FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ONNITTELUT leimasta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos! Hyvällä ajotuksella katsastus tuli tehtyä, sillä jo tänään tuo vikavalo taas syttyi :lol:

Kuva

Se on nyt IntSaabista saakka kiusannut vähän väliä. Eli vajaa 20 tkm. Kai mä täällä joku päivä viä poraan, ku auto jätti välille.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Villesimila myi tua myyntipalstalla vuoden vanhaa ja 10 tkm tuupattua kasettia 170 e:llä kotiin kannettuna. On se vajaa 200 e halvempi kuin uusi, joten eikai siinä kuin hyvää käytettyä osaa tilalle :D

Vanha oli TK3.7 B ja uusi TK3.7 D joten kai se uudempi oli. Valmistuskuukausia en jaksanu tihrustaa tuolla vesisateessa. Huomatkaa automaattinen kaasujousi.

Kuva

Vanha löysi tiensä romukasan päälle. Noi punaset on edelleen myytävänä, jos joku sattuu tarviimaan. Boosteriakkuki vähintään riittävää kaliiberia. Onneks ei oo viä tarvinnu ku kerran. Ja seki oli juuri ostetun auton kanssa, joka ilmeisesti myytiin suoraan laturista.

Kuva

Olisko se sit huolettomia kilsoja seuraavaan katsastukseen saakka. Toki aina pitää ennakoivaa huoltoa tehdä, ei nää ikuisia ole.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei ole suomalaisen työn voittanutta. Tai en ehkä korosta suomalaisuutta suvaitsevana ihmisenä, vaan pikemminkin kotimaisuutta. Että kaverilla on töitä, ja rahat jäisi tänne kotimaahan kiertoon. No siitä huolimatta parempi puolisko pakotti joulun alla Liettuaan asti roudaamaan koiraansa. Pitkä reissu, ja yleensä porukka roudaa sieltä autolastillisen kaljaa takaisin. Mä roudasin renkaat ja muuta käyttötavaraa. Enkä yhtään harmitellut kaverien käyttörahoja, kun omat vähäni riittivät näihin mainiosti :D

Kuva

Ukista sitten hain vanteet renkaille, ja ei kun alle. Meinasin laittaa hanskat käteen, mutta en sitten viitsinyt niitä liata tän pikkuhomman takia :evil:

Kuva

Olen niin nössö ihminen, etten päin naamaa asiasta viitsi sanoa, mutta kiroan selän takana kuin mikäkin naapurikyylä.

Tais mennä painot vähän huonoon paikkaan edessä.

Kuva

Kuva

Enää en ihmettele, että miks vanteiden kyljis on painoista jäljet :roll: Tonnaris oli muinoin vastaavasti liimapainot Jubilee-vanteiden kanssa, ja ne irtos päiväs. Katotaan nyt, että koska eka kivi (tai nastarengasfanaatikolta irronnut nasta) jää painon ja satulan väliin. Toki ainoastaan meitä läskikumifanaatikkoja tämäkin ongelma koskee, sillä rahalla sais 16" vanteet ja silloin jäis jo ilmarakoaki tonne.

Ei ne nyt maailman näteimmät ole, mutta NG9-3:n ET:n ansiosta näyttää fiksummalta kuin edelliset vanteet.

Kuva
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Mulla on OG93:ssa myös 15" talvirenkaat. Ei tosiaan jää paljoa rakoa etuvanteen ja jarrusatulan väliin siinäkään. :D
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

FarkkuFemmasta on tullut tasapaksu ja tylsä käyttöauto. Ei mitään hohtoa, ei mitään tulisia yllätyksiä. Se vain porskuttaa eteenpäin. Isoin yllätys tuli tänään, kun SID taas muistutteli jäähdytysnesteen tarpeesta. Eli sitä pitää lisäillä sit ehkä neljä kertaa vuodessa. En jaksa stressata.

Öljyjen vaihtoväli taas vähä venähti, kun edellisestä vaihdosta oli kuitenki jo vajaa 2 kk (tai suunnilleen sinne päin) ja 8 tkm suosituksen ollessa 7 tkm. Korjaamoilla olen aina kateudesta vihreänä katsellut hienoja kärryjä, joissa öljy lasketaan verkon läpi, ja nyt mullaki on korjaamofaciliteetit ammattitasoa. Saa ottaa molemmat roput auki ja öljy ei päädy edes vahingossa lattialle.

Kuva

Halpa ja hyvä.

Kuva

Siinä öljyjen tippuessa sovittelin uuden ilmanputsarinki paikoilleen. Vanhalla menty jo yli vuosi ja joku 55 tkm. Coltin pajalla taannoin haukuin suodattimen paikan alimpaan helvettiin, mutta nyt kun on nosturi itelläki, niin onhan se ihan kivas paikas.

Kuva

Ei se suodatin silmämääräisesti ihan täysin tukossa ole. Toisaalta en minä kaikkia pienhiukkasia edes näe ja kolmanneksi eikai sitä tukkoon asti kuulukkaa ajaa. Kai toi vuosi on ihan hyvä vaihtoväli sitte.

Kuva

Motonetistä kun hain öljykamat, niin kirosin palvelutiskin myyjälle, että miks ihmees suodattimet on pitäny jemmata jonotusnumeron taakse. Kertoi, että tarvitsivat lisää myymälätilaa tms vakioselittelyä. No siinä se myyjä sit selittelyn ohessa sovitteli öljynsuodatinta ilmansuodattimen sisään, ja päätyi lopulta laittamaan öljynsuodattimen hälytinboksin sisään. Totesin vain, et kaikkee neki on tainnu nähdä, kun itellä ei tulis edes mieleen pölliä vitosen suodatinta.

Jotta tämä tasapaksu elämä voisi jatkossakin olla totta, niin täytyy varmaan bensafiltteriki vaihtaa. Silläki menty jo joku 45 tkm. Jotenki oon aina kokenu sen vaihtamisen ahdistavaks, joten kai sen vois ulkoistaa Coltille samalla kun seuraava laatikkoöljyjen vaihto on ajankohtainen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

OT: Kyllä pitää ihailla ihmistä joka ajaa bensa-automaatilla (tai no, etanoli-) tuollaasia vuotuisia kilometrejä. :D Jos tuo ei ole aatteen puolesta uhrautumista niin ei sitten mikään :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos. Ei tunne itseään yhteiskunnan hylkiöksi, kun edes joku ihailee :lol:

Ei tuo bensakone kilometrejä pelkää, melko uusihan se on. Ja tasan tiän montako kylmäkäynnistystä ja paljoko saanu kenkää kylmänä. Siinähän se eteenpäin raksuttaa missä diisseliki. Automaatti nyt vain on päällikkö varuste. Toki näin talvella se joskus on nihkeä, kun jos ajaa 79 km/h (aika yleistä näin talvella jonossa madellessa) niin turbiinilukko heittää osaluistolle ja kulutus pomppaa parilla litralla.

Jos taas ihailulla viittasit rahaan etkä T7:n yleiseen surkeuteen kuminauhalaatikon jatkeena, niin olen mä käynyt koittamassa montaa vaihtoehtoa Priuksesta W211 Mursuun. Taskulaskimen kun ottaa käteen, niin autokuume lakkaa nopeasti. Näennäisesti 300 e kuukaudessa saisi säästöä, mutta kun ottaa inhorealistisen lähestymistavan hommaan ja muistelee sitä aikaa kun yritti säästää sen laiskan maamoottorin kanssa, niin ei se vaihto enää kannata. Nopealle lämpenemiselle ja kivalle ramppikiihtyvyydelle ei iso hintalappu enää jää.

Toki jos lähestymistavaks ottaa jonku jakajapumpullisen VAG-konsernin tuotoksen, niin homma kääntyy päälaelleen. Minä en vain jaksais työkseni semmoses istua - vapaa-ajasta puhumattakaan. Opel Amperaa mä olen jonkin verran haaveillut jollain pervolla tasolla, mutta sitä vaivaa se, että 20 000 e:llä saa sen reilu 20 000 l etanolia. Ja loppuun tuupattu p*ska seki sit muutamas vuodes on. Ei suuresti eroa tosta bensarohmusta, pl. hankintahinta (tai myyntitappio).

Mut joo. Kun tän ostin, niin oletuksena oli 30 tkm vuosisuorite. Toteutunut sattuikin lähes tuplaantumaan. Syitä en ala pohtimaan, mutta kiertäen kaartaen ehkä sormi osoittaa parempaa puoliskoa. Aikasemmin tein kahta työtä eli vapaa-ajalla en ajanu mihinkään, sittemmin jätin viikonlopputyön ja vapaa-aika ei mene pelkästään kotisohvalla kynttilänvaloa tuijotellen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

JP_Vette kirjoitti:Toki näin talvella se joskus on nihkeä, kun jos ajaa 79 km/h (aika yleistä näin talvella jonossa madellessa) niin turbiinilukko heittää osaluistolle ja kulutus pomppaa parilla litralla.
Onneksi tonnarissa on fiksu ZF, joka heittää top gearin pesään nopeusmittarin neulan osoittaessa 70, ja lukitsee turbiinin samalla iskulla. :wink:
JP_Vette kirjoitti:Jos taas ihailulla viittasit rahaan etkä T7:n yleiseen surkeuteen kuminauhalaatikon jatkeena, niin olen mä käynyt koittamassa montaa vaihtoehtoa Priuksesta W211 Mursuun. Taskulaskimen kun ottaa käteen, niin autokuume lakkaa nopeasti. Näennäisesti 300 e kuukaudessa saisi säästöä, mutta kun ottaa inhorealistisen lähestymistavan hommaan ja muistelee sitä aikaa kun yritti säästää sen laiskan maamoottorin kanssa, niin ei se vaihto enää kannata. Nopealle lämpenemiselle ja kivalle ramppikiihtyvyydelle ei iso hintalappu enää jää.
Rahaa tosiaan lähinnä meinasin, kun ei muistunut edes mieleen että T7:ssa on aina jännitysmomenttia. :D Vaihtelevaan ajoprofiiliin on epäilemättä melko ikävää sovittaa säästöautoilua. Ajattelin vain asiaa omasta näkökulmasta, kun saattaa hyvinkin muutaman vuoden sisällä ajomäärä nousta kolminkertaiseksi ja 80-90% kilometreistä tulla maantieajossa, jolloin jokin dieselfarkkupaku manuaalilootalla lienee melkein pakkosijoitus...vaikka eihän sellaista ainoana autona voi tietenkään pitää. :twisted:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Just laskin viime tankkauksen kulutuksen, 15,2L/100km automaatti-viinalla. Tunnu missään!
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Rattivaihde kirjoitti:dieselfarkkupaku manuaalilootalla lienee melkein pakkosijoitus...vaikka eihän sellaista ainoana autona voi tietenkään pitää. :twisted:
Vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi: Joko loppuun tuupattu todellinen penninvenyttäjän märkä uni tai sitten vähän kalliimpi. Ekaa pitää kuitenki rassata ihan suodattimista, renkaista ja nivelistä lähtien, jälkimmäistä pitää myös rassata mutta sen mukana on myös arvonlasku.

Auto ku auto, niin vähintään tonni vuodes menee vakuutuksiin, veroihin ja katsastuksiin (karkeasti 100 e/kk) eli jos tonnari on viä kyljes sitte niin siinä se oliki.

Tavallinen ostohuolto öljyineen ja suodattimineen ja remmit päälle on käytännös sen 500e plus touhutonni yllätyksiin (jostain kumman syystä usein esimerkiks akku zippaa aika äkkiä, nuukat ku vaihtaa paskoja tilalle). Sitte siihen kinneriin vaihtaa renkaat, niin menee 300e, kilahtaa pyöränlaakeri niin jossei kympin kartiolaakereita voi laittaa niin koko napa äkkiä 100e. Siinä oli parin vuoden säästöt menny, eikä edes tehty mitään erikoista. Ihan vain tavallisia huoltoja, joka ei ole polttoaineesta eikä kilometreistä varsinaisesti kiinni.

Samaan aikaan se kaikkialta läpikäyty tonnari on homehtunu tallis ja viikottain joku läikyttelee Motonetin kosteuskeräimien tahmasta vettä pitkin sisustaa ja kovaa kehutaan, kuinka se pakettiauto säästää. Sano mun sanoneen: tonnarilla saa oikeasti halpoja kilometrejä. Ja laadukkaita. Se on kaikin puolin hyvä auto. Toki aikansa kutaki, se noin seittemän vuotta riitti mulle.

Se on taas sitte oma lukunsa, jos autokatokses seisoo joku harrastepeli, jolla ajetaan sunnuntaisin kirkkoon ja perjantaisin lähikauppaan. Ja sitte sinne töihin, kun käyttöauto makaa telakalla. Mut sen kuuluuki olla kallis harrastus, eikä sillain sanan varsinaisessa merkityksessä säästötavoittelua. Kaksi käyttöautoa ei rahallisesti kannata. Ja harvoin auton vaihtokaan säästömielessä, ellei tapana ole ajaa jokaista paalikuntoon ilman huoltoa ja korjaamista.
Örkinrumilus kirjoitti:Just laskin viime tankkauksen kulutuksen, 15,2L/100km automaatti-viinalla. Tunnu missään!
Tuohan on ihan perus. Mulla menee keskimäärin se n. 14 litraa. Kovilla pakkasilla meni 18, mutta koska päivät koostui pitkälti 5-10 km tuuppauksista, niin ajoin kolme tankillista bensaa välis. Ja nyt taas viinalla ja tullu alle viikos 700 km, niin kulutus asettunu 12 tietämille. Toki siihen mahtuu 250 km asuntovaunun vetoa (purin kopin pois, nyt pelkkä runko jäljellä), jossa SID infon mukaan kulutus oli sen 19-20.

Mut OT dieseliin viitaten: talvipäiville lähden paremman puoliskon dieselpakusaabilla, koska reissun hinta puolittuu sillä :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Mulla tässä kaupungis pyöriessä kovilla pakkasilla taisi kulutus parhaimmillaan olla 19,xx l/100km. :D

Olin vähän ajatellut että pitäisi vain yhtä autoa kerrallaan liikenteessä, niin että esim. kevään ja syystalven ajaisi dieselillä ja sitten keskitalvella sekä kesällä tonnarilla. Suurin osa kuraisesta maantiejyräämisestä ja kilometrikertymästä koituisi kulkuvälineelle ja kivemmat olosuhteet jäisivät tonnarille. :D Eli tonnari olisi jotain käyttöauton ja harrasteauton väliltä, niinkuin nykyäänkin. Tietenkin tilanteeseen vaikuttaa talouden kuskien määrä, etäisyydet ja rahatilanne joita on vähän paha ennustaa. Joka tapauksessa tonnarilla mennään vielä pitkään jos se ei ota mitään force majeur -ehtoa käyttöön...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Cona »

Niin. Se säästö dieselilläkin on suhteellista.

Muutaman kerran kuullut tämän laulun:

Ensin meni turbo

Sitten kaksoismassa

Ja sitten vielä pietzo-suutin/egr/...

Tuskin kuitenkaan kaikki jaksaa ajella jollain 300-500tkm ajetulla ja yli 10 vuotta vanhalla "farmaripakulla"... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kun ostin ensimmäisen H7-autoni pari vuotta sitten, suunnilleen itkin itseni uneen tulevien polttimovaihtojen takia. Taksikäytössä Sprinttereissä polttimoita meni kerran viikos, Pösö-miehet manaa kerran kuus vaihdettavia H7:ja, mutta eipä Saabilla ne sen huonompia ole kuin halvat ja kestävät HooNeloset.

Joku 15 kk ja 60 tkm myöhemmin EDELLISEN omistajan jäljiltä oleva lamppu sitten paloi. Eli ajomäärästä ei tietoa, ainoastaan tuo vähintään 15 kk ja 60 tkm. Ja mullahan ei ole päiväajovaloja, eli aina lyhkäset päällä ajellaan. En haukkuisi huonoksi.

Kirvestä kun ei löytyny, niin katuharja ajo asiansa :roll: Jokohan pian viittis investoida sen 50 e?

Kuva

Laatua Biltemasta tilalle. Vaihdoin kaikki neljä samalla kertaa.

Kuva

Molemmilla puolilla lyhkäsen kanta oli rikki. No sai noi silti taiteiltua paikalleen.

Kuva

Aika kivuttomasti vaihtu lamput. En edes imuletkua ja immua ottanu pois tieltä. Hyvä auto, kestävät polttimot ja polttimonvaihto sujuu vaikka 40 asteen pakkasessa tien päällä ilman kirosanoja :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: FarkkuFemma 2.0t Arc, MY2002

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eipä ole ollu ongelmia H7-polttimoiden kanssa. Monet kyllä kertoo että niitä menis kuin leipää mutta ei omien kokemusten mukaan. Hyvin ovat tuntuneet kestävän. Toki nykkisääntönä voidaan pitää että mitä enemmän niitä lisäprosentteja siitä polttimosta löytyy, sen lyhytikäisempi se poltin on. Ja taas päinvastoin, eli mitä vähemmän niin kestää pitkään mutta ei näe mitään.

Sen jälkeen kun Narva:n polttimot asensin 9-3:seen ja 900seen ja sitten femmaan, ja 9000seen.. en ole muita polttimoita ajovaloissa käyttänyt. Kestoikä-valoteho-hinta suhde on mielestäni ylivoimainen. Paketissa lukee +50% mutta paremmin minusta ne näyttävät kuin esim. GE:n +120%:set polttimot.

Itellä on toisella puolella käyny samalla tavalla ton liittimen kanssa... revin kokonaan pois ja pistin pelkät nuo abiko-liittimet kiinni polttimoon ja avot.. Olishan se iso homma ostaa H7-kanta ja vaihtaa... mutta vielä ei ole niin paljoa kiinnostanut :lol:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin