9000 CDE 2.3TA MY96
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Saattaa olla että webaston takia lämppärin kenno ei ilmaannu ilman apua. Tuu käymään taas joku päivä ni katotaan .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Puhutaan niin läheltä omaa ongelmaa että pakko kysyä tähän väliin että kun omassa tonnarissa (myös 96, mutta 2,0t) ei tule sisälle lämmintä kunnolla ja autoon on vaihdettu vesipumppu keväällä ja termostaatti kuukausi sitten, sisälle tulee silti pääasiassa vain haaleeta ilmaa. Että miten päin noitten letkujen pitäisi olla tai onko jollain jotain muuta vinkkiä ropleemaan?
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Täytyypä kattella webastosta mahdollista nappulaa(kin) joku päivä. Pakkasia kumminkin potentiaalisesti tulossa lopultakin.
Tuos illalla kävin vähän ajelulla, ja samalla Motonetissä hakemassa lisää pakkasnestettä kun piti vähän jälkitäyttää paisaria (ja saa sitten tarvittaessa täydennettyä ilmauksen yhteydessä jne.). Lorina kuuluu edelleen, etumatot sanomalehtineen ovat edelleen kuivan tuntuiset. Öljyäkin kaadoin lirun koneeseen että sain kannun pois kuljeksimasta takaloosterista, teki samalla tilaa lasinpesunesteelle, jota meni pissapojan säiliöönkin että sai sen ärsyttävän valon vilkkumasta mittaristosta.
Kuskin oven lukkomoottori (viimeinen vaihtamaton ja ruostesuoja-aineella tuhrittu) on aina vain viihdyttävämpi oikuillaan kun toimivuus tasaisesti huononee. Nyt saattaa pyöräyttää lukot auki melkein sekunnin jäljessä vilkkujen vilahtamisesta, ja jättää kuskin oven kokonaan auki vaikka muut menevät lukkoon.
Edit: Rohina on edelleen poissa.
Erittäin hyvä pointti muuten. Täytyy kattella uudenvuoden jommallakummalla puolella.Coltti kirjoitti:Saattaa olla että webaston takia lämppärin kenno ei ilmaannu ilman apua. Tuu käymään taas joku päivä ni katotaan .
Tuos illalla kävin vähän ajelulla, ja samalla Motonetissä hakemassa lisää pakkasnestettä kun piti vähän jälkitäyttää paisaria (ja saa sitten tarvittaessa täydennettyä ilmauksen yhteydessä jne.). Lorina kuuluu edelleen, etumatot sanomalehtineen ovat edelleen kuivan tuntuiset. Öljyäkin kaadoin lirun koneeseen että sain kannun pois kuljeksimasta takaloosterista, teki samalla tilaa lasinpesunesteelle, jota meni pissapojan säiliöönkin että sai sen ärsyttävän valon vilkkumasta mittaristosta.
Kuskin oven lukkomoottori (viimeinen vaihtamaton ja ruostesuoja-aineella tuhrittu) on aina vain viihdyttävämpi oikuillaan kun toimivuus tasaisesti huononee. Nyt saattaa pyöräyttää lukot auki melkein sekunnin jäljessä vilkkujen vilahtamisesta, ja jättää kuskin oven kokonaan auki vaikka muut menevät lukkoon.
Edit: Rohina on edelleen poissa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Joulureissut etelään suoritettu onnistuneesti, ilman Webastoa tietenkin kun omistaja on niin saamaton.
Jumissa olleen takaturvavyön rullan sain purettua esille jo edellisenä viikonloppuna, aika selkeä purettava tuo c-pilarin verhoilu kun vain ensin sai selville miten se on kiinni.
Vyö oli löysästi ja hieman vinossa rullalla; vähän kun auttoi sisäänpäin, rupesi taas kulkemaan.
Tänään voitelin rullaa CRC:llä, rupesi liikkumaan todella rivakasti. Pitää vielä pistää verhoilut takaisin paikalleen valoisan aikaan.
Näin lähti tonnari käyntiin ilman lämmityksiä 13 asteen pakkasesta (yöllä oli muistaakseni enemmänkin): http://youtu.be/5LXClnsEhMY
Ei näytä tuossa kovin dramaattiselta mutta pyöritys kuulosti siltä että yksi sekunti lisää olisi ollut liikaa. Onneksi tämä on kaasarisatkun jälkeen nopeiten käynnistyvä Saab johon olen törmännyt. Käynnistymisen jälkeen kuuluu (ja näkyy, tärinänä rattiin nojaavassa puhelimessa) pätkimistä joka luultavasti johtuu sytytyskasetista. Normaalisti kestää pari sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen, nyt meni varmaan kuusi, muuta oiretta ei ole vielä ilmennyt.
Pientareenpuoleinen lähivalo pimeni reissun aikana myöskin, joten sain katsella piktogrammissa loimottavia punaisia valonheittimenkuvia kolmisensataa kilometriä (onneksi ei tarvitse ajaa Audilla tai vastaavalla, häiritsee aika pahasti). Nimimerkki aero jo offtopicin puolella huomautti, että huoltoasemalta olisi saanut uuden polttimon milloin tahansa, mikä ei tietenkään tullut mieleen. Vasta Tampereelle palattuani muistin, että vaihdoin autoon heti ostamisen jälkeen yhden etuvalopolttimon, ja silloin ostin toisen varalle. Arvatkaa missä se sijaitsi kaikki ne 300 km? Aivan oikein.
Lopuksi fiilistelykuva edeltävältä viikolta, johon liittyy eräs oivallus joka tuli takaisin kotia päin ajellessa toissapäivänä.
Minä olen omistanut tuon auton pian yhdeksän kuukautta, ja nyt vasta juolahti mieleen tarkistaa netistä, pitäisikö ilmastointipaneelin nappuloissa olla valaistus. Tähän asti olin olettanut että ne ovat pimeänä säästösyistä tai häiriötekijöiden minimoimiseksi. Mistä tuo pimeys voisi johtua, toisin sanoen onko sieltä vain summamutikassa sammunut 18 polttimoa vai onko niillä jokin yhteinen virtalähde, ja voiko tavallinen ihminen asialle tehdä muuta kuin vaihtaa koko paneelin?
Jumissa olleen takaturvavyön rullan sain purettua esille jo edellisenä viikonloppuna, aika selkeä purettava tuo c-pilarin verhoilu kun vain ensin sai selville miten se on kiinni.
Vyö oli löysästi ja hieman vinossa rullalla; vähän kun auttoi sisäänpäin, rupesi taas kulkemaan.
Tänään voitelin rullaa CRC:llä, rupesi liikkumaan todella rivakasti. Pitää vielä pistää verhoilut takaisin paikalleen valoisan aikaan.
Näin lähti tonnari käyntiin ilman lämmityksiä 13 asteen pakkasesta (yöllä oli muistaakseni enemmänkin): http://youtu.be/5LXClnsEhMY
Ei näytä tuossa kovin dramaattiselta mutta pyöritys kuulosti siltä että yksi sekunti lisää olisi ollut liikaa. Onneksi tämä on kaasarisatkun jälkeen nopeiten käynnistyvä Saab johon olen törmännyt. Käynnistymisen jälkeen kuuluu (ja näkyy, tärinänä rattiin nojaavassa puhelimessa) pätkimistä joka luultavasti johtuu sytytyskasetista. Normaalisti kestää pari sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen, nyt meni varmaan kuusi, muuta oiretta ei ole vielä ilmennyt.
Pientareenpuoleinen lähivalo pimeni reissun aikana myöskin, joten sain katsella piktogrammissa loimottavia punaisia valonheittimenkuvia kolmisensataa kilometriä (onneksi ei tarvitse ajaa Audilla tai vastaavalla, häiritsee aika pahasti). Nimimerkki aero jo offtopicin puolella huomautti, että huoltoasemalta olisi saanut uuden polttimon milloin tahansa, mikä ei tietenkään tullut mieleen. Vasta Tampereelle palattuani muistin, että vaihdoin autoon heti ostamisen jälkeen yhden etuvalopolttimon, ja silloin ostin toisen varalle. Arvatkaa missä se sijaitsi kaikki ne 300 km? Aivan oikein.
Lopuksi fiilistelykuva edeltävältä viikolta, johon liittyy eräs oivallus joka tuli takaisin kotia päin ajellessa toissapäivänä.
Minä olen omistanut tuon auton pian yhdeksän kuukautta, ja nyt vasta juolahti mieleen tarkistaa netistä, pitäisikö ilmastointipaneelin nappuloissa olla valaistus. Tähän asti olin olettanut että ne ovat pimeänä säästösyistä tai häiriötekijöiden minimoimiseksi. Mistä tuo pimeys voisi johtua, toisin sanoen onko sieltä vain summamutikassa sammunut 18 polttimoa vai onko niillä jokin yhteinen virtalähde, ja voiko tavallinen ihminen asialle tehdä muuta kuin vaihtaa koko paneelin?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Kuulostaa tehtävissä olevalta hommalta (ja kerrankin osan voi ottaa mukanaan sisälle!). Lisätään listaan, ja pistetään polttimot tilaukseen kun kerran ovat noin eksklusiivisia.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ajovalopolttimo vaihrettu ja C-pilarin verhoilu kasattu takaisin paikalleen. Toki yksi kiinnike katkesi, ihan hyvin tuntuu olevan siitä huolimatta paikallaan. Vaihdan uuteen kunhan sellaisen saan käsiini.
Sellainen juttu tuosta jouluraportista jäi pois, että jotain hämminkiä on moottorin lämpötilatiedon kanssa. 13 asteen pakkasessa liikkeellelähtiessä lämpömittari pomppi oikeasta lukemasta pohjaan ja takaisin ensimmäiset kymmenisen kilometriä, ja flekti tykkää lähteä pyörimään kun pistää kylmään autoon virrat päälle. Elikkä joko moottorin lämpöanturi sekoilee, tai sitten pitäisi lopultakin ottaa härkää sarvista ja purkaa mittaristo käsille sähkökontaktien ja mittariruuvien kiristämiseksi. Tähän asti lämpömittarin neulan nuokkuminen ja EDU:n sähkökatkot pomppuisella tiellä eivät ole tarjonneet riittävää motivaatiota. Liekö tuo yllätys, kun apukuskin oven lukituskin on toiminut käsikäyttöisesti jo yhdeksän kuukautta, olkoonkin että sitä on yritetty korjata.
Sellainen juttu tuosta jouluraportista jäi pois, että jotain hämminkiä on moottorin lämpötilatiedon kanssa. 13 asteen pakkasessa liikkeellelähtiessä lämpömittari pomppi oikeasta lukemasta pohjaan ja takaisin ensimmäiset kymmenisen kilometriä, ja flekti tykkää lähteä pyörimään kun pistää kylmään autoon virrat päälle. Elikkä joko moottorin lämpöanturi sekoilee, tai sitten pitäisi lopultakin ottaa härkää sarvista ja purkaa mittaristo käsille sähkökontaktien ja mittariruuvien kiristämiseksi. Tähän asti lämpömittarin neulan nuokkuminen ja EDU:n sähkökatkot pomppuisella tiellä eivät ole tarjonneet riittävää motivaatiota. Liekö tuo yllätys, kun apukuskin oven lukituskin on toiminut käsikäyttöisesti jo yhdeksän kuukautta, olkoonkin että sitä on yritetty korjata.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Kokeille puhistella se lämpötila anturin liitin, saattaa auttaa. Itsellä oli Femmassa joskus melkein samanlainen vika ja korjaantui contactspräy käsittelyllä...
Ei pomppinut, mutta saattoi potenssi loppua kesken ajelun ja sitten taas seuraavassa startissa toimi normaalisti...
Ei pomppinut, mutta saattoi potenssi loppua kesken ajelun ja sitten taas seuraavassa startissa toimi normaalisti...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Lämpömittari ja flekti pelaavat taas normaalisti kun lämpötila nousi nollan tuntumaan. Pitää liitintä ja johtoja tarkastella tarkemmin kunhan ehtii.
Tänään taas hieman edistystä Ojan Petrin avustuksella. Webaston putkista löytyi ilmausruuvi (suurinpiirtein niin näkyvältä paikalta kuin ikinä mahdollista ) ja sieltä sihisi paljon ilmaa pihalle. Lorina väheni huomattavasti. Myös Webasto suostui pyörimään yllättävän pitkään, epäselväksi jäi lopettiko moottorin ollessa valmiiksi lämmin vai muusta syystä, pitää kokeilla kylmällä koneella. Uusi kiinnike C-pilarille löytyi, vanha autopuhelimen antennijohto sai sivuleikkureista, venttiilikopan läpivientikumi todettiin hieman huonokuntoiseksi (tämä oli ennestään alitajunnassa muttei tehtävälistalla), kuin myös vaihteiston tukikumi, joka saattaa saada korvaajan Powerflexin valikoimista.
Kämmenniemestä suuntasin Motonettiin, josta tarttui mukaan kolme polttimoa kantoineen ACC:tä varten, kaksi H1-polttimoa (puolet on vielä pimenemättä) sekä Valeon lasinpyyhin. Heitin pelkääjänpuolen Boschin pyyhkijällä ankkaa ja johan rupesi pyyhkimään nätisti ja hiljaisesti. Venakopan tiivistettä ei löytynyt Motonetin listalta ja läpivientikumi pitäisi tilata.
ACC:n polttimonvaihto oli selkeä ja nopea operaatio, ja yksikkö itsessään erittäin laadukkaan oloinen. Ihmekkös tuo, kun päällä luki ALPS JAPAN.
Ctekki latailee par'aikaa akkua siltä varalta että Webasto alkaa pikkuhiljaa pelaamaan. Jatkoa tarinalle kunhan saan taas auton Hervannan merkkikorjaamolle.
Tänään taas hieman edistystä Ojan Petrin avustuksella. Webaston putkista löytyi ilmausruuvi (suurinpiirtein niin näkyvältä paikalta kuin ikinä mahdollista ) ja sieltä sihisi paljon ilmaa pihalle. Lorina väheni huomattavasti. Myös Webasto suostui pyörimään yllättävän pitkään, epäselväksi jäi lopettiko moottorin ollessa valmiiksi lämmin vai muusta syystä, pitää kokeilla kylmällä koneella. Uusi kiinnike C-pilarille löytyi, vanha autopuhelimen antennijohto sai sivuleikkureista, venttiilikopan läpivientikumi todettiin hieman huonokuntoiseksi (tämä oli ennestään alitajunnassa muttei tehtävälistalla), kuin myös vaihteiston tukikumi, joka saattaa saada korvaajan Powerflexin valikoimista.
Kämmenniemestä suuntasin Motonettiin, josta tarttui mukaan kolme polttimoa kantoineen ACC:tä varten, kaksi H1-polttimoa (puolet on vielä pimenemättä) sekä Valeon lasinpyyhin. Heitin pelkääjänpuolen Boschin pyyhkijällä ankkaa ja johan rupesi pyyhkimään nätisti ja hiljaisesti. Venakopan tiivistettä ei löytynyt Motonetin listalta ja läpivientikumi pitäisi tilata.
ACC:n polttimonvaihto oli selkeä ja nopea operaatio, ja yksikkö itsessään erittäin laadukkaan oloinen. Ihmekkös tuo, kun päällä luki ALPS JAPAN.
Ctekki latailee par'aikaa akkua siltä varalta että Webasto alkaa pikkuhiljaa pelaamaan. Jatkoa tarinalle kunhan saan taas auton Hervannan merkkikorjaamolle.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=501
Löytyy kun klikkaa malliks femman... Sama siinäki, vaikka tos lukeeki 9000
Löytyy kun klikkaa malliks femman... Sama siinäki, vaikka tos lukeeki 9000
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Tiiviste löytyi Coltilta hyllystä, ja venttiilikopan huohotusputken kulmalähdön tilasin Tampereen Motonettiin. Ensi viikolla pääsee tonnari hoitoon kun Alfa on saatu toivottavasti pois tieltä .
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Se persreikä tohon kulmalähtöön kannattaa vaihtaa kans,jossei ole hiljan vaihdettu,kovettuessaan ei istu enää tiiviisti...
Tossa on kaksijohtoinen lämpötila-anturi kannen päässä,pari oon joutunut noita vaihtaan,toinen huudatti flektiä kokoajan,toinen ei nostanut lämpömittaria kuin vähän kuumana,eikä flekti toiminut ollenkaan.Marmorilla 2 vaihtoehtoa ,tuumanen hienokierre 40e karkea m kierre 80e.ulkomailta halvemmalla,jossei kiire...
Tossa on kaksijohtoinen lämpötila-anturi kannen päässä,pari oon joutunut noita vaihtaan,toinen huudatti flektiä kokoajan,toinen ei nostanut lämpömittaria kuin vähän kuumana,eikä flekti toiminut ollenkaan.Marmorilla 2 vaihtoehtoa ,tuumanen hienokierre 40e karkea m kierre 80e.ulkomailta halvemmalla,jossei kiire...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Pitäsi itse avata myös nuo takaturvavyöt kun rullaavat huonosti. Voisitko tarkemmin selittää miten nuo verhoilut lähtisi näppärästi irti ?
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Ne verhoilukolmiot taitavat olla vähän erimuotoiset CS:ssä, mutta käytännössä lyhyesti selitettynä: sormet sen pehmeäpintaisen tiivisteen alle, joka kiertää oviaukon sisäreunaa, ja verhoilun reunasta vääntää varovasti auki. Kiinnikkeet napsahtelee irti, ja sitten on kiinni enää lukuvalon johdot, jotka saa sieltä välistä näpättyä irti. Tosin mitä vierestä kattelin toissapäivänä, niin ilmeisesti tuon valon saa irroitettua ensimmäisenä jostakin reunasta nyppäämällä (?), jolloin se ei enää ole edessä verhoilun kanssa.
Irrottaminen tuntui ainakin itsestä huomattavasti helpommalta kuin kiinnittäminen, siinä oli jonkunkin verran sovittelemista.
Irrottaminen tuntui ainakin itsestä huomattavasti helpommalta kuin kiinnittäminen, siinä oli jonkunkin verran sovittelemista.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 CDE 2.3TA MY96
Lähti ihan hyvin irti, vähän raotti tiivisteen välistä ja varovasti irroitti kiinnikkeistään. Laitoin hieman voitelua rulliin ja tuntuivat vähän paremmin toimivan.
Itsellä sama homma noiden ACC paneelin valojen kanssa ja huomenna käyn ostamassa polttimot. Sitä ihmettelen että kaikki puhuu kolmesta polttimosta, mutta kyllä tuossa minun ACC2 paneelissa on yhteensä 4 polttimoa, 3 samalla rivillä ja yksi alhaalla?
Itsellä sama homma noiden ACC paneelin valojen kanssa ja huomenna käyn ostamassa polttimot. Sitä ihmettelen että kaikki puhuu kolmesta polttimosta, mutta kyllä tuossa minun ACC2 paneelissa on yhteensä 4 polttimoa, 3 samalla rivillä ja yksi alhaalla?
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11