Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, ajossa Corsa-e

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7335
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Juu ei kans keksi syytä miksi farkkujen pohjat on korottunu jossei sit vaan yksinkertaisesti haluta et lattia on tasainen kun lasketaan penkitki alas ja oha esim. og kolkin lattia niin syvällä et muistan kerran jos toisenkin kun valmiiks kipee selkä on muistutellu itsestään kun etureunast jotain korotellu.
Tuollane "maasturi" on huomattavasti selkäystävällisempi joka suhteessa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 15:41
Tossa Mitsun kakessa on tosij pitkä kantama, että luukun saa ajoissa kyllä auki. Ärsyttävämpää on melkein se, että keskuslukitus ei suostu laittamaan ovia lukkoon kakesta painamalla ellei takaluukku ole jo kokonaan kiinni. Eli kun lähtee autolta vaikka sinne kaupan ovelle ja painaa luukun menemään kiinni, niin pitää muistaa painaa siinä kaupan ovella ovet lukkoon.
Auto siis ei mee lukkoon, mutta lähteekö liikkeelle? Jos repsikka hyppää kyydistä, nappaa kassinsa takakontista ja painaa nappulasta luukun sulkeutumaan, niin odotteleeko kuski kiltisti punainen valo taulussa ennenkö pääsee lähtemään liikkeelle vai suostuuko auto etenemään jo ennenkö luukku on kiinni asti?

Usecase-lista lie todella lyhyt, mutta ihan uteliaisuudesta kiinnostaa, kun tuli mieleen :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja AZP »

En oo kokeillut. Pitää testata. Jos en nyt ihan väärin muista niin koko sähköinen luukku ei toimi jos auto on käynnissä ja vaihde ei ole P:llä. Tällöin voisi olettaa että luukun ollessa toiminnassa ei vaihde P:ltä irtoa.

Mutta turha arvailla muistella tai olettaa, testataan vaikka huomenna.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Volkkarissa ei tietääkseni oo tollasia rajoituksia. Tai sitten en oo yrittänyt käyttää sitä väärin :mrgreen:

Ainoa ärsyttävä juttu on 7-paikkaisiin tehty rajoitus, että luukku menee kiinni ainoastaan luukun nappulasta. En tiedä saisko joku näppärä koodari muutettua tuon niin että menisi kakesta ja kojelaudasta myös kiinni.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 17:27
Kävin aiemmin tänä vuonna huviksern koeajamassa uutta viistoperäinsigniaa. Tsekkasin sitten hallissa myös farkkuinkun takapään. Huomio oli selkeä: farkussa lattia selvästi korkeammalla ja ainakim verhon alle mahtuu todnäk tosielämässä reimasti vähemmän roinaa kuin viistoperän hattuhyllyn alle. Samaa muistelisin katsoneeni A-Insigniassa aikanaan.
Insigniassa on aina ollut pieni takakontti. Sitä ensimmäisen sukupolven Insigniaa oli vaikea kuormata, koska takapuskuri tuli niin ulos korista, että tavarat täytyy nostaa sen "yli" ja samalla likasi housunsa, jos auto oli likainen.

Eräällä entisellä työkaverilla on tuollainen ensimmäisen sukupolven Insignia, ja hän moitti takakontin kokoa ja muotoa verrattuna hänen aiempaan työsuhdeautoonsa Skoda Octavia Scouttiin.

Itsellä samoja kokemuksia Skodasta, tosin vm. 2012 Superb -farkusta. Takakontti on todella tilava, mutta kapea. Siellä on aikanaan viety mökille yhtäaikaa Clas Ohlsonin paviljonki ja IKEAn vuodesohva 8O Menivät juuri ja juuri takakonttiin, kun otti pelkääjän paikan penkkiä hieman eteenpäin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Voiskohan noissa farkkujen kontinpohjissa vaikuttaa "premioituminen" eli pyrkimys tehdä siitäkin tilasta arvokkaampi kuin onkaan? Kyllähän se ainakin minun mielestä näyttää kivemmalta ko raapaset luukun auki ja siellä on vastassa kauttaaltaan verhoiltu ja sileä tila. Vaikka se pohjia myötäilevä kernimatto toiski enemmän tilaa ja käytettävyyttä. On muuten uudessa MB E tourinkissaki ihan oikea varapyöräkotelo välipohjan alla. Iso tila onki, saa kätevästi piilotettua pesuvehkeitä ja kuittirullia sinne :mrgreen: . Itse tavaratila ei ole häävi, vois mittailla ko seuraavan kerran pääsee/joutuu töihin sillä.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Haza »

McStadey kirjoitti:
La Joulu 21, 2019 10:33

Ainoa ärsyttävä juttu on 7-paikkaisiin tehty rajoitus, että luukku menee kiinni ainoastaan luukun nappulasta. En tiedä saisko joku näppärä koodari muutettua tuon niin että menisi kakesta ja kojelaudasta myös kiinni.
Melko varmasti on ihan perus bitin kääntö kun vaan löytää oikean, mutta saattaa olla että virallinen paja ei suostu tekemään tuollaista suurta vääryyttä ja rikosta..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7335
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7335
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Dusteri kävi määräaikaishuolloissa, 96850kilsaa ny mittarissa. Reilu parikymppii siis tullu oston jälkee.

Ryöstivät 306euroo, lista näyttää samalta ku viimeeksi nyt siis 70e halvempi ku ei ollu satasen etukuponkii antaa..
Ei oo kyllä kauheesti nelikkokelejäkään ollu.. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7335
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Koitin tuossa ihmetellä paljonko päästöt on pienentynyt ku autot on vaihtuneet tuoreempiin.
Harmillisesti tuolta trafin sivuilta ei löytynyt kaikkii...

Cabbe
Kuva
Vaikka vanha diesel onki kuulemma tosi paha niin vanhempi T5 turbo saab taitaa olla pahempi, näillä pyöreesti kymppitonni vuodes..

Dusteri
Kuva

Tämähän tuli mondeon tilalle joka lienee päästöiltään vielä pahempi kuin cabbe koska oli ilman DPFää, vähintää 25tkm vuodes.

Corsa
Kuva
Tämähä tuli farkku kolkin tilalle tai oikeastaan ng satkun tilalle ku farkku oli vaa hetken.. :roll:
Noin 15tkm vuodes.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saab ei ole tainnut aikanaan kusettaa noissa kulutuslukemissa.

Cabben kaupunkikulutus tuon mukaan on 8.4 litraa satasella. En ole koskaan saanut sitä kuluttamaan noin paljon kaupunkiajossa, joten tuo arvo on ilmeisesti joku "worst case scenario".

Vertailun vuoksi: minulla oli vuosina 2015-2018 työsuhdeautona Volvo V70 Classic. Se kulutti tasan litran enemmän satasella kuin Volvo ilmoitti :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Toi kusetus on vaan kasvanut näiden pikkuturbojen aikakaudella. Turkasella pitäs päästä kaupungissa alta seiskan, maantiellä alta viiden. Femma vei aikalailla sen minkä lupas :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7335
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Juu, ei noihin oikein voi luottaa..
Molemmat ooppeli ja dusteri vie ainaki litran enemmän ku lupaavat. Toisaalta cabbekaan ei oo vitosella kulkenu maantietäkään muttei toisaalta vie omas ajos lähellekään kasii. Automaatilla AZP:n kaupunkilukema tais olla aika lähel tota taulukon.

No noista äkkii kun laskeskelee niin noi perheen vähemmän kulkevat kun on päivittänyt niin ero on aika pieni kiloissa vaikka puolet eroo laskisikin.

Kilometrirohmun päivittäminen on kyl tehny ison loven noihin co² lukemiin hiukkasista puhumattakaan. 8O
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

McStadey kirjoitti:
To Tammi 09, 2020 23:15
Toi kusetus on vaan kasvanut näiden pikkuturbojen aikakaudella. Turkasella pitäs päästä kaupungissa alta seiskan, maantiellä alta viiden. Femma vei aikalailla sen minkä lupas :roll:
VAG -konsernissa taitaa olla ne suurimmat kusettajat :wink:

Juuri nyt radiossa mainostetaan SEATin kaupunkimaastureita turvallisuudella, Suomen talviolosuhteisiin sopivana nelivetona, josta on ylempää parempi näkyvyys, helpompi nousta autoon ja kuormata sitä. Siis kaikki kliseet, jotka liitetään kaupunkimaastureihin :lol:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7335
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Noh, pitäähä noi kaikki paikkaansa. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin