Jeps, mulla jäi kans se hentonen johto sinne yksinään..
Ei tuota pahasti tarttenu puukottaa. Viilalla pahimmat reunat suodatinkotelosta.
Irrottelin vanhasta ja uudesta pumpusta sähköliittimet mutta eivät istuneet keskenään. Laitoin sitten lattaliittet aem:n piuhojen päihin, kutisteet kiinni ja hyvin istui. Toivottavasti vielä pysyvät.
Aem pumpun mukana tuli surkean lyhyt pätkä pa-putkea, se ei riittäny ainakaan mulla kun oli kohtuu jäykkääkin niin t-haaralle olisi mielestäni tullut kohtuuton rasite. Jätin vanhan letkun toistaiseksi paikalleen kun ei tuolla viunalla ainakaan tulevana talvena vielä ajella. Vaihdan sitten kun on ajankohtainen.
Paketti autoon ja poika heräsi päiväunilta. Jäi sitten koekäyttö tekemättä miten alkaa toimimaan ja poistuiko haamukäyttäytyminen. Jos ei niin sitten katse suuntautuu immun suunnalle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
95 aero
Re: 95 aero
Ohhoh onpas aika kulunut viime viestistä, pieni tilannepäivitys.
Pumppu toimi hyvin mutta ei poistanut haamuilua, vika oli läppäkotelossa.
Eräänä aamuna etuvalo ei toiminut, Googlen opastamana tinailin releen kannat uusiksi ja valot palasivat.
Viimeisen talven auto sai levätä ja eilettäin pistin sen tulille reilu puolen vuoden levon jälkeen. Kaikki hyvin eikä uusia häiriöitä havaittu. Ilmeisesti ohjaustehostajan pumppu ääntää käynnistyksen jälkeen, tarttee tutkia mikä sillä on hätänä.
Nyt työlistalla perushuollot ja sen jälkeen leimaa hakemaan. Jossain kohtaa pitää alkaa tutkimaan perän tuenta ja iskareita. Eivät nuo loppu ole mutta ovat oletettavasti seuraavat mitkä pitää ennakoivasti vaihtaa..
Ensi kerraksi palataan aiheeseen oikein kuvien kera sitten.
Pumppu toimi hyvin mutta ei poistanut haamuilua, vika oli läppäkotelossa.
Eräänä aamuna etuvalo ei toiminut, Googlen opastamana tinailin releen kannat uusiksi ja valot palasivat.
Viimeisen talven auto sai levätä ja eilettäin pistin sen tulille reilu puolen vuoden levon jälkeen. Kaikki hyvin eikä uusia häiriöitä havaittu. Ilmeisesti ohjaustehostajan pumppu ääntää käynnistyksen jälkeen, tarttee tutkia mikä sillä on hätänä.
Nyt työlistalla perushuollot ja sen jälkeen leimaa hakemaan. Jossain kohtaa pitää alkaa tutkimaan perän tuenta ja iskareita. Eivät nuo loppu ole mutta ovat oletettavasti seuraavat mitkä pitää ennakoivasti vaihtaa..
Ensi kerraksi palataan aiheeseen oikein kuvien kera sitten.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: 95 aero
Hienosti tehty kertomus projektin etenemisestä.
Mahtavaa kun jotkut jaksavat sinnikkäästi laittaa vanhempiakin Saabeja kuntoon
ja samalla opetella uusiakin asioita joita ei ole koskaan aiemmin tehnyt.
Itselläni on kyllä samantapainen asennoituminen näihin auton korjaus asioihin.
on se paras auto ja tulee aina olemaan
Mahtavaa kun jotkut jaksavat sinnikkäästi laittaa vanhempiakin Saabeja kuntoon
ja samalla opetella uusiakin asioita joita ei ole koskaan aiemmin tehnyt.
Itselläni on kyllä samantapainen asennoituminen näihin auton korjaus asioihin.
on se paras auto ja tulee aina olemaan
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551