Saab 9³ 2.0t Cosmic blue MY01
Saab 9³ 2.0t Cosmic blue MY01
Tuli hommattua jokin aika sitten tuommoinen otsikon mukainen saabikas niin tekaisempas nyt tänne ihan oman topicin tästä kulkineesta. Topic toimikoon pienimuotoisena esittelynä tästä kulkineesta sekä eräänlaisena "huoltokirjana", tälle kun olisi tarkoitus jotain pientä ropailua suorittaa.
Kyseessä on siis otsikonkin mukaisesti 9-3 2.0t varustettuna vissiin jollain sport-paketilla. Kilometrejä ostettaessa 209tkm. Varustetasona business; löytyy ACC, SID2, cruise, vaalea sisusta, sähköikkunat jne.
Jos jollain on tietoa, mitä tuo sport-paketti sisältää, avatkoon sanaisen arkkunsa. Rekisteriotteessa ainakin on maininta "moottorin tehoa nostettu vaihtamalla ohjausyksikkö (saab)" Tehoa rekisteriotteen mukaan 125kW.
Tuommonen ostokunnossa (klikkaamalla isommaksi):
Joku kuva sisustasta:
Suunnitelmissa olisi etanolisoftaus jossain vaiheessa, mutta ennen sitä olisi tarkoitus asentaa huohotinpäivitys, putsata öljypohja ja selvittää mikä tuolla konehuoneessa kolisee. Lähiviikkoina olisi tarkoitus paneutua tuohon kolisee, mallikohtaisella foorumilla jo neuvottiinkin purkamaan apulaitehihna pois ja kuuntelemaan sitten. Jakoketju lähtee varmaan vaihtoon, jos mikään apulaitteista ei ole äänen aiheuttaja. Samassa rytäkässä on tarkoitus heivata tasapainoketju pois sieltä pyörimästä.
Tuota mahdollista jakopääremonttia varten ottaisin mieluusti vinkkejä vastaan. Tätä foorumia lueskeltuani olen tullut siihen tulokseen, että osat voi(?) vaihtaa irroittamatta sylinterinkantta. Mitä kaikkea tuosta nyt täytyy purkaa, jotta sitä mottia voi siirtää sinne vaihteistoon päin? Apulaitteet, DP ja vetarit varmaan ainakin, entä vesiletkuja tai ilmastoinnin putkia, onko niissä varaa, muuta huomioitavaa?
Kaikki kommentit, palaute ja vinkit sekä vihjeet ovat tervetulleita.
Kyseessä on siis otsikonkin mukaisesti 9-3 2.0t varustettuna vissiin jollain sport-paketilla. Kilometrejä ostettaessa 209tkm. Varustetasona business; löytyy ACC, SID2, cruise, vaalea sisusta, sähköikkunat jne.
Jos jollain on tietoa, mitä tuo sport-paketti sisältää, avatkoon sanaisen arkkunsa. Rekisteriotteessa ainakin on maininta "moottorin tehoa nostettu vaihtamalla ohjausyksikkö (saab)" Tehoa rekisteriotteen mukaan 125kW.
Tuommonen ostokunnossa (klikkaamalla isommaksi):
Joku kuva sisustasta:
Suunnitelmissa olisi etanolisoftaus jossain vaiheessa, mutta ennen sitä olisi tarkoitus asentaa huohotinpäivitys, putsata öljypohja ja selvittää mikä tuolla konehuoneessa kolisee. Lähiviikkoina olisi tarkoitus paneutua tuohon kolisee, mallikohtaisella foorumilla jo neuvottiinkin purkamaan apulaitehihna pois ja kuuntelemaan sitten. Jakoketju lähtee varmaan vaihtoon, jos mikään apulaitteista ei ole äänen aiheuttaja. Samassa rytäkässä on tarkoitus heivata tasapainoketju pois sieltä pyörimästä.
Tuota mahdollista jakopääremonttia varten ottaisin mieluusti vinkkejä vastaan. Tätä foorumia lueskeltuani olen tullut siihen tulokseen, että osat voi(?) vaihtaa irroittamatta sylinterinkantta. Mitä kaikkea tuosta nyt täytyy purkaa, jotta sitä mottia voi siirtää sinne vaihteistoon päin? Apulaitteet, DP ja vetarit varmaan ainakin, entä vesiletkuja tai ilmastoinnin putkia, onko niissä varaa, muuta huomioitavaa?
Kaikki kommentit, palaute ja vinkit sekä vihjeet ovat tervetulleita.
Viimeksi muokannut jrauhala, To Marras 06, 2014 23:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY2001
Tätä jakopäähommaa enemmän tutkineena löysin mm. nämä linkit:
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... ing-Engine
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=125869
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=280953
Näissä homma on tehty NG900:en, mutta on sovellettavissa myös OG9-3:en? Näiden perusteella ei tarvisi Napata irti kuin kampuran hihnapyörän pultti (tässä samalla voi torxit kiinnittää lukitteella), DP, apulaitteet, öljypohja ja moottorin etukannakkeet. Onko jollain kokemusta, pitääkö paikkansa?
Miten tuo alaratas irtoaa?
http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... ing-Engine
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=125869
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=280953
Näissä homma on tehty NG900:en, mutta on sovellettavissa myös OG9-3:en? Näiden perusteella ei tarvisi Napata irti kuin kampuran hihnapyörän pultti (tässä samalla voi torxit kiinnittää lukitteella), DP, apulaitteet, öljypohja ja moottorin etukannakkeet. Onko jollain kokemusta, pitääkö paikkansa?
Miten tuo alaratas irtoaa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY2001
Äkkiseltään näyttäisi että olis jonkinnäköstä sport-alustaa. Tai ainakin rengas on lähempänä lokaria molemmissa päissä kun broidin vastaavassa vaparissa samoilla vanteilla ja 205/55 rengastuksella.
Kannattaa harkita että jos kantti kestää niin softaa viinalle ensin, ja ajaa esim. Tankillisen viinalla ja sitten pohja auki niin kerkiää suurimmat kuonat huuhtoutumaan jo pois ja öljupohjan uudelleenavaaminen vähintäänkin lykkääntyy.
Kannattaa harkita että jos kantti kestää niin softaa viinalle ensin, ja ajaa esim. Tankillisen viinalla ja sitten pohja auki niin kerkiää suurimmat kuonat huuhtoutumaan jo pois ja öljupohjan uudelleenavaaminen vähintäänkin lykkääntyy.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY2001
Juu, rengastus tuossakin sama. Tarkoitus oli ennen öljypohjan putsausta huuhdella öljytila vaikka löpöllä, joka varmaan suurimmat paskat irrottaa.
Tuli tänään ajan kuluksi irrotettua venttiilikoppa jakoketjun kunnon tarkastusta varten (kuvat taas klikkaamalla isommaksi):
Nokkarattaat olivat mielestäni ihan hyvässä kunnossa, eikä jakoketjukaan liikkunut keskeltä kuin ehkä korkeintaan millin, rattaan päältä ei noussut yhtään, eli lienee kireällä. Pitää vielä jossain vaiheessa käyttää kiristintä irti, jotta saa ulkoneman mitattua.
Venttiilikopan laahaimeen oli kulunut ura, mutta mielestäni ei kuitenkaan huolestuttavan syvä, ketju ei vastaa vielä keskeltä laahaimeen:
Venttiilikoppa oli paskainen, mutta annoin sen vielä olla, puhdistusta on tiedossa samaan aikaan kun öljypohjankin. Kasasin tässä vaiheessa vanhalla tiivisteellä, kun se näytti ehjältä, vaihdetaan jos alkaa vuotaa, ja jokatapauksessa putsauksen yhteydessä:
Lisäksi kävin merkkiliikkeestä noukkimassa huohotinpäivityksen osat. Tuosta puuttuu letku öljyloukulta öljypohjaan, koska merkkiliikkeen ukko ei ollut jostain syystä tilannut sitä vaikka viime viikolla kävinkin sitä kyselemässä. Tarkistetaan letkun kunto ja puhdistetaan tai vaihdetaan jos on/menee paskaksi. Nämä menevät paikoilleen ehkä ensi viikolla:
Raplattava ääni taitaakin lähteä tasapainoakselin ketjusta. Täytynee poistaa se samalla kun öljypohja on auki. Käsittääkseni sen saa pois ilman jakopään kopan irrotusta, ainakin näiden ketjujen perusteella:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... elin+ketju
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=61206
Jos joku tietää tuosta lisää niin otan vastaan kaiken informaation.
Tuli tänään ajan kuluksi irrotettua venttiilikoppa jakoketjun kunnon tarkastusta varten (kuvat taas klikkaamalla isommaksi):
Nokkarattaat olivat mielestäni ihan hyvässä kunnossa, eikä jakoketjukaan liikkunut keskeltä kuin ehkä korkeintaan millin, rattaan päältä ei noussut yhtään, eli lienee kireällä. Pitää vielä jossain vaiheessa käyttää kiristintä irti, jotta saa ulkoneman mitattua.
Venttiilikopan laahaimeen oli kulunut ura, mutta mielestäni ei kuitenkaan huolestuttavan syvä, ketju ei vastaa vielä keskeltä laahaimeen:
Venttiilikoppa oli paskainen, mutta annoin sen vielä olla, puhdistusta on tiedossa samaan aikaan kun öljypohjankin. Kasasin tässä vaiheessa vanhalla tiivisteellä, kun se näytti ehjältä, vaihdetaan jos alkaa vuotaa, ja jokatapauksessa putsauksen yhteydessä:
Lisäksi kävin merkkiliikkeestä noukkimassa huohotinpäivityksen osat. Tuosta puuttuu letku öljyloukulta öljypohjaan, koska merkkiliikkeen ukko ei ollut jostain syystä tilannut sitä vaikka viime viikolla kävinkin sitä kyselemässä. Tarkistetaan letkun kunto ja puhdistetaan tai vaihdetaan jos on/menee paskaksi. Nämä menevät paikoilleen ehkä ensi viikolla:
Raplattava ääni taitaakin lähteä tasapainoakselin ketjusta. Täytynee poistaa se samalla kun öljypohja on auki. Käsittääkseni sen saa pois ilman jakopään kopan irrotusta, ainakin näiden ketjujen perusteella:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... elin+ketju
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=61206
Jos joku tietää tuosta lisää niin otan vastaan kaiken informaation.
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY01
Eikö sport-pakettiin pitäisi kuulua lisäksi helmasarja sivuille ja puskurien alapuolelle, vai onko se vaan ruksittu pois?
900 T8 vm. 1987
9-3 2.0t vm. 2000
9-3 2.0t vm. 2000
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY01
Mutsin sportissa on helmat ja Sport/Aeron alusta (kilpi konehuoneessa, josta näkee mitkä iskarit/jouset/vakaajat). vm.2000 ja 154hp.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY01
Jos en aivan väärässä ole niin sport sisältää paremmat penkit, helmat eteen/sivuille/taakse ja putkenpään. Voi olla että sekoitan Turbo Jubilee malliin, mutta käsittääkseni sitä mallia ennen vastaava oli Sport paketilla oleva.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY01
http://www.ajovalo.net/Mallit/Kuvat/00S ... nnasto.pdf
Tuon mukaan 2000 ei ole saanut urheilullista alustaa edes lisävarusteena sportiin, vaikka siinä sellainen on..
http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/varusteet/9-3.pdf
2002 on saanut taas ostaa perusmalliin Sport-paketin, jossa teholastu ja ratti.
Tuon mukaan 2000 ei ole saanut urheilullista alustaa edes lisävarusteena sportiin, vaikka siinä sellainen on..
http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/varusteet/9-3.pdf
2002 on saanut taas ostaa perusmalliin Sport-paketin, jossa teholastu ja ratti.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Saab 9³ 2.0 turbo sport MY01
Kaikesta päätellen kyseessä voisi siis olla tuo perusmalliin ruksittu sport-paketti. Löytyy siis ratti, hiilikuitusomisteet kojelaudasta ja tuo lastu. Kuitenkaan vaihdekepin nuppi ja palje eivät ole nahkaiset. Alustasta en ole varma, miten tuota kilpeä pitäisi tulkita?
Käsittääkseni varsinaista "turbo sport"-mallia ei ilmeisesti ole edes saanut vuonna 2001, perusmalli, turbojubilee ja aero olisivat olleet ne saatavilla olevat (bensa)mallit. Joku korjatkoon jos olen väärässä. Saabin historia ei kuitenkaan kovin hyvin ole hallussa
Huvittavaa kuitenkin että myyjä (liike) myi tätä turbo sporttina. Tietääköhän nekään mistään mitään
Käsittääkseni varsinaista "turbo sport"-mallia ei ilmeisesti ole edes saanut vuonna 2001, perusmalli, turbojubilee ja aero olisivat olleet ne saatavilla olevat (bensa)mallit. Joku korjatkoon jos olen väärässä. Saabin historia ei kuitenkaan kovin hyvin ole hallussa
Huvittavaa kuitenkin että myyjä (liike) myi tätä turbo sporttina. Tietääköhän nekään mistään mitään
Re: Saab 9³ 2.0t "sport" MY01
Tuosta näkee mikä kohta tarkoittaa mitäkin komponenttia, EPC:stä ainakin sitten numerot ko. osalle...
http://www.thesaabsite.com/faqfiles/Cod ... .387.1.jpg
http://www.thesaabsite.com/faqfiles/Cod ... .387.1.jpg
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Saab 9³ 2.0t "sport" MY01
Kiitos linkistä, ei ole tullut vielä katsottua sen tarkemmin, mitä siellä kilvessä lukee
Tuli tuossa alkuviikosta avattua öljypohja ja tasapainoketju lähti kävelemään, samalla tuli myös öljysihti puhdistettua. Paksua liejua ja sihdissä oli myös kokkareita.
Tasapainoketju oli melko löysällä, sormilla pystyi heiluttelemaan alarattaalta ja koko ketju helisi kun vähän nyki. Ketju poikki terävällä meisselillä ja takapuolelta poisto niin tuli näppärästi.
Sitte tulikin jo seuraava ongelma. Ajossa kun kiihdyttää niin alkaa pirunmoinen nykiminen ja vikavalo rupeaa vilkkumaan. Paikoillaan kaasutellessa toimii kohtuu normaalisti. Torque-softa antoi vikakoodiksi p0304, nelospytyn misfireä tuo kai tarkoittaa.
Vikakoodi/oireet viitannee DI-kasettiin, tulpat vaihdoin jo uusiin ngk:n tulppiin. Vai mitä mieltä raati on?
Tuli tuossa alkuviikosta avattua öljypohja ja tasapainoketju lähti kävelemään, samalla tuli myös öljysihti puhdistettua. Paksua liejua ja sihdissä oli myös kokkareita.
Tasapainoketju oli melko löysällä, sormilla pystyi heiluttelemaan alarattaalta ja koko ketju helisi kun vähän nyki. Ketju poikki terävällä meisselillä ja takapuolelta poisto niin tuli näppärästi.
Sitte tulikin jo seuraava ongelma. Ajossa kun kiihdyttää niin alkaa pirunmoinen nykiminen ja vikavalo rupeaa vilkkumaan. Paikoillaan kaasutellessa toimii kohtuu normaalisti. Torque-softa antoi vikakoodiksi p0304, nelospytyn misfireä tuo kai tarkoittaa.
Vikakoodi/oireet viitannee DI-kasettiin, tulpat vaihdoin jo uusiin ngk:n tulppiin. Vai mitä mieltä raati on?
Re: Saab 9³ 2.0t "sport" MY01
Uusi kasetti saapui tänään, löytyi foorumin kautta, kiitokset siitä! Viikonloppuna olisi tarkoitus päästä testaamaan uudella kasetilla, että loppuuko nykiminen.
Kolina ei kadonnut tasapainoketjun poistolla ja asiaa pohdittuani ja tutkittuani kyseessä saattaa olla laakerikolina alakerrasta Tätä teoriaa tukisi öljypohjasta löytynyt metallisilppu, jonka alunperin epäilin olevan peräisin tasapainoakselin/ketjun osista. Aiheuttaja lienee yleensä kiertokangen laakeri? Olisi pitänyt katsoa laakerien kunto kun öljypohja oli auki. Noh, kohtahan tuo aukominen menee rutiinilla
Mitä mieltä raati on, kannattaako samalla vaihtaa runkolaakerit, vai onko tuo kiertokangen laakeri se yleisin kolinan aiheuttaja? Runkolaakeripukki on ilmeisesti xzn-kantaisella kiinni, muistaako joku ulkoa tuota kannan kokoa?
Tuo ääni minusta kuuluu jostain koneen keskivaiheilta, joka mielestäni rajaa jakopään ulos vaihtoehdoista. Pitää vielä varmistaa apulaitehihna irti, että katoaako ääni.
Tuossa vielä linkki, jonka ohjeilla ajattelin työhön käydä, kunhan ehdin:
http://www.saablink.net/forum/general-n ... /49887.htm
Kolina ei kadonnut tasapainoketjun poistolla ja asiaa pohdittuani ja tutkittuani kyseessä saattaa olla laakerikolina alakerrasta Tätä teoriaa tukisi öljypohjasta löytynyt metallisilppu, jonka alunperin epäilin olevan peräisin tasapainoakselin/ketjun osista. Aiheuttaja lienee yleensä kiertokangen laakeri? Olisi pitänyt katsoa laakerien kunto kun öljypohja oli auki. Noh, kohtahan tuo aukominen menee rutiinilla
Mitä mieltä raati on, kannattaako samalla vaihtaa runkolaakerit, vai onko tuo kiertokangen laakeri se yleisin kolinan aiheuttaja? Runkolaakeripukki on ilmeisesti xzn-kantaisella kiinni, muistaako joku ulkoa tuota kannan kokoa?
Tuo ääni minusta kuuluu jostain koneen keskivaiheilta, joka mielestäni rajaa jakopään ulos vaihtoehdoista. Pitää vielä varmistaa apulaitehihna irti, että katoaako ääni.
Tuossa vielä linkki, jonka ohjeilla ajattelin työhön käydä, kunhan ehdin:
http://www.saablink.net/forum/general-n ... /49887.htm
Re: Saab 9³ 2.0t "sport" MY01
Tuli tuossa aikaisemmin tutkittua tuota vanhaa kasetti ja havaitsin seuraavaa:
Kolmospytyn tutti:
Nelospytyn tutti:
Eli nelospytty antoi misfireä ja tuolta näyttäisi puuttuvan jotain, lieneekö tuossa vian aiheuttaja?
Tilasin myös uudet kiertokangen laakerit, runkolaakereita en vielä tilannut. Vaihdetaan nyt ensin nuo ja katsotaan sitten, mitä tehdään, laakerit eivät kuitenkaan maksa hirveitä.
Eikö koneen pitäisi pitää jo melkoista pauketta jos runkolaakeri on vaurioitunut?
Kolmospytyn tutti:
Nelospytyn tutti:
Eli nelospytty antoi misfireä ja tuolta näyttäisi puuttuvan jotain, lieneekö tuossa vian aiheuttaja?
Tilasin myös uudet kiertokangen laakerit, runkolaakereita en vielä tilannut. Vaihdetaan nyt ensin nuo ja katsotaan sitten, mitä tehdään, laakerit eivät kuitenkaan maksa hirveitä.
Eikö koneen pitäisi pitää jo melkoista pauketta jos runkolaakeri on vaurioitunut?
Re: Saab 9³ 2.0t Cosmic blue MY01
Vaihtelin tuossa aikaisemmin kiertokankien laakerit ja sieltähän se syy naputukselle löytyi. Kakkosen laakeri oli lähtenyt kuoriutumaan, muut laakerit olivat vielä ihan hyvässä kuosissa. Ihmeen kaupalla ei kampiakselissa tuntunut naarmuja, vaikka laakeri olikin pahan näköinen. Noh, uudet laakerit paikoilleen ja kamppeet nippuun ja taas rokkaa. Kolinat katosi viallisen laakerin myötä. Pahoittelut kun ei tullut kuvia napsittua, kun melko urakkavauhtia painoin tuon homman.
Samalla kun öljypohja oli auki niin tarkastin imusihdin ja siellä oli ehkä jopa enemmän moskaa kuin ensimmäisellä kerralla, siitäkin huolimatta että edellisen putsauksen jälkeen en ollut ajellut kuin ~500 km . Edellisellä kerralla huuhtelin kyllä koneen naftalla, lienee se karsta irronnut sen seurauksena. Pitäisi vielä tarkastaa hihnapyörän torxit kun jäi tuossa (taas ) tekemättä.
Samalla kun öljypohja oli auki niin tarkastin imusihdin ja siellä oli ehkä jopa enemmän moskaa kuin ensimmäisellä kerralla, siitäkin huolimatta että edellisen putsauksen jälkeen en ollut ajellut kuin ~500 km . Edellisellä kerralla huuhtelin kyllä koneen naftalla, lienee se karsta irronnut sen seurauksena. Pitäisi vielä tarkastaa hihnapyörän torxit kun jäi tuossa (taas ) tekemättä.
Re: Saab 9³ 2.0t Cosmic blue MY01
Päivitellänpäs välillä tätäkin. Mitään suurempaa ei ole täällä tapahtunut. Kärry oli tuossa tovin telakalla huollon takia. Perus öljyt+suodattimet+tulpat yms. vaihtui kun noin 10tkm on tullut ajeltua edellisen vaihdon jälkeen.
Samalla tuli tutkittua takapäästä jarrutettaessa tulevaa kolinaa/paukahtelua. Tulin siihen tulokseen, että jarrupala pääsee liikkumaan hivenen edestakaisin ja aiheuttaa tuo kolahduksen aina kun jarrua painaa. Kenelläkään kokemusta tuosta vai olenko täysin harhateillä? Käytin satulan auki, paloissa oli kyllä pintaa ja muuten vaikutti OK:lta, mutta tuollainen ruosteinen läpyskä tipahti sieltä jostain välistä, mikä tuo lieneekään. En laittanut takaisin, mutta ei ollut mitään vaikutusta tuohon kolinaan:
Samalla kun auto oli pukeilla niin tuli tarkastettua nuo hihnapyörän torxit, lujassa olivat ja tulipahan kasattua lukitteella. Samalla huomasin, että kampuran stefa vuotaa hieman öljyä.
Sitten tuli Kiinasta postia:
Laitoin tuosta rekisterikilven palaneiden polttimojen tilalle sekä sisustaan kattovaloon. Tilasin vielä noita putkipolttimoita, jotta saa kaikki kattovalot vaihdettua ledeiksi:
Tietääkö joku onko penkkien verhoilut irrotettavissa ja pestävissä? Pitäisi jotain keksiä, kun näkyy nuo tahrat turhan hyvin tuossa vaaleassa kankaassa
Lisäksi on tullut huomattua, että satunnaisesti pölläyttää sinistä käynnistyksen yhteydessä, garretti siellä vissiin alkaa olemaan tiensä päässä? Vaihteistoöljytkin pitäisi vielä tässä vaihtaa. Tekisi myös mieli vähän päivitellä tuota äänetoistopuolta, takakajarit rämisee aivan pirusti, jos niille säätää vähääkään ääntä Kyllähän noillakin Yle Puhetta kuuntelee, mutta kun ei jaksaisi aina kuunnella sitä. Orkkisradion saa varmaan vaihtaa suosiolla pois jos äänenlaatua lähtee hakemaan?
Alustapäivityksiä olisi myös mielessä, Sport Kitti, clamppi ja paksumpi takavakaajakin himottaisi. Moottorin takimmainen tukikumikin lienee pehmennyt, kun kone pääsee nytkähtelemään edestakaisin, vaihdekepissäkin huomaa. Pitää ensin vaihtaa tuo tukikumi, mistä niitä saa parhaaseen hintaan? Tekisi vähän mieli steg1:stäkin, mutta katsellaas nyt
Samalla tuli tutkittua takapäästä jarrutettaessa tulevaa kolinaa/paukahtelua. Tulin siihen tulokseen, että jarrupala pääsee liikkumaan hivenen edestakaisin ja aiheuttaa tuo kolahduksen aina kun jarrua painaa. Kenelläkään kokemusta tuosta vai olenko täysin harhateillä? Käytin satulan auki, paloissa oli kyllä pintaa ja muuten vaikutti OK:lta, mutta tuollainen ruosteinen läpyskä tipahti sieltä jostain välistä, mikä tuo lieneekään. En laittanut takaisin, mutta ei ollut mitään vaikutusta tuohon kolinaan:
Samalla kun auto oli pukeilla niin tuli tarkastettua nuo hihnapyörän torxit, lujassa olivat ja tulipahan kasattua lukitteella. Samalla huomasin, että kampuran stefa vuotaa hieman öljyä.
Sitten tuli Kiinasta postia:
Laitoin tuosta rekisterikilven palaneiden polttimojen tilalle sekä sisustaan kattovaloon. Tilasin vielä noita putkipolttimoita, jotta saa kaikki kattovalot vaihdettua ledeiksi:
Tietääkö joku onko penkkien verhoilut irrotettavissa ja pestävissä? Pitäisi jotain keksiä, kun näkyy nuo tahrat turhan hyvin tuossa vaaleassa kankaassa
Lisäksi on tullut huomattua, että satunnaisesti pölläyttää sinistä käynnistyksen yhteydessä, garretti siellä vissiin alkaa olemaan tiensä päässä? Vaihteistoöljytkin pitäisi vielä tässä vaihtaa. Tekisi myös mieli vähän päivitellä tuota äänetoistopuolta, takakajarit rämisee aivan pirusti, jos niille säätää vähääkään ääntä Kyllähän noillakin Yle Puhetta kuuntelee, mutta kun ei jaksaisi aina kuunnella sitä. Orkkisradion saa varmaan vaihtaa suosiolla pois jos äänenlaatua lähtee hakemaan?
Alustapäivityksiä olisi myös mielessä, Sport Kitti, clamppi ja paksumpi takavakaajakin himottaisi. Moottorin takimmainen tukikumikin lienee pehmennyt, kun kone pääsee nytkähtelemään edestakaisin, vaihdekepissäkin huomaa. Pitää ensin vaihtaa tuo tukikumi, mistä niitä saa parhaaseen hintaan? Tekisi vähän mieli steg1:stäkin, mutta katsellaas nyt