95 aero
Re: 95 aero
Ok kiitosta taas! Jäljillä olin tuosta osasta, helpotti kummasti tietää osan nimi kun alkaa huohotushärpäkettä kasaamaan. En vaihtanut työsylinteriä kytkimelle. Pakko vetää liinat välistä kiinni ja lyödä kone nippuun. Vaihdellaan sitten tarvittaessa jälkeenpäin..
Kokeilen kasata tuon mankun, ei siinä kovin paljoa tekoälyä ja elektroniikkaa ole etteikö se voisi vielä toimiakin.. Imeytyskentän rakentaminen sotkee koneen niputusta. Tarttee ottaa kohta yövuoro iltavuoron rinnalle että ehtii tehdä kaiken.
Kokeilen kasata tuon mankun, ei siinä kovin paljoa tekoälyä ja elektroniikkaa ole etteikö se voisi vielä toimiakin.. Imeytyskentän rakentaminen sotkee koneen niputusta. Tarttee ottaa kohta yövuoro iltavuoron rinnalle että ehtii tehdä kaiken.
Re: 95 aero
Kyllä on tämä isäntä sekasin saapin alipaine- ja huohotuspuolen jutuissa niin ettei tosikaan!
Korjasin sen mankkuvenan, tai siis kasasin sen.. Siitä lähti kolme letkua; yksi turbolle, toinen imukobralle ja se haaroo tuonne imusarjalle, kai? Mihinkäs se kolmas letku mankkuvenalta menee? Mulla lerppaa yhtä löysänä niinku wissin kuvassaki!
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/07/31/be4ume6y.jpg[/img]
Öljypohjassa on imupuolella kaksi rööriä. Toiseen öljytikku ja toiseen huohotusletku?
Jarrunestesäiliöltä letku jossa takaisku imusarjaan. Imusarjalta toinen letku kuvan mukasesti tuonne tulipellin lähelle? Sieltä haaroo bypassillekin..
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/07/31/uqa4ypav.jpg[/img]
Ilmeisesti etualalla oleva läppäkotelolle? Kiesus jos tämä kone vielä elää joskus niin lotto pitää laittaa vetämään.. Mulla on sellanen fiilis ettei koneessa nyt oleva letkutus ole lähellekään mitä tuo ensimmäinen wis kuva esittää.
Korjasin sen mankkuvenan, tai siis kasasin sen.. Siitä lähti kolme letkua; yksi turbolle, toinen imukobralle ja se haaroo tuonne imusarjalle, kai? Mihinkäs se kolmas letku mankkuvenalta menee? Mulla lerppaa yhtä löysänä niinku wissin kuvassaki!
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/07/31/be4ume6y.jpg[/img]
Öljypohjassa on imupuolella kaksi rööriä. Toiseen öljytikku ja toiseen huohotusletku?
Jarrunestesäiliöltä letku jossa takaisku imusarjaan. Imusarjalta toinen letku kuvan mukasesti tuonne tulipellin lähelle? Sieltä haaroo bypassillekin..
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/07/31/uqa4ypav.jpg[/img]
Ilmeisesti etualalla oleva läppäkotelolle? Kiesus jos tämä kone vielä elää joskus niin lotto pitää laittaa vetämään.. Mulla on sellanen fiilis ettei koneessa nyt oleva letkutus ole lähellekään mitä tuo ensimmäinen wis kuva esittää.
Re: 95 aero
Tuo kuva liittyy tankin bensahöyryjen kierrätykseen, ei ihmekään ettet saa siitä selvää mihin magneettiventtiilin letkut menee...Joukku kirjoitti:Mihinkäs se kolmas letku mankkuvenalta menee? Mulla lerppaa yhtä löysänä niinku wissin kuvassaki!
http://img.tapatalk.com/d/14/07/31/be4ume6y.jpg
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 95 aero
Juu, näinpä se näyttää olevan.. Satuin nuo kaksi suuntaventtiiliä löytämään apparin puolelta, niitä en ollut aikaisemmin nähnytkään. Pensahöyryt menee nyt oikein!
Olen wissistä hakenut sanalla huohotus ja tänään löytyi lisää sanalla kampikammiotuuletus. Sillä saan tuon letkutuksen tehtyä oikein, toivottavasti..
Läppäkotelolle menee pari vesiletkua ja bypassin yksi alipaineletku. Mikäs se neljän letku on niiden vesiletkujen alla? Ja toinen kummajainen on se sylinterikannessa oleva iso kampikammiotuuletusrööri jossa alla pikkunippa. Siitä vissiin pitäisi lähteä suuntaventtiilillinen letku jonnekin? Menisikö se jopa läppäkotelolle? Jos menee niin sitten tuo ympyrä sulkeutuu!
Bypassin kalvoa puhaltelin ja tuntui olevan ok.
Imusarjaan minulle tuli pcs:ltä hämmentävästi kaksi tiivistettä. Taidan jättää tuon pahvisen pois kun menee noiden suuttimien röörien tielle. Liekö lähetysvirhe vai pitääkö tuossa ollakin kaksi tiivistettä?
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/01/u9uge2e2.jpg[/img]
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/01/gavu4uha.jpg[/img]
Etupyörien tuennat on valmiina, kytkin ilmattuna joten lähipäivinä pääsee varmaan jännäämään miten tässä lopulta käy..
Olen wissistä hakenut sanalla huohotus ja tänään löytyi lisää sanalla kampikammiotuuletus. Sillä saan tuon letkutuksen tehtyä oikein, toivottavasti..
Läppäkotelolle menee pari vesiletkua ja bypassin yksi alipaineletku. Mikäs se neljän letku on niiden vesiletkujen alla? Ja toinen kummajainen on se sylinterikannessa oleva iso kampikammiotuuletusrööri jossa alla pikkunippa. Siitä vissiin pitäisi lähteä suuntaventtiilillinen letku jonnekin? Menisikö se jopa läppäkotelolle? Jos menee niin sitten tuo ympyrä sulkeutuu!
Bypassin kalvoa puhaltelin ja tuntui olevan ok.
Imusarjaan minulle tuli pcs:ltä hämmentävästi kaksi tiivistettä. Taidan jättää tuon pahvisen pois kun menee noiden suuttimien röörien tielle. Liekö lähetysvirhe vai pitääkö tuossa ollakin kaksi tiivistettä?
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/01/u9uge2e2.jpg[/img]
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/01/gavu4uha.jpg[/img]
Etupyörien tuennat on valmiina, kytkin ilmattuna joten lähipäivinä pääsee varmaan jännäämään miten tässä lopulta käy..
Re: 95 aero
Eikös näissä joissain ole semmonen"heatplate" imusarjan ja kannen välissä, oisko sen takia 2kpl tiivisteitä. Mulle tuli motonetin sarjassa kans 2kpl
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 95 aero
Joo ja sen heatplaten voi nakata niin pitkälle mehtään kun vaan saa..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 95 aero
Jeps se toinen läpyskä jäi jemmaan, saattaa siitä joskus vielä ehkä jotain rakentaa..
Imusarja kiinni.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/ezy8abag.jpg[/img]
Läppäkotelo kiinni.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/enedy9y7.jpg[/img]
Kaikki letkut, sähköt ja muut kaakattimet kiinni.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/uze7atad.jpg[/img]
Sekä ne kaikki muut hommat mitä oli unohtunut matkanvarrella.. Toisinsanoen motti on sillä rajaa että oletettavasti huomenna kokeilen sitä käyntiin. Uutta bentsiiniä on kalloonassa ja tuoreet öljyt odottavat laittoa. Sen verran vielä teen aamusella että pentsiinisuodattimen vaihdan ja tankin tyhjään alta pois.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/a8a8ene6.jpg[/img]
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/aty6yvaj.jpg[/img]
Ai joo, sen yhden putken kiinnike piti rakentaa, oli kadonnut teille tietämättömille..
Reilu neliöalislevy aihioksi mallia 5mm paksu.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/meruhevu.jpg[/img]
Rälläkkää ja poraa sille vaan ja hyvä siitä tuli.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/gy8yru4e.jpg[/img]
Tuo on varmaan järeintä materiaalia koko autossa.
Imusarja kiinni.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/ezy8abag.jpg[/img]
Läppäkotelo kiinni.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/enedy9y7.jpg[/img]
Kaikki letkut, sähköt ja muut kaakattimet kiinni.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/uze7atad.jpg[/img]
Sekä ne kaikki muut hommat mitä oli unohtunut matkanvarrella.. Toisinsanoen motti on sillä rajaa että oletettavasti huomenna kokeilen sitä käyntiin. Uutta bentsiiniä on kalloonassa ja tuoreet öljyt odottavat laittoa. Sen verran vielä teen aamusella että pentsiinisuodattimen vaihdan ja tankin tyhjään alta pois.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/a8a8ene6.jpg[/img]
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/aty6yvaj.jpg[/img]
Ai joo, sen yhden putken kiinnike piti rakentaa, oli kadonnut teille tietämättömille..
Reilu neliöalislevy aihioksi mallia 5mm paksu.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/meruhevu.jpg[/img]
Rälläkkää ja poraa sille vaan ja hyvä siitä tuli.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/08/02/gy8yru4e.jpg[/img]
Tuo on varmaan järeintä materiaalia koko autossa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 95 aero
nuo tapatalk linkit ei näy suoraan.
Esikatselu nappi löytyy lähetä napin vierestä.
Esikatselu nappi löytyy lähetä napin vierestä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 95 aero
Hetkinen eikö kuvat näy vai mitä tarkoitat?
Re: 95 aero
Kuvat eivät näy. Foorumissa kuvat on rajattu max 640x480 resoluutioon, sitä suurempia ei näytetä. Nuo ovat kai 1024x768 kokoisia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 95 aero
Jaahas, tapatalk on aikasemmin kyselly resoluution mihin muokataan mut nyt tosiaan ei kysy. Lataa siis täytenä verkkoon..
Tartteepa tässä tuumailla ja kehitellä jotain sitte tilalle. Liian helppo ja hyvähän tämä ohjelma olikin!
Tartteepa tässä tuumailla ja kehitellä jotain sitte tilalle. Liian helppo ja hyvähän tämä ohjelma olikin!
Re: 95 aero
Hmm.. Starttausta kokeilin. Ihan alussa meinasi lähteä mutta sen jälkeen lopetti. Kolme ehkä vajaan 10 sec starttia otin. Mistäs aletaan vikaa etsimään?
Re: 95 aero
Tulpat totaalisen kuivat.. Kaikki sulakkeet ovat ok. Virrat kun laittaa päälle kuuluu kummaa epäsäännölistä ulinaa jostain ratin alta, ihan kuin joku morsettaisi tämän vuosituhannen vehkeillä. Kun kone seisoo reilumman aikaa edellisestä käynnistyksestä yrittää pari kertaa mutta sammuu. Kokeilin jo epätoivossa keskuslukon kautta ajonestoakin jos se leikkaisi polttoaineensaannin mutta ei. Tarttee pitää tauko, tulee muuten hulluksi tuon kanssa kun ei keksi.
Re: 95 aero
Kävin kaikki sähköliitännät läpi ja kone kokeili kerran käynnistyä ja sammui. Päätin lähestyä seuraavaksi ongelmaa sen oudon morsetusäänen kautta. Kuskin jalkatilasta yläverhous irti ja ääni oli nyt todella kova sähköliittimien luota. Ohessa video.
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... rsetus.mov
Joku jumissa ja pahasti? Voisiko syy käynnistymättömyyteen löytyä sylttytehtaalta?
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... rsetus.mov
Joku jumissa ja pahasti? Voisiko syy käynnistymättömyyteen löytyä sylttytehtaalta?
Re: 95 aero
Pikkupuuhastelulla selvisi, että päärele aiheutti huudon ja synkroonissa napsutti polttoainepumpun relettä. Kun pa-pumpun releen otti pois jäi jäljelle pelkkä ujellus/huuto. Maanantaina siis jonnekin autosähköliikkeeseen ja sormet ristissä starttaamaan.
Tässä vielä pari kuvaa näin linkin kautta kun en valitettavasti muuta tapaa vielä ole keksinyt..
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... ipussa.jpg
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... -media.jpg
Tässä vielä pari kuvaa näin linkin kautta kun en valitettavasti muuta tapaa vielä ole keksinyt..
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... ipussa.jpg
http://jyrkit.kuvat.fi/kuvat/Koneiden+r ... -media.jpg