UXM:n kunnostusprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

UXM:n kunnostusprojekti

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Joo, aloitetaampa kirjoittelemaan tänne sitten päiväkirjaa. Eli, vajaa vuosi sitten tuo 900t:ni koki väkivaltaisen muodonmuutoksen Postin jakeluauton toimesta. Sain hyvät rahat vak.yhtiöltä mutta meillä oli uuden kämpän osto edessä & muutto niin sinnehän ne fyrkat sitten pyöri. Kesän jälkeen mulla ei siis ollut varaa duunauttaa pirssiä joten oli kaksi vaihtoehtoa ; myyntiin tai kuntoon. Vielä kun syyläri alkoi vuotamaan ja K-Jetti temppuilemaan olin aika valmis pistämään vaikka paaliin...
(tähän kuvat kolaroidusta saabista tulossa)

Kesän aikana hyllyyn kuiten toiset ovet, uudehko syyläri, K-Jetin osia yms... Niin mieli vaihteli sen mukaan millä jalalla aamulla nousi sängystä ylös. No, joku aika sitten sain tarpeeksieni ja kun ei tililtä löytynyt reipasta kymppitonnia tonnikalan tms. ostoon niin eikun duunaamaan.

07.01.2005:
Ensin vaihdettiin regulaattori K-Jettiin. Tässä oli hauska etsiä osia sillä uusi regu motonetissakin maksaa yli 300e ja turboon on turha 900i:n regua laittaa - syy selviää kun alkaa ahdot nousemaan.... Uudella regulla käynti parani *paljon* ja nyt on taas kiva huristella. Samalla vaihdettiin syyläri. Nyt kelpaa teknisesti - mutta se ulkonäkö...

15.01.2005:
Eli ovet vaihtoon. Tänään saatiin toiset ovet zoomailtua paikoilleen. Kun selvisi että kolarissa myös B-palkki oli ottanut kipeää niin eikun moskaa kehiin. Pienen paukuttelun jälkeen takaoven ja etuoven linja alkoi olla kunnossa. Sitten varaosaovet purkuun (siis ihan kaikki pois - jos oveen jättää jotain osia niin just se näpertäminen on yksi iso osa maalarin laskua). Maanantaina olis tarkoitus viedä ovet maalarille ja sitten paikoilleen. Tämän jälkeen nykyisistä ovista rojut "uusiin" oviin.
(tähän kuva sitten joskus, ovet paikoillan maalattuna).

Työlistalta löytyy sitten vielä
MAJOR:
- Takajarru kettuilee joskus pakkasella, pitää purkaa ja asentaa uudet o-renkaat ja tiivisteet
- Etulokarissa ruostetta, pitää miettiä vaihtaisko lokarin vai korjaisko (3 aluetta)
- Ohjaustehostin kaipaa herkistelyä
- Kattoverhoilu roikkuu
- Seokset, K-Jet käpyjen takia laitettiin seosta vähän rikkaammalle, ei tarvta enää uudella regulla.
- Kattoverhoilu uusiksi. 'kele. Terassilautoja haettaessa joku lauta tms. repi kattoverhoilua takaa. Ei voi korjata siistiksi.

MINOR:
- Kojelaudassa halkeamia, pitää vaihtaa sitten joskus
- Takakontin alareunassa ruostetta, pitää hioa ja vetää mustalla vasaralakalla tms (ei näy mihinkään)
- Hattuhyllyssä sanomista, pitää katsoa tekisikö uusiksi koko takaosan sisältä (kts. TUNING)
- Pientä fiksailua sieltä täältä

T(EI/U)NING:
- Kajarit vois olla paremmat, samalla vois ruuvata vahvistimen ja muutenkin parantaa poppeja. Itse soitin kelpaa sellaisenaan.
- APC:tä tai K-Jettiä ei aleta (vielä) roplaamaan, 145hv sekä ~200n vääntö riittää vielä.
- ....
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.