9000 2.0TA my88 KA-projekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Noniin, takakajarit laitettu ja pari polttimoa vaihdettu, piktogrammi kummittelee yhä.

Kävin kruisailemassa vähän ja röpötys palasi, korkkasikohan joku alipaineletku vai lieköhän mankku antautumassa :roll: Tai jotain. Videossa hetkellä 1:55 eteenpäin kuultavissa

Mitäs veikkaatte, katoaakohan vetarin maljojen täryytys kun laittaa vakiojouset eteen?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja jus »

Piktogrammista: toimiiko öljynpaineen merkkivalo, ovi auki ja etu- ja takapään valovikaosoitukset? Joku noista siellä jatkuvasti pitää piktogrammissa auton ääriviivoja valaistuna, vaikka polttimovian tms takia ei näykään.

Jos vetarin malja on kulunut kuopalle, jousenvaihto tuskin auttaa vemputukseen.

Omassa 87-CC:ssä on Motonetin vakiojouset edessä, kuusi vuotta / 70tkm ajettu, ja näyttää jo kulkevan todella matalalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kun avaimesta kääntää testiasentoon, niin piktogrammissa palaa öljykannu ja etuvalot, takavalot tai ovet ei pala, mutta ovien ei varmaan kuulukaan? Eli ainakin takavalojen merkkivalot on simahtanut, kun takana oli yks parkki palanut aiemmin mutta valo ei palanut silloinkaan. Eihän tuo rekkarivaloista välitä, vai välittikö?

Alipainevuotoa koitin starttikaasulla hakea, ei löytynyt. Pitää raakasti vaihtaa kaikki letkut kunhan Rikun paketti saapuu. APC-mittari on nippanappa vihreän puolella tyhjäkäynnillä eikä ajossakaan mene sen alle yhtään, röpöttää kovassa kaasutuksessa.

Puuttuukohan mulla takaluukusta joku verhoilun osa, kun hattuhyllyn ja luukun välistä näkee konttiin? Hattuhylly on kyllä eri autosta otettu, kun hieman eri sävyä...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja Jope »

Takareunasta on nähnyt konttiin mulla kaikissa CC-tonnareissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

OK. Vois ranettaa siihen jonku pehmikkeen niinku satkuissa on, sehän vähän vaimentais ääntäkin :wink:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja aero »

sarka kirjoitti:Kun avaimesta kääntää testiasentoon, niin piktogrammissa palaa öljykannu ja etuvalot, takavalot tai ovet ei pala, mutta ovien ei varmaan kuulukaan?
Kuuluu jos ovet on auki. Ovien merkkivalot liet kuitenkin kokeillut aukomalla kaikki ovet ja tsekkaamalla piktogrammin? Jos oven kiinniolosignaali ei toimi, on hyvinkin voinut merkkivalo palaa.
sarka kirjoitti: Eli ainakin takavalojen merkkivalot on simahtanut, kun takana oli yks parkki palanut aiemmin mutta valo ei palanut silloinkaan. Eihän tuo rekkarivaloista välitä, vai välittikö?
En tiedä, kun ei ole koskaan rekkarivalo tainnut pommarista porsia :D, mutta kai olet vaihtanut takaparkit kaikki kerralla ja samasta paketista? Systeemi on sen verran nirso, että voi nipottaa jopa erilaatuisista polttimista (tai ainakin sellaista on foorumilla joskus kerrottu).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

En oo edes tarkistanut kaikkia ovivaloja vielä :lol: Ollut polttavampia aiheita! Pitää huomenna tutkia sitä lisää jos ei kerkeä mitään isompaa.

Forumin syövereistä paljastui että alipaineongelman syypää voisi olla myös bypass - letkut siis tukkoon jossain välissä ja baanalle.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja aero »

Noi on onneks helppo testata - virrat päälle ja ovet auki. Muista, että piktogrammin ovimerkinnät eivät seuraa sisävalokytkimiä vaan lukkomekanismin kytkimiä.

Koita eka imeskellä siitä bypassin pikkuletkusta, ei pitäis päästä ilmaa läpi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja jus »

Syöttö rekisterikilven valoille on haaroitettu ennen valovalvontarelettä, joten kilpivalovikaa piktogrammi ei ilmaise.

Virtalukon testiasento sytyttää piktogrammissa vain etu- ja takavalosymbolit. Öljynpainevalohan palaa heti kun kääntää virrat päälle. Oviosoitukset joutuu testamaan avaamalla ovet yksi kerrallaan, virrat päällä.

Äänieristystä takaluukun suunnalta voi ihan aluksi varmistella katsomalla luukun tiivisteen. Omassa CC:ssä falskaa reilusti - jos hattuhylly ei ole paikallaan, tiivisteen raosta tulevan takavalojen kajastuksen näkee taustapeilistä.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

aero kirjoitti:Koita eka imeskellä siitä bypassin pikkuletkusta, ei pitäis päästä ilmaa läpi.
Ai ei? :D Mulla on vapaastihengittävä malli vissiin :lol:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Jeps eli piktogrammissa ei toimi kuskinpuolen takaoven, takaluukun eikä takavalojen vikanäyttö. Tutkitaan lisää myöhemmin. Ovivalokytkimen vaihdoin ja totesin että vänkärin oveen pitää olla uusi valo ja pissapojan takaisku taitaa olla tukossa toisella puolella :wink:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tsekkaa samalla mikrokatkaisioiden toiminta ovissa kyllä se pitäisi näkyä piktogrammissa jos ne ovat avoinna, ne muut kytkimet saattavat olla hapettuneet tai muuten viallisia, mutta ovikatkaisijoihin tulee ajanmittaan liian suuri etäisyys ja ne eivät futaa.

No oikeastaan mitään muuta vikanäyttöä ei muistaakseni ovissa ole kuin se, että jos ne ovat avoinna.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Huohottimen esilämmitysletku tuli Amazonista kahdessa päivässä, oli täysin kuminen käikäle, kun alkuperäisessä oli muoviputki sisällä. Hintaa oli 40$ + vähän käsittelykuluja.
http://www.amazon.com/dp/B0066RJIKO/ref ... 60_TE_dp_1

Pitää asennella kunhan kerkiää ja jos se sattuu sopimaan :lol: Alkuviikosta tulee Rikulta leiman kannalta oleellisia hiluja ja muuta mukavaa, ruuvaamista riittää 8)
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Tänään oli ohjelmassa jenkin kampiakselin asentoanturin vaihto. Aiemmin sitä appiukon tallissa kokeilin irrotella mutta oli pikkasen tiukassa. Tänään toinen erä suoritettiin faijan kanssa ja johan antautui :lol:

Metrin pätkä lattarautaa, joka kaiennettiin toisesta päästä, työnnettiin vauhtipyörän viereen, sieltä löytyi sopiva paikka lukitsemiseen myös kiristyksen ajaksi. Kuvassa anturin ja anturin liittimen välissä näkyy se konkelo...

Vaan eipä auennut. Vääntimet ja jatkovarret antoivat periksi, eikä oikein mahtunut lyömään, niin avaaminen suoritettiin omatekoisella 30mm hylsyavaimella. Parimetrinen pätkä lattarautaa vedettiin hylsyn jatkoksi puikolla, ja päätä hieman taivutettiin.

Miehekkäät työkalut :D

Sitten voidaankin jatkaa CC:n parissa...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 2.0TA my88 KA-projekti

Viesti Kirjoittaja sarka »

Tänään tuli vaihdeltua enimmät alipaineletkut ja uusi bypassi. Alipaineet löytyikin heti ja kävin kaasuttelemassa hieman. Tuossa 1:50 jälkeen taas pärinät, ei kylläkään ihan samanlainen kuin aiemmin. Ja tottakai ahtomittari lipsahti kuvan ulkopuolelle... Ahtaa liikaa? Vanhan mallinen fuelcut? :lol: Onkohan nyt kyseessä vika vai viritys, vaiko kenties molemmat. Tässä on tuo vanhemman mallinen mankku, voiko sitä testata samoin kuin T5-venttiiliä? Tässä nyt justiin kirjoittaessa tuli mieleen sellainenkin kuin W-letku, pitää huomenna kokeilla ottaa irti, liekö edes ehjä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Vastaa Viestiin