Laab 2105 -82 T7
Lähetetty: Ti Maalis 11, 2014 22:07
Tervehdys!
Tarkoituksenani siis turinoida ja jakaa omaa rojektia kuin myös kuunnella viksumpien vinkkejä. Auton kori josta lähdin tekemään on varmasti kaikille tuttu Lada 2105 vuosimallia 1982. Tätä asiaa on tuskin tälle foorumikunnalle turha selitellä sen enempiä toisin kuin tekniikkaa. Tekniikaksi valikoitui siispä kolaroidusta OG9-3 Saabista 2.0t voimapesä. Voimansiirtoon on jo olemassa opelilta GM r25 vaihteisto, OG9-3 aeron vauhtipyörä jota tullaan keventämään, samaisesta vehkeestä kytkin ja Ladanperä 3.9 välityksellä. Kuvia lisäilen myöhemmin sekä turinoin tuosta korista ja jo tehdyistä muutostöistä siihen.
Ennenkuin alan tuota Saabin rusinaa purkamaa herää muutamia kysymyksiä. Onko T7 sähköissä joitain laitteita/komponentteja jotka tulisi säilyttää tai ainakin näihin liittyviä trionicille tulevia tietoja jymäyttää niin ettei moottorin toiminta häiriinny? Mitä muuta tulee ottaa huomioon tekniikkaa siirtäessä lähinnä sähköjen osalta? Onko muita good-to-know vinkkejä mielessä?
-Aleksi
Tarkoituksenani siis turinoida ja jakaa omaa rojektia kuin myös kuunnella viksumpien vinkkejä. Auton kori josta lähdin tekemään on varmasti kaikille tuttu Lada 2105 vuosimallia 1982. Tätä asiaa on tuskin tälle foorumikunnalle turha selitellä sen enempiä toisin kuin tekniikkaa. Tekniikaksi valikoitui siispä kolaroidusta OG9-3 Saabista 2.0t voimapesä. Voimansiirtoon on jo olemassa opelilta GM r25 vaihteisto, OG9-3 aeron vauhtipyörä jota tullaan keventämään, samaisesta vehkeestä kytkin ja Ladanperä 3.9 välityksellä. Kuvia lisäilen myöhemmin sekä turinoin tuosta korista ja jo tehdyistä muutostöistä siihen.
Ennenkuin alan tuota Saabin rusinaa purkamaa herää muutamia kysymyksiä. Onko T7 sähköissä joitain laitteita/komponentteja jotka tulisi säilyttää tai ainakin näihin liittyviä trionicille tulevia tietoja jymäyttää niin ettei moottorin toiminta häiriinny? Mitä muuta tulee ottaa huomioon tekniikkaa siirtäessä lähinnä sähköjen osalta? Onko muita good-to-know vinkkejä mielessä?
-Aleksi