Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
temmi_hoo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 13:40
Paikkakunta: Vihti

Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997

Viesti Kirjoittaja temmi_hoo »

Nyt se pomppas ja jo myrkyn lykkäs ynnä muita viidakon sanontoja...

Ajellessa kotia kohti Helsinki Hacklabilta eilen pitämästäni Git/GitHub-opetustuokiosta päätti auto just Nupurin liittymästä parisataa metriä ohi ajettuani sammuttaa moottorinsa. Ei käynnisty, startti junnaa kyllä. Rättiin saa terävän hajusta kosteutta kun pa-tukin banjoa raottaa.

Tästä tilanteesta tallustelin sitte kommunikaatiokyvyttömänä (puhelin oli tietty himas) lähellä asuville sukulaisille ja sain kyydin himaan.

Tänään sitte käytiin vaimon suosiollisella avustuksella hinaamassa ajokki kotipihaan tarkempia tutkimuksia varten, toki mukana oli pari DI-kassua siltä varalta, että lähtis helposti ja vois ajella peräkkäin kotiin. Lievä käpy kävi kirkonkylän risteyksessä kun rattilukko yllätti hinattavaa ajoneuvoa ohjaavan vaimon ja ite en tajunnu syytä kaarron loivuuteen. Etupäästä vähän muovit tykkäs huonoa kun hinausköysi veti suoraan vasemmalle, mutta muuta vahinkoa ei sattunu, mitä nyt kilpi täytyy käydä poimimassa risteyksestä...

Joka tapauksessa siis kuuppairkissä jo arveltiin että olisko TÄÄ nyt sitten se kuuluisa kampiakselin asentoanturi, jota toisesta autosta turhaan tappelin vaihtaakseni. Koitan sen nyt tossa kuhan saan lounasta napaani...
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
temmi_hoo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 13:40
Paikkakunta: Vihti

Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997

Viesti Kirjoittaja temmi_hoo »

No, ei auttanu cps:n vaihto. Laitoin sitte arvan vetämään bensapumpusta, vaikka rätti olikin kostunu tukin raotetusta banjosta.

Mittarin mukaan sähköä tulee, mut eipä se pumppu mitään pumppaa. Kaadoin siis takapenkit (<3) ja availin jo melko tutuks käynyttä takakontin pohjaa ja kattelin sitte, että eipä oo pitkä aika kun avasin just tämän ämpärimutterin ja tilkitsin vuotamattomaksi. Tai siis putsasin hiekat pois jengoista ja ruuvasin kiinni saakka.

Ensin irrotin bensaputken painepuolelta ja käynnistelin, eikä _mitään_ tule. No, eiköhän tää nyt sitten kerro jo. Varmistelin vielä yleismittarilla, jotta jännitteet tulee oikein sillon kun pitää. Tulee.

Purin sitten ämpärin irti ja kömmin sisään paskartelemaan. On tosiaan vaihettu pumppu joskus, missä yhteydessä se ämpärin suojamuovi on revenny ja ämpärin sisällä odotti sitten pirtuun haurastunu muoviletku ja pirusti hiekkaa ämpärin pohjalla. Tässä kohtaa aattelinkin yhdistellä tallin lattian parhaat osat ja purin sitte ämpäriä lähemmäs atomisaatiota ja purin myös toisessa topsussa kansirikon saaneen ämpärin ehjimmät osat ja yhdistelin näitä.

Homman valmistuttua asennusvalmiiseen ja vielä siis testaamattomaan ämpäriin saakka totesin, että on aika ryhtyä käynnistelemään puuhellaa jotta saa tehdyks ruokaa kun vaimo tulee kotia. Huomenna siis saadaan happosavut ja katellaan paljonko ihan uusia kirosanoja tarvii keksiä.
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
temmi_hoo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 13:40
Paikkakunta: Vihti

Re: Herrasmieskruiseri Saab 9000 CD 1997

Viesti Kirjoittaja temmi_hoo »

Kävin lauantaina vaihtamassa öljyt ja eteen vakaajan koiranluut. Jo kulkee taas suoraan. Huoltokirja (tämä topic) ei kyllä oo saanu kaikkia mainintoja, nyt on mittarissa karvan alle 400tkm.

Tuli sitte pantua ehkä pikkusen kireelle, kun paketissa luki "best under pressure"... Saa nähä kauanko kestää.

Vähän murheita on kanssa ilmeisesti jarrutehostajan kanssa, suhisee vimmatusti kabiiniin ja jos konetta koekäyttää tallissa vähän aikaa vaikkapa öljysuodattimen tiiveyttä testatakseen ni puolisen minsaa sammuttamisen jälkeen aivastaa jännästi. Katellaan...
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
Vastaa Viestiin