin epävarma minkäkokoiset ruutat sieltä pitäisi ottaa, EV14 jokatapauksessa. Kunhan saan 100% varmuuden että kone on tikissä ja toimii niin sitte aletaan osien päivitys tavoitellen isompia lukemia. Siihen asti maltillista ajoa..


Sent from my iPhone using Tapatalk
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Joukku kirjoitti:Oikeastaan olen vielä varsin epävarma minkäkokoiset ruutat sieltä pitäisi ottaa, EV14 jokatapauksessa.
jos sulla on siellä nyt ruskeat ruutat, niin tuo modattu 670cc ja 49mm pitkänä on melko passeli. tarvitset myös liitinadapterin. softamuutos myös näille sitten.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 50795-186/
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 517345-39/
Tech2 Saab & Opel diagnoosit/ohjelmoinnit.
T7 stage/biopower softaukset.
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

No samperi, kiitokset tiedosta!

Arkistosta löytyi tällainen kuva, varmaan nuo ruskeat ovat..

Kuva

Näkyykö muuten kuvat?


Sent from my iPhone using Tapatalk
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Näkyy kuvat. :D
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Seuraavana vuorossa polttoainepumppu.

Penkit pois, kansi auki, sähköjohto irti ja tiukat bensaletkut syrjään.

Kuva

Kuva

Ensimmäinen todellinen ongelma tuli kierrettävän kannen kanssa. Yksinään sitä ei saanut vasaroitua irti ilman että muovin olisi hajoittanut. Kaikki olemassa oleva sovellukset tuli epätoivossa kokeiltua halosta kuusenjalkaan. Kyllä, myös kuusenjalkaa kokeilin.. Ei auttanut kun hakea rälläkkä ja hitsuukone esiin ja tehdä työkalu. Ruma siitä tuli ku taivas mutta tyylipisteet jaetaan toiminnan mukaan. Kansi irtosi viituilematta ja ehjänä, se oli pääasia.

Kuva

Kuva

Ämpärin kanssa meinasin tulla ongelma kun en meinannut uskaltaa vetää tarpeeksi voimalla. Foorumin hyvillä ohjeilla hieman ylös, myötäpäivään vartti ja taakse kääntäen nousi. Ämpäri auki ja pumppu irti. Mikä lie on tuo nykyinen? Ero uuteen AEM:n on pääasiassa pituudessa ja sähköliittimissä.

Kuva

Kuva

Kuva

Mikähän tuo kolmas ohut piuha tuossa aem:n pumpussa on? Muutenkin pitää rakennella nuo liittimet uudestaan kun eivät olekaan plug and play.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 95 aero

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ne metalliset liittimet saa irti siitä alkuperäisestä liitinmuovista pienellä neulalla, samalla johdosta vetämällä.

Kuva

Onnistuin helposti avaamaan liittimien prässit, vanhat johdot pois ja AEM - pumpun johdot prässäämällä liittimiin ja varmistus tinalla. Näyttää originaalilta, eikä tullut ylimääräisiä liitoksia :wink:

AEMmän asennusohjeissa käskettiin säilyttämään se pikkuinen piuhanpätkä, en muista miksi, mutta jätin sen paikoilleen.

Vanha kuva, tuossa laittelin DW200 - pumppua ämpäriin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin