Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Elikkä otsikon mukainen auto kyseessä. Auto toimii itselläni siis harrastekäyttiksenä, jota aika-ajoin päivitellään kun on tarvetta ja lompakko antaa luvan.
Auto ostohetkellä:
Ostaessa autohan oli siis täysin vakiokuntoinen 1.8t Linear, ja mittarissa oli ostohetkellä n 170tkm. Oston jälkeen autossa ilmeni bypassin kalvon repeämä, jonka remontin liike kustansi josta auto ostettiin.
Ensimmäisiä päivityksiä autoon:
Eli saabin logot tuli teipattua hiilikuitu teipillä (mallia Biltema ), sillä alkuperäiset logot olivat kuluneet lähes täysin ja maksavat uutena 20e kpl jotenka tuo saa kelvata.
Sitten autoon saatiinkin jo ahtomittaria paikoilleen jotta nähdään mitä siellä sykkyrässä oikein tapahtuu .
Kesän mittaan autoon asennettiin perus stage 1 softa jonka jälkeen meno muuttu paljon paremmaksi ja kulutusta saatiin huomattavasti alemmas.
Sitten alettiin taas muokkaamaan autoa ulkoapäin, ja autoon asennettiinkin Cupran lippa joka istuu omaan silmään varsinkin hyvin, ja värikin sattui vielä tuon linearin ämpärimuovin kanssa erittäin hyvin!
Sitten alkoikin jarrusatuloiden maalaus punaiseksi. Maalauksen jälkeen ajattelin että ehkä ne keltaiseksi olisi pitänyt maalata
Vilkut sai tummaa kalvoa päälle.
Maskiin samaa hiilikuituteippiä jota logoissa.
Ja sitten oma suosikkimuutokseni. Sumareihin kusikalvot!
Sitten käytiinkin taas sisustan kimppuun:
Sisustan ilmettä tuli kohennettua hiilikuituteipillä, sillä ennen auton liikkeeseen tuloa auton omisti nainen ja oli raapinut kynsillä sisustan osia.
Sitten aloinkin haluamaan parempaa äänimailmaa jotka saatiin tällä:
Eli simmonsin takavaimentimella . Äänistä tuli erittäin asialliset, eivätkä häiritse matka-ajossa yhtään, mutta sitten kun halutaan autosta ääntä niin sitäkin sitten saadaan!
Lumet tuli ja autoon tuli talvilook:
Eli talvella alla pyörii nyt kisapellit . Saa nähdä mitä aika sitten tuo tullessaan.
Sitten pientä ulkoista muutosta autoon saatiin lisäämällä tarroja ja asentamalla hinauskoukku ja maalaamalla se punaiseksi:
Takalasiinkin tuli muutama tarra mutta niistä lisään kuvat kunhan tulee muistettua räpsästä ne niistä!
Sitten tuli myytyä vanhat kesävanteet ja haettua uutta tilalle:
Eli alle tulee kesäksi Inter Actionit. edessä 18x8 ja takana 18x9.
Tuli myös testattua vielä että paljonko ensi kesäksi pitää madaltaa, ja tulin siihen päätökseen että -45mm madallus olisi tulossa kesäksi. Sillä vakiojousilla ja uusilla vanteilla on aikas traktori :
Ja sitten loppuun muutama fiilistelykuva:
Auto ostohetkellä:
Ostaessa autohan oli siis täysin vakiokuntoinen 1.8t Linear, ja mittarissa oli ostohetkellä n 170tkm. Oston jälkeen autossa ilmeni bypassin kalvon repeämä, jonka remontin liike kustansi josta auto ostettiin.
Ensimmäisiä päivityksiä autoon:
Eli saabin logot tuli teipattua hiilikuitu teipillä (mallia Biltema ), sillä alkuperäiset logot olivat kuluneet lähes täysin ja maksavat uutena 20e kpl jotenka tuo saa kelvata.
Sitten autoon saatiinkin jo ahtomittaria paikoilleen jotta nähdään mitä siellä sykkyrässä oikein tapahtuu .
Kesän mittaan autoon asennettiin perus stage 1 softa jonka jälkeen meno muuttu paljon paremmaksi ja kulutusta saatiin huomattavasti alemmas.
Sitten alettiin taas muokkaamaan autoa ulkoapäin, ja autoon asennettiinkin Cupran lippa joka istuu omaan silmään varsinkin hyvin, ja värikin sattui vielä tuon linearin ämpärimuovin kanssa erittäin hyvin!
Sitten alkoikin jarrusatuloiden maalaus punaiseksi. Maalauksen jälkeen ajattelin että ehkä ne keltaiseksi olisi pitänyt maalata
Vilkut sai tummaa kalvoa päälle.
Maskiin samaa hiilikuituteippiä jota logoissa.
Ja sitten oma suosikkimuutokseni. Sumareihin kusikalvot!
Sitten käytiinkin taas sisustan kimppuun:
Sisustan ilmettä tuli kohennettua hiilikuituteipillä, sillä ennen auton liikkeeseen tuloa auton omisti nainen ja oli raapinut kynsillä sisustan osia.
Sitten aloinkin haluamaan parempaa äänimailmaa jotka saatiin tällä:
Eli simmonsin takavaimentimella . Äänistä tuli erittäin asialliset, eivätkä häiritse matka-ajossa yhtään, mutta sitten kun halutaan autosta ääntä niin sitäkin sitten saadaan!
Lumet tuli ja autoon tuli talvilook:
Eli talvella alla pyörii nyt kisapellit . Saa nähdä mitä aika sitten tuo tullessaan.
Sitten pientä ulkoista muutosta autoon saatiin lisäämällä tarroja ja asentamalla hinauskoukku ja maalaamalla se punaiseksi:
Takalasiinkin tuli muutama tarra mutta niistä lisään kuvat kunhan tulee muistettua räpsästä ne niistä!
Sitten tuli myytyä vanhat kesävanteet ja haettua uutta tilalle:
Eli alle tulee kesäksi Inter Actionit. edessä 18x8 ja takana 18x9.
Tuli myös testattua vielä että paljonko ensi kesäksi pitää madaltaa, ja tulin siihen päätökseen että -45mm madallus olisi tulossa kesäksi. Sillä vakiojousilla ja uusilla vanteilla on aikas traktori :
Ja sitten loppuun muutama fiilistelykuva:
Viimeksi muokannut turbobaas, Su Maalis 23, 2014 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: SAAB 9-3ss 1.8t -03
Eli kevät lähenee ja niin lähenee kesäkin. Tuli tuossa maalautettua auton helmat korinväriin paikalleislla maalarilla, ja hinnaksi tuli 130e kun irroitin itse helmat. Samalla tuli maski maalattua mustaksi perus kilikalilla, mutta maalit lähti maskista niin pitänee se sitten plastidipata.
Jousetkin tuli viahdettua alkuperäisten tilalle. Jousiksi tuli H&R -45mm. jouset ja ajettavuudesta tuli huomattavasti parempi. Jousituksesta ei tullut omaan makuun yhtään liian kovat. Samassa rempassa tuli iskaritkin tarkistettua ja ne olivat hyvässä kunnossa. Samalla eteen tuli vaihdettua eteen koiranluut ja vasen ulompi raidetangonpää, ja etu- ja takapään kunto tarkastettiin yleisestikkin, eikä yllätyksiä löytynyt.
Jousetkin tuli viahdettua alkuperäisten tilalle. Jousiksi tuli H&R -45mm. jouset ja ajettavuudesta tuli huomattavasti parempi. Jousituksesta ei tullut omaan makuun yhtään liian kovat. Samassa rempassa tuli iskaritkin tarkistettua ja ne olivat hyvässä kunnossa. Samalla eteen tuli vaihdettua eteen koiranluut ja vasen ulompi raidetangonpää, ja etu- ja takapään kunto tarkastettiin yleisestikkin, eikä yllätyksiä löytynyt.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Eli tuli kesävalssit pyöräytettyä alle. Hyvinhän ne sinne sopii, tietysti alemmaksihan se olis voinut tulla mutta käypänenhän tuokin on. Kääntölaakeri alkoi rallattamaan autossa ja pistetään uutta tilaukseen niin saadaan katastukseenkin kaikki tarvittava viahdettua ettei katsastusmies potkase nilkkaan . Samalla tuli tuo maskiplastidipattua, pitää vaan saabin logo kaivaa sieltä esiin kun tuli sekin vahingossa dipattua...
Muutamat piakiset räpsyt autosta uusissa valsseissa, vaikkakin likaisena...
Muutamat piakiset räpsyt autosta uusissa valsseissa, vaikkakin likaisena...
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Siistin näköinen!
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Kiitos! Tavoitteena pitää autossa clean -lookki.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Vähä sais olla korkeemmat kumit tai enempi madallusta, muuten kyllä siisti peli
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Jep, itekkin mietin samaa. Mutta luultavasti olis halvempaa ostaa toiset renkaat kun ostaa alustasarja. Nyt on reinkaina 225/35, ehkä 225/45 ois paremmat.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Juu 45 profiililla passais jo paremmin ja sitte lisää madallusta
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
45 on tosiaan seuraavat renkaat mitkä noille vanteille ostan Alustasarja onkin sitten vähän isompi hankinta varsinkin näin opiskelijana
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Arjenharmaa käyttis - Saab 93ss
Eli kesä tekee tuloaan ja onhan tuon saabinkin kanssa tullut vähän aherrettua. Suurin muutos ehkäpä on nyt ollut jarrusatuloiden maalaus keltaiseksi, koska muitakin yksityiskohtia keltaisella.
Myös kääntölaakerit tuli haettua eteen sekä oikealle, että vasemmalle.
Myös nelipyöräsuuntaus on kohta edessä kun vähän syö sisälaitaa renkaasta kun jousien mukana tuli myös sitä camberia . Kohta mittariinkin pyörähtää 185 000km, ja edessä olisi öljynvaihto. Onhan siitä edellisestä öljynviahdosta siis kohta jo 15 000km.
DocPowerilta tuli tilattua myös kesäksi vapaavirtaussuodatin ja sen pesuaineet ja öljy. Pitänee vian sitten tuota ilmamassamittaria alkaa vähän väliä putsailemaan kun saa tuon vapaavirtaussuodattimen alle.
Tuli käytettyä saabi leimalla ja samalla myös muutoskatsastus renkaille ja jousille. Ei yhtään huomatusta tullut katsastusmieheltä, ja jopa kehui että onpas hyvin istuvat jouset . Ainut että meinasi konttorin tiskillä silmät tippua päästä kun hinnaksi koko lystille tuli 133e . Mutta eipähän enää ole edessä muutoskatsastusta....
Myös kääntölaakerit tuli haettua eteen sekä oikealle, että vasemmalle.
Myös nelipyöräsuuntaus on kohta edessä kun vähän syö sisälaitaa renkaasta kun jousien mukana tuli myös sitä camberia . Kohta mittariinkin pyörähtää 185 000km, ja edessä olisi öljynvaihto. Onhan siitä edellisestä öljynviahdosta siis kohta jo 15 000km.
DocPowerilta tuli tilattua myös kesäksi vapaavirtaussuodatin ja sen pesuaineet ja öljy. Pitänee vian sitten tuota ilmamassamittaria alkaa vähän väliä putsailemaan kun saa tuon vapaavirtaussuodattimen alle.
Tuli käytettyä saabi leimalla ja samalla myös muutoskatsastus renkaille ja jousille. Ei yhtään huomatusta tullut katsastusmieheltä, ja jopa kehui että onpas hyvin istuvat jouset . Ainut että meinasi konttorin tiskillä silmät tippua päästä kun hinnaksi koko lystille tuli 133e . Mutta eipähän enää ole edessä muutoskatsastusta....
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.