Sivu 19/108

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ti Elo 07, 2018 20:42
Kirjoittaja tetammi
Joo. Ehkä se ois iha hyvä :mrgreen:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ke Elo 08, 2018 19:13
Kirjoittaja tetammi
Vihdoin sain aikaiseksi purkaa as2 vahvistimen, din liittimessä ehkä oli murtuma yhdes juotoksessa mut ainaki toistaiseksi toimii...
Vieläkö sais aikaseks juottaa aux inputin soittimeen.. :roll:

Ai niin, kolkyt tuhatta tuli viime viikolla meidän omistuksessa täyteen.

Kuva

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ke Elo 08, 2018 19:34
Kirjoittaja Cona
On sillä ainakin ajettu. 8) Mulla on tullut viidessä kesässä suunnilleen 15tkm... :roll:

Kuinka erilaiselta toi perä näyttää vrt. oma cabbe kolkin luukulla, spoikalla, massiivisella putkenpäällä ja ilman paneelia. 8O

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Ke Elo 08, 2018 19:44
Kirjoittaja tetammi
Ohan tuo aika siro vaikka verrattuna tuoho edellä olevaan gti golfiin.. :lol:
Lähinnä kaupast tulles hokasin et niskatuet ja kirkon tornit omaa samaa värii.. :mrgreen:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 10, 2018 08:09
Kirjoittaja Cona
Täytyy kyllä sanoa, että nuo NG900 takajarrut / käsijarru on ihan hanurista. Viime syksynä tuskailin taas käsijarrun kanssa ja vaihdettiin Hessun kanssa uudet laadukkaat käsijarruvaijerit, kun vanhoista oli muovikuori puhki. Nyt pitäis taas säädellä kässäriä. Mistähän sais halvalla uudet takalevyt, josko uusilla rummuilla, kengillä ja paloilla saisi tuon hetken aikaa pysymään oikeasti kunnossa?

Toinen mikä noissa jarruissa ottaa päähän on tuo ABS-vika. Välillä saa ajaa reissun ilman vika-plimplomia. Sitten kun tulee sopiva töyssy tai esim. motarin ramppi niin rupee anturi pätkimään ja nopeusmittari heittelemään. Olen noita johtojen liitoksia taka-akselilla nykinyt ilman mitään mainittavaa vaikutusta. Ehkä täytyis olla radikaali ja vetää uusi piuha ja vaihtaa takanapa, loppuis (todennäköisesti) anturin pätkiminen.

Mistähän sais selville, meneekö avo-kolkin kattokotelon moottori NG900 tilalle? Ainakin näyttää täsmälleen samalle. Mulla ne moottorissa liikkuvat hammastetut kiskot menee usein ihan epäsynkanssa, tulee liian ulos/menee liian sisälle ja sitten on ne lukkoja avaavat tangot kireellä/banaanilla. Kolkissa noilla kiskoilla on selkeä toiminta-alue eli eivät pääse menemään liian sisälle / liian ulos hammastuksessa.

Kuva

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 10, 2018 08:22
Kirjoittaja tturku
Katso EPC:stä moottorien osanumerot kumllekin mallille. Jos samat niin sama osa.
Www.ys3.se

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 10, 2018 08:42
Kirjoittaja Cona
En tiedä, miten tuota pitäisi tulkita, kun varaosa-numeroita on useita. Kuitenkin sama numero 48 55 235 löytyy molemmille malleille NG900 ja OG9-3. Melkein pitäisi riskillä tilata, jos löytää Ebay:stä tuon moottorin halvalla.

Ja Teemulla pahoittelut OT:stä, mutta toivon, että näistä mun katto-kokemuksista on jollekin vielä joskus apua. :roll:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 10, 2018 10:00
Kirjoittaja tetammi
Eihä toi oo ees offtopiikkii ku avoista kumminki puhutaan. :mrgreen:
Ennemmin tai myöhemmin mäki joutunen noihi perehtymään..

Yks mitkä kannattaa myös vaihtaa niin on se levitin/joutsenkaula tai ainaki se runko-osa. Se kolo saattaa vanhemmiten kuluu syvemmäksi.
Edit. Toi https://www.skruvat.fi/show.aspx?k=289542

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 10, 2018 10:17
Kirjoittaja Cona
No näin mä vähän ajattelin, katotaan, jos joskus jaksan jonkun projektitopicin tosta omasta kasata, ainesta ainakin olisi, sen verran ollut vastoinkäymisiä.

Kiitos vinkistä, pistetään tuo kenkien levitin-käikäle tilaukseen! :D

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 10, 2018 10:36
Kirjoittaja AZP
Hävitettiinkö se dieselfarmari jonnekin, kun hävisi otsikostakin? Vai onko se niin vähällä käytöllä tai niin huoleton, että siitä ei riitä juttua?

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 10, 2018 10:44
Kirjoittaja tetammi
Kattojutskii on tosi vähä täällä foorumilla et ne ainaki kannattaa jonnekki kirjoittaa.

Ja joo. Tids on nykyään velipojalla kun emännän ajoon tuli se bränikkä corsa kun työpaikan vaihdon myötä ajot muuttui täysin. Enne 35kilsaa suuntaansa ja nyt 3-5kilsaa pätkittäin useamman kerran päivässä. Bensaa menee jopa vähemmän tuos ajos mitä kolkilla diisselii.

Edit. Sivulla 17 on mainittu ja jopa kuvan kera.
Ooppelissa ei oo vieläkään ku joku reilu kolme tonnii kilsoi ku ollu seisonnassa koko kesän.
Jotain pientä kuittii saanu kuulla ku ostettii uus auto ja melkein heti jätettii seisontaa :mrgreen:

No nyt on saanut itekki avoilla kun emäntä ajelee työajonsa ny ooppelilla. :D

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: La Elo 11, 2018 09:06
Kirjoittaja tetammi
Vitsi. Ovikajarit on pelittäny juotosten jälkee mut eile huomasin et toine kojelautakajari pätkii..
Vähä tuos miettisin jo auxin kolvaamistaki.
Oon sellasen joskus tehnytki mutten nyt vaan muista miksi siitä luopusin heti kohta(luultavasti oon tänne sen kyl kirjoittanut mut oon kirjoittanut niin pal muutaki etten pienel haul löytäny :oops: :lol: ).
No toisaalta tuoreemman soittimen vaihtamalla pääsis paljon helpommalla tai no mitäs se as2-vahvistin mahtoi vaatii...
Ohan niitä tietty bt-palikoita minkä vois kytkee tuoho auxiin, vaatii kyl sit tupakansytkäriltä sähköö...

Edit. just muistin et mul on tollane bt-palikka valmiina, siinä on jopa mikki ja napit et saa biisin spotifyst vaihdettuu..

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 24, 2018 08:13
Kirjoittaja tetammi
Pöh. Ny on ollu turhan viiletä ajella isol tiel katto auki ja ilman ilmastointia turhan lämmin katto kiinni joten otin kovakattoisen ajoon.
On se vaan hiljane avoon verrattuna, no okei rengasmeluja ei oo ehkä reiluu verrata kun toises kesikset iha loppu ja toises kitkat.

Ny ois varmaan fiksuu ihmetellä uudet kesikset avoon..

Tuossa -97:ssa ei muuten ollu enää niitä jarrupaineen säätimiä takana.
Avolla koitin leikkii vähän vasemman jalan jarrulla hiekkatiellä kun sieltä toi säädin nyt puuttuu niin ei se edelleenkään mitenkään sladiin helposti lähde.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 24, 2018 10:08
Kirjoittaja Cona
Helleaallon aikaan tuli kyllä käytettyä ilmastointia myös katto auki ajellessa. Tuo musta nahkasisustus hohkaa lämpöä aika lailla kuumalla kelillä. Kulutus oli kyllä sen mukainen, lyhyessä ajossa 13,5-14,5l viinalla. :lol:

Ja kyllä mä tykkään ajella katto auki myös viileällä kelillä, joku +10-15C menee vielä ihan kivasti, kun ikkunat ja tuulisuoja on ylhäällä.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Elo 24, 2018 10:27
Kirjoittaja tetammi
No juu. Liikennevaloissa seistessä ilmastointi ois ollu jees helteillä.
Mullaha ei oo tota tuulisuojaa ku lähes päivittäin joku takapenkillä niin itteni tuntien se parin ruuvauksen jälkeen jäis tallin nurkkaan.. :roll:

Satkun alueella tulee jo turhan viilee ja ohan tänä kesänä kumminki saanu avoilla vähintäänki riittävästi. :mrgreen: