Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, ajossa Corsa-e
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Käytiin tollane koeajamassa ku Haza kehuskeli
Valitettavasti kontti ei ole juurikaan isompi kuin corsassa joten emännän käyttöön siitä ei oikein ole.
Oli kyl hieno ajokokemus, tai no lähinnä vaivaton.
Adaptiivinen cruise vielä kruunas koko jutun.
Vakiopenkit oli ihan jees omaan kroppaan ja ajettavuus muutenki kohillaan.
Dusterin periaatteessa vois päivittää tuohon mut en tiiä oliskos sitä valmis luopuu nelikosta vaikkei tänä talvena ole vielä tarvetta ollutkaan. Helpompi kulku ja parempi näkyvyys on kans kivat mut niin on ajamisen helppouskin.
Koeajo oli 59kilsaa, kävin kotona joten suurinpiirtein työmatka ja auton näyttämä keskikulutus 18kWh/100km.
Toki kiihtyvyyttä tuli testailtuu melko runsaasti, aika kivastihan toi lähtee
Varsinki kaupunkinopeuksissa..
Erityisen hiljane toi ei ollu, ainakaan nastoilla.
Startates range näytti 243km ja palauttaes 135km, pihalta starttasin ja ikkuna oli ainaki huurus et melko kylmänä tais olla. Automyyjä kyl kysy et laitetaanko eco-moodi päälle mut normaalilla ajelin, lämmityski reilus pariskympis.
Työmatkaan tuo riittää oli keli mikä vaa, rauhallisemmin ajelles ehkä ajelis jätkän treeneihinki (70km ees taas), no pakolliset kylillä pyörimiset ainaki pystyis hoitaan.
Valitettavasti kontti ei ole juurikaan isompi kuin corsassa joten emännän käyttöön siitä ei oikein ole.
Oli kyl hieno ajokokemus, tai no lähinnä vaivaton.
Adaptiivinen cruise vielä kruunas koko jutun.
Vakiopenkit oli ihan jees omaan kroppaan ja ajettavuus muutenki kohillaan.
Dusterin periaatteessa vois päivittää tuohon mut en tiiä oliskos sitä valmis luopuu nelikosta vaikkei tänä talvena ole vielä tarvetta ollutkaan. Helpompi kulku ja parempi näkyvyys on kans kivat mut niin on ajamisen helppouskin.
Koeajo oli 59kilsaa, kävin kotona joten suurinpiirtein työmatka ja auton näyttämä keskikulutus 18kWh/100km.
Toki kiihtyvyyttä tuli testailtuu melko runsaasti, aika kivastihan toi lähtee
Varsinki kaupunkinopeuksissa..
Erityisen hiljane toi ei ollu, ainakaan nastoilla.
Startates range näytti 243km ja palauttaes 135km, pihalta starttasin ja ikkuna oli ainaki huurus et melko kylmänä tais olla. Automyyjä kyl kysy et laitetaanko eco-moodi päälle mut normaalilla ajelin, lämmityski reilus pariskympis.
Työmatkaan tuo riittää oli keli mikä vaa, rauhallisemmin ajelles ehkä ajelis jätkän treeneihinki (70km ees taas), no pakolliset kylillä pyörimiset ainaki pystyis hoitaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Ei kaiTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Tammi 10, 2020 06:56VAG -konsernissa taitaa olla ne suurimmat kusettajat
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Keskikulutus viideltä vuodelta/43 tkm tankkauksista laskettuna ja mittarivirhe korjattuna oli 8,6 litraa keskinopeudella 39 km/h. Tankkausten vaihteluväli 5,8-12,4 litraa sadalle. Ensimmäinen motaria talvirajoituksilla ajaen ja jälkimmäinen tankkaus ei varmaan montaa yli 10 km matkaa sisältänyt, keskinopeus SIDin mukaan 22 km/h ja tämäkin oli talvella, jolloin Eberi vei myös omansa. Kyllä se helposti kaupunkipätkäajossa vei yli 10 litraa, esimerkiksi viime talven kaikki tankkaukset joulukuun alun ja huhtikuun alun välillä oli 9,6-10,7 litran välillä, ja kävin mä sentään autolla melkein viikottain mökillä metsähommissa, eli ei ollut puhdasta nurkkapyörittelyä. Keskinopeudet noille tankeille oli 27-31 km/h. Mun arkiajot kodin, työpaikan ja päiväkodin välillä menee yleensä noin 22-24 km/h keskinopeudella.tetammi kirjoitti: ↑Pe Tammi 10, 2020 06:55Juu, ei noihin oikein voi luottaa..
Molemmat ooppeli ja dusteri vie ainaki litran enemmän ku lupaavat. Toisaalta cabbekaan ei oo vitosella kulkenu maantietäkään muttei toisaalta vie omas ajos lähellekään kasii. Automaatilla AZP:n kaupunkilukema tais olla aika lähel tota taulukon.
Normin mukainen kaupunkikulutus tuolle kulkineelle oli 9,5 litraa, että litran verran voi sanoa senkin valehdelleen alaspäin
Toi dieselin pahuus vs. bensakone on vähän oman maun mukaan. Diesel voittaa bensan edelleen kun puhutaan hiilidioksidista (globaali ongelma, Australia palaa, Malediivit uppoaa ja Afrikka aavikoituu), mutta vain euro6-dieselit taitaa pärjätä bensakoneille typenoksideissa ja hiukkasissa (paikallinen ongelma, omat ja naapurin lapset kuolee syöpään ja keuhkopöhöön). Toki noi nokipäästöt vaikuttaa varsinkin arktiksella myös ilmastonmuutokseen.
Mut sähköllä ajeluhan ratkaisee kaiken
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Ja Saksassa ja Puolassa painetaan Ruskohiilellä sähköä verkkoon minkä keritään
Suomessa näyttäisi vastaava luku olevan 158 g/kWh
Toki aina voi ostaa pörssistä vihreää sähköä
Suomessa näyttäisi vastaava luku olevan 158 g/kWh
Toki aina voi ostaa pörssistä vihreää sähköä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Eipä se vihree sähkö taida maailmaa pelastaa vaikka ittel saattaaki tulla parempi mieli
Eikä se ole mitenkään ykkösjuttu tässä mietinnässä, on toi nykyaikaine voimalinja vaan tosi jees.
Ja oha noi omat päästöt tippunu jo aika taval.
Eikä se ole mitenkään ykkösjuttu tässä mietinnässä, on toi nykyaikaine voimalinja vaan tosi jees.
Ja oha noi omat päästöt tippunu jo aika taval.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Onhan se sähköinen voimalinja monella tapaa ylivoimainen. Ja alittais sähköauton päästöt todellisen kulutuksen perusteella laskien Turkasen päästöt tolla Saksankin ominaispäästöllä. Omat päästöt on tavallaan nousseet vaikka kulutus on about puolittunut, jos laskee retanolin päästöiksi 15 % kulutuksesta
Noh, sähköstä Cabbea taitaa olla turha odottaa Nevsinkään taholta, ainakaan mitään in näköistä
Noh, sähköstä Cabbea taitaa olla turha odottaa Nevsinkään taholta, ainakaan mitään in näköistä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Tuo on sitte varuste, joka kannattaa testata huolella vrt vaikka K Astran parkkitutkat, Nissanin kaistavahti jne. Oon nyt vajaan kuukauden tutustunu Toyotan adaptiiviseen cruiseen ja siinä on huonotkin puolensa ja yleisesti kun Essolla haukkuu niin aika merkkikohtasia omituisuuksia taitavat olla. Eli tutustuu huolella, etenki jos se nostattaa autokuumetta. Toyotan kompastuskivet:
-Monikaistasilla (rampit jne) usein himmaa vauhtia väärän kaistan tahtiin jos edellä menevä ajaa inan leveästi, eli ruuhkas 110 mittarivauhti on äkkiä 70
-Taajamanopeuksissa ei aina älyä valoihin pysähtynyttä vaan tekee melko äkkijarrutuksena. Ei silleen haittaa jos uskoo tietokoneen hoitavan, mut entä kun on se kiillotettu jää alla tai takana tuleva näppäilee puhelinta
-Risteyksiin tulles jättää auton mittasen turvavälin, ei tavallaan haittaa mut ei se ruuhkas kohteliasta ole
-Turvaväli ei maantienopeuksilla ole maksimietäisyydelläkään turvallinen, lasille lentävän suolakuran pyyhinrallista puhumattakaan
Mut tavallaan joo melko hyvä, ehkä jossain 60 km/h pumppaavas ruuhkavauhdis, mut aika hereillä saa olla... Mut toki VAG:n saattaa olla parempi.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Mitsun adaptiivinen toimii suhteellisen hyvin, ei ole esim väärältä kaistalta ottanut persusta kohteekseen vaan ymmärtää ketä peesataan. Turvaväliä pidän kyllä motarivauhdeissa enemmän kuin tuo robotti, varsinkin liukkaalla saisi olla enemmän väliä. Hyvä puoli on se, että Mitsussa on myös tavallinen cruise, eli jos keliolosuhteiden vuoksi adaptiivinen ei toimi tai on sellaiset olosuhteet muuten että se alkaa käyttäytyä oudosti, niin voi mennä tavallisella. Esim. B-Insigniassa on vain se adaptiivinen, ja jos sensori menee jääkurapaskaan, niin auto pudottaa kruisen offille ja sitten ei ole edes tavallista kruisea. Olisko opelissa sensori vielä maskissa, jossa se kuraantuu varmasti. Mitsussa kruise katsoo tuulilasin läpi ja pyyhkimet hoitaa lasin putsauksen siitä kohtaa, joten pelkästä kuraantumisesta ei pitäisi tulla ongelmia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Mersumiesystävälläni oli aiemmin CL500 vm. 2001. Siinä oli jo toi adaptiivinen vakkari, muistaakseni pelitti ihan mukavasti. Kaveri kertoi leikkineensä sillä joskus. Oli ajellut jotain mutkatietä, ehkä 60-80 nopeusalueilla jonkun perässä, mutta samalla säätänyt tavoitenopeuden 160kmh tjsp. Kun edellä menevä oli kääntynyt sivutielle, niin oli säikähtänyt oikein kunnolla, kun automaatti pistää pienempää ja V8 alkaa käyttämään murskaavaa voimaansa nopeuden nostamiseksi. Kaveri oli siis tyystin unohtanut leikkinsä
Mersussa taisi olla muuten mahdollisuus valita metreinä turvaväli, en muista tosin enää mikä oli range.
Mersussa taisi olla muuten mahdollisuus valita metreinä turvaväli, en muista tosin enää mikä oli range.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Klonkswagenissa on paras mitä oon päässyt testaamaan, muut on Kia, Mazda ja Opel. Volkkarin turvaväli on omasta mielestä riittävä, kiassa ja mazdassa mennään liian lähellä. Opelista ei oo kunnon muistikuvia.
Valoihin tykkään itse himmata aikaisemmin kuin moni edelläajava, pysähtyneet ja jonot täytyy bongata itse. Edestä pois kääntyvät aiheuttaa välillä turhan teräviä jarrutuksia, mutta kokemus on vahvasti voiton puolella.
Suolapaskassa ajellessa logon taakse maskiin piilotettu tutka likaantuu ja silloin cruise on pois pelistä kunnes käy putsaamassa.
Valoihin tykkään itse himmata aikaisemmin kuin moni edelläajava, pysähtyneet ja jonot täytyy bongata itse. Edestä pois kääntyvät aiheuttaa välillä turhan teräviä jarrutuksia, mutta kokemus on vahvasti voiton puolella.
Suolapaskassa ajellessa logon taakse maskiin piilotettu tutka likaantuu ja silloin cruise on pois pelistä kunnes käy putsaamassa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Iha hyvä huomio tuo tutkan toiminta, mä kyl testailin sitä laittamalla kympin yli rajoituksen ja tietyömaallaki seuras kiltisti, liikenneympyrään mennes petti pokka et jos potkasee kovinki ku toine hävii edest
Etäisyys oli mielestäni ihan riittävä, enemmän siis mitä ite pitäisin
Vähä kyl rupee vaihtokuume jo helpottaan...
Etäisyys oli mielestäni ihan riittävä, enemmän siis mitä ite pitäisin
Vähä kyl rupee vaihtokuume jo helpottaan...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Ratkaisu: On ostettava edustussarjan mersu 2000-luvulta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Nuo cabbet ovat muutenkin vähentyneet/poistuneet kaikkien autonvalmistajien mallivalikoimista
Volvolla(kaan) ei ole enää cabbea mallivalikoimassa, viimeinen vuosimalli oli muistaakseni 2014 Siksi lankomies pitää omaa C70 vm. 2010 kuin kukkaa kämmenellä.
Yritin googlettaa kenellä noita olisi vakavasti otettavien autonvalmistajien valikoimissa (joihin EI KUULU oman makuni mukaan mikään KIA tai Hyundai), niin saksalaisilla valmistajilla (Audi, BMW, Mersu) niitä näyttäisi vielä löytyvän. Muuten on aika hiljaista
Veikkaan myös, että NEVSiltä ei tule cabbea mallistoon (sikäli mikäli sieltä nyt koskaan mitään tulee), mutta kirjoittelin niiden yhteen LinkedIn -postaukseen, että sen 9-3EV:n ja SUV -mallin lisäksi voisi tuoda markkinoille NG9-5:n ja NG9-3CV:n kaltaiset sähköautot.
Luulisi, että tuo SUV -juttukin alkaisi olla jo "passé", pikemminkin 2000-2010 luvun muotivillityksiä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
Uskottavin avoauto on mun mielestä edelleen Mazdalla (mx-5). Se on kumminkin vieläkin rohkeesti fiilistelyvehje kompromissittomalla ajettavuudella (luokassaan) eikä perhepulkan avomalli.
Ex:Saab 90i -86, (Micra -99, Punto -02)
Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)
^entisenä Mäxän omistajana täytyy olla samaa mieltä. Todella hauska ajaa, suorituskyky perustuu teho/paino-suhteeseen eikä vain tehoon, auto on hinnaltaan järkevä ja perustuu kuitenkin Mazdan perustekniikkaan. Silti auto on persoonallisen näköinen eikä mikään 323:sta laikattu viritys.
Kahden hengen talouteen jossa ei lemmikkejä eikä remonttiprojekteja, tuo menee vaikka ainoana käyttöautona. Itse muutin MX-5:lla Saksasta Suomeen ja paluumatkalla oli kuitenkin mukana nykyinen vaimokin matkatavaroineen.
Mutta toki avoautotkin käyttötarpeen mukaan. Jos hakee cruisingavokkia paraatikäyttöön, niin joku jenkkilaiva avona on oikea valinta. Ja suomen talveen perhekäyttöön tietenkin se.varma.kotimainen
Kahden hengen talouteen jossa ei lemmikkejä eikä remonttiprojekteja, tuo menee vaikka ainoana käyttöautona. Itse muutin MX-5:lla Saksasta Suomeen ja paluumatkalla oli kuitenkin mukana nykyinen vaimokin matkatavaroineen.
Mutta toki avoautotkin käyttötarpeen mukaan. Jos hakee cruisingavokkia paraatikäyttöön, niin joku jenkkilaiva avona on oikea valinta. Ja suomen talveen perhekäyttöön tietenkin se.varma.kotimainen