Saab 9000 Aero MY1996 pelastus
Lähetetty: To Loka 02, 2014 21:18
Moikka! Tällainen tonnari tuli haettua Helsingistä muutama viikko sitten. Näky oli lohduton, kun paikalliselle Shellille päästiin. Auto käyntiin ja kuuntelua. Ihan ok käy, jakopää yllättävän hiljainen, mutta joku ylimääräinen saundi kantautui korviin, kenties vesipumppu?
Noh, ei muuta kuin ovi kiinni ja koeajolle, ensimmäinen huomio ahtomittariin, se on kuollut!
Ja kulkupuoli aika laimeaa. Kilsan koeajon jälkeen takaisin Shellille! Konepelti auki ja huomasin, että alipaineletkut ihan orkkis-shittiä! Revin kaksi metriä p*skaa letkua irti konehuoneesta. Mistä uutta letkua tilalle? No, tietenkin pissapojan letkua konepellistä tilalle!
Tässä vaiheessa omistaja kysyi, että missä h*lvetin korjaamossa olen töissä?
Vuodot tilkittynä tehtiin kaupat ja matka raumalle sujui mukavasti pilottipenkit hyväillessä persustaa. 
Maanantai aamuna takaisin töihin. Tilaukseen lähti lämppärin puhallin ja varmuudeksi lämppärin kenno. (Puhallin ei siis toiminut lainkaan). Rakennusaikaa leimalle alle kaksi viikkoa. Tämä aika kului nopeasti ja uutta tuli laitettua
-lämppärin puhallin+säädinyksikkö
-kenno
-raitisilmansuodatin
-kaikki alipaineletkut
-valojen releet
-ohjaustehostimen pumppu
-moniurahihna+rullat
-etulevyt ja palat
-moottoriöljyt+suodatin
-sytytystulpat
-ilmansuodatin
Tässä kunnossa leimalle 29.9 ja laakista läpi!
Kunnostus jatkuu ulkokuoressa ja seuraavaksi uusitaan lokarit, spoileri ja maski.
Sen jälkeen kiiloituskone käymään! Paljon tehty, paljon tekemättä, mutta ajolleen aivan upea laite!
Ilmastoinnin vuotava letku paikannettu ja uusi saapui tänään!
Viikonloppuna toimii jopa ilmastointikin! 
Nii juu, uudet rekkarikilvetkin paikoillaan, ei vielä kuvissa.
Pari kuvaa:


Noh, ei muuta kuin ovi kiinni ja koeajolle, ensimmäinen huomio ahtomittariin, se on kuollut!


Tässä vaiheessa omistaja kysyi, että missä h*lvetin korjaamossa olen töissä?


Maanantai aamuna takaisin töihin. Tilaukseen lähti lämppärin puhallin ja varmuudeksi lämppärin kenno. (Puhallin ei siis toiminut lainkaan). Rakennusaikaa leimalle alle kaksi viikkoa. Tämä aika kului nopeasti ja uutta tuli laitettua
-lämppärin puhallin+säädinyksikkö
-kenno
-raitisilmansuodatin
-kaikki alipaineletkut
-valojen releet
-ohjaustehostimen pumppu
-moniurahihna+rullat
-etulevyt ja palat
-moottoriöljyt+suodatin
-sytytystulpat
-ilmansuodatin
Tässä kunnossa leimalle 29.9 ja laakista läpi!

Kunnostus jatkuu ulkokuoressa ja seuraavaksi uusitaan lokarit, spoileri ja maski.

Ilmastoinnin vuotava letku paikannettu ja uusi saapui tänään!


Nii juu, uudet rekkarikilvetkin paikoillaan, ei vielä kuvissa.
Pari kuvaa:

