Ng9-5 Aero XWD -11

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Viimeinkin peruutustutka taas toimii erinäisten kommelluksien jälkeen. Tilasin uuden anturin jo aikapäiviä sitten. Varastosaldo näytti hyvälle, mutta eipäs niitä sitten keruussa löytynytkään. Myyjä kysyi, että otanko rahat takaisin vai odotanko. Ilmoiten ettei tuolla nyt hätä ole kun ei ole toiminut muutenkaan pitkään aikaan. Anturi saapui aikanaan uudelleen sovitussa aikataulussa. Viime viikolla iski sitten inspiraatio, että tutka on saatava kuntoon. Kolme päivää etsin tuota uutta anturia, joka on hyvässä tallessa ettei se häviä. Hyväksi jemmaksi osoittautui lopulta valkoinen pehmustettu kirjekuori autotallin lattialla kulkuväylällä, ihan sen pöydän vieressä johon yleensä jätän asennusta odottavat osat... Aamulla maalasin anturin oikeaan väriin äsken vaihdoin sen paikoilleen. Menihän tuossakin remontissa maalaukseen 5min ja asennukseen/testaukseen 10min. Olisi varmaan pitänyt tehdä silloin heti kun anturi saapui.

Nyt saldona siis kaksi vaihdettua anturia, enää 6 jäljellä :)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kaupungilla huhuillaan että tämä auto olisi mahdollista ostaa itselleen :?:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

"Harkitaan myyntiä". Vaihto vähintään samalla varustetasolla olevaan dieseliin kiinnostaa eniten.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Ei tää sattumoisin ollu Käyttöautolla myynnis aikanaan kun hankit? Ollut täällä E-P:llä auto aiemmin omistuksessa, tässä meidän pajallakin käynyt näköjään (Sjoen Käyttöauto).
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Sama kottero. Tuntuu suurin osa E-P:läisistä Saabisteista tunnistavan auton :)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja timpetti »

suorsa kirjoitti:Sama kottero. Tuntuu suurin osa E-P:läisistä Saabisteista tunnistavan auton :)
Juu, voi olla osaltaan sitäkin taustaa, kun aiempi omistaja on ollut vähä varakkaampaa osaa väestöstä :) (Vaikka kaikkiha me rikkahia täälä ollaha)
Jyväskylän Käyttiksestä vaan silloin aikanaan kaveri mulleki ilmoitteli että on tällane helmi kaupan.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Pitkästä aikaa päivitystä tännekin. Vasemmalla taka on nyt siis tarvikemallin peruutustutka. Joka ikinen kerta kun pakin tyrkkää päälle se ilmoittaa olemassa olostaan "huolla pysäköintitutka" -ilmoituksella. Laite kuitenkin toimii hienosti, joten ihan akuuttia huolen pitoa se ei nyt vaadi.

Kaikenlaista osaa on tullut haalittua, mutta paikalleen ne eivät näköjään itsekseen mene. On penkinlämmittimen elementtiä, biopower osia, voimansiirron öljyjä ja suodatinta. Lisäksi myös Kess V2 on hankittu, jolla ainakin softan lukeminen onnistuu, mutta ohjelmointia en ole vielä kokeillut.

Renkaat päivittyivät loppukesästä 20". Tästäkin tuli siis lievä tuning :)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Taas on pikkuisen touhuttu, kun on töistä ollut vapaalla ja joulusiivouskin hoidettu alta pois. Tarvikemallin parkkitutkan anturilla heitin vesilintua ja tilalle tuli orkkisosa. Nyt hävisi turhat huoltoilmoitukset.

Persgrillin istuinosan vaihdoin kuskin penkkiin, mutta toiminta ei muuttunut mihinkään. Vanhassa elementissä oli katkos juurikin odotetulla kohdalla ja ohjausyksikön päästä mitattuna lämmittimen piiri on nyt jo yhtenäinen, mutta edelleen tulee vikakoodi liian korkeasta resistanssista. Tutkimukset jatkukoon. Onpahan ainakin yksi vikakohta vähemmän ja sain hyvän syyn käsitellä penkit hoitoaineella, ettei ihan turha projekti ollut.

Biopower-päivitys valmistui tänään. Anturi olikin bensalinjan välissä jo jokusen viikon ja johdotuksen siis askertelin tänään. Lopuksi MDI:llä autolle tieto uudesta polttoainevaihtoehdosta. Mahtaako aidossa (suomalaisessa) biopower-autossa näkyä etanolipitoisuus mittaristossa?

Samalla kun iskin MDI:n autoon kiinni niin päivittelin eri ohjausyksiköiden ohjelmia. Positiivinen huomio oli syyskuun jälkeen tullut päivitys GDS2:een, Saabin diagnostiikkapakettiin ja ruiskun ohjelmaan. Ihan kokonaan ei siis kehitystyö näytä olevan jäissä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
zuustto
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2012 20:45
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja zuustto »

Kyllä alkuperäisessä Biopowerissa näkyy etanolipitoisuus mittaristossa..
Joona Järvikallio#4176
900R 2.3T -96
NG9-3 -11
NG9-5 Aero Biopower -11
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=127943
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ok. Pitääpä sitten vielä ohjelmoida mittaristokin uusiksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jokos Suorsa teit kaupat siitä Puolan TTID Aerosta? Se on namu se... Joko teit arvion paljon maksaa suomeen tuotuna? Itse arvion nopeesti että noin 30k€ tulis hintaa kyseiselle yksilölle?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

En ole vielä tehnyt. Aika likelle 30k€ hinta kipuaa kaikkineen.

Nykyiseen kulkineeseen vaihdoin eilen öljyt voimansiirtoon. Perän kytkimen öljyt hieman arvelutti ennen vaihtoa, kun netistä on kaikkia kauhutarinoita lueskellut. Sontaa oli pohjalla, mutta ei pahasti. Suodatin on niin hyvin koteloitu, että sen tukkoisuudesta on paha sanoa mitään leikkelemättä palasiksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja valtteri »

tturku kirjoitti:Jokos Suorsa teit kaupat siitä Puolan TTID Aerosta?
Samaa asiaa ajatellut.....mutta en rohjennut kysyä.

En usko että menee 30 t€ euroon veroineen sillä pyyntihän oli ihan kohtuullinen jos ajattalee varusteita ym.....

Halpa hakea ja kohtuu kilometrit jotka kyllä nostaa veroja jonkun verran.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja suorsa »

22k€ + hakukulut + verot.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ng9-5 Aero XWD -11

Viesti Kirjoittaja valtteri »

suorsa kirjoitti:22k€ + hakukulut + verot.
OK, eli 18k€ oli ilman alv:ia.... no ei se sitten ihan niin edullinen ole...joten 30k€ tulee aika liki.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Vastaa Viestiin