9000 2.0TA my88 KA-projekti
Lähetetty: Su Marras 16, 2014 19:16
Tuli eilen hankittua CC-tonnari, komeat 505tkm on nyt mittarissa. Varusteissa löytyy ja mm nahkapenkit ovat yllättävän hyväkuntoiset tuon ikäiseen autoon. Lahovikaa ei toistaiseksi ole kovin pahasti löytynyt (eikä ole kovin etsittykään). Kosmeettista puuhastelua riittää, mutta teknisesti auto vaikuttaa melko hyvältä, eikä autossa ole edes matkan keskeyttävää DI-kasettia. Äkkiseltään teknisiä muutoksia löytyi säädettävä bensanpaineensäädin ja JT 3" putki, jotka edellinen omistaja on laittanut. Etupäässä on vissiin madallusjouset, takana vakiot.
Vaihtoon menee näin aluksi ainakin etualatukivarsien takahelat, polttimoita ja ulko/sisävaloja, ovipahvit ja pyyhkijän viiksi. Mahdollisesti takajarrut, tuntui äkkiseltään että toisella puolella ei ottaisi käsijarru kiinni (tarkistetaan). Tuulilasi on melko kärsinyt, mutta toivottavasti sen saa vaihtaa myöhemmin lämpöisemmällä kelillä. Auto pitäisi saada ensin sille mallille että saa leimattua, sitten ruetaan puuhastelemaan jotain muuta...
Auton hakureissulla tulikin autoa ajettua melkein 400km. Kaikki tuntuu toimivan pääsääntöisesti kuten pitää, mitä nyt piktogrammissa palaa auton kuva koko ajan ilman muita ikoneita, täyskaasulla ja täysillä ahdoilla välillä röpöttää oudosti, ihan kuin menisi sytty pieleen?
Tänään sitten esiintyi toinen kummallisuus, kun jarrupoljin meni ykskaks pohjaan. Jarrut kuitenkin otti jotenkuten kun oli poljin ihan lattiassa, ja pystyi vielä ajamaan. Hetken aikaa ihmettelin parkissa ja pumppasin poljinta, niin syttyi jarrunesteen varoitusvalo ruutuun. No hain purkkikaupalla jarrunestettä ja täytin säiliön, eikä siitä ollut apua jarruille. Ajelin sitten faijalle esittelemään jarrutonta autoa, niin jarrut alkoivatkin toimia, mutta vetävät lukkoon (edellispäivänä absit mielestäni toimivat normaalisti kun testasin). No, aikani siellä autoa ihmettelin ja lähdin kotiin, niin huomasin liikennevaloissa, että kojetaulusta jostain kuuluu välillä raksutusta, ja samantapainen raksutus tuntui välillä myös jarrupolkimessa. Liekö sitten vain ABS-pumpun rele antautumassa...
Mitähän vielä... Takaluukun lukko aukeaa keskuslukolla normaalisti, mutta ei mene lukkoon kuin avaimella luukusta. Lienee kosketushäikkää liittimessä.
Luonnollisesti myös kattoverhoilu ja C-pilarien rätit menee uusiksi. Johan tuota on harjoiteltu
Vilkku-umpion johtonipussa oli yksi ylimääräinen liitin, mahtaakohan olla sivuperuutusvalojen liitin? Umpiossa ei kyllä ollut peruutusvalon paikkaa ainakaan...
Vaihtoon menee näin aluksi ainakin etualatukivarsien takahelat, polttimoita ja ulko/sisävaloja, ovipahvit ja pyyhkijän viiksi. Mahdollisesti takajarrut, tuntui äkkiseltään että toisella puolella ei ottaisi käsijarru kiinni (tarkistetaan). Tuulilasi on melko kärsinyt, mutta toivottavasti sen saa vaihtaa myöhemmin lämpöisemmällä kelillä. Auto pitäisi saada ensin sille mallille että saa leimattua, sitten ruetaan puuhastelemaan jotain muuta...
Auton hakureissulla tulikin autoa ajettua melkein 400km. Kaikki tuntuu toimivan pääsääntöisesti kuten pitää, mitä nyt piktogrammissa palaa auton kuva koko ajan ilman muita ikoneita, täyskaasulla ja täysillä ahdoilla välillä röpöttää oudosti, ihan kuin menisi sytty pieleen?
Tänään sitten esiintyi toinen kummallisuus, kun jarrupoljin meni ykskaks pohjaan. Jarrut kuitenkin otti jotenkuten kun oli poljin ihan lattiassa, ja pystyi vielä ajamaan. Hetken aikaa ihmettelin parkissa ja pumppasin poljinta, niin syttyi jarrunesteen varoitusvalo ruutuun. No hain purkkikaupalla jarrunestettä ja täytin säiliön, eikä siitä ollut apua jarruille. Ajelin sitten faijalle esittelemään jarrutonta autoa, niin jarrut alkoivatkin toimia, mutta vetävät lukkoon (edellispäivänä absit mielestäni toimivat normaalisti kun testasin). No, aikani siellä autoa ihmettelin ja lähdin kotiin, niin huomasin liikennevaloissa, että kojetaulusta jostain kuuluu välillä raksutusta, ja samantapainen raksutus tuntui välillä myös jarrupolkimessa. Liekö sitten vain ABS-pumpun rele antautumassa...
Mitähän vielä... Takaluukun lukko aukeaa keskuslukolla normaalisti, mutta ei mene lukkoon kuin avaimella luukusta. Lienee kosketushäikkää liittimessä.
Luonnollisesti myös kattoverhoilu ja C-pilarien rätit menee uusiksi. Johan tuota on harjoiteltu
Vilkku-umpion johtonipussa oli yksi ylimääräinen liitin, mahtaakohan olla sivuperuutusvalojen liitin? Umpiossa ei kyllä ollut peruutusvalon paikkaa ainakaan...