Sivu 1/2

Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: La Tammi 17, 2015 16:21
Kirjoittaja Mabe
Laitetaan nyt tästäkin räpellyksestä joku kertomus,
Autoa rakennettu 6kk kiinnostuksen mukaan,

Moottori
-2.3 kampura ja veivit
-wössnerin takomännät 90.5mm
-Lohko porattu
-uudet laakerit
-Uusi jakopää
-Uudet moottorin tiivisteet
-Dieselin moottorin takatukikumi
-Uusi vesipumppu+uusi hihna lyhyempi ilmastointi heitetty mäelle
-kantta siistitty
-T5 nokat, säädettävät nokkapyörät
-Uudet imu ja pako (aero) venat
-Uudet nostajat
-jäykemmät venajouset

Alusta
-Kaikki puslat uretaania
-Bilsteinin b8+maptunin madallus jouset
-Dieselin mottorituki
-308mm ebc ultimax levyt+greenstuff takana viggenin uritetut levyt+greenstuff uudet käsijarru hilut
-Teräspunos jarruletkut

Vaihteisto
-Täysin huollettu
-Quaife lukko
-Laatikkoa vahvistettu
-Specin stage 3 kytkin uusi työsylinteri/painelaakeri > viggeni asetelma+sintteri

-Holset hx35pro 12 pakopesällä
-Pulssisarja ja 60mm hukkaportti
-3.5 tuuman koko putki
-3 tuuman ahtoputket immu siirretty ahtoputkeen
-Dumppi
-600x300x76 välijäähdytin
-19 rivinen öljynjäähdytin tälle teräspunos letkut
-Lisämittarit plx seos egt öljynlämpö ja öljynpaine
-Bosch ev14 1000 suuttimet
-walbro 450
-468hp/561nm 1.5bar

Musiikki vehkeet (tuskin tulee enää ensi kesäksi kiinni)
-Kenwood kiv 700 soitin
-2*spl ice 1500 näille spl 300d2 spl elementti 100 litraisessa kopassa 6 tuuman ap:lla
-2*spl ice 4.150 näille edessä rainbow cl6.3 pro puoliaktiivina takana focal k2 power erkka ja spl luotidiskantit

Tehtävää
-Auton maalipinta on huono (maalataan mattamustaksi heti kun on rahaa)
-Vanteet on 16*9 levipellit tai alu 36 jotka pyörii nurkissa näihin toyo r888 kumit

Muuten ulkokuori on ihan perus se helmat ja puskurit,
Nahka sisusta,

Huonoja kuvia https://www.dropbox.com/sh/yj8oiyq666ct ... Cdjwa?dl=0

Jotain jäi varmaan mainitsematta mutta lisäillään kun tulee mieleen :D
Iso kiitos nimimerkki turbosaba:lle rakennus avusta,

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Su Tammi 18, 2015 10:31
Kirjoittaja Örkinrumilus
No nyt näyttää siltä että voimaa on tiedossa, ei muuta kun radalle muka nopeita autoja kiusaamaan ;)

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Su Tammi 18, 2015 19:03
Kirjoittaja Coltti
Vaikka sitä voimaa saapissa onkin, niin radalla se ei silti ole erityisen nopea, eikä esim. ahdinvalinta ratakäyttöä ajatellen kovin optimaalinen olisikaan.

Maili taas on sitten täysin eri asia :).

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Ma Tammi 19, 2015 08:34
Kirjoittaja Kimm-o
Emmää pilkkua haluais nussia, mut eiks nuo oo Ultimax levyt edessä? :) Ja kerro toki millä tavalla maalipinta on huono, ruostetta joka paikassa vai muuten vaan naarmuinen? Jos vaan jälkimmäinen niin äkkiäkös mä tuun sinne yheks ehtoopäiväks ni mylläytetään kolkkia vähän mustemmaks. :D

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Ma Tammi 19, 2015 14:01
Kirjoittaja Mabe
Perus paikat ovista ja takakaaret ruosteessa. Menee ikä ja terveys jos sitä rupeaa hinkkaamaan :D . Jos ei kesän aikana hajoa niin käydään maili jossain ajamassa että on ensi talveksi hommaa....

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: To Tammi 22, 2015 14:39
Kirjoittaja aero t7
Kuvissa oli immu laitettu paine puolelle?
Kai senkin saa säädettyä jotenkin?
Jossain näin sellasenkin virityksen missä immuja oli kummallakin puolella.. :lol:

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: To Tammi 22, 2015 15:42
Kirjoittaja like_a_glove
Mites multa on tällänen menny kokonaan ohi? :?

Onko rullilla jo käyty?

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: To Tammi 22, 2015 16:05
Kirjoittaja Mabe
Ei ole vielä käynyt. Saisi tuon bensa puolen kuntoon niin sitten voisi käydä.

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Su Maalis 08, 2015 00:44
Kirjoittaja Mabe
Putkisto tehty loppuun ja ensimmäinen kunnon koeajo tehty. Bensa puoleksi tuli sittenkin vain 450 walbro jotta saa joskus ajoonkin.

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: La Huhti 25, 2015 18:08
Kirjoittaja Mabe
Auto säädetty kiitos jcarlson. Tuli todettua että oli ensimmäinen ja viimeinen specin kytkin.

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Ma Touko 04, 2015 11:08
Kirjoittaja 93TJb
Mielenkiinnosta kysyn että mikä oli specin kytkimessä?

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Ke Touko 06, 2015 15:23
Kirjoittaja Mabe
Ei irrota isoilla kierroksilla ollenkaan.

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Ke Touko 06, 2015 15:40
Kirjoittaja anv
Häh, voiko kytkimessä olla tuollainenkin ongelma? Ikinä moista kuullut 8O

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Ti Kesä 09, 2015 22:12
Kirjoittaja 93TJb
Aika jännä, ei itellä kyllä oo tuon specin kans ollu mitään ongelmia.

Re: Og9-3 2.3T projekti

Lähetetty: Ti Kesä 09, 2015 22:23
Kirjoittaja vesa67
Liittynee keskipakovoimiin paineasetelmassa jotka tollaisessa projektissa kierrosten myötä on ihan eri luokkaa kuin stage 1,5 autoissa. Netissä on tullut törmättyä näihinkin juttuihin mutten muista missä.