900 CD museointi
Lähetetty: Ke Tammi 22, 2014 09:09
Avantaanpas pieni projektipäiväkirja tällekin.
13 vuotta sitten tuli hankittua puoli-ilmaiseksi hyvässä kunnossa oleva laivastonsininen pitkä satku vuosimallia 84, kilsoja tuolloin vain 209 000. Koska auto on valmistettu ja rekisteröity jo 83 vuoden puolella, menee se ikänsä puolesta jo museorekisteriin. Auto on 8-tappitekniikalla ja manuaalilootalla. Kilsoja on tällä hetkellä maltilliset 256 000. Itse on ajeltu sillä vain kesäisin. Auto säilynyt harvinaisen hyvin, sitä ei tarvitse edes maalata uudelleen. Autolle on tehty pieniä remppoja jo vuosien kuluessa, kuten ilmastoinnin korjaus (vaihto), kampiakselin hihnapyörän vaihto, kytkinremppa, bensapumpun vaihto, turbon vaihto, pakosarjan vaihto, startin vaihto jne.
Tänä talvena tehtyä:
-Katto- ja C-pilareiden verhoilujen uusiminen.
-Repsikan sähköikkunan moottorin kunnostus
-Vasemman takamatkustajan oven alareunan ja vastaavan korin kohdan ruostekorjaus
-Ruiskuputkien vaihto parempaan
-Välikonsolin vaihto reiättömään
-Valonpesureiden vaihto toimiviin.
-Konetilan osittainen maalaus
-Hattuhyllyn korjaus
-Parin oviverhoilun lievä korjaus
-Etuvilkkujen lasit vaihdettu
Vielä pitäs tehdä ainakin:
-Konepellin maalaus (piti vaihtaa parempaan)
-Maalipinnan myllytys (katto on haalistunut)
-Moottorin pesu
-Letkuklemmareiden vaihtoja alkuperäisiin sini/punarunkoisiin
-Ruiskun johtosarjan siistintä
-Tulpanjohtojen vaihto originaalin kaltaisiin
-Renkaiden vaihto oikeille vanteille
-Vetoakselitunneleiden yläreunojen vahvistushitsaus (ovat vääntyneet)
-Penkkien ja verhoiluiden puhdistus
Puuttuvia pisteosia:
-Tod. näk. alkuperäisen Grundig autostereon tuning-nänni uupuu, kansikin on kadonnut.
-Taaimmaisen sisävalon (katon takareunassa keskellä) katkaisija puuttuu.
Aika helpolla tuon kanssa pääsee kyllä. Tavoitteena ois saada tuo vappuun mennessä museorekisteröityä. Pitää yrittää laitella kuvia lähiaikoina.
13 vuotta sitten tuli hankittua puoli-ilmaiseksi hyvässä kunnossa oleva laivastonsininen pitkä satku vuosimallia 84, kilsoja tuolloin vain 209 000. Koska auto on valmistettu ja rekisteröity jo 83 vuoden puolella, menee se ikänsä puolesta jo museorekisteriin. Auto on 8-tappitekniikalla ja manuaalilootalla. Kilsoja on tällä hetkellä maltilliset 256 000. Itse on ajeltu sillä vain kesäisin. Auto säilynyt harvinaisen hyvin, sitä ei tarvitse edes maalata uudelleen. Autolle on tehty pieniä remppoja jo vuosien kuluessa, kuten ilmastoinnin korjaus (vaihto), kampiakselin hihnapyörän vaihto, kytkinremppa, bensapumpun vaihto, turbon vaihto, pakosarjan vaihto, startin vaihto jne.
Tänä talvena tehtyä:
-Katto- ja C-pilareiden verhoilujen uusiminen.
-Repsikan sähköikkunan moottorin kunnostus
-Vasemman takamatkustajan oven alareunan ja vastaavan korin kohdan ruostekorjaus
-Ruiskuputkien vaihto parempaan
-Välikonsolin vaihto reiättömään
-Valonpesureiden vaihto toimiviin.
-Konetilan osittainen maalaus
-Hattuhyllyn korjaus
-Parin oviverhoilun lievä korjaus
-Etuvilkkujen lasit vaihdettu
Vielä pitäs tehdä ainakin:
-Konepellin maalaus (piti vaihtaa parempaan)
-Maalipinnan myllytys (katto on haalistunut)
-Moottorin pesu
-Letkuklemmareiden vaihtoja alkuperäisiin sini/punarunkoisiin
-Ruiskun johtosarjan siistintä
-Tulpanjohtojen vaihto originaalin kaltaisiin
-Renkaiden vaihto oikeille vanteille
-Vetoakselitunneleiden yläreunojen vahvistushitsaus (ovat vääntyneet)
-Penkkien ja verhoiluiden puhdistus
Puuttuvia pisteosia:
-Tod. näk. alkuperäisen Grundig autostereon tuning-nänni uupuu, kansikin on kadonnut.
-Taaimmaisen sisävalon (katon takareunassa keskellä) katkaisija puuttuu.
Aika helpolla tuon kanssa pääsee kyllä. Tavoitteena ois saada tuo vappuun mennessä museorekisteröityä. Pitää yrittää laitella kuvia lähiaikoina.