Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Varoitan alkuun että auto on turboton 2.3 iivari joita kohtaan täällä on hieman rasismia havaittavissa
Jeps, ikuisuusprojekti lähti tulille kun isoon omakotitaloon muutto napsahti kohdilleen. Nyt löytyy sitten iso autotalli jossa pääsee VIHDOIN värkkäämään Ajattelin tänne kirjoitella sitten siitä hieman toki kuvien kera.
Kyseessä on Saab 9000 MY94 jonka mittarissa tällä hetkellä 314 tuhatta. Automaattilaatikko löytyypi joten kepin kanssa ei tarvitse venkslata. Tarkoitus on siis entisöidä tuo vanha silmäterä takaisin sellaiseksi mitä se joskus on ollut. Lisäksi tarkoituksena uusia musiikkipuoli ym. pientä sälää. Tällainen iivarihan on arvoltaan likitulkoon täysi nolla, tunnearvo taasen on valtava. Vaikka pihassa on parhaillaan pyörinyt 4-5 autoa niin tämä on aina ollut tallessa. Olen siitä meinannut jo luopua yhdessä kohtaa, mutta onneksi sitten se meni jäihin jo ensimmäisen puhelun aikana ostajaehdokkaan kanssa, oli sen verta erikoinen tapaus
Auton historiaa aluksi. Ollut minulla siis vuodesta 2009 ja sillä siitä lähtien noin 50 000 km. Olkoot likitulkoon huolettomia kilometrejä. Matkalla on vaihtunut yksi sytkäkasetti ja sulakkeita palanut jokunen, niin ja toki sitä bentsiiniä on mennyt myös sievoinen summa. Niin ja ilmastoinnin kompura on vaihdettu kertaalleen. Yksi ruostekohta on paikattu rengaskotelosta. On myös joutunut kahteen pienoiseen pusutteluun kun ajettu liikenteenjakajaan ja toisella kertaa toinen auto peruutti vetokoukkunsa lokasuojan sisään parkkipaikalla.
Hyvä peli kaikenkaikkiaan ja herraskainen lipuva kyyti on nautinnollista. Eikä tuolla 150hv ole jalkoihin jäänyt.
Auto on kerennyt nyt viiden vuoden aikana seisomaan noin reilun vuoden ajan ihan säiden armoilla lumikinoksien alla, aina siitä on tulille päästy. Leimaa napsahti taas vuosi helmikuussa. Selvittiin muutamalla polttimolla ja SRS-valon nollauksella joka tuli liian pienestä jännitteestä käynnistäessä.
Huoltohistoria on niin ja näin, sanotaanko että kaikki vanhat dokumentit olen onnistunut hukkaamaan aikoinaan muutettuani toiselle puolelle Suomea. Uuteen huoltokirjaan on nyt saatu muutama merkintä. Öljyt ja suodatin 312tkm + termostaatti ja jäähdytinnesteet 313tkm. Laatikkoon meni uudet öljyt noin 100km sitten.
Korissa on sanomista, maalipinta kaipaa hoivaa. Ruostetta tässä on ollut todella vähän, sitä ei ollut silmämääräisesti havaittavissa vielä muutama vuosi sitten. Nyt kaarissa on kukinta alkanut. Siihen paneudun hetitulkoon tässä kevään ja kesän aikana. Samaten pienenpieniä kukkasia on takaluukussa. Tarkoitus olisi maalauttaa auto jossain kohtaan kokonaan ellei myllytyksellä saada tarpeeksi hyvää tulosta. Muutama painauma löytyy mutta ei sen kummempaa. Ruosteita on korjattu konepellistä aikoinaan todella nuhruisesti ja hätäisesti joten muutama ruma läiskänen siinä. Umpiot ovat kuluneet samoin heijastinpaneeli, kaikki menee uusiksi ellei entisöidä.
Sisusta ja varustelu perusharmaata plyysiä, automaatti-ilmastointia, vakionopeudensäädintä, sähkölaseja. Sisustaltaan erittäin siisti liki uudenveroinen lukuunottamatta rattia jonka liimapinta tuli sitten esille ja sen takia siihen on vedetty suojus toistaiseksi päälle.
Tekniikka, se ikuinen murhe. Se tyypillinen Saabin öljyvuoto löytyypi tuolta lohkon kyljestä, automaattilaatikko vuotaa öljyä tyhjennyspropusta hitusen vaikka sinne vaihdettiin uusi proppu ja tiiviste. Ja vissiin termostaatinkotelosta vuotanee jäähdytinnestettä hieman kun laatikon päälle ilmestyy joskus aina lammikkoa. Syylärin alapää on tukkeinen karstasta ja epäilen sitä hieman syypääksi myös välillä paikoillaan kuumenemiseen jota on tapahtunut kautta aikain. Auto ei ole keittänyt ikinä onneksi, mutta aikoinaan oli hurjaa kesällä seistä valoissa tuon kanssa. Nyt siihen on jo tottunut ja on liiankin luottavaisin mielin tuon kanssa
Tarkoitus on vaihtaa varmuudelta kannentiiviste, venakopan tiiviste sekä syyläri. Josko sillä korjaisi tilannetta. Nesteitähän auto ei syö mutta pakoputkesta iloisesti lentelee vesihöyryä vaikka oli kelit mitkä tahansa.
Nyt purkaminen on kirjaimellisesti alkanut, eli penkit lähtivät veks, samalla tuli selvitettyä miksi jarruvalot menivät mykiksi. Huomenna kurkkaus lattiaverhoilun alle ja ovien alatiivisteiden irroitus, saas nähdä mitä sieltä löytyy. Lisää ruostekorjattavaa
Hieman kuvia loppuun
Jeps, ikuisuusprojekti lähti tulille kun isoon omakotitaloon muutto napsahti kohdilleen. Nyt löytyy sitten iso autotalli jossa pääsee VIHDOIN värkkäämään Ajattelin tänne kirjoitella sitten siitä hieman toki kuvien kera.
Kyseessä on Saab 9000 MY94 jonka mittarissa tällä hetkellä 314 tuhatta. Automaattilaatikko löytyypi joten kepin kanssa ei tarvitse venkslata. Tarkoitus on siis entisöidä tuo vanha silmäterä takaisin sellaiseksi mitä se joskus on ollut. Lisäksi tarkoituksena uusia musiikkipuoli ym. pientä sälää. Tällainen iivarihan on arvoltaan likitulkoon täysi nolla, tunnearvo taasen on valtava. Vaikka pihassa on parhaillaan pyörinyt 4-5 autoa niin tämä on aina ollut tallessa. Olen siitä meinannut jo luopua yhdessä kohtaa, mutta onneksi sitten se meni jäihin jo ensimmäisen puhelun aikana ostajaehdokkaan kanssa, oli sen verta erikoinen tapaus
Auton historiaa aluksi. Ollut minulla siis vuodesta 2009 ja sillä siitä lähtien noin 50 000 km. Olkoot likitulkoon huolettomia kilometrejä. Matkalla on vaihtunut yksi sytkäkasetti ja sulakkeita palanut jokunen, niin ja toki sitä bentsiiniä on mennyt myös sievoinen summa. Niin ja ilmastoinnin kompura on vaihdettu kertaalleen. Yksi ruostekohta on paikattu rengaskotelosta. On myös joutunut kahteen pienoiseen pusutteluun kun ajettu liikenteenjakajaan ja toisella kertaa toinen auto peruutti vetokoukkunsa lokasuojan sisään parkkipaikalla.
Hyvä peli kaikenkaikkiaan ja herraskainen lipuva kyyti on nautinnollista. Eikä tuolla 150hv ole jalkoihin jäänyt.
Auto on kerennyt nyt viiden vuoden aikana seisomaan noin reilun vuoden ajan ihan säiden armoilla lumikinoksien alla, aina siitä on tulille päästy. Leimaa napsahti taas vuosi helmikuussa. Selvittiin muutamalla polttimolla ja SRS-valon nollauksella joka tuli liian pienestä jännitteestä käynnistäessä.
Huoltohistoria on niin ja näin, sanotaanko että kaikki vanhat dokumentit olen onnistunut hukkaamaan aikoinaan muutettuani toiselle puolelle Suomea. Uuteen huoltokirjaan on nyt saatu muutama merkintä. Öljyt ja suodatin 312tkm + termostaatti ja jäähdytinnesteet 313tkm. Laatikkoon meni uudet öljyt noin 100km sitten.
Korissa on sanomista, maalipinta kaipaa hoivaa. Ruostetta tässä on ollut todella vähän, sitä ei ollut silmämääräisesti havaittavissa vielä muutama vuosi sitten. Nyt kaarissa on kukinta alkanut. Siihen paneudun hetitulkoon tässä kevään ja kesän aikana. Samaten pienenpieniä kukkasia on takaluukussa. Tarkoitus olisi maalauttaa auto jossain kohtaan kokonaan ellei myllytyksellä saada tarpeeksi hyvää tulosta. Muutama painauma löytyy mutta ei sen kummempaa. Ruosteita on korjattu konepellistä aikoinaan todella nuhruisesti ja hätäisesti joten muutama ruma läiskänen siinä. Umpiot ovat kuluneet samoin heijastinpaneeli, kaikki menee uusiksi ellei entisöidä.
Sisusta ja varustelu perusharmaata plyysiä, automaatti-ilmastointia, vakionopeudensäädintä, sähkölaseja. Sisustaltaan erittäin siisti liki uudenveroinen lukuunottamatta rattia jonka liimapinta tuli sitten esille ja sen takia siihen on vedetty suojus toistaiseksi päälle.
Tekniikka, se ikuinen murhe. Se tyypillinen Saabin öljyvuoto löytyypi tuolta lohkon kyljestä, automaattilaatikko vuotaa öljyä tyhjennyspropusta hitusen vaikka sinne vaihdettiin uusi proppu ja tiiviste. Ja vissiin termostaatinkotelosta vuotanee jäähdytinnestettä hieman kun laatikon päälle ilmestyy joskus aina lammikkoa. Syylärin alapää on tukkeinen karstasta ja epäilen sitä hieman syypääksi myös välillä paikoillaan kuumenemiseen jota on tapahtunut kautta aikain. Auto ei ole keittänyt ikinä onneksi, mutta aikoinaan oli hurjaa kesällä seistä valoissa tuon kanssa. Nyt siihen on jo tottunut ja on liiankin luottavaisin mielin tuon kanssa
Tarkoitus on vaihtaa varmuudelta kannentiiviste, venakopan tiiviste sekä syyläri. Josko sillä korjaisi tilannetta. Nesteitähän auto ei syö mutta pakoputkesta iloisesti lentelee vesihöyryä vaikka oli kelit mitkä tahansa.
Nyt purkaminen on kirjaimellisesti alkanut, eli penkit lähtivät veks, samalla tuli selvitettyä miksi jarruvalot menivät mykiksi. Huomenna kurkkaus lattiaverhoilun alle ja ovien alatiivisteiden irroitus, saas nähdä mitä sieltä löytyy. Lisää ruostekorjattavaa
Hieman kuvia loppuun
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Jätkällä on iivarissa keikarikaaret! No onhan se toki E, se selittänee.
Vissiin odoardonharmaa (204)? Varsin komee väri. Onko suunnitelmissa ajaa auto tallista ulos sellaisena kuin se on tehtaalta tullut vai meinaako tulla parannuksia/päivityksiä?
Vissiin odoardonharmaa (204)? Varsin komee väri. Onko suunnitelmissa ajaa auto tallista ulos sellaisena kuin se on tehtaalta tullut vai meinaako tulla parannuksia/päivityksiä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CDE MY94 ehostus
Värikoodi on 241 Mielenkiintoinen kamelionttiväri, violettiä ja harmaata eri valoissa.aero kirjoitti:Jätkällä on iivarissa keikarikaaret! No onhan se toki E, se selittänee.
Vissiin odoardonharmaa (204)? Varsin komee väri. Onko suunnitelmissa ajaa auto tallista ulos sellaisena kuin se on tehtaalta tullut vai meinaako tulla parannuksia/päivityksiä?
Tarkoitus olisi laittaa aikamoisin ennalleen millainen oli vielä kun sen ostin ja jopa paremmaksi. Joskus haaveilin hieman madalluttavani tuota mutta tuntuu nyt jo ottavan välillä noiden 17" kesänakkien kanssa kaariin. Se oli silloin kun suunnitelmissa oli aeron vanteet. Ihan ulkonäköseikka vaikkei tuo ihan Aeron veroinen tapaus ole. Tummentaa voisi hieman laseja jossain kohtaan.
Eli siis tuli nyt otettua (revittyä ) ovien alalistat veks. Varmaan 20 vuoden paskat sieltä tuli ulos eli hiekkaa ja savea. Puhdistuksen jälkeen ainut ovi josta voi huomauttaa on kuskin ovi
Muut ovet ovat todella hyvässä hapessa, positiivinen ylläri! Kuvissa näkyy vielä hiekkaa ja paskaa, saattanee olla tuossa vasemmassa takaovessa myös hitusen alkavaa.
Viimeksi muokannut Vilho123, To Touko 01, 2014 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Noniin. Ennen työpäivän alkua kävin ränkläämässä tuota vanhaa mankkaa irti, on pirun tiukassa
Tarkemmin silmäillessä kuskin jalkatilaa huomasin tuon repeymän ympärillä pientä kosteutta. Tahmea on muttei tuoksu taasen millekkään joka herättäisi epäilyksiä. Verhoilun pesu edessä ja katsoo sitten kasteleeko taas kun saa ajoa alleen. Pitäisi illalla saada aikaiseksi tuo irroitus kun olen sitä monta päivää nyt aloitellut.....
Tein löytöjä tuolla pihavarastossa, entinen asukki jätti kaikki varastot pullolleen tavaraa. Josko näille löytyisi käyttöä
Kurkkaus paisariin jossa kirkkaat nesteet edelleen. Positiivistä on, että ei kerää vielä painetta mitenkään valtaakseen. Kevyt pihaus sieltä tulee ilmoille ajon jälkeen. Letkuissa puristusvaraa.
Sitten niitä klassisia öljyvuotoja;
Lohkon kylki
http://aijaa.com/ZBhAf8
Ja laatikko jonka päällä kuivuneet jäähdytinnesteet
Ja loppuun fiilistelyä. Hitsi himottaisi saada tämä kesälomaksi kuntoon (kesäkuu) niin pääsisi sitten reissuun kun tulee käytyä kotikonnuilla. Ei taida ihan aikataulu riittää
Tarkemmin silmäillessä kuskin jalkatilaa huomasin tuon repeymän ympärillä pientä kosteutta. Tahmea on muttei tuoksu taasen millekkään joka herättäisi epäilyksiä. Verhoilun pesu edessä ja katsoo sitten kasteleeko taas kun saa ajoa alleen. Pitäisi illalla saada aikaiseksi tuo irroitus kun olen sitä monta päivää nyt aloitellut.....
Tein löytöjä tuolla pihavarastossa, entinen asukki jätti kaikki varastot pullolleen tavaraa. Josko näille löytyisi käyttöä
Kurkkaus paisariin jossa kirkkaat nesteet edelleen. Positiivistä on, että ei kerää vielä painetta mitenkään valtaakseen. Kevyt pihaus sieltä tulee ilmoille ajon jälkeen. Letkuissa puristusvaraa.
Sitten niitä klassisia öljyvuotoja;
Lohkon kylki
http://aijaa.com/ZBhAf8
Ja laatikko jonka päällä kuivuneet jäähdytinnesteet
Ja loppuun fiilistelyä. Hitsi himottaisi saada tämä kesälomaksi kuntoon (kesäkuu) niin pääsisi sitten reissuun kun tulee käytyä kotikonnuilla. Ei taida ihan aikataulu riittää
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Hyvää vappua. Vapaa 1/2 eli vappuaatto meni autotallissa Illalla tuli sitten käytyä hieman liiton lenkillä Volvolla katsomassa kun kansa rellestää. Kovin hiljaista oli, kelit kenties?
Noniin. Eilen ohjelmassa oli keulan purkamista. Eli kirkkaiden umpioiden vaihtaminen kuluneiden tilalle + takavalojen irroitus. Uudet takaumpiot odottelevat matkahuollossa noutamista... Lisäksi pusun saanut puskuri tuli laitettua paikoilleen kun oli lähtenyt kiinnikkeistään irti...
Tässä vanha vs uusi. Ei nyt valtava ero, mutta valotehossa sen huomaa. Noista vanhoista saa puhdistamalla ja hiomalla ihan siistit. Katsoo joskus tulevaisuudessa.
Maskin irroitus ei ollutkaan ihan niin piece of cake-tyylinen homma. Sisätilanpistokkeen johto on vedetty maskin läpi joten sai alkaa purkamaan liitoksia syvempää. Saa nähdä saako tuosta enään kalua...
Samalla tuli poistettua ajovalopesimen pyyhkijät, putket on vedetty poikki jo aiemmin kun liitokset menivät säiliön juurestä ja päästi allensa.
Tältä auto näyttää nyt tuolla tallissa
Sitten siihen puskurin laittamiseen kiinni. Puskurimuovi itsessään antaa periksi yllättävän hyvin, näytti jo merkkejä että menisi paikoilleen painamalla. Lopulta kumminkin katsottiin parhaaksi avata tuolta alhaalta kiinnityksiä. Yksi pultti veks ja alemmat kiinnikkeet sai paikoilleen. Ylin ei meinaa mennä millään, on saanut siipeensä.
Eli tämä pultti alakautta pois
Ja voimalla kiinni
Tuli siitä parempi ja melkein vastaava mitä vänkärin puolella
Sitten itse takaumpioiden irroitus, mukavat ruosteet sieltä paljastui
Ostoslistalle eksyi nyt harmaat nahkapenkit. Yhdet olis jo tiedossa, kassellaan kun saa kuvia niistä. Syylärikauppa on myös näillä näkymin lyöty lukkoon. Haussa on edelleen airbagillinen ratti joten saa tarjota!
Näihin tunnelmiin!
Noniin. Eilen ohjelmassa oli keulan purkamista. Eli kirkkaiden umpioiden vaihtaminen kuluneiden tilalle + takavalojen irroitus. Uudet takaumpiot odottelevat matkahuollossa noutamista... Lisäksi pusun saanut puskuri tuli laitettua paikoilleen kun oli lähtenyt kiinnikkeistään irti...
Tässä vanha vs uusi. Ei nyt valtava ero, mutta valotehossa sen huomaa. Noista vanhoista saa puhdistamalla ja hiomalla ihan siistit. Katsoo joskus tulevaisuudessa.
Maskin irroitus ei ollutkaan ihan niin piece of cake-tyylinen homma. Sisätilanpistokkeen johto on vedetty maskin läpi joten sai alkaa purkamaan liitoksia syvempää. Saa nähdä saako tuosta enään kalua...
Samalla tuli poistettua ajovalopesimen pyyhkijät, putket on vedetty poikki jo aiemmin kun liitokset menivät säiliön juurestä ja päästi allensa.
Tältä auto näyttää nyt tuolla tallissa
Sitten siihen puskurin laittamiseen kiinni. Puskurimuovi itsessään antaa periksi yllättävän hyvin, näytti jo merkkejä että menisi paikoilleen painamalla. Lopulta kumminkin katsottiin parhaaksi avata tuolta alhaalta kiinnityksiä. Yksi pultti veks ja alemmat kiinnikkeet sai paikoilleen. Ylin ei meinaa mennä millään, on saanut siipeensä.
Eli tämä pultti alakautta pois
Ja voimalla kiinni
Tuli siitä parempi ja melkein vastaava mitä vänkärin puolella
Sitten itse takaumpioiden irroitus, mukavat ruosteet sieltä paljastui
Ostoslistalle eksyi nyt harmaat nahkapenkit. Yhdet olis jo tiedossa, kassellaan kun saa kuvia niistä. Syylärikauppa on myös näillä näkymin lyöty lukkoon. Haussa on edelleen airbagillinen ratti joten saa tarjota!
Näihin tunnelmiin!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Maskin puhdistusta, kokeilin piruuttani tuohon tuota turtle waxin silver chrome-ainetta... sai siitä vähän siistimmän tosin ei ihan uudenveroista. Sai nuo hapettumat ja liat pois. Vielä jynssäys jatkuu ->
Maski ennen
Ja ensimmäisen käsittelyn jälkeen
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Joo purkua purkua.
Koristepaneeli ei lähtenyt ihan niin helpolla kuin oletti, palasina sitten lähti lopulta. Sieltähän sitten löytyi mukava lapsen kämmenen kokoinen REIKÄ, eli mätä on
On se ISO
Huoltokirja sai täytettä, raitisilmasuodatin meni vaihtoon, olisihan tuolla vielä pärjännyt
Ja siitä se lähtee, ekoja kertoja ruosteenpoistossa. Hiljaa hyvä tulee ja kokeilee vain sinne minne kenenkään silmät ei näe
Koristepaneeli ei lähtenyt ihan niin helpolla kuin oletti, palasina sitten lähti lopulta. Sieltähän sitten löytyi mukava lapsen kämmenen kokoinen REIKÄ, eli mätä on
On se ISO
Huoltokirja sai täytettä, raitisilmasuodatin meni vaihtoon, olisihan tuolla vielä pärjännyt
Ja siitä se lähtee, ekoja kertoja ruosteenpoistossa. Hiljaa hyvä tulee ja kokeilee vain sinne minne kenenkään silmät ei näe
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Hiljaista pitelee joka rintamalla näköjään ...
Tuli shoppailtua hieman. Kirkastelakkaa sekä ruostekohtiin pohjamaalia.
Tuli laitettua kirkas lakkakerros noihin umpioihin, haalistumat hävisivät ja tuli kuin uudet. Suosittelen! Saa nähdä miten kestää...
Illalla alkaa keulan kasaaminen uusillä umpioilla ja kiillotetulla maskilla. Nyt alkaa sitten ostoslistan tekeminen, kannentiivisteen vaihtoon tarvikkeet + muut härpäkkeet joista aloituksessa. Pintaruosteita olen hionut nyt sieltä täältä pois. Jätän ammattimiehelle sitten nuo ovien alalaidat sekä kaaret, ellei joku voorumilainen halua tehdä moista hommaa sopivaa korvausta vastaan?
Mites noissa ruostekohdissa, pitääkö saada ihan kirkas pelti sieltä ruostekohtien alta? Aika tummunutta on niissä kohdissa vaikka itse ruosteruoste on poissa. Alkaako uudestaan leviämään muuten?
Ja loppuun vielä kuva tonnarista jollaisesta kuolaan. Tällaiseksi kun tuon saisi jonain päivänä
Tuli shoppailtua hieman. Kirkastelakkaa sekä ruostekohtiin pohjamaalia.
Tuli laitettua kirkas lakkakerros noihin umpioihin, haalistumat hävisivät ja tuli kuin uudet. Suosittelen! Saa nähdä miten kestää...
Illalla alkaa keulan kasaaminen uusillä umpioilla ja kiillotetulla maskilla. Nyt alkaa sitten ostoslistan tekeminen, kannentiivisteen vaihtoon tarvikkeet + muut härpäkkeet joista aloituksessa. Pintaruosteita olen hionut nyt sieltä täältä pois. Jätän ammattimiehelle sitten nuo ovien alalaidat sekä kaaret, ellei joku voorumilainen halua tehdä moista hommaa sopivaa korvausta vastaan?
Mites noissa ruostekohdissa, pitääkö saada ihan kirkas pelti sieltä ruostekohtien alta? Aika tummunutta on niissä kohdissa vaikka itse ruosteruoste on poissa. Alkaako uudestaan leviämään muuten?
Ja loppuun vielä kuva tonnarista jollaisesta kuolaan. Tällaiseksi kun tuon saisi jonain päivänä
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Kyllä pitää saada kokonaan kirkkaalle pellille tai kohta kukkii uudestaan, hiekkapuhallun paras ja nopein konsti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Kun 20v. ikäinen ja reilu 300tkm tietä nähny tonnari kukkii ovista ja kaarista niin kyse ei todellakaan ole pintaruosteesta. Veikkaan vahvasti että ne pellit on menetettyjä, eli läpiruostuneet. Jos lähipiirissä ei ole kaljapalkalla hitsaustöitä tekevää kaveria niin suosittelen ottamaan yhteyttä pankinjohtajaan...pätäkkää nimittäin palaa ihan kivasti kun ammatilaiset alkaa hitsailemaan, ainakin auton hinta kevyesti tuplautuu, ellei sitten triplaudu
Nooh, ehkä tää nyt oli vain maantasalle palauttava shokeeraus
Nooh, ehkä tää nyt oli vain maantasalle palauttava shokeeraus
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Jos oikeassa maalaamossa käyttää niin pelkkä kylkien maalaus helposti sen pari tonnia ja siihen hitsaus hommat päälle, eli kovin suuria hommia ei kannata alkaa teettämään. Tosin jos hitsaus hommat ja pohjien teko onnistuu niin itse maalaus ei kovin kallista ole, tosin monikaan maalaamo ei ala toisten pohjille maalaamaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Sen pari-kuus tonnia maalaukseen ja hitsaukseen säästää helposti sinä aikana, kun metsästää tuota Airflowta .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
On näitä projekteja huonommistakin lähtökohdista lähdetty entisöimään ja hurjempaakin on nähty. Sama kai se miten nuo ei-ulospäin näkyvät menee laittamaan kunhan tulee suht.siisti ja ei leviä enempää. Saati tuo takaluukun mätä reikä joka jää rekisterikilven alle lopulta. Aikoinaan kun noita kiveniskemiä konepellistä korjautin ja maalautin niin eräs tuttu autokorjaaja sen teki. Sävytys ei ollut ihan priima vaikka oikean väriset maalit tilattiin, hyvä siitä tuli. Suhteilla löytyi eräs joka tuon ottaa työn alle.
Ihan hyvä aina toki palauttaa maan pinnalle noilla skenaarioilla mutta jokainen voi laittaa rahansa juuri siihen mihin tykkää. Oli sitten turbollinen tai turboton. Kuten arvelin jos olisi turbollinen niin porukka olisi ihan mukana tässä, iivarin suhteen taas vain tuumataan ettei kannata mitään tehdä vaikka suurinpiirtein heivaisi paaliin. Mitä tästä kaikesta jää sitten lopulta käteen on rutkasti uusien asioiden oppimista sekä kasa peltiä ja mahdollisesti tulevaisuudelle varaosia juurikin niihin turbotonnareihin. No jatkan tätä topicia joka tapauksessa omaksi ilokseni niin pysyn kärryillä tekemisistä.
Ihan hyvä aina toki palauttaa maan pinnalle noilla skenaarioilla mutta jokainen voi laittaa rahansa juuri siihen mihin tykkää. Oli sitten turbollinen tai turboton. Kuten arvelin jos olisi turbollinen niin porukka olisi ihan mukana tässä, iivarin suhteen taas vain tuumataan ettei kannata mitään tehdä vaikka suurinpiirtein heivaisi paaliin. Mitä tästä kaikesta jää sitten lopulta käteen on rutkasti uusien asioiden oppimista sekä kasa peltiä ja mahdollisesti tulevaisuudelle varaosia juurikin niihin turbotonnareihin. No jatkan tätä topicia joka tapauksessa omaksi ilokseni niin pysyn kärryillä tekemisistä.
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Mulle ei tässä kohtaa merkannut mitään, mitä siellä konepellin alla on
Kerroin vaan mitä on odotettavissa kun tonnari noista paikoista kuplii.
Toivottavasti et pelkästään peitä löytöjäsi (kunhan totuus paljastuu) maalilla ja siirrä ongelmia seuraavalle omistajalle . Tai ainakin kerrot niistä jos korjaaminen ei jostain syystä sinulla onnistu.
Kerroin vaan mitä on odotettavissa kun tonnari noista paikoista kuplii.
Toivottavasti et pelkästään peitä löytöjäsi (kunhan totuus paljastuu) maalilla ja siirrä ongelmia seuraavalle omistajalle . Tai ainakin kerrot niistä jos korjaaminen ei jostain syystä sinulla onnistu.
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Joo, pääasia että paikka on pysyvä ja riittävän pitävä, jos se on näkymättömissä. Omaa mieltä se voi korveta, mutta voihan sen paikan tonkia auki uudestaankin. Näkymättömiin paikkoihin on kuitenkin hyvä harjoitella, kun niitä voi parannella muiden huomaamatta oman mielen mukaan.Vilho123 kirjoitti:Sama kai se miten nuo ei-ulospäin näkyvät menee laittamaan kunhan tulee suht.siisti ja ei leviä enempää. Saati tuo takaluukun mätä reikä joka jää rekisterikilven alle lopulta.
Noh noh, ei ne turbolliset merkittävästi kalliimpia ole, joten CDTA:n kommentti auton hinnan tuplautumisesta tai jopa triplautumisesta voi ihan oikeasti pitää paikkansa niissäkin.Vilho123 kirjoitti:Ihan hyvä aina toki palauttaa maan pinnalle noilla skenaarioilla mutta jokainen voi laittaa rahansa juuri siihen mihin tykkää. Oli sitten turbollinen tai turboton. Kuten arvelin jos olisi turbollinen niin porukka olisi ihan mukana tässä, iivarin suhteen taas vain tuumataan ettei kannata mitään tehdä vaikka suurinpiirtein heivaisi paaliin.
Tyly totuus on, että kun peltiä korjataan kunnolla (putsaus, vaihto, putsaus, pohjakäsittely, pintakäsittely), siinä menee väkisinkin aikaa, joten jos sen tekee ammattilainen kuitilla, siinä menee myöskin rahaa. Tämän vuoksi isoja kokonaisuuksia ei juurikaan kannata teettää eikä myöskään välttämäti paalata vaan tehdä itse ja säästää. Jälkimmäisessä metodissa toki tuppaa olemaan se efekti, että saman paikan joutuu tekemään useita kertoja että siitä tulee oikeasti hyvä ja jos ei kyseinen aihe innosta, jää monelta tekemättä.
Mitä CD:n Airflow -satsiin tulee, niin sitä voi tosiaan joutua metsästämään hetken. Jos kuitukopioinnin harjoitteleminen kiinnostaa, niin mulla on puskurit irrallaan, saa tulla hakemaan muottia. Helmat löytyisi myytäväksi asti, mutta kaarilistat joutuu taikomaan.
Jatka ihmeessä, ainakin minä luen iivaritopiciakin ihan ilolla, vaikka turbinisti olenkin. Sitäpaitti jos joskus innostut turboistumaan, niin mikäs sen mukavampi turbotettava olisikaan kuin täysin läpikäyty, siisti ja ehjä auto.Vilho123 kirjoitti: Mitä tästä kaikesta jää sitten lopulta käteen on rutkasti uusien asioiden oppimista sekä kasa peltiä ja mahdollisesti tulevaisuudelle varaosia juurikin niihin turbotonnareihin. No jatkan tätä topicia joka tapauksessa omaksi ilokseni niin pysyn kärryillä tekemisistä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla