Sivu 18/109

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Heinä 08, 2018 20:49
Kirjoittaja tetammi
Äh. Tulevalla viikolla tarttis avo katsastaa.
Näillä en kehtaa mennä näyttää
Kuva
niin nyt on sekavanteet. :wink:

Jossain on väljääki mutten tiiä missä, taitaa olla sama vaikka ei vaihtaiskaan käsijarrukenkiä enne yritystä...

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Heinä 08, 2018 21:26
Kirjoittaja Cona
Sulla on sentään Cabbessa järkevä katsastusväli kalenterissa. Itselläni on syyskuun lopulta alkaen, joka vuosi meinaa tulla kiire leimata ennen talvisäilöä, ettei leima mee umpeen välissä.

Laitoin omaani muuten tossa männäviikolla (ilmeisesti Mossemiehen?!) 2,5" catbackin. Vähän joutuu takahelmaa vielä modaamaan julman ulostulon takia. Äänitaso on sopiva, ei pörise liikaa. Nyt sitten vielä DP ja suuttimet ja... :lol:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Heinä 08, 2018 22:10
Kirjoittaja tetammi
Joo. Toi lista kuulostaa tutult.
Mun tarttis vaihtas sumari ku lasi halki, samal ku ottaa puskurin pois niin ic menis samal ja kun ic :n irroittaa niin vähemmän väljä turboki vaihtuis samal...
Ja tietty DP :mrgreen:

Mielestäni voit mennä nyt koska vaan leimalle ja jatkossa se pvm ku hyväksytään ni on seuraavan vuoden vika.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Heinä 08, 2018 22:34
Kirjoittaja aero
Cona kirjoitti:Sulla on sentään Cabbessa järkevä katsastusväli kalenterissa. Itselläni on syyskuun lopulta alkaen, joka vuosi meinaa tulla kiire leimata ennen talvisäilöä, ettei leima mee umpeen välissä.
Nou hätä, nykyään katsastusikkuna on yksi kuukausi vanhan neljän sijasta ja jos sitä aikaisemmin menee, siirtyy seuraavan katsastuksen määräaika aikaisemmaksi. Eli jos tänä vuonna käyt vaikka elo-syyskuun vaihteessa, niin jatkossa on oiva leimata elokuussa.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ma Heinä 09, 2018 14:46
Kirjoittaja Cona
No katos, täytyy sitten siirtää tuota "ikkunaa".

Ikkunasta tuli mieleen, että onkohan 3d:ssä ja Cabbessa samat ikkunalistat ovipellin yläkantissa? Omassa ovat kupruilleet ikävästi...

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ma Heinä 09, 2018 15:03
Kirjoittaja tturku
Epäilisin ettei ole koska cabbessa ei ole kehyksiä ikkunassa. Www.ys3.se katsomalla selviää onko sama osanumero.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ke Heinä 11, 2018 08:09
Kirjoittaja tetammi
Menikö Tommin sunbeach vaihdossa vai myitkö suoraan?

Kävin eilen konttorilla eikä tullu muuta laitettavaa kuin takajarrut, niin käppäri kuin käyttö. 8O

Etupäästä kuvittelin et jotain ois ollu kun niin vikuri ajettava...

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ke Heinä 11, 2018 09:24
Kirjoittaja tturku
Myin suoraan pois. Onhan tossa pihassa vielä 3 autoa. Toi mun sun&beach käytännössä makas viimeiset 2 vuotta lämpimässä tallissa sen jälkeen kun ton uudemman hankin. Vajaan viikon ajoin sillä itse alkukesästä ja oli myös faijalla lainassa kun sen auto kävi tallinnassa huollossa. Omaani vaihdoin toisen alatukivarren ennen katsastusta ja kauppoja. Meni huomautuksitta läpi joka vuosi. Jonnekin pohjoiseen suomeen se lähti.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ke Heinä 11, 2018 10:09
Kirjoittaja Cona
Teemu, nää on enemmän ja vähemmän vikureita varmaan aina. Clampilla, hieman kapeammalla rengastuksella ja uretaaneilla tukivarsissa tuo oma on ihan siedettävä ajettava. :roll:

Toiset seisottaa ja toiset ajaa, viimeksi tänään verryttelin kattomekanismeja auki, vaikka oli +16C ja pilvistä. :lol:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ke Heinä 11, 2018 10:46
Kirjoittaja tetammi
Kehtaakko sanoo et millä hintaa siirtyi uudelle omistajalle?

Jäis varmaan itelki seisoon jos ois tollane uusinta mallii oleva, tai no jos ois kaks niin saisin ehkä itekki avoilla vähä useammin. :mrgreen:

Tämä oli muistaakseni parempi kun vaihdoin uretaaniset tukivarret mutta aika tiukasti välil nappaa paikkauksiin yms. Automaattikirraus kurveissa kyl väheni kun vaihdoin taka-akseliin uretaania.
Renkaathan on maltilliset 205/55-16, toki vähä rauhoittui kun vaihtoi noi ihan loppu olevat pois.
Clamppia ei ole mutta tässä on se hammastanko missä on tosi ohut kumi.
Mun talviauto on tässäki suhteessa parempi. :roll:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ma Heinä 16, 2018 10:34
Kirjoittaja tetammi
Jostain takaraivosta muistui mieleen että näissä vanhemmissa olisi jarrupaineen säädin mikä vanhemmiten rupee rajoittaan turhan paljon, oman alle en oo vielä kerinny.
Hylky tuli siis takakäyttöjarrujen heikkoudesta.
Palat ja levyt ok, männätki liikkuu.

Netistä pöllisin kuvan
Kuva

Kolkissa ei enää ole tuollaista:
Kuva
Ng900:
Kuva
Numero 12

Aattelin ostaa kolkin letkut ja jättää noi pois niin ei kai siihen mitään estettä. ABSit osannee hellittää tarvittaessa.

Alle en vielä kurkannut et sopiiko suoraan, toisaalta ei liene iso vahinko jos joutuu 23 vuotta vanhaan autoon vetää uudet jarruputket taakse. :mrgreen:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ti Elo 07, 2018 18:36
Kirjoittaja tetammi
Viimein katsastettu, hyvissä ajoin ku huomennaki ois vielä kerinny.. :lol:

Käsijarru ei vaan meinannu pitää vaikka uusisin levittäjät ja kengät. Monta kertaa säädin, ajoin ja säädin.
Vika kerran siten et tuli viis kilsaa konttorille. :mrgreen:

Ois tarvinnut ostaa vaan levytkin uutta mutta siinä vaiheessa kun asentelin mustaan(900 vm.97) ostamiani paloja ja ne ei sopinu koska tässä 260milliset takajarrut kun uudemmissa 286mm niin en viitsinyt jos päivittäis isompiin... ehkä.

Kuskin puolelta otin pois paineensäätimen, joutusin vetää uuden putken akselilta pohjan jatkopaikkaan asti.
Nyt vähän harmittaa etten nähnyt uusia dynamometrituloksia et paljonko vaikutti kun siihen en tehnyt muuta remppaa.

Pitänee poistaa joskus toiseltaki puolen, ois mennyt samalla jos jarruputkee ois ollu vähä enempi.

Koomisinta täs on et kun isä soitti et leima tuli niin puolen tunnin päästä kun ite ajelin toisella autolla kotiin niin se sytytti laturin valon.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ti Elo 07, 2018 18:41
Kirjoittaja JP_Vette
Jos alat päivittään jarruja, niin laita kerrasta 300mm jäähdytetyt sinne taakse. Itselläki jo pari vuotta sellaset odottanu asennusintoa :lol:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ti Elo 07, 2018 18:53
Kirjoittaja tetammi
Ei mulla oo hyllyssä niin isoja, ehkä pitäis ensin vaihtaa eteen ne 308:t sieltä hyllystä.

Tasan vuosi tuli ajoaikaa et ens kesänä ei ole pakko tapella käsijarrun kanssa jossei taho..

Hieman naureskelin itel ku eilen töistä kotiin ajellessa en viittiny avata kattoo ku niin viilee keli, vaan 21-22C
Tais kumminki viime kesä olla sellaista koko ajan ja lähes joka päivä oli katto auki.

Nähdäänkös Juho sun avo GM-miittis?

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ti Elo 07, 2018 19:05
Kirjoittaja JP_Vette
Pitää harkita. Touhutarroillahan se menee mihin vaa ku leimaki on nyt pitkänä :lol: Kai se tervettä olis kerran vuodes auto käynnistää.