Saab 9000 Turbo S projekti
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Tää on kyllä pirun komee! Harmi että oma tonnari oli läpi laho. Mutta jos tarvitset vielä osia, löytyy mm. aivan uusi termari, niin ei muutakuin yv:tä!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Kiitoksia! Pidetäänpäs mielessä. Ei sitä tiiä, jos tulee jollekkin tarvetta
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
No eipä taida enää näillä keleillä toimia tuo sähköäjohtava maali. Suositus lämpötila käyttää tuota on suunnilleen se +20C ja nyt hyvä jos nousee sinne 5-10 paikkeillekkaan. Kyllähän tuo tuntuis sähköä johtavan, vaan ei meinaa pysyä laissa kiinni tuo maali. Pitää varmaan odottaa ensi kesää, että pääsee kokeilemaan uudelleen tuota, kun saattaa se tarttumis ongelma johtua tuosta viileästä ja kosteasta ilmasta.
Vaan tuli tuota tänään käytyä tuolla vuokatissa syyskokouksessa. Tuli löydettyä tähän tuommonen hieno kasettilokerokin keskikonsolin lokeroon. Nyt on hyvä laittaa kasetit piiloon ja hyvään järjestykseen Näkyyhän tuossa olevan jonkinlaiset kolikon säilytys paikatkin
Vaan tuli tuota tänään käytyä tuolla vuokatissa syyskokouksessa. Tuli löydettyä tähän tuommonen hieno kasettilokerokin keskikonsolin lokeroon. Nyt on hyvä laittaa kasetit piiloon ja hyvään järjestykseen Näkyyhän tuossa olevan jonkinlaiset kolikon säilytys paikatkin
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Onko tua kotelon pohjalla valo
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Ei siellä mittään valloo ole, vielä Ottaa salamavalosta tuommosen heijastuksen. Voishan tuohon jonkun vihiriän valaistuksen kehitellä, kun kattelin tuota niin ei pitäis mitenkään mahdoton homma olla tehdä
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
No nyt on vihdoin tämän penkit valmiit. Oli hieman keljut kyllä purkaa nuo pääliset pois nuista ja niskatuet oli suorastaan kettumaiset irrottaa. Nekin kyllä lähti melko vaivattomasti kun tajusi, että siellä selkänojan etupuolella on ruuvi, jonka avulla se niskatuki oli kiinni. Nyt tuon homman tekis paljon nopeammin ja ehkä vähemmällä kiroilemisella No pääliset kuskattiin ompelijalle, kun käsin nuille ei saanut mitään aikaiseksi ja ompelukonetta kun en omista Pitää joskus harkita sellaisen ostamista. Pari jumppa liikettäkin piti tehdä kun eka meni selkänojien nahat ristiin ja ortopedisäädön kahvanreikä väärälläpuolella No nyt on kasassa ja huomenna tarkoitus olisi koittaa autoon saada kiinni
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Tulipa siistit!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
No ainakin paremmat, kuin mitä olivat Nyt on penkit taas paikallaan ja tarkoitus olisi alkuviikosta ottaa tämä taas ajuun. Hieman pitäisi sisustaa laitella ja tarkoitus olisi jossain välissä askarrella taakse kajareille jonkinlaiset kotelot. Saa nähä saako milloin aikaseksi, kun projektia riittää satkunkin kimpussa ja tätäkin pitäis keretä laitella ja pitäähän sitä aikaa jättää muullekkin elämiselle
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Eilen tuli laitettua tämä seisonnasta takasin ajuun ja on kyllä makia auto ajaa. On kuin ajais kalliimmallakin autolla. Toki harmi pistää huomenna supersämpylä seisontaan. Vaikka se hieman alkeellisemman olonen onkin, mutta ajofiilis kyllä pirun hyvä. Ei moni kyllä uskois miten hyvä sekin on oikeasti ajaa. Mutta kyllä se välistä on kiva uudemmallakin Saabilla päästellä tuolla liikenteen seassa. Ja pääseehän se sämpylä taas ensi kesänä katuja komistamaan ja päitä kääntämään ja peukkuja nostattelemaan
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Tulipas purettua nyt hieman sisustaa tästä poikkeen. Talvirenkaita vaihtaessa antoi apparinpuolen lattia hieman periksi. Lattiamattoa raottamalla näki, että on jossain vaiheessa näköjään koitettu hätäpatenteilla korjata. Samalla tuli peräkontin verhoilutkin purettua kun alkoi olla verhoilut sielläkin märkänä. Reijäthän siellä pyöräkoteloissa näky olevan. Muutama paikka pitää nyt viikonlopun aikaan laitttaa. Laitan kuvia sitten kun saa kunnon kameralla otettua, kun kännykässä niin naarmunen linssi, ettei ota mitään selvää mitä on koittanu kuvata
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Nyt on sitten niitä lupaamiani kuvia. Hieman laajeni tuo savotta siitä mitä ensin odotin. Paikat oli sieltä täältä täpillä kiinni ja lähti ihan taltalla pikkusen vääntämällä irti. Pakkelia ja pohjamassaa oli laitetttu ihan kiitettävästi paikan päälle ja melko surkean näköstä oli patenttien alla. No nyt on lattia autosta auki ja uuden lattian väsääminen jo aloitettu. Samalla ajattelin ottaa nyt peräkontinluukustakin ruosteet kiinni.
Vaan laitellaanpas niitä kuviakin. Tuossa nyt tuosta lattiasta pari kuvaa.
Tuon verran siitä lattiasta sitten lähti tuota pakkelia ja pohjamassaa. Alkaa auto keventyä mukavasti. Tiiä vaikka kohta liikkuu rivakammin Kivasti tuota peltiäkin toki lähti irti
Sitten pari kuvaa nuista peräkontin pienistä yllätyksistä. Ei nyt onneksi pahoja ole.
Vaan laitellaanpas niitä kuviakin. Tuossa nyt tuosta lattiasta pari kuvaa.
Tuon verran siitä lattiasta sitten lähti tuota pakkelia ja pohjamassaa. Alkaa auto keventyä mukavasti. Tiiä vaikka kohta liikkuu rivakammin Kivasti tuota peltiäkin toki lähti irti
Sitten pari kuvaa nuista peräkontin pienistä yllätyksistä. Ei nyt onneksi pahoja ole.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Taitaa tämä ehkä seistä pikkusen pidempään tuolla tallissa mitä aluksi kuvittelin. Melko laho tapaus taitaa olla. Löytyy koko ajan vaan lisää hitsuuhommaa. Takapäässäkin saa rueta helma alueet tekemään uusiksi. Pitää tässä joku päivä laitella taas kuvia siitä mitä on saanut aikaseks ja mitä yllätyksiä on paljastunut. Saas nähdä pitääkö kuitenkin ottaa 96:nen takasin liikenteeseen.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Päivitetäänpäs taas hieman lisää tätä projektia. Hieman on rälläkkä huutanu ja hitsilanka palanu kuluneen viikon aikana. Viikonloppuna ei kerenny hirveästi tehdä kun oli isänpäivät sun muut menot, mutta edes jotain tuli saatua aikaan. tuossapa muutama kuva siitä mitä on tullut tehtyä.
Eli tuossa olisi pari kuvaa peräkontin valmiista paikoista. Varapyöräkotelossa olisi sitten vielä lisää työtä tiedossa. Saumoja en ruennut hiomaan, kun verhoilujen alle kerta jäävät piiloon ja museoon kun tämä tuskin koskaan menee, niin ei tarvii ihan niin vimosen päälle olla nuitten.
Etulokasuoja tuli napattua irti ja sieltä tuli hiottua pienet pintaruosteen alut pois ja päälle laitoin ruosteenestopohjamaalin ja pohjamassaa levitin pensselillä päälle. Luulisi kestävän jonkin aikaa.
Helmamuovikin tuli otettua irti ja hieman löytyi sieltäkin hitsattavaa. Uusi paikka vaan kiinni ja hieman saumoja tuli hiottua, että helmamuovi istuu edes hieman paremmin paikalleen sitten kun on aika laitella se takasin. Apparin lattiakin tuli hitsattua kasaan ja kynnyskoteloakin sai hieman hitsata. Tunkinkorvaketta en hitsaa enää takasin ruostetta keräämään. Parempi tunkata alatukivarresta auto ilmaan, jos on tarvetta.
Peräpäätäkin tuli purettua sitten ihan kunnolla kun alkoi paisua tämä homma kuin pullataikina. Paljon on tässä korjailtu nuita ruosteita peltilätkillä mitkä ovat olleet sikamassalla tai pakkelilla kiinni. No ei auta kuin rälläköidä ja rueta hitsaamaan.
Peräkontinluukusta tuli myöskin ruettua ottamaan ruosteen alkuja kiinni. Vois nuo vielä vedellä mustallakin maalilla, niin eipähän erotu niin helposti, jos sattuu hieman olemaan takasiiven jalan reunojen yli tuota maalia. Ja ompahan sitten hieman enemmän maalia antamassa parempaa suojaa tuolle pellille.
Eli tuossa olisi pari kuvaa peräkontin valmiista paikoista. Varapyöräkotelossa olisi sitten vielä lisää työtä tiedossa. Saumoja en ruennut hiomaan, kun verhoilujen alle kerta jäävät piiloon ja museoon kun tämä tuskin koskaan menee, niin ei tarvii ihan niin vimosen päälle olla nuitten.
Etulokasuoja tuli napattua irti ja sieltä tuli hiottua pienet pintaruosteen alut pois ja päälle laitoin ruosteenestopohjamaalin ja pohjamassaa levitin pensselillä päälle. Luulisi kestävän jonkin aikaa.
Helmamuovikin tuli otettua irti ja hieman löytyi sieltäkin hitsattavaa. Uusi paikka vaan kiinni ja hieman saumoja tuli hiottua, että helmamuovi istuu edes hieman paremmin paikalleen sitten kun on aika laitella se takasin. Apparin lattiakin tuli hitsattua kasaan ja kynnyskoteloakin sai hieman hitsata. Tunkinkorvaketta en hitsaa enää takasin ruostetta keräämään. Parempi tunkata alatukivarresta auto ilmaan, jos on tarvetta.
Peräpäätäkin tuli purettua sitten ihan kunnolla kun alkoi paisua tämä homma kuin pullataikina. Paljon on tässä korjailtu nuita ruosteita peltilätkillä mitkä ovat olleet sikamassalla tai pakkelilla kiinni. No ei auta kuin rälläköidä ja rueta hitsaamaan.
Peräkontinluukusta tuli myöskin ruettua ottamaan ruosteen alkuja kiinni. Vois nuo vielä vedellä mustallakin maalilla, niin eipähän erotu niin helposti, jos sattuu hieman olemaan takasiiven jalan reunojen yli tuota maalia. Ja ompahan sitten hieman enemmän maalia antamassa parempaa suojaa tuolle pellille.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Taas pientä päivitystä nykytilanteesta. Viikonloppuna kerkesin jonkin verran tekemään tätä eteen päin. Tuli tuossa alotettua tuo takakaarikin, kun helman sain jotakuinkin näprättyä kasaan. Takakaarta ei tarvitse onneksi rueta itse vääntelemään, kun jokin aika sitten tuli nuo korjauspalat ostettua tuohon. On muuten hieman ohkasempaa peltiä, kuin mitä tuo Saabin oma.
Pyöräkotelon puolelta en jaksanut rueta saumoja hiomaan, kun tuskin koskaan tulee museoon tätä laitettua. Kunhan kestää ajella taas jonkin aikaa
Ja tuossa on aloitettu nyt tuon kaaren teko. Olikin hieman pahempi tuo kaaren alue, kuin mitä odotin. Hieman saa tuonne taaksekkin laittaa uutta peltiä.
Pyöräkotelon puolelta en jaksanut rueta saumoja hiomaan, kun tuskin koskaan tulee museoon tätä laitettua. Kunhan kestää ajella taas jonkin aikaa
Ja tuossa on aloitettu nyt tuon kaaren teko. Olikin hieman pahempi tuo kaaren alue, kuin mitä odotin. Hieman saa tuonne taaksekkin laittaa uutta peltiä.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 Turbo S projekti
Eilen tuli hitsailtua tuo takakehän korjauspeltikin kiinni. Vielähän tuossa nurkassa riittäis tekemistä ihan tehdä asti. Ainakin tässä pikkuhiljaa alkaa oppia hitsaamaan Kaarilevikkeellä tuota tuli kokeiltua ja ainakin se näytti vielä istuvan paikalleen, joten eiköhän se ole suurinpiirtein oikeassa kohdassa. Vaan laitetaanpas tuosta kaaresta sitten se kuvakin.
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"