Saab Omega
Saab Omega
Reilu vuosi sitten tuli hommattuu tällänen -96 900 turbo saab.
En kerenny kun motarille päästä ja parikytä kilsaa ajella, kun täys kaasu vedossa hävis ahot. Ahtimesta akseli poikki, pako"siivet" löyty katista.
Ei auttanu masentua vaan hommata ehjää ahinta tilalle. Valitettavasti sorruin kiina ahtimeen joka porsi alle 1000km... meni onneks takuuseen ja sain rahat takas.
(uus ja entinen vierekkäin)
Sitten löyty se ahin mikä siellä myyjän mukaan olvinaan olikin, eli mitsun td04-19t. 7# pakopesällä.
Niinkun tästä kuvasta huomaa niin ostaessa paikallaan ollu mitsu oli hiukan pienempi mitä toi nykynen
Viihdoin vermeet rokkas ja vetoja omaan makuun etuvetosessa oli jo liikaa. Laatikkokin rupes rallattamaan ja leima loppu hajonneen tuulilasin takia ja samalla hävis inspis koko vehkeeseen.
Eräs kaunispäivä töissä tylsällä hetkellä sairas ajatus iski päähän. Saab osiksi ja moottori omegan laatikolla johonkin takaveto koriin! Asiaa aikani funtsittua päädyin kuitenkin aluksi "helpoimpaan" reittiin eli laittaa kone b omegan koriin ja sillä tiellä nyt ollaan menossa.
Loistava aihio
Saab:n nyky kuosi
Moottori on nyt tallilla pukissa odottamassa hellyyttä. Tarkotus putsata kaikesta paskasta ja maalata.
Johtosarjat on myös autosta purettu ja moottorin puoleinen johtosarja on ylimääräsistä karsittu, vielä ois edessä valtavampi urakka, eli sisätilan johdot...
Ja sen verran apuja tarviisin jos joku viisaampi osais neuvoa mitä tämän nopeustiedon kanssa tekis että sais auton pelaamaan myös joskus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=149708
Moottorin speksit:
penkitetty vakio b pumpulla jonka takia vetänyt laihalle ja tuolla pikku mitsulla 291hp/ 499nm.
maptun stage 5 ohjelmointi
mitsun td04-19t ahdin
465cc suuttimet
3bar map
walbro 255 pumppu
isompi välijäähdytin
t7 mankkuvena muutos
viggenin asetelma ja 4 lapanen sintteri kytkin.
En kerenny kun motarille päästä ja parikytä kilsaa ajella, kun täys kaasu vedossa hävis ahot. Ahtimesta akseli poikki, pako"siivet" löyty katista.
Ei auttanu masentua vaan hommata ehjää ahinta tilalle. Valitettavasti sorruin kiina ahtimeen joka porsi alle 1000km... meni onneks takuuseen ja sain rahat takas.
(uus ja entinen vierekkäin)
Sitten löyty se ahin mikä siellä myyjän mukaan olvinaan olikin, eli mitsun td04-19t. 7# pakopesällä.
Niinkun tästä kuvasta huomaa niin ostaessa paikallaan ollu mitsu oli hiukan pienempi mitä toi nykynen
Viihdoin vermeet rokkas ja vetoja omaan makuun etuvetosessa oli jo liikaa. Laatikkokin rupes rallattamaan ja leima loppu hajonneen tuulilasin takia ja samalla hävis inspis koko vehkeeseen.
Eräs kaunispäivä töissä tylsällä hetkellä sairas ajatus iski päähän. Saab osiksi ja moottori omegan laatikolla johonkin takaveto koriin! Asiaa aikani funtsittua päädyin kuitenkin aluksi "helpoimpaan" reittiin eli laittaa kone b omegan koriin ja sillä tiellä nyt ollaan menossa.
Loistava aihio
Saab:n nyky kuosi
Moottori on nyt tallilla pukissa odottamassa hellyyttä. Tarkotus putsata kaikesta paskasta ja maalata.
Johtosarjat on myös autosta purettu ja moottorin puoleinen johtosarja on ylimääräsistä karsittu, vielä ois edessä valtavampi urakka, eli sisätilan johdot...
Ja sen verran apuja tarviisin jos joku viisaampi osais neuvoa mitä tämän nopeustiedon kanssa tekis että sais auton pelaamaan myös joskus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=149708
Moottorin speksit:
penkitetty vakio b pumpulla jonka takia vetänyt laihalle ja tuolla pikku mitsulla 291hp/ 499nm.
maptun stage 5 ohjelmointi
mitsun td04-19t ahdin
465cc suuttimet
3bar map
walbro 255 pumppu
isompi välijäähdytin
t7 mankkuvena muutos
viggenin asetelma ja 4 lapanen sintteri kytkin.
Saab 9000 -96 2.0T
Re: Saab Omega
Saab 9000 -96 2.0T
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1088
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Saab Omega
Mielenkiintoinen rojekti. Tosta vanteesta... Vannepajan sivuja kahlatessa tuli vastaan sellanen juttu että toinen kantti ei saa olla yli 4 cm leveä... Muuten kuulemma ei saa rengasta asennettua paikoilleen.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Saab Omega
Joo on haastavampi varmasti rengas saada paikalleen, mutta eiköhän sen saa taisteltuu. Samalla tavalla levitettyjä vanteita kaveri porukasta löytyy jokunen.
Saab 9000 -96 2.0T
Re: Saab Omega
Oho, näitähän on sitten tekeillä vähän joka nurkalla. http://www.cruisingnight.fi/forum/viewt ... 7c9c2549a8
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
No perkele Miten ite oot ajatellu tuon nopeustiedon toteuttaa? Ai saban kone käy myö 2,5 lootaan, muistelin että vain 2.0 litrasten laatikkoon kävis?
Saab 9000 -96 2.0T
Re: Saab Omega
Oon ulkoistanut kaiken moottorinohjauksen sähköihin liittyvän asiasta paremmin tietäville tahoille. Kai se jostain ABS-narusta ryöstetään.Jeba kirjoitti:No perkele Miten ite oot ajatellu tuon nopeustiedon toteuttaa? Ai saban kone käy myö 2,5 lootaan, muistelin että vain 2.0 litrasten laatikkoon kävis?
Sama kytkinkoppa noissa Opelin OHC/DOHC/V6 padoissa on. Opelilta saa muuten tilattua eroavaisuustodistuksen ihan ilmaiseksi. Vähentää katsastuksessa arpomista ja arvailua melko paljon.
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Joo kiitoksia vinkeistä! Uteleppa siltä sähkö gurultasi et miten se meinas homman hoitaa ja kerro mullekkin
Saab 9000 -96 2.0T
Re: Saab Omega
Käsittääkseni NG900 moottorinohjaus ottaa pyörimistiedon ABS-anturilta. B Omega on ABS:lla varustettu. 1+1 = ottaa B Omegan ABS:lta pyörimistiedon moottorinohjaukselle. Kaivaa vaan molempien kytkiksistä oikeet narut esille ja yhdistää ne. Noin mä sen arvaisin, mutta mä oon mekaaninen ihminen jolla ei ole osaamista sähköhommissa.
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Onhan noita Saab Opeleita rakenteilla useita nytkin, täälläkin on yksi
Tosin tulee vähän vanhempaan Opeliin Saabin tekniikka
Tosin tulee vähän vanhempaan Opeliin Saabin tekniikka
9-3 SC TiDs -07
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Re: Saab Omega
Ui! Asiallista! Mihin koriin?VPP kirjoitti:Onhan noita Saab Opeleita rakenteilla useita nytkin, täälläkin on yksi Tosin tulee vähän vanhempaan Opeliin Saabin tekniikka
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Täällä Mikkelissä valmistuu jossain vaiheessa B Manta, ja Savonlinnassa toinen samanlainen
9-3 SC TiDs -07
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
Re: Saab Omega
Täällä kanssa yks elinsiirtoleikkaus menossa. MV6 Omega saa tonnarin 2.3 koneen keulilleen. Ainakin tosta MV6 motronicista löytyy nopeustiedolle valmis tulo. Jos haluaa helpolla päästä niin trionicista kierrosluku ja nopeustieto yhteen ja ohjelmasta pulssien määrä vastaamaan vaikka kolmosvaihdetta, tosin sillon menetetään vaihdekohtanen ahtopainerajotus. Mites ootte moottorin korvakkeet rakennellu? Ja kytkin, meille tulee saban kytkin niin joutuu korokerenkaan laittamaan sylinterin alle (opelissa kaksoismassalimppu).
#3137
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
900 i16 3D M89, Trionic 5.5 E85
9-3 Viggen 3D MCY MY00
9-5 Aero STW MY03
Re: Saab Omega
opeura kirjoitti:Ja kytkin, meille tulee saban kytkin niin joutuu korokerenkaan laittamaan sylinterin alle (opelissa kaksoismassalimppu).
Mä ynnäilin, että 16mm spaceri riittäs NG900 vauhtipyörän ja kykän kanssa. Mihin lie muut on päätyneet mittailuissaan?
jeeeeeee!
Re: Saab Omega
Saban kytkintä käytän itekkin ja korvakot ajattelin omegan orginelli paikoille kyhätä.
Moottoria tuli maalailtua.
Moottoria tuli maalailtua.
Saab 9000 -96 2.0T