Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, nyt alkaa olla taas uuden tarinan paikka. Allekirjoittaneella on "lievähkö" sairaus näitä og900 turboja kohtaan. Tässä parin vuoden sisällä nuita "raatoja" on tullut haettua ympäri Suomea. Aina siirtokilvillä, sillä nämä pelastamani yksilöt ovat seisseet joko 5.vuotta tai vuoden, siltä välilltä kuitenkin. Täytyyhän sitä haastetta ja pohjalaista hulluutta olla, että nuita satojen kilometrien päästä lähtee ajamalla tuomaan :)
Tosin, kaikki ovat aina turvallisesti perille tulleet, että näihin vehkeisiin luottoa löytyy 8) Lokakuussa pihasta lähti Aero-Satku jolloin ajattelin, että tämä harrastus saa luvan loppua, mutta kuinkas kävikään :wink:

Sitten itse asiaan. Tulipa tuossa muutama viikko takaperin käyttäjältä Swolking haettua Etelä-Suomesta Turbo-Satku. Kyseessä on Saab 900 T16 -90. Alkuperäinen täyspaine turbo. Löytyy: Sähkökattoluukku, sähköpeilit, Sähkölasit, keskuslukko, Nahkaratti yms..
Tekemistä löytyy korista, isoimmat kohdat jo hitsailtu. Maalauskin on talven mittaan tulossa, kun saa ekaksi leiman paperiin.

Edit. 19.12.2013 Tuli jo pakokaasutodistus haettua erinomaisilla arvoilla :)

Ja sitten ne kuvat:

http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=91920
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Kyl on komee peli. Hyvä että joku jaksaa näitä pelastaa!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jätkä ei ikinä pääse näistä satkuista irti :D
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Nätti punanen pirulainen... :) Oliko tarkotus kunnostaa vai tehä jotain modauksia?
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mikki2 kirjoitti:Nätti punanen pirulainen... :) Oliko tarkotus kunnostaa vai tehä jotain modauksia?
Tattista vaan, kyllä tarkoitus ekaksi kunnostaa ja sitten kun perus asiat kunnossa, niin perus viripalikkaa. Eli Tonnarin Cuuleria, isompaa putkistoa, dumppia kehiin 8)

Edit. Miika, kyllä nää Satkut vielä tuntuu Saabeiltä, toisin kun nuo Trionic-Ooppelit :D
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja PVI »

Ihan asialliselta projektilta näyttää. Itsellä oli muinoin ihan samanlainen. Rekkari heitti numerolla ylöspäin. Oli sähköpeilit, sähkölasit, sähkökattoluukku ja cruise, puskurit tuollaiset antrasiitin harmaat ja sisusta tummanharmaa. Maahantuoja oli tilanut useamman punaisen 5-ovisen T16:sen samoilla varusteilla ja rekisteröinyt ne peräkkäisille numeroille.

Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.

Vieläkin muistissa on T16:sta tyhjäkäynti pörinät... :D
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja aero »

Näyttää varsin hyvältä aihiolta.
PVI kirjoitti:Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.
OT, mutta onko tää se, jolla pompattiin liikenneympyrästä aika mallikkaan oloisesti?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja PVI »

aero kirjoitti:Näyttää varsin hyvältä aihiolta.
PVI kirjoitti:Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.
OT, mutta onko tää se, jolla pompattiin liikenneympyrästä aika mallikkaan oloisesti?

Jep, juuri sama auto on kyseessä.

Toivotan Suabistille onnea projektiin! Punaisesta saa hienon kun jaksaa hieroa.
Minussa on sen verran jo pussihousun vikaa, että hommaisin alkuperäiset etu- ja sivuvilkut... Ja pitäisin auton muutenkin alkuperäisenä :saab:
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

PVI kirjoitti:Ihan asialliselta projektilta näyttää. Itsellä oli muinoin ihan samanlainen. Rekkari heitti numerolla ylöspäin. Oli sähköpeilit, sähkölasit, sähkökattoluukku ja cruise, puskurit tuollaiset antrasiitin harmaat ja sisusta tummanharmaa. Maahantuoja oli tilanut useamman punaisen 5-ovisen T16:sen samoilla varusteilla ja rekisteröinyt ne peräkkäisille numeroille.

Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.

Vieläkin muistissa on T16:sta tyhjäkäynti pörinät... :D
Katos vaan. Tuo onkin kohtuu harvinainen rekkari tuon vuosimallin og-Satkussa. Tuppaavat aina olemaan: FAH, FAT, FAM, FAP Alkuisia :)
Muutenkin nuo -90 ylöspäin ovat usein S-mallisia.

Joulukin oli ja meni. Sen verran sai aikaiseksi, että tuli takaoviin löytyä sähkölasien mekanismit ja moottorit paikoilleen. Ihan simppeliä hommaa, mutta tuo johtojen läpivientihomma on toteutettu tyhmästi verrattuna Tonnariin.

Katsastus ajan sai vasta tammikuun puolelle, mutta nyt pitäisi olla kaikki suurinpiirtein kohdillaan leimausta varten :)

KUVIA:

http://aijaa.com/beUcF1
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Vuosi lähti hyvin käyntiin, nimittäin 7.1.2014 tuli leima huomautuksitta. Nyt onkin virtaa ajella yli vuosi :) Ihan hyvä fiilis, kun tuokin auto oli jokusen vuoden seissyt ja nyt tuli katsastettua ilman suurempia tuskia 8)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

PVI kirjoitti:Ihan asialliselta projektilta näyttää. Itsellä oli muinoin ihan samanlainen. Rekkari heitti numerolla ylöspäin. Oli sähköpeilit, sähkölasit, sähkökattoluukku ja cruise, puskurit tuollaiset antrasiitin harmaat ja sisusta tummanharmaa. Maahantuoja oli tilanut useamman punaisen 5-ovisen T16:sen samoilla varusteilla ja rekisteröinyt ne peräkkäisille numeroille.

Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.

Vieläkin muistissa on T16:sta tyhjäkäynti pörinät... :D
Mulla oli v.2000-01 SJM-313, ihan identtinen, jonka tarina päättyi lahdenväylällä keulakolarissa. Nykyään osina lie ympäri Suomea, kun se tuli purettua..
Komea peli..
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Vastaa Viestiin