Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Tervehdystä arvon foorumilaisille. Ajattelinpa aloittaa pienen projektiketjun 9-5:n ehostusprojektistani. Saab on merkkinä aivan uusi tuttavuus omistamismielessä. Alkujaan ajattelin että hankkisin edullisen "talviauton", joka voisi myös vaihtelun vuoksi olla jotain "uuttakin" merkkiä. Tupanneet käyttöautotkin allekirjoittaneella tähän asti kääntyä aina vähän harrastuksen kohteeksi. Muita merkkejä on toki tullut harrasteltua, tosin enimmäkseen tähän asti kahden Saksalaisen takavetomerkin, yhden samanmaalaisen takamoottorimerkin ja Amerikkalaisvalmisteisten lasikuituautojen parissa.
Noh, takaisin tähän projektiin. Erinäisiä sivustoja aikani seurailtuani haaviini tarttui AVK:lta vm. 1998 Saab 9-5 2.0i.
En vielä autoa ole kotiin asti saanutkaan, mutta pohjatietojen perusteella mittarissa pitäisi olla 199tkm, jonkunmoinen huoltokirja seuraa mukana, Saappi tuotu Saksasta Berliinin seudulta Suomeen jälkituontina viime vuosikymmenen puolivälissä. Varusteet liene normitasoa 9-5:ssä: Nahat, automaatti, ilmastointi ja muut "normaalit".
En ehtinyt käydä autoa paikan päällä ennen ostamista katsomassa (miten ei tietystikään ikinä pitäisi tehdä), vaan ostin auton vain kuvien ja myyntitekstien perusteella, saahan nähdä minkälaisia yllätyksiä mukana seuraa. =)
Pääpiirteissään auto vaikuttaa olevan suht linjoissaan, eikä korjausehtoja seurannut rekisteröintikatsastukseen. Takakupeessa jonninmoinen painuma, samaten takaluukun kannessa kuvien perusteella jonkunmoista ruttua, mutta loppujen korjausten olettaisin olevan normaalista käytöstä ja kulumasta aiheutuneita.
Huoltokirjan loppusivujen aikojen omistaja ilmeisesti ollut jonkinasteinen harrastaja, kun reilut 15 tkm sitten oli merkintöjen mukaan huollettu reilumminkin, mm.
• katalysaattori + turbo
• jakopää + tasapainoakseleiden korjaussarja
• huohotinpäivitys
• alipaineletkuja ja takaisku
• tulpat
• öljyt + suodatin
• apulaitehihna
• jäähdytinneste
• lambda
• ohjelmapäivitys (RE85 / 95E + Stage 1, Saabcom.fi)
Tiedä sitten onko ollut jotain ongelmia, vai onko osa ollut ennakoivaa huoltoa. Ehkä selvinnee kun laite kotiutuu. Näkeekö muuten onko autossa tuota ohjelmapäivitystä mistään ilman testeriä? Ajatuksena ettei päivitystä ole poistettu ennen auton päätymistä AVK:lle. Vai onko tuo Saabcomin ohjelma joku liitettävä palikka, vai alkuperäiseen ECU:un ajettava softa? Tokihan nuo tehoerot luulisi "persdynollakin" havaitsevan, jos nuo olisi tallella, mitä linkin taulukoissa luvataan (150hp / 240nm => 212hp / 342nm).
Aluksi olisi tarkoitus kartoittaa takakulman korjaus, katsotaan peltisepän mielipide onko oiottavissa vai vaihdetaanko palaa. Takaluukunkannesta päässee helpoiten hankkimalla suoran kannen purkuautosta. Jos jollain sattuu olemaan purussa 9-5, niin voi toki tarjota. Eivätpä nuo ihan hirveitä näyttäneet maksavan Varaosahaku.fi:n purkaamoissakaan. Kävisikö muuten vuoden 2002 => Facelift-mallin takaluukunkansi suoraan tuohon 1998:iin, uudemmassahan näyttää olevan takapuskurikin erilainen, kuvien perusteella arvioiden kuitenkin näyttäisi että ainakin tuo facelift-takaluukunkannen alareuna olisi samannäköinen kun vanhanmallisessakin takapuskurissa? Toisaalta samaten voisi myös kuvitella facelift-takavalojen ja kilven syvennyksen/kehyksen käyvän vanhanmalliseen takaluukunkanteen(?). No, katsellaan mitä osia alkaa eteen tulemaan. Samalla voisi toki ulkokuorta vähän koittaa päivittääkkin ja siistiä ja etsiä kesäksi vähän isommat vanteet, tuo perusmallin etuhelmakin voisi olla jotain lippaa vaille, mutta tuota puolta sitten kuhan pääsee projektin kimppuun. Tarkoitus kuitenkin kerrankin pitää budjetti projektissa, lähinnä haasteena itselleni laitella kerrankin kohtuuhinnalla siisti käyttöauto, saahan nähdä miten käy...
Pahoittelen jo etukäteen mahdollisista tyhmistä kysymyksistä joita saattanen tässä ketjussa julkaista tähän projektiin liittyen.=)
Noh, takaisin tähän projektiin. Erinäisiä sivustoja aikani seurailtuani haaviini tarttui AVK:lta vm. 1998 Saab 9-5 2.0i.
En vielä autoa ole kotiin asti saanutkaan, mutta pohjatietojen perusteella mittarissa pitäisi olla 199tkm, jonkunmoinen huoltokirja seuraa mukana, Saappi tuotu Saksasta Berliinin seudulta Suomeen jälkituontina viime vuosikymmenen puolivälissä. Varusteet liene normitasoa 9-5:ssä: Nahat, automaatti, ilmastointi ja muut "normaalit".
En ehtinyt käydä autoa paikan päällä ennen ostamista katsomassa (miten ei tietystikään ikinä pitäisi tehdä), vaan ostin auton vain kuvien ja myyntitekstien perusteella, saahan nähdä minkälaisia yllätyksiä mukana seuraa. =)
Pääpiirteissään auto vaikuttaa olevan suht linjoissaan, eikä korjausehtoja seurannut rekisteröintikatsastukseen. Takakupeessa jonninmoinen painuma, samaten takaluukun kannessa kuvien perusteella jonkunmoista ruttua, mutta loppujen korjausten olettaisin olevan normaalista käytöstä ja kulumasta aiheutuneita.
Huoltokirjan loppusivujen aikojen omistaja ilmeisesti ollut jonkinasteinen harrastaja, kun reilut 15 tkm sitten oli merkintöjen mukaan huollettu reilumminkin, mm.
• katalysaattori + turbo
• jakopää + tasapainoakseleiden korjaussarja
• huohotinpäivitys
• alipaineletkuja ja takaisku
• tulpat
• öljyt + suodatin
• apulaitehihna
• jäähdytinneste
• lambda
• ohjelmapäivitys (RE85 / 95E + Stage 1, Saabcom.fi)
Tiedä sitten onko ollut jotain ongelmia, vai onko osa ollut ennakoivaa huoltoa. Ehkä selvinnee kun laite kotiutuu. Näkeekö muuten onko autossa tuota ohjelmapäivitystä mistään ilman testeriä? Ajatuksena ettei päivitystä ole poistettu ennen auton päätymistä AVK:lle. Vai onko tuo Saabcomin ohjelma joku liitettävä palikka, vai alkuperäiseen ECU:un ajettava softa? Tokihan nuo tehoerot luulisi "persdynollakin" havaitsevan, jos nuo olisi tallella, mitä linkin taulukoissa luvataan (150hp / 240nm => 212hp / 342nm).
Aluksi olisi tarkoitus kartoittaa takakulman korjaus, katsotaan peltisepän mielipide onko oiottavissa vai vaihdetaanko palaa. Takaluukunkannesta päässee helpoiten hankkimalla suoran kannen purkuautosta. Jos jollain sattuu olemaan purussa 9-5, niin voi toki tarjota. Eivätpä nuo ihan hirveitä näyttäneet maksavan Varaosahaku.fi:n purkaamoissakaan. Kävisikö muuten vuoden 2002 => Facelift-mallin takaluukunkansi suoraan tuohon 1998:iin, uudemmassahan näyttää olevan takapuskurikin erilainen, kuvien perusteella arvioiden kuitenkin näyttäisi että ainakin tuo facelift-takaluukunkannen alareuna olisi samannäköinen kun vanhanmallisessakin takapuskurissa? Toisaalta samaten voisi myös kuvitella facelift-takavalojen ja kilven syvennyksen/kehyksen käyvän vanhanmalliseen takaluukunkanteen(?). No, katsellaan mitä osia alkaa eteen tulemaan. Samalla voisi toki ulkokuorta vähän koittaa päivittääkkin ja siistiä ja etsiä kesäksi vähän isommat vanteet, tuo perusmallin etuhelmakin voisi olla jotain lippaa vaille, mutta tuota puolta sitten kuhan pääsee projektin kimppuun. Tarkoitus kuitenkin kerrankin pitää budjetti projektissa, lähinnä haasteena itselleni laitella kerrankin kohtuuhinnalla siisti käyttöauto, saahan nähdä miten käy...
Pahoittelen jo etukäteen mahdollisista tyhmistä kysymyksistä joita saattanen tässä ketjussa julkaista tähän projektiin liittyen.=)
Saab 9-5 1998
...ja pari muunmerkkistä.
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Se peräkontin kansi sitten maksaa uutena luokkaa 200e, joten kauheita ei tosiaan kannata vanhasta maksaa, ellei sitten satu suoraan oikean värinen kouraan:
http://webshop.saabparts.com/produkter/ ... gagelucka5
Kannattaa pudottaa öljypohja irti ja putsata se sekä öljyn imusihti, tähän vinkkiä tuolta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145
Tervetuloa foorumille ja ruotsinrautojen pariin. Hyvä siitä tulee, kun huolella tekee
http://webshop.saabparts.com/produkter/ ... gagelucka5
Kannattaa pudottaa öljypohja irti ja putsata se sekä öljyn imusihti, tähän vinkkiä tuolta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145
Tervetuloa foorumille ja ruotsinrautojen pariin. Hyvä siitä tulee, kun huolella tekee
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Ohhoh, ompas edukkaita. Onko tuo liene kuitenkin tarvikeosa tuo linkin osa. Niistä jäänyt vähän huonoja kokemuksia (istuvuuden suhteen) muista merkeistä. Mutta totta tuohon peilaten, eiköhän käytetynkin (melko varmasti istuvan) pellin löytäne kohtuuhintaan.
Kiitos vinkistä, pitääpä ottaa öljypojaan kurkkaus tehtävälistalle, ellei dokumenteistä löydy varmuutta sihdin tyhjentämisestä.
Kiitos vinkistä, pitääpä ottaa öljypojaan kurkkaus tehtävälistalle, ellei dokumenteistä löydy varmuutta sihdin tyhjentämisestä.
Saab 9-5 1998
...ja pari muunmerkkistä.
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Ei oo tarvikeosa. Tuon voi tilata merkkiliikkeen kautta.
Orio AB on entinen Saab Parts AB, joka erotettiin Saab Automobilesta silloin kun Saabia oltiin hajottamassa myyntiä varten. Tjtn sinnepäin.
Orio AB on entinen Saab Parts AB, joka erotettiin Saab Automobilesta silloin kun Saabia oltiin hajottamassa myyntiä varten. Tjtn sinnepäin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Näissä 9-5 projekteissa riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita,seurataan jännityksellä tulevia käänteitä...
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Noista takaluukuista sen verran että käytettyä osaa ei kannata harkitakkaan koska toi on femmassa se tyypillisin ruostuva osa korissa .
WIS kannattaa hommata siinä on noista tyypillisistä ongelmista bulletiinit myös mukana.
Puhumattakaan korin korjaus ohjeista ...
WIS kannattaa hommata siinä on noista tyypillisistä ongelmista bulletiinit myös mukana.
Puhumattakaan korin korjaus ohjeista ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Viimein sain talviautoaihion kotiin, ja liikkuipa akunkengän kiinni laiton jälkeen ihan omilla voimillaan talliin. Normaaliin tapaan aloitin projektin liuottimella ja painepesurilla, kivempi näpräillä puhtaampana muutenkin.
Tarkemmassa tarkastelussa ei ainakaan ulkokuoresta edes ruostetta löytynyt, ei edes takaluukunkannesta. Ostin kuitenkin korvaavan luukun samanvärisenä, kun sopivasti oli löytyvinään, saa nähdä onko siinä korroosiota, kun tänne asti ehtii, vai onko seuraavaksi tilattava sitten se uusi ja maalattava jokapuolelta.
Takakyljen korjaamisesta alustavasti sovin peltikorjaajan kanssa että ensi viikolla voisi viedä auton (ainakin jonoon), joten odotellessa ajattelin vähän koittaa saada maalipintaan kiiltoa takaisin. Nykytilaa katsellessa tuntuu että on ehkä vahailut jääneet vähän vähemmälle. Pahoitteluni kännykkäkuvista.
Rubbing Compoundit pintaan siis
Ja hinkuttamaan. Tulipa luettua levityksen jälkeen että "kiillotetaan suorin liikkein, ei pyörivin"...empä tässä tuota myllytysrälläkkää tai kiillotuskonetta olisikaan aikonut käyttää.... joten käsitöiksi meni. Josko huomenna sitten ne vahat menisi edes koneella.
Kesäksi varmaan tulee hankittua jotkun vähän isommat vanteet, talveksi tuli mukana alla olevat nastapyörät 15" vanteilla. En varmaan viitsi alkaa talveksi aluja hankkimaan, joten pitänee tyytyä pölykapseleihin. Ei kenellään sattuisi myytäväksi joutamaan turhanpantiksi lojumaan jääneitä orggispöläreitä 15" vanteille, jotka varmaan olisivat tuollaiset, voisivat mallina pelittää talviaikana. Liekkö siksi sattuu silmään kun noissa on tavallaan vähän samaa tyyliä kun Mersun "Barokkivanteissa". Tai sitten pitää hakea Motonetistä jotkun ei niin tyyliin sopivat...tai lähteä kuitenkin vanneostoksille.
Tarkemmassa tarkastelussa ei ainakaan ulkokuoresta edes ruostetta löytynyt, ei edes takaluukunkannesta. Ostin kuitenkin korvaavan luukun samanvärisenä, kun sopivasti oli löytyvinään, saa nähdä onko siinä korroosiota, kun tänne asti ehtii, vai onko seuraavaksi tilattava sitten se uusi ja maalattava jokapuolelta.
Takakyljen korjaamisesta alustavasti sovin peltikorjaajan kanssa että ensi viikolla voisi viedä auton (ainakin jonoon), joten odotellessa ajattelin vähän koittaa saada maalipintaan kiiltoa takaisin. Nykytilaa katsellessa tuntuu että on ehkä vahailut jääneet vähän vähemmälle. Pahoitteluni kännykkäkuvista.
Rubbing Compoundit pintaan siis
Ja hinkuttamaan. Tulipa luettua levityksen jälkeen että "kiillotetaan suorin liikkein, ei pyörivin"...empä tässä tuota myllytysrälläkkää tai kiillotuskonetta olisikaan aikonut käyttää.... joten käsitöiksi meni. Josko huomenna sitten ne vahat menisi edes koneella.
Kesäksi varmaan tulee hankittua jotkun vähän isommat vanteet, talveksi tuli mukana alla olevat nastapyörät 15" vanteilla. En varmaan viitsi alkaa talveksi aluja hankkimaan, joten pitänee tyytyä pölykapseleihin. Ei kenellään sattuisi myytäväksi joutamaan turhanpantiksi lojumaan jääneitä orggispöläreitä 15" vanteille, jotka varmaan olisivat tuollaiset, voisivat mallina pelittää talviaikana. Liekkö siksi sattuu silmään kun noissa on tavallaan vähän samaa tyyliä kun Mersun "Barokkivanteissa". Tai sitten pitää hakea Motonetistä jotkun ei niin tyyliin sopivat...tai lähteä kuitenkin vanneostoksille.
Saab 9-5 1998
...ja pari muunmerkkistä.
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Esimerkiksi jos uudet haluat niin tuossa yksi vaihtoehto:
http://webshop.saabparts.com/en/produkt ... lsida-sats
http://webshop.saabparts.com/en/produkt ... lsida-sats
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Saabin orkkis-aluja saa nykyään niin halvalla, että suosittelen harkitsemaan. 15" irtoaa n. 150€ hintaan sarjalta, 17" n. 300€ ja 16" siltä väliltä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Klikkailin talvipeltivanteita peittämään enshätään ysifemman linkin OEM-pölykapselit, kiitoksia vinkistä. Näytti olevan siellä Outlet-osiolla aika halvalla 9-5:n takakylkipalaakin raakana, harmi kun tarjoustuotteet olivat vaan väärälle puolelle autoa.
Joten kaiketi tällä kertaa oikaistaan olemassa oleva, näyttäisi kun joku puu olisi ehkä kaatunut kupeen päälle, takapuskuri kuitenkin oli naarmuton, joten ehkäpä puusta on jäänyt kanto. Purin ehjät osat pois peltisepän tieltä:
ja hieroin vähän haastetta peltisepälle mattaamalla oikaistavan ja maalattavan alueen, ettei liian helposti pääsisi kiiltävästä pinnasta peilauksia katsomaan. Pyöränkaaressa oli pieniä naarmuja ja samaten takakyljessä oven takapuolella jonkunmoinen paikkamaalattu kohta, joten mennevät kätevästi tässä samassa maalauksessa peittoon.
Samaten sisäpuolelta purin kaiken irtoavan pois tieltä, tuostahan sitä päässee painamaan, tai sitten vetämään, antaa mestarin hoitaa, kun en ole kummoinenkaan peltiseppä.
Suora takaluukunkansikin tuli purkaamolta, oli oikean värinen ja suht hyväkuntoinen, joten saattanee mennä suoraan kiinni kuhan pellit saa suoriksi, katsotaan tuleeko millainen kontrastiero tuoreen maalipinnan vierellä. Tässä projektissa ei nyt luultavasti pariin viikkoon kummempaa etenemistä näy, kun autokin on poissa.
Saappikin tuntui toimivan ajossa suht odotetusti kun ajelin tarrakilvillä parikymmentä kilometriä pajalle, tätä ennen Saab-ajokokemukset rajoittuivat siirtämiseen pihalta talliin. Pari pimeää lamppua havaitsin sisustassa esim. penkinlämmittimien katkaisijat, ja mystisiä numeroarvoja näkyi ajotietokoneen näytössä aika-ajoin, pitänee perehtyä näihin kun saa auton takaisin.
Iltojen ratoksi voisi toki tuumailla ja surffailla kesävanteita, 5 x 110 jakoisia näyttää olevan vähän vähemmän tarjolla kun "viereisjakoisia", Ooppelissa taitanee olla 5 x 110 jakoisissakin keskireikä 65 mm, joten nekin sopinee jos tarjolle tulee. 9-5:ssä ymmärtääkseni 65,1mm. ET-suositukset 35-45 välillä, vanteiden leveyksiä ei kyllä taulukoissa mainittu, mutta voisi olettaa että luokkaa 7,5" - 8,5" toimii noilla ET:illä. Pitänee ensin sovittaa "stancea" varastoon Mersusta lepäämään jääneillä 9" x 18" 'AMG' Monoblockeilla ET38:lla ja 225/40R18 kumeilla, vai ottaakohan jossain kiinni sisäpuolella. Liukupulteista ei aiempaa kokemusta, mutta sellaisilla nuokin luulisi menevän alle kun Mersussa keskireikä 66,6mm. Toisaalta voisihan tähän "omatkin" kesäpyörät katsella 17"-18" koossa, niin ei tarvisi 'lainahöyhenissä' olla. Tosin monet orggisvanteet tuppaavat jäämään omaan silmääni ehkä vähän turhan sisälle kaariin, mutta sovitellaan ensin noilla ja aletaan sitten katsella mitä tulee eteen.
Joten kaiketi tällä kertaa oikaistaan olemassa oleva, näyttäisi kun joku puu olisi ehkä kaatunut kupeen päälle, takapuskuri kuitenkin oli naarmuton, joten ehkäpä puusta on jäänyt kanto. Purin ehjät osat pois peltisepän tieltä:
ja hieroin vähän haastetta peltisepälle mattaamalla oikaistavan ja maalattavan alueen, ettei liian helposti pääsisi kiiltävästä pinnasta peilauksia katsomaan. Pyöränkaaressa oli pieniä naarmuja ja samaten takakyljessä oven takapuolella jonkunmoinen paikkamaalattu kohta, joten mennevät kätevästi tässä samassa maalauksessa peittoon.
Samaten sisäpuolelta purin kaiken irtoavan pois tieltä, tuostahan sitä päässee painamaan, tai sitten vetämään, antaa mestarin hoitaa, kun en ole kummoinenkaan peltiseppä.
Suora takaluukunkansikin tuli purkaamolta, oli oikean värinen ja suht hyväkuntoinen, joten saattanee mennä suoraan kiinni kuhan pellit saa suoriksi, katsotaan tuleeko millainen kontrastiero tuoreen maalipinnan vierellä. Tässä projektissa ei nyt luultavasti pariin viikkoon kummempaa etenemistä näy, kun autokin on poissa.
Saappikin tuntui toimivan ajossa suht odotetusti kun ajelin tarrakilvillä parikymmentä kilometriä pajalle, tätä ennen Saab-ajokokemukset rajoittuivat siirtämiseen pihalta talliin. Pari pimeää lamppua havaitsin sisustassa esim. penkinlämmittimien katkaisijat, ja mystisiä numeroarvoja näkyi ajotietokoneen näytössä aika-ajoin, pitänee perehtyä näihin kun saa auton takaisin.
Iltojen ratoksi voisi toki tuumailla ja surffailla kesävanteita, 5 x 110 jakoisia näyttää olevan vähän vähemmän tarjolla kun "viereisjakoisia", Ooppelissa taitanee olla 5 x 110 jakoisissakin keskireikä 65 mm, joten nekin sopinee jos tarjolle tulee. 9-5:ssä ymmärtääkseni 65,1mm. ET-suositukset 35-45 välillä, vanteiden leveyksiä ei kyllä taulukoissa mainittu, mutta voisi olettaa että luokkaa 7,5" - 8,5" toimii noilla ET:illä. Pitänee ensin sovittaa "stancea" varastoon Mersusta lepäämään jääneillä 9" x 18" 'AMG' Monoblockeilla ET38:lla ja 225/40R18 kumeilla, vai ottaakohan jossain kiinni sisäpuolella. Liukupulteista ei aiempaa kokemusta, mutta sellaisilla nuokin luulisi menevän alle kun Mersussa keskireikä 66,6mm. Toisaalta voisihan tähän "omatkin" kesäpyörät katsella 17"-18" koossa, niin ei tarvisi 'lainahöyhenissä' olla. Tosin monet orggisvanteet tuppaavat jäämään omaan silmääni ehkä vähän turhan sisälle kaariin, mutta sovitellaan ensin noilla ja aletaan sitten katsella mitä tulee eteen.
Saab 9-5 1998
...ja pari muunmerkkistä.
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Femman orggis Et on 49
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Ok, Olivatkin kyllä satunnaisia tarvikevannesivustoja mistä ET-lukuja kalastelin.
Saab 9-5 1998
...ja pari muunmerkkistä.
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Samaa mieltä. 9-3 vanteet näyttävätkin femmassa paremmalta, kun tulevat hieman ulommaksi (ET41). Orkkis alustalla ei pitäisi olla mitään ongelmia 225/45R18 nakeilla ja ET38 vanteilla. Menee Aeron alustallakin mallikkaasti.Juhis. kirjoitti:Tosin monet orggisvanteet tuppaavat jäämään omaan silmääni ehkä vähän turhan sisälle kaariin
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Tää on mielenkiintoinen rojekti, seurantaan!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9-5:n ehostusta - "Edullinen" talviauto Saabista?
Pikku painauma....