Saab Omega

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Alkas olla pakoputkea ja säätöä vailla tämä. Mutta kytkintä ilmatessa alko kytkinneste valua laatikon sisältä :evil: Työsylinteri tai sille menevä metalli putki antautu...
Saab 9000 -96 2.0T
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Omegan lootissa tullut itsekkin huomattua että työsylinteri kusee nesteet kytkinkoppaan, joten se kannattaa uusia ennen lootan asennusta.
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290

Osui tämmöinen juttu silmiini. Tuo 9000 -97 saabin öljypohja näyttää kuvissa fiksummalta vaihtoehdolta omegaan. Onko kukaan kokeillut passaako tämäkään suoraan?
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

ohc205 kirjoitti:Omegan lootissa tullut itsekkin huomattua että työsylinteri kusee nesteet kytkinkoppaan, joten se kannattaa uusia ennen lootan asennusta.

Ennen ei ollu mitään vuotoja ja uusikin maksaa yli200e niin ei kehannu huvikseen uusia.
Saab 9000 -96 2.0T
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Oho mistä oot noin kalliin hinnan löytäny? Netistä nopee selaamalla oli 135e mutta seki aika kallis. Mulla on itellä kaks laatikkoa joista toisessa työsylinteri vuotaa. Meinasin vaihtaa uuden kun nyt se olisi helppoa kun loota on irti. Mutta nuo hinnat kyllä melko kovia, joten josko sittenkin käyttäisi tuota toisessa lootassa olevaa työsylinteriä. Vituttaa vaan jos sekin alkaa vuotamaan ja joutuu sitten taas irrottaan tekniikan sen takia :/
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

ohc205 kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=87290

Osui tämmöinen juttu silmiini. Tuo 9000 -97 saabin öljypohja näyttää kuvissa fiksummalta vaihtoehdolta omegaan. Onko kukaan kokeillut passaako tämäkään suoraan?
Jaaa-a saattas se itseasiassa toimia. Tippuu vaan öljyproppu vittumaisen alas.

Kuva

Kuva

Tämmönen mulle tuli B Omegaan:

Kuva
Kuva
jeeeeeee!
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Keme: miltä vuodelta sinun kuvissa oleva 9k öp on?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

ohc205 kirjoitti:Keme: miltä vuodelta sinun kuvissa oleva 9k öp on?
T5 tonnarin öljypohja. Eli vm. 1994 tai uudempi.
jeeeeeee!
Jeba
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 16:02

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Jeba »

motonetissä oli 220e
Saab 9000 -96 2.0T
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Kuinka montaa erilaista vauhtipyörää ja kytkintä näihin b2x4 koneisiin on?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

ohc205 kirjoitti:Kuinka montaa erilaista vauhtipyörää ja kytkintä näihin b2x4 koneisiin on?
Ainakin nämä:
ng900/9-3 ohut vp ja 228mm kytkin
9000 ohut vp ja 240mm kytkin. Tonnaria on tainnut olla myös 228mm kytkimelläkin.
Lisäksi B2x5 9-5 paksu vp + kytkin
jeeeeeee!
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mikähän noista olisi järkevin valinta?

Tarkoitatko paksulla vauhtipyörällä kaksoismassa vauhtipyörää?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja Keme »

EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
ohc205 kirjoitti:Mikähän noista olisi järkevin valinta?
Riippuu tarvitseeko kytkinlevyä siirtää paremmin kytkinakselin booreille vai ei. NG900 vauhtipyörä on helppo, koska siihen saa halvalla viggenin kykän mikä pitää jo aika hyvin. Tonnarin kytkimistä en tiedä. Niissähän ei kyllä (kai) natsaa kytkinlevyn boori mihinkään takavetoaskiin. NG900 levy natsaa Omegan askiin.
ohc205 kirjoitti:Tarkoitatko paksulla vauhtipyörällä kaksoismassa vauhtipyörää?
En.
Kuva
Kyllä toi on ihan yhtä massaa.

Kuva
Koneistettu 9-5 vp ja ng900 vp vierekkäin. ~9kg vs. 7kg

EIKÖ TUOTA FOORUMIN KUVAN KOKORAJOITUSTA VOISI NOSTAA HIEMAN POSTIMERKKIÄ SUUREMMAKSI?
jeeeeeee!
ohc205
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 14:14
Paikkakunta: uusimaa

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mulla on just 9000 b204 voin kokeilla passaako kytkimen boorit ompun lootaan.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Saab Omega

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Passaa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin