Sivu 1/10
99 2.0L vm 1975
Lähetetty: To Syys 18, 2014 22:30
Kirjoittaja hyvoneju
Kirjoitan joskus asiasta hieman enemmän , jos rupeaa etenemään haluttuun suuntaan .
Eli nykyisin niin perus kaksiovinen 99 kuin olla ja voi H-moottorilla , ja strömbergillä
Hankittu uudet lokasuojat eteen , takalokasuojan kaaret , kromilistat lokasuojiin (vielä Nokialla) toiset ovet (mahtaako olla eroja sopivuudessa noissa 1975 vs 1980 sisäkahvat yms)? Hyvälle kohtuuhintaiselle peltisepälle siis olis tarve , vaikkakin auto on kyllä katsastettu
Tommosta konehuoneen puolelle
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... c8be37.jpg
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... 15c4a6.jpg
Männät tulee toisenmerkkisestä moottorista , mutta siitä ei sen enempää .
Ruiskuntankki myös hankittu ,ja kansi on rempattu ja plaanattu, katotaan mitä saadaan aikaan ?
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Ti Joulu 02, 2014 21:37
Kirjoittaja hyvoneju
Tämä homma nytkähti yhtäkkiä hirveästi eteenpäin , ja osa osista lähti maalarin mukana
maalaamoon
Sovittiin että joulunpyhinä puran koko vekottimen , ja vien loput .
Tulee uudet etulokarit , lokasuojan kaaret yms Pistän kuvia kun tuo purkuvaihe etenee !
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Ke Joulu 03, 2014 15:31
Kirjoittaja tetammi
Oliks tää nyt sama projekti mihi hait paimiosta ovet joku vuos?
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: To Joulu 04, 2014 23:00
Kirjoittaja hyvoneju
tetammi kirjoitti:Oliks tää nyt sama projekti mihi hait paimiosta ovet joku vuos?
sepä se
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: La Joulu 06, 2014 20:18
Kirjoittaja hyvoneju
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Su Joulu 14, 2014 21:48
Kirjoittaja hyvoneju
Ihmetyttää aina yhtä paljon tuo insinöörien ylimaallinen viisaus ? Miten p-kele ne on voineet tietää 1975 että joku mulkvisti Raisiosta laittaa 2015 moottorin jossa on öljynlauhdutin , ja laittaneet sitä varten telineen ?
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... 076bff.jpg
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... b31133.jpg
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... 6d569f.jpg
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... 04a939.jpg
ja sitten ne ovat keksineet , että samaan telineeseen voi laittaa kilven kii
Ei se ajatus siitä kiinan kennosta niin huono ole , äkkiä mitaten tämmönen vois mahtua
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/58c ... slutn.html
Valitettavasti sitten joutuu jättämään noi orkkis lampunpesurit veks , museointi vaikeutuu ?
Sovittelin myös tommosta T7 moottorin pakosarjaa , ja voi olla et semmonen täytyy laittaa , ja aluksi TD04HL-15T ?
Täytyy joululomalla ottaa toi 8 tappinen veks , ja ruveta tota 16 venasta sovittamaan .
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Ma Joulu 15, 2014 22:01
Kirjoittaja hyvoneju
Mitäs kytkintä raati suosittelee ? Tarkoitus on hankkia tasauspyörästön lukko (toimittaako joku muu myös kuin speedparts ?) Nokka-akselit lähtevät käymään kotimaassa , ja tulevat kevyempinä takaisin
Mikä paikka / mistä tommonen loota ekaksi pärähtää , muistan joskus lukeneeni jostain kestävyys murheista (kone siis b202 vm -91 , kuin myös laatikko)
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Ti Joulu 16, 2014 00:04
Kirjoittaja ari_viitanen
hyvoneju kirjoitti:Mitäs kytkintä raati suosittelee ? Tarkoitus on hankkia tasauspyörästön lukko (toimittaako joku muu myös kuin speedparts ?) Nokka-akselit lähtevät käymään kotimaassa , ja tulevat kevyempinä takaisin
Mikä paikka / mistä tommonen loota ekaksi pärähtää , muistan joskus lukeneeni jostain kestävyys murheista (kone siis b202 vm -91 , kuin myös laatikko)
Turbon 240mm kytkin tai sitten paljonko meinaat ottaa tehoja pihalle sen mukaan
sintteriä tms järeempää.
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Pe Joulu 19, 2014 21:57
Kirjoittaja hyvoneju
Nyt ei ookkaan bling blingiä , vaan soccer ballia
http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... ad2fc3.jpg
Luukut on maalattu , täytyy hakea ne alkuviikosta kotia . Mihin ne vaan säilöis ettei naarmuttais , ja tulis kolhittua uudestaan
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Pe Joulu 19, 2014 23:43
Kirjoittaja ari_viitanen
ari_viitanen kirjoitti:hyvoneju kirjoitti:Mitäs kytkintä raati suosittelee ? Tarkoitus on hankkia tasauspyörästön lukko (toimittaako joku muu myös kuin speedparts ?) Nokka-akselit lähtevät käymään kotimaassa , ja tulevat kevyempinä takaisin
Mikä paikka / mistä tommonen loota ekaksi pärähtää , muistan joskus lukeneeni jostain kestävyys murheista (kone siis b202 vm -91 , kuin myös laatikko)
Turbon 240mm kytkin tai sitten paljonko meinaat ottaa tehoja pihalle sen mukaan
sintteriä tms järeempää.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6#p1047696
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: La Joulu 20, 2014 21:07
Kirjoittaja hyvoneju
Mistäs löytyy "ohjeet" B202 niputtamiseen ? Momentit , miten päin kiertokanget tulee yms ? Sitten miten tuo tehostimen pumppu oli paikoilllaan 900S:ssä , mahtuuko 99:iin ?
Tuli hiukan äkkiä aikoinaan purettua nuo
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Su Joulu 21, 2014 09:38
Kirjoittaja nalleolut
tulipeltiä joutunee muokkaamaan.
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Su Joulu 21, 2014 12:30
Kirjoittaja hyvoneju
nalleolut kirjoitti:tulipeltiä joutunee muokkaamaan.
Vi ska prova
Millaiset mutterit "jalkapallot" vaatii ?
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Su Joulu 21, 2014 12:48
Kirjoittaja nalleolut
laippa malliset,pysyy kyl alkuperäisilläkin.
Re: 99 2.0L vm 1975
Lähetetty: Ma Joulu 22, 2014 12:31
Kirjoittaja ristos
Niin kyllä pysyy, mutta jalkkis vioittuu kartioilla käytettäessä. Tässä on kuva jalkkisien muttereissta.