Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, ajossa Corsa-e

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Äh. Tulevalla viikolla tarttis avo katsastaa.
Näillä en kehtaa mennä näyttää
Kuva
niin nyt on sekavanteet. :wink:

Jossain on väljääki mutten tiiä missä, taitaa olla sama vaikka ei vaihtaiskaan käsijarrukenkiä enne yritystä...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

Sulla on sentään Cabbessa järkevä katsastusväli kalenterissa. Itselläni on syyskuun lopulta alkaen, joka vuosi meinaa tulla kiire leimata ennen talvisäilöä, ettei leima mee umpeen välissä.

Laitoin omaani muuten tossa männäviikolla (ilmeisesti Mossemiehen?!) 2,5" catbackin. Vähän joutuu takahelmaa vielä modaamaan julman ulostulon takia. Äänitaso on sopiva, ei pörise liikaa. Nyt sitten vielä DP ja suuttimet ja... :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo. Toi lista kuulostaa tutult.
Mun tarttis vaihtas sumari ku lasi halki, samal ku ottaa puskurin pois niin ic menis samal ja kun ic :n irroittaa niin vähemmän väljä turboki vaihtuis samal...
Ja tietty DP :mrgreen:

Mielestäni voit mennä nyt koska vaan leimalle ja jatkossa se pvm ku hyväksytään ni on seuraavan vuoden vika.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja aero »

Cona kirjoitti:Sulla on sentään Cabbessa järkevä katsastusväli kalenterissa. Itselläni on syyskuun lopulta alkaen, joka vuosi meinaa tulla kiire leimata ennen talvisäilöä, ettei leima mee umpeen välissä.
Nou hätä, nykyään katsastusikkuna on yksi kuukausi vanhan neljän sijasta ja jos sitä aikaisemmin menee, siirtyy seuraavan katsastuksen määräaika aikaisemmaksi. Eli jos tänä vuonna käyt vaikka elo-syyskuun vaihteessa, niin jatkossa on oiva leimata elokuussa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

No katos, täytyy sitten siirtää tuota "ikkunaa".

Ikkunasta tuli mieleen, että onkohan 3d:ssä ja Cabbessa samat ikkunalistat ovipellin yläkantissa? Omassa ovat kupruilleet ikävästi...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Epäilisin ettei ole koska cabbessa ei ole kehyksiä ikkunassa. Www.ys3.se katsomalla selviää onko sama osanumero.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Menikö Tommin sunbeach vaihdossa vai myitkö suoraan?

Kävin eilen konttorilla eikä tullu muuta laitettavaa kuin takajarrut, niin käppäri kuin käyttö. 8O

Etupäästä kuvittelin et jotain ois ollu kun niin vikuri ajettava...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Myin suoraan pois. Onhan tossa pihassa vielä 3 autoa. Toi mun sun&beach käytännössä makas viimeiset 2 vuotta lämpimässä tallissa sen jälkeen kun ton uudemman hankin. Vajaan viikon ajoin sillä itse alkukesästä ja oli myös faijalla lainassa kun sen auto kävi tallinnassa huollossa. Omaani vaihdoin toisen alatukivarren ennen katsastusta ja kauppoja. Meni huomautuksitta läpi joka vuosi. Jonnekin pohjoiseen suomeen se lähti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja Cona »

Teemu, nää on enemmän ja vähemmän vikureita varmaan aina. Clampilla, hieman kapeammalla rengastuksella ja uretaaneilla tukivarsissa tuo oma on ihan siedettävä ajettava. :roll:

Toiset seisottaa ja toiset ajaa, viimeksi tänään verryttelin kattomekanismeja auki, vaikka oli +16C ja pilvistä. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kehtaakko sanoo et millä hintaa siirtyi uudelle omistajalle?

Jäis varmaan itelki seisoon jos ois tollane uusinta mallii oleva, tai no jos ois kaks niin saisin ehkä itekki avoilla vähä useammin. :mrgreen:

Tämä oli muistaakseni parempi kun vaihdoin uretaaniset tukivarret mutta aika tiukasti välil nappaa paikkauksiin yms. Automaattikirraus kurveissa kyl väheni kun vaihdoin taka-akseliin uretaania.
Renkaathan on maltilliset 205/55-16, toki vähä rauhoittui kun vaihtoi noi ihan loppu olevat pois.
Clamppia ei ole mutta tässä on se hammastanko missä on tosi ohut kumi.
Mun talviauto on tässäki suhteessa parempi. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jostain takaraivosta muistui mieleen että näissä vanhemmissa olisi jarrupaineen säädin mikä vanhemmiten rupee rajoittaan turhan paljon, oman alle en oo vielä kerinny.
Hylky tuli siis takakäyttöjarrujen heikkoudesta.
Palat ja levyt ok, männätki liikkuu.

Netistä pöllisin kuvan
Kuva

Kolkissa ei enää ole tuollaista:
Kuva
Ng900:
Kuva
Numero 12

Aattelin ostaa kolkin letkut ja jättää noi pois niin ei kai siihen mitään estettä. ABSit osannee hellittää tarvittaessa.

Alle en vielä kurkannut et sopiiko suoraan, toisaalta ei liene iso vahinko jos joutuu 23 vuotta vanhaan autoon vetää uudet jarruputket taakse. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Viimein katsastettu, hyvissä ajoin ku huomennaki ois vielä kerinny.. :lol:

Käsijarru ei vaan meinannu pitää vaikka uusisin levittäjät ja kengät. Monta kertaa säädin, ajoin ja säädin.
Vika kerran siten et tuli viis kilsaa konttorille. :mrgreen:

Ois tarvinnut ostaa vaan levytkin uutta mutta siinä vaiheessa kun asentelin mustaan(900 vm.97) ostamiani paloja ja ne ei sopinu koska tässä 260milliset takajarrut kun uudemmissa 286mm niin en viitsinyt jos päivittäis isompiin... ehkä.

Kuskin puolelta otin pois paineensäätimen, joutusin vetää uuden putken akselilta pohjan jatkopaikkaan asti.
Nyt vähän harmittaa etten nähnyt uusia dynamometrituloksia et paljonko vaikutti kun siihen en tehnyt muuta remppaa.

Pitänee poistaa joskus toiseltaki puolen, ois mennyt samalla jos jarruputkee ois ollu vähä enempi.

Koomisinta täs on et kun isä soitti et leima tuli niin puolen tunnin päästä kun ite ajelin toisella autolla kotiin niin se sytytti laturin valon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos alat päivittään jarruja, niin laita kerrasta 300mm jäähdytetyt sinne taakse. Itselläki jo pari vuotta sellaset odottanu asennusintoa :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei mulla oo hyllyssä niin isoja, ehkä pitäis ensin vaihtaa eteen ne 308:t sieltä hyllystä.

Tasan vuosi tuli ajoaikaa et ens kesänä ei ole pakko tapella käsijarrun kanssa jossei taho..

Hieman naureskelin itel ku eilen töistä kotiin ajellessa en viittiny avata kattoo ku niin viilee keli, vaan 21-22C
Tais kumminki viime kesä olla sellaista koko ajan ja lähes joka päivä oli katto auki.

Nähdäänkös Juho sun avo GM-miittis?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Pitää harkita. Touhutarroillahan se menee mihin vaa ku leimaki on nyt pitkänä :lol: Kai se tervettä olis kerran vuodes auto käynnistää.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin