SAAB 9-5 2.3t MY2007 Garrett Mitsu swap ja vähän muutakin
Lähetetty: Ti Heinä 15, 2014 21:14
Tervehdys,
ajattelin tämmösen perustaa - toivottavasti on ihan mukava projekti, eikä aiheuta turhaa närästystä .
Eli olen ko. SAABin toinen omistaja ja tähän menessä autoon on asennettu stage 1 softa, muuten olen puuhastellut auton kanssa tekemällä kaikki huollot itse. Tähän mennessä tehtyä:
- Normihuollot
- Takapään puslat
- Vaihteiston momenttituki
- Kaikki jarrut, myös käsijarru
- Apulaitehihna
- Pikku maalauksia ja silppua+sälää.
Ostin tuossa keväällä Saulin kamppiksesta Mitsun, koska löysin öljyä auton ilmaputkestä, siitä joka kiinnittyy kaasuläppäkoteloon, sittemmin viisastuneena vaikuttaa siltä, että kyseessä on huohotuksen öljyä, koska tarkistin Garrettin akselin välyksen pudottamalla downpipen, eikä sitä ollut.
No auto on kuitenkin puhditon, joko oikeasti, tai sitten kaipaan vaan lisää kyytejä - niin tai näin, isompi turbo on tarpeen .
Samaan aikaan kuitenkin sain ikäviä terveisiä DI-kasetilta vikakoodin muodossa, autossa tyhjäkäynti välillä vähän vaikeeta ja aaltoilevaa - en tiedä liittyykö tähän. Ihan kirsikkana kakun päällä noin 10.000km sitten vaihettu apulaitehihna porsii! Mahdollisia syitä about kolme, huono osa (marmorilta), väärä asennus tai joku jumittaa hihnalinjalla. Kts. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=151013
Nyt kuitenkin laitetaan näitä "kuntoon" ja homma lähtee käyntiin turbon vaihdolla. Otin Saulin kamppajasta Mitsun turbon lisäksi muunnossarjan ja kuningaskobran.
No,tämä tästä tällä erää. Kaikki vinkit turbon vaihtoon otetaan nöyränä vastaan - sekä tietysti kaikki kommentit! Voit kirjoitella tähän ketjuun tai YV-tavoittaa
Laitan tähän pari kuvaa DI-kasetista, murtunut muutamasta kohtaan ja olisko tuossa sisällä merkkejä ylikuumenemisesta - mene ja tiedä.
Nelospytyn tulpantutti murtunut:
Sisällä komponenttien päällä "kiehahtanutta" hartsia tms?
Huomenna jatketaan turbon irroittamisella! Lisää kuvia silloin.
EDIT: kuvat laitettu isommaksi.
ajattelin tämmösen perustaa - toivottavasti on ihan mukava projekti, eikä aiheuta turhaa närästystä .
Eli olen ko. SAABin toinen omistaja ja tähän menessä autoon on asennettu stage 1 softa, muuten olen puuhastellut auton kanssa tekemällä kaikki huollot itse. Tähän mennessä tehtyä:
- Normihuollot
- Takapään puslat
- Vaihteiston momenttituki
- Kaikki jarrut, myös käsijarru
- Apulaitehihna
- Pikku maalauksia ja silppua+sälää.
Ostin tuossa keväällä Saulin kamppiksesta Mitsun, koska löysin öljyä auton ilmaputkestä, siitä joka kiinnittyy kaasuläppäkoteloon, sittemmin viisastuneena vaikuttaa siltä, että kyseessä on huohotuksen öljyä, koska tarkistin Garrettin akselin välyksen pudottamalla downpipen, eikä sitä ollut.
No auto on kuitenkin puhditon, joko oikeasti, tai sitten kaipaan vaan lisää kyytejä - niin tai näin, isompi turbo on tarpeen .
Samaan aikaan kuitenkin sain ikäviä terveisiä DI-kasetilta vikakoodin muodossa, autossa tyhjäkäynti välillä vähän vaikeeta ja aaltoilevaa - en tiedä liittyykö tähän. Ihan kirsikkana kakun päällä noin 10.000km sitten vaihettu apulaitehihna porsii! Mahdollisia syitä about kolme, huono osa (marmorilta), väärä asennus tai joku jumittaa hihnalinjalla. Kts. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=151013
Nyt kuitenkin laitetaan näitä "kuntoon" ja homma lähtee käyntiin turbon vaihdolla. Otin Saulin kamppajasta Mitsun turbon lisäksi muunnossarjan ja kuningaskobran.
No,tämä tästä tällä erää. Kaikki vinkit turbon vaihtoon otetaan nöyränä vastaan - sekä tietysti kaikki kommentit! Voit kirjoitella tähän ketjuun tai YV-tavoittaa
Laitan tähän pari kuvaa DI-kasetista, murtunut muutamasta kohtaan ja olisko tuossa sisällä merkkejä ylikuumenemisesta - mene ja tiedä.
Nelospytyn tulpantutti murtunut:
Sisällä komponenttien päällä "kiehahtanutta" hartsia tms?
Huomenna jatketaan turbon irroittamisella! Lisää kuvia silloin.
EDIT: kuvat laitettu isommaksi.