Sivu 1/1

Laab 2105 -82 T7

Lähetetty: Ti Maalis 11, 2014 22:07
Kirjoittaja aleksiyr
Tervehdys!

Tarkoituksenani siis turinoida ja jakaa omaa rojektia kuin myös kuunnella viksumpien vinkkejä. Auton kori josta lähdin tekemään on varmasti kaikille tuttu Lada 2105 vuosimallia 1982. Tätä asiaa on tuskin tälle foorumikunnalle turha selitellä sen enempiä toisin kuin tekniikkaa. Tekniikaksi valikoitui siispä kolaroidusta OG9-3 Saabista 2.0t voimapesä. Voimansiirtoon on jo olemassa opelilta GM r25 vaihteisto, OG9-3 aeron vauhtipyörä jota tullaan keventämään, samaisesta vehkeestä kytkin ja Ladanperä 3.9 välityksellä. Kuvia lisäilen myöhemmin sekä turinoin tuosta korista ja jo tehdyistä muutostöistä siihen.

Ennenkuin alan tuota Saabin rusinaa purkamaa herää muutamia kysymyksiä. Onko T7 sähköissä joitain laitteita/komponentteja jotka tulisi säilyttää tai ainakin näihin liittyviä trionicille tulevia tietoja jymäyttää niin ettei moottorin toiminta häiriinny? Mitä muuta tulee ottaa huomioon tekniikkaa siirtäessä lähinnä sähköjen osalta? Onko muita good-to-know vinkkejä mielessä?

-Aleksi

Re: Laab 2105 -82 T7

Lähetetty: Ke Maalis 12, 2014 21:51
Kirjoittaja Teemu_P
Wow. Tosi mielenkiintoinen projekti siulla tekeillä. Oliko aikomus leimata ihan tieliikenteeseen vai pelkkä rataleikkikalu mielessä?

Eikun vaan paljon kuvia ja tarinaa tänne niin mielenkiinnolla seurataan.

Re: Laab 2105 -82 T7

Lähetetty: To Maalis 27, 2014 13:28
Kirjoittaja Mertmi
Tuo luovuttaja-auto on väyläsysteemeillä oleva vekotin. Trionic 5-moottoreita on laitettu muihin vehkeisiin, kuten esim. tuplana sisäperämoottoriveneeseen jopa. Trionic 7:n osalta voi olla huomattavasti haastavampi (tai sitten ei). Nopeussignaalia ainakin varmasti kaivataan ja ajonestot jne. pitää kanssa keksiä sinne.