Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, ajossa Corsa-e

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja aero »

Se on se pavunlaskijamatematiikka. Huollon hinnan kun asiakas työntää oikeaan taskuun, mutta myyntipuolen kustannukset otetaan vasemmasta. Jos ei sisäinen laskutus toimi oikein (niin, että myyntipuoli laskuttaa huoltoa, jotta raha siirtyy oikeasta taskusta vasempaan), niin ei vaan voi auttaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No mun meni näköjään aika hyvin kumminki, tuosta ku ei tullu ku vartin keikat hakies ja viedes.
Akku siitä oli vaihdettu.

Mut joo. Kyllä tälläne laiska auton ostaja ainaki helposti osuu samaan paikkaan jossei tarvii ylimääräisiä taistella.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Cona »

No logiikkahan tässä on tasan sama, kuin vähänkään isommassa yrityksessä, jossa on eri osastoja. Ne muut osastot on vaan riesa ja ovat nakertamassa oman osaston tulosta ja haittaamassa omia askareita.

Autoliikkeissä automyyjät ei ymmärtääkseni ole yleisesti kauhean suosittuja muilla osastoilla. Ovat aina "mankumassa" jotain palvelusta ja kiirekin olisi jne jne.

Toista se on muilla aloilla esim. teollisuudessa ja palvelualalla jne. jossa myyjät ovat niitä "kuninkaita", kun kantavat selkä vääränä asiakkaita ja rahaa taloon ja muut osastot hakkaa vaan euroja pihalle. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Cona kirjoitti:
Ti Maalis 03, 2020 20:45
No logiikkahan tässä on tasan sama, kuin vähänkään isommassa yrityksessä, jossa on eri osastoja. Ne muut osastot on vaan riesa ja ovat nakertamassa oman osaston tulosta ja haittaamassa omia askareita.

Autoliikkeissä automyyjät ei ymmärtääkseni ole yleisesti kauhean suosittuja muilla osastoilla. Ovat aina "mankumassa" jotain palvelusta ja kiirekin olisi jne jne.

Toista se on muilla aloilla esim. teollisuudessa ja palvelualalla jne. jossa myyjät ovat niitä "kuninkaita", kun kantavat selkä vääränä asiakkaita ja rahaa taloon ja muut osastot hakkaa vaan euroja pihalle. :lol:
Offtopicia, mutta hyvä kommentti.

Itse olen ollut elämäni aikana 11 vuotta yhdessä Suomen halutuimmista, menestyneimmistä ja maineikkaimmista konepajateollisuuden työpaikoista, ja olen valitettavasti nähnyt tuon omaan "hiekkalaatikkoon" päin vetämisen ja toisten osastoiden "muroihin" kusemisen.

Kunkin osaston tuloskortti ohjaa ajamaan oman osaston etua, eikä koko firman edulla ja bisneksen hoitamisella yhtenä yksikkönä asiakkaiden hyväksi ole niin väliä. Sitten jos joku menee pieleen vaikka esimerkiksi tuotantoketjun "epäjatkuvuuskohdan" vuoksi, niin sitten kiistellään siitä minkä osaston syy se on. Älytöntä, kun pitäisi puhaltaa yhteen hiileen siitä myynnistä eteenpäin.

Se on totta, että myynti tuo eurot firmalle ja sitä pitäisi sen vuoksi kunnioittaa, mutta kyllä ne tuotantoketjun muutkin osastot ovat yhtä tärkeitä bisneksen hoitamiselle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13197
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tässä on tullut nyt listattua niitä välittömiä syitä miksi asiakkaan näkökulmasta homma on mulkerointia. Se juurisyy näiden takana on kuitenkin huono johtaminen ja väärin määritellyt alaorganisaatioiden tavoitteet.

En sitä sano, että isossa kansainvälisessä konsernissa olisi helppoa saada kaikki puhaltamaan samaan hiileen, mutta yksittäisen autotalon kohdalla sen ei pitäisi olla mikään amerikantemppu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Itse tein aikanaan dippatyön yhteen Suomen suurimmista pörssiyhtiöistä. Pääsin kuuntelemaan yhtä toimitusjohtajan kvartaalikatsausta ja täytyy sanoa että ainakin itse olin vaikuttunut. Se että TJ jaksaa tulla sivutoimipaikalle ja kertoa miten firmalla menee, mitä lähitulevaisuudessa tapahtuu ja miksi nyt toimitaan niinkuin toimitaan, antoi aika hyvän vaikutelman. Ainoa mikä jäi tuosta ajasta kaivelemaan on se, etten nostanut omia ja vaimon opintolainoja ja laittanut niitä ko. yrityksen osakkeeseen. Olisi nyt yhden Turkasen verran nettona arvo-osuustilillä :cry:

Olin tuon jälkeen muutaman vuoden kaupungin hommissa ja huomasin kyllä eron johtamisessa ja sen myötä toimintakulttuurissa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
Ke Maalis 04, 2020 07:41
Se juurisyy näiden takana on kuitenkin huono johtaminen ja väärin määritellyt alaorganisaatioiden tavoitteet.

En sitä sano, että isossa kansainvälisessä konsernissa olisi helppoa saada kaikki puhaltamaan samaan hiileen, mutta yksittäisen autotalon kohdalla sen ei pitäisi olla mikään amerikantemppu.
Juuri niin. Tästä on paljonkin keskustelua LinkedInin puolella.

Ei kansainvälisessä yrityksessä välttämättä pysty saamaan kaikkia puhaltamaan yhteen hiileen, koska kulttuurierot ja asennoituminen työhön saattavat olla hyvinkin erilaisia. Mutta kunhan saisi edes maayhtiön porukat puhaltamaan yhteen hiileen.

Tästä yhtenä esimerkkinä sellainen juttu, että on ensimmäistä kertaa saatu myytyä Suomeen jotain toistaiseksi ainutlaatuista, ja sitten kun homma ei toimikaan, pitäisi saada tukea tuotekehityksestä ja heidät käymään paikan päällä. No ketään ei tule, kun ei kuulema ole määrärahoja, eikä 60 km matkaan lähdetä, jos ei saa päivärahoja :roll:

McStadey kirjoitti:
Ke Maalis 04, 2020 11:37
Itse tein aikanaan dippatyön yhteen Suomen suurimmista pörssiyhtiöistä. Pääsin kuuntelemaan yhtä toimitusjohtajan kvartaalikatsausta ja täytyy sanoa että ainakin itse olin vaikuttunut. Se että TJ jaksaa tulla sivutoimipaikalle ja kertoa miten firmalla menee, mitä lähitulevaisuudessa tapahtuu ja miksi nyt toimitaan niinkuin toimitaan, antoi aika hyvän vaikutelman. Ainoa mikä jäi tuosta ajasta kaivelemaan on se, etten nostanut omia ja vaimon opintolainoja ja laittanut niitä ko. yrityksen osakkeeseen. Olisi nyt yhden Turkasen verran nettona arvo-osuustilillä :cry:

Olin tuon jälkeen muutaman vuoden kaupungin hommissa ja huomasin kyllä eron johtamisessa ja sen myötä toimintakulttuurissa.
Toivottavasti ei ole se sama yhtiö, jossa minä olin töissä 11 vuotta.
Johtaminen on mennyt vuosi vuodelta huonommaksi, ja firmasta vuotaa seulan lailla ammattitaitoisia ja kokeneita työntekijöitä pois.
Osa johtajista vetää hommaa vielä tehtaanjohtajan tyylillä, johon eivät kuulu mahdollisuus nykyaikaisiin etätöihin jne.
Sanotaan, että suuri valtamerilaiva kääntyy hitaasti, mutta kyllä johtamistyylin on muututtava melko ketterästi, sillä varsinkin nuoremmat työntekijät (milleniaalit) eivät ole tottuneet mikromanageeraukseen, vaan lähtevät pois modernimmin johdettuihin työpaikkoihin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Itse kun työskentelen ns. tukitoiminnossa, asia ei ole niin omalla työpöydällä, mutta on käsittämättömätöntä miten vähän osaoptimoinnista puhutaan. Meillä tähän ei nyt varmaan tarvettakaan, mutta yleisemmin ajateltuna.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Täähän on menny henkeväksi :mrgreen:

Mahtaakohan täällä foorumilla vaa montaa sellast pamppuu pyörii et vois ottaa opiks :roll:

Monta asiaa myös allekirjoitan kun tuo Nokia/Microsoftin nousu ja tuho tuli koettua. :cry:

Vähän arkisempaa on et vaihdoin likan kolkiin H7 lyhyen polttimon ja samalla uusisin plusjohtoon abikon ku oli ottanut lämpöö.
Eiks näihin myyty jotain korjausliitintäkin, en löytäny webshopist. On vaa aika ankee saada se peltilipare pysyy siten ettei tee oikkarii polttimon kantojen väliin.

Heh. Tripis näytti olevan nyt 2250kilsaa ja reilu kaks viikkoo on siis huristellu. Jos tahti pysyy samana niin ei tarvinne murehtii et tuleeko dieselvero kuolletettuu..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

motonet ja biltema myy liitintä johdonpätkillä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tetammi kirjoitti:
Ke Maalis 04, 2020 21:42
Mahtaakohan täällä foorumilla vaa montaa sellast pamppuu pyörii et vois ottaa opiks :roll:
Tuskinpa :wink:

Eräs pörssiyrityksen johtaja sanoi minulle noin 3 vuotta sitten, että "ei kukaan pörssiyhtiön maayhtiöissä enää ajattele asioita esimerkiksi 5 vuoden päähän. Tärkeintä on päästä parhaillaan meneillään olevan tai seuraavan kvartaalin tavoitteisiin, tai jopa ylittää ne."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1427
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja HEV »

^Jenkkifirmassa myyntijohto heräsi koomasta kaksi viikkoa ennen kvartterin loppua ja vonkasi siirtämään toimituksia aikaisemmaksi eli tämän kvartterin puolelle 8O
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Taas piha tyhjenty...

Kuva
Luultavasti kone pääsi vielä jatkaa elämää, reilu 300tkm ajettu T5 matalapaineisena ei pitäis olla aivan valmis.
Webastollaki vielä :wink:

Likkaki sattu kotiin kerranki ihmisten aikoihin, vaahtoa kummempaa ei kerinny duunaa :lol:
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Voiko kysyä, mitä pesuvaahtoa käytät?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Voihan sitä kysyy...
Joku puuilost ostettu tai korrekin. Pitänee tsekata.

Oli muute aikaste keväne keli +7C
Eilen pääsi hetken näyttii motarilla kesänopeuksista, reipas kiihdytys ja kilsan päästä joutu jo jarruttelee ku muut ei olleet ilmeisesti huomannee nopeuden nostoo.. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin