Sivu 1/1

Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2013 01:58
Kirjoittaja Suabisti
Joo, nyt alkaa olla taas uuden tarinan paikka. Allekirjoittaneella on "lievähkö" sairaus näitä og900 turboja kohtaan. Tässä parin vuoden sisällä nuita "raatoja" on tullut haettua ympäri Suomea. Aina siirtokilvillä, sillä nämä pelastamani yksilöt ovat seisseet joko 5.vuotta tai vuoden, siltä välilltä kuitenkin. Täytyyhän sitä haastetta ja pohjalaista hulluutta olla, että nuita satojen kilometrien päästä lähtee ajamalla tuomaan :)
Tosin, kaikki ovat aina turvallisesti perille tulleet, että näihin vehkeisiin luottoa löytyy 8) Lokakuussa pihasta lähti Aero-Satku jolloin ajattelin, että tämä harrastus saa luvan loppua, mutta kuinkas kävikään :wink:

Sitten itse asiaan. Tulipa tuossa muutama viikko takaperin käyttäjältä Swolking haettua Etelä-Suomesta Turbo-Satku. Kyseessä on Saab 900 T16 -90. Alkuperäinen täyspaine turbo. Löytyy: Sähkökattoluukku, sähköpeilit, Sähkölasit, keskuslukko, Nahkaratti yms..
Tekemistä löytyy korista, isoimmat kohdat jo hitsailtu. Maalauskin on talven mittaan tulossa, kun saa ekaksi leiman paperiin.

Edit. 19.12.2013 Tuli jo pakokaasutodistus haettua erinomaisilla arvoilla :)

Ja sitten ne kuvat:

http://aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=91920

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2013 07:45
Kirjoittaja Saab.96
Kyl on komee peli. Hyvä että joku jaksaa näitä pelastaa!

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2013 12:36
Kirjoittaja 99 GL
Jätkä ei ikinä pääse näistä satkuista irti :D

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2013 14:34
Kirjoittaja Mikki2
Nätti punanen pirulainen... :) Oliko tarkotus kunnostaa vai tehä jotain modauksia?

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: Pe Joulu 20, 2013 19:17
Kirjoittaja Suabisti
Mikki2 kirjoitti:Nätti punanen pirulainen... :) Oliko tarkotus kunnostaa vai tehä jotain modauksia?
Tattista vaan, kyllä tarkoitus ekaksi kunnostaa ja sitten kun perus asiat kunnossa, niin perus viripalikkaa. Eli Tonnarin Cuuleria, isompaa putkistoa, dumppia kehiin 8)

Edit. Miika, kyllä nää Satkut vielä tuntuu Saabeiltä, toisin kun nuo Trionic-Ooppelit :D

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: La Joulu 21, 2013 14:00
Kirjoittaja PVI
Ihan asialliselta projektilta näyttää. Itsellä oli muinoin ihan samanlainen. Rekkari heitti numerolla ylöspäin. Oli sähköpeilit, sähkölasit, sähkökattoluukku ja cruise, puskurit tuollaiset antrasiitin harmaat ja sisusta tummanharmaa. Maahantuoja oli tilanut useamman punaisen 5-ovisen T16:sen samoilla varusteilla ja rekisteröinyt ne peräkkäisille numeroille.

Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.

Vieläkin muistissa on T16:sta tyhjäkäynti pörinät... :D

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: La Joulu 21, 2013 14:19
Kirjoittaja aero
Näyttää varsin hyvältä aihiolta.
PVI kirjoitti:Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.
OT, mutta onko tää se, jolla pompattiin liikenneympyrästä aika mallikkaan oloisesti?

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: La Joulu 21, 2013 14:52
Kirjoittaja PVI
aero kirjoitti:Näyttää varsin hyvältä aihiolta.
PVI kirjoitti:Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.
OT, mutta onko tää se, jolla pompattiin liikenneympyrästä aika mallikkaan oloisesti?

Jep, juuri sama auto on kyseessä.

Toivotan Suabistille onnea projektiin! Punaisesta saa hienon kun jaksaa hieroa.
Minussa on sen verran jo pussihousun vikaa, että hommaisin alkuperäiset etu- ja sivuvilkut... Ja pitäisin auton muutenkin alkuperäisenä :saab:

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: Ma Joulu 30, 2013 01:43
Kirjoittaja Suabisti
PVI kirjoitti:Ihan asialliselta projektilta näyttää. Itsellä oli muinoin ihan samanlainen. Rekkari heitti numerolla ylöspäin. Oli sähköpeilit, sähkölasit, sähkökattoluukku ja cruise, puskurit tuollaiset antrasiitin harmaat ja sisusta tummanharmaa. Maahantuoja oli tilanut useamman punaisen 5-ovisen T16:sen samoilla varusteilla ja rekisteröinyt ne peräkkäisille numeroille.

Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.

Vieläkin muistissa on T16:sta tyhjäkäynti pörinät... :D
Katos vaan. Tuo onkin kohtuu harvinainen rekkari tuon vuosimallin og-Satkussa. Tuppaavat aina olemaan: FAH, FAT, FAM, FAP Alkuisia :)
Muutenkin nuo -90 ylöspäin ovat usein S-mallisia.

Joulukin oli ja meni. Sen verran sai aikaiseksi, että tuli takaoviin löytyä sähkölasien mekanismit ja moottorit paikoilleen. Ihan simppeliä hommaa, mutta tuo johtojen läpivientihomma on toteutettu tyhmästi verrattuna Tonnariin.

Katsastus ajan sai vasta tammikuun puolelle, mutta nyt pitäisi olla kaikki suurinpiirtein kohdillaan leimausta varten :)

KUVIA:

http://aijaa.com/beUcF1

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: To Tammi 09, 2014 01:30
Kirjoittaja Suabisti
Vuosi lähti hyvin käyntiin, nimittäin 7.1.2014 tuli leima huomautuksitta. Nyt onkin virtaa ajella yli vuosi :) Ihan hyvä fiilis, kun tuokin auto oli jokusen vuoden seissyt ja nyt tuli katsastettua ilman suurempia tuskia 8)

Re: Sairaus josta piti paranutua, mutta:

Lähetetty: Ke Touko 07, 2014 22:56
Kirjoittaja Juho80
PVI kirjoitti:Ihan asialliselta projektilta näyttää. Itsellä oli muinoin ihan samanlainen. Rekkari heitti numerolla ylöspäin. Oli sähköpeilit, sähkölasit, sähkökattoluukku ja cruise, puskurit tuollaiset antrasiitin harmaat ja sisusta tummanharmaa. Maahantuoja oli tilanut useamman punaisen 5-ovisen T16:sen samoilla varusteilla ja rekisteröinyt ne peräkkäisille numeroille.

Omani ostin muistaakseni -00. -01 se varastettiin ja ajettiin romuksi.

Vieläkin muistissa on T16:sta tyhjäkäynti pörinät... :D
Mulla oli v.2000-01 SJM-313, ihan identtinen, jonka tarina päättyi lahdenväylällä keulakolarissa. Nykyään osina lie ympäri Suomea, kun se tuli purettua..
Komea peli..