900 my91 Säkitys projekti.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

No äläs nyt nalle. Tehdään tyylillä kuitenkin nää hommat.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Eikä muuta kun ostat tuolta -> http://rpglasfiber.com/?go=pro&hcat=729 ... at=2800774

Leveämmät lokasuojat :D

Ja on siell konepelti ja takaluukkukin lasikuidusta niin ei auton paino nouse vaikka tuleekin lisää varusteita :mrgreen:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Komea projekti! Olisit nyt ollut pioneeri ng900 osalta, niin olis inspiroinu mua enemmän :D Kattelin vaa, et pelkkiin etutolppiin menis sen kanssa n. 900e... Eli ehkä se on hyvä, ettei tule kuumetta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Turbo16 kirjoitti:Foorumilta bongattu 4D pystäri, jossa airflow korisarja
Kuva
Kuva
Rikotaan vähän sääntöjä ku kuvat jäisi muuten edelliselle sivulle.

Aivan saatanan hiano :P Tosin erivärisillä helmoilla saattaisi olla viä nätimpi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

JP_Vette kirjoitti:Komea projekti! Olisit nyt ollut pioneeri ng900 osalta, niin olis inspiroinu mua enemmän :D Kattelin vaa, et pelkkiin etutolppiin menis sen kanssa n. 900e... Eli ehkä se on hyvä, ettei tule kuumetta.
Ai ilmajouset jos laittaa? Kyllähän sä halvemmalla pääset ku otat klubikortin käteen ja astelet liikkeeseen :)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noo pitää ny varmaan säästellä ensin hetki :) Tosin se tolppa mitä katoin sisälsi myös iskarin...

Miten noi jouset sit käytännös menee? Ajokorkeuden määrää kai iskarit, mutta kestääkö ne sitten makuuttamista tontis? Vai pitääkö ostaa jokku hi-tech-paineilmaiskarikki kylkeen? Ja jos tommoset laittaa, niin onko se vain torin kiertämiseen, vai vetääkö se vertoja kunnon alustasarjalle?

Itseä sinänsä kiinnostais hyvä alusta, joka olis myös nätti (eli matala) ja tarvittaes nousis myös normikorkeuteen esimerkiksi rampeille ajoa varten, parkkihalleihin, kotona hallin kynnyksen takia...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Ilmajousien toimivuudesta kuinka mukava se on ja niin edelleen.. Jotkut tykkää ja jotkut eivät. Pitkältihän se on autosta kiinni kuinka se toimii. Jotkut sanoo että alustasta tulee liian löysä ja toiset sanoo että tuleee parempi kuin alkuperäinen. Sarja tietenkin vaikuttaa asiaan.

Olen kuullut myös drifting autosta jossa on ilmajouset. Kuljettajan mukaan autosta tuli paremmin hallittava. Joskus Virittäjät sarjassa Mika Salo kehui Audin alustaa kun siihen oltiin rakennettu säkit alle.

Joissakin tapauksissa joudutaan alle laittamaan lyhyemmät ikunvaimentimet koska muuten ei alusta vaan tulisi liikkumaan oikeaoppisesti.

Og900:sen osalta osaan sanoa sitten tarkemmin kun pääsemme aloittamaan asennus.

Löytyy tietenkin luonnollisesti muitakin tapoja saada ajokorkeus mielyttäväksi itselle. Vanteen valinta ja niin edelleen.

Minun projektin pääpaino tulee olemaan siinä että auto saadaan mahdollisimman matalalle.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

No nyt on kaikki linjavedot ja virtapiuhoitus hoidettu. Seuraavaksi vuorossa on säkkien laitto alle.

Laitellaan lisää kuvia kun päästään aloittamaan.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
J_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 09:11
Paikkakunta: Mänttä

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja J_J »

Laitahan enemmän tarinaa asennuksista, sitten kun pääset kunnolla vauhtiin.
Pussien kanssa ulosjoustoa joutuneen rajoittamaan(?) ettei auto ilmassa roiku pussin varassa.

Pystytkö laittamaan tarkempia specsejä tuosta ilmasarjasta, ilmeisesti valmis sarja oli?
Mietittiinkö pussien arvot(leveys,korkeus, jäykkyys) saabbiin sopivaksi vai oliko yleinen "sopii kaikkiin" sarja
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

J_J kirjoitti:Laitahan enemmän tarinaa asennuksista, sitten kun pääset kunnolla vauhtiin.
Pussien kanssa ulosjoustoa joutuneen rajoittamaan(?) ettei auto ilmassa roiku pussin varassa.

Pystytkö laittamaan tarkempia specsejä tuosta ilmasarjasta, ilmeisesti valmis sarja oli?
Mietittiinkö pussien arvot(leveys,korkeus, jäykkyys) saabbiin sopivaksi vai oliko yleinen "sopii kaikkiin" sarja
Kuten sanoin että en ole päässyt vielä säkkien kimppuun niin en tiedä tuleeko mikään rajoittamaan.Lowtoys omistaja mietti että saattaa vaimennin olla liian pitkä,mutta sen näkee sitten miten käy.

Kannattaa ottaa yhteyttä ja kysyä sarjasta tarkempaa tietoa,koska olen vähän väärä ihminen niistä sanomaan mitään. Ole yhteydessä www.lowtoys.com Sinua askarruttavat asiat varmasti kerrotaan.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

https://www.youtube.com/watch?v=Cn1Uk4-tmGo

Vanteet tilattu.

Renkaiksi 165/55/15

Saadaan auto tonttiin.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
J_J
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Touko 20, 2013 09:11
Paikkakunta: Mänttä

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja J_J »

Hieman pettynyt fiilis, alustaan laitetaan kivoja summia ja sitten vanteiksi kapeat kiinatinat :(
Tosin mainitsit, että ensisijaisena tavoitteena on saada auto matalalle, niin sehän tässä toteutuu.

Milloin on odotettavissa säkkien suunnittelu/asennus/testaus päivitystä? 8)
"lippa taakse ja baanalle"
-92 Saab 900 T16 3d
SloW&LoW
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Vähän samoilla kannoilla vanteiden suhteen, uudenvuoden tinathan nuo tuppaa olemaan. Toisaalta taas ymmärrän, jos budjetti on tiukka alustan päivityksen jäljiltä. Jäädään seurailemaan säkitystä :)
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Perse ei vaan kestä kaikkia muutoksia samantien,siksi tälläiset vanteet.

Katsotaan jos ensikaudella on jo toisenlaiset vanteet alla. Tutkittu yhtä vaihtoehtoa.Jos Saabin alkuperäisistä vanteista tekisi levennetyt versiot.Esim jotkut Aero vanteet(mitkä ne viralliselta nimeltään onkaan)

Muutostöiden hinta on kuitenkin huomattavasti kalliimpi mitä koko auto tuli maksamaan. Päivitetään ensin alustan muutokset.

Virallista asennuspäivää ei olla vielä lukkoon :)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 900 my91 Säkitys projekti.

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Tänään lähti Nissan king cab:n iskunvaimentimet. Toivotaan että kiinnitykset suht samanlaiset. Ainakin pitäisi saada auto tonttiin.

Max korkeus:315
Matalin korkeus:211

Yli 9senttiä lyhyemmät.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Vastaa Viestiin