Tässä reilun neljän kuukauden aikana en ole ajamisen lisäksi tehnyt autolle juuri mitään. Huoltovihkoon on tullut ainoastaan kaksi merkintää:
-9.8.14 vaihdettu moottoriöljyt ja suodatin, mittarilukema 343.600km
-24.9.14 vaihdettu ilmansuodatin, mittarilukema 345.250km
Lisäksi olen hävittänyt yhden pölykapselin jonnekin Haapajärvi-Kärsämäki-akselille ja irroittanut etusumuvalot. Repsikan puoleinen irtosi kätevästi harrastamalla lievää off-roadia

Viime viikolla sain naapurikunnasta käyttööni tallipaikan, joten nyt on hyvä ruveta laittamaan autoa kuntoon, kun ei tarvitse tehdä remonttia kerrostalon parkkipaikalla. Tarkoitus olisi laittaa tämä lähiaikoina siihen kuntoon, että katsastus menee läpi (viim. 4.11) ja että auto selviää ensi talven käyttöautona. Sitten kun tämä on jotenkin järkevässä kunnossa, voin ruveta kunnostamaan punaista 2d:tä.
Suurimmat ja kiireellisimmät vikakohteet:
-Pakoputki. Läpimätä takapönttö irtosi kuukausi takaperin, ja lisäksi välipöntön ja väliputken liitoksesta paistaa valo läpi. Eli siis katilta taaksepäin pitää laittaa kaikki uusiksi.
-Kytkin. Poljintuntuma oli jo ostaessa jotenkin kummallinen. Nyt liikkeellelähtö ilman jonkinlaista pomppimista alkaa olla jo melkeinpä mahdotonta, ja lisäksi kytkimestä kuuluu välillä kaikenlaisia mielenkiintoisia ääniä...
-Alusta. Ajettavuus on jotain aivan kamalaa: yli 70km/h vauhdissa ohjaus on erittäin levoton, ja pienikin tuulenpuuska heittelee autoa kuin paperilappusta. Viimeiseen pariin viikkoon en ole enää yksinkertaisesti uskaltanut ajaa tällä yli yhdeksääkymppiä. Raidetangonpäät tulivat ostaessa auton mukana, täytyy katsoa tarvitseeko jotain muutakin vaihtaa.
-Jäähdytysnesteen vaihto ja jäähdytysjärjestelmän puhdistus. Paisuntasäiliössä on paksua kahvin väristä tököttiä. Ilmeisesti kansipahvi on joskus palanut, minkä jäljiltä järjestelmään on jäänyt öljyä.
-Ruostevikaa löytyy, tosin ilmeisesti varsin kohtuullisesti. Ainakin kuskin penkin alapuolelle täytyy hitsata n. 15x15cm paikka, ja myöskin (vuosi sitten hitsattu) kuskinpuolen vetaritunneli näyttää hieman heikolta. Mahdollisesti myös jostain muualta löytyy reikiä.
Sitten kun nämä on laitettu kuntoon, voi alkaa keskittyä lievempiin vikoihin, kuten sisustasta kuuluviin nitinöihin, moottorin öljyvuotoihin, CE-valoa sytyttelevään lambdaan ym. ym.
Lopuksi muutama kuva, jotka on otettu heinäkuun alussa sen jälkeen kun olin käyttänyt kaksi päivää putsaamiseen ja kiilloittamiseen.
http://aijaa.com/RgFNwG
http://aijaa.com/sOEy0B
http://aijaa.com/bzo7bt
http://aijaa.com/gPnJLH
Otsikon "PappaCombi" ilmaus johtuu siitä, että erittäin monet 70+ ikäiset miehet katsovat tätä autoa pitkään ja ihaillen, ja auton edellisistä omistajista suurin osa on ollut wanhempaa ikäpolvea

Tässä kaikki tällä kertaa, kuulemiin...